Olej przekładniowy

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
vicu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: OBK
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Olej przekładniowy

Post 26 lut 2009, o 21:37

Niedawno kupiłem GT. Nie wiem kiedy miał wymieniany olej w skrzyni i dyfrach, także pytam, żeby się zorientować i powymieniać. Próbowałem szukajkować, ale nic nie wyszukajkowało :giggle:
Jaki olej przekładniowy polecacie do GT MY99? Czy w dyfrach użyć tego samego co w skrzyni biegów? Jeśli nie, to jakiego? Ile oleju potrzebuję do wymiany (czy dobrze myślę, że do skrzyni 5l a do dyfrów 2x1l?)?

Z góry dziękuję za podpowiedzi :->


Obrazek

"Speed never killed anyone, suddenly becoming stationary, that's what gets you." - J. Clarkson

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 426 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 27 lut 2009, o 13:43

Do skrzyni chyba wchodzi 3,5 litra, do tylnego dyfra poniżej litra (o ile dobrze pamiętam, bo z głowy piszę).

Olej polecany, to Shell Gearoil SL 80W90.

vicu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: OBK
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Olej przekładniowy

Post 27 lut 2009, o 19:13

Dziękuję jarmaj. :-> Czy dysponuje ktoś może dokładnymi danymi? Bo nie wiem ile mam oleju kupić i wciąż nie wiem jaki. Po wklepaniu tego podanego przez jarmaja w góglu brytyjskim, coś nie znalazło miejsca, w którym mógłbym toto zakupić.
Obrazek

"Speed never killed anyone, suddenly becoming stationary, that's what gets you." - J. Clarkson

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 426 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 27 lut 2009, o 19:21

W sumie to pełna nazwa. Chyba że problemem było gearoil razem, pewnie w nazwie jest osobno - gear oli, mój błąd.

I toto chyba nie da się zakupić w detalu. Jest tylko w beczkach, najmniej chyba 20 litrów, więc pytaj w warsztatach.

vicu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: OBK
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Olej przekładniowy

Post 27 lut 2009, o 19:30

To, że oddzielnie powinno być to szczegół. Gorzej z dostępnością. Kurcze, znakomita wiekszość dostępnych olejów jest sprzedawana, tak jak piszesz, w beczkach 20l. Chili tylko warsztaty mi zostają? hmm :-/
Obrazek

"Speed never killed anyone, suddenly becoming stationary, that's what gets you." - J. Clarkson

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 426 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 27 lut 2009, o 19:40

Mimo to warto poszukać warsztatu który to leje.
Chyba że Angole (bo rozumiem, że zza kanału piszesz), mają inna koncepcję, jest tam sporo ludzi znających się na Subarakach.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Olej przekładniowy

Post 6 mar 2009, o 20:05

vicu, pogadaj z Edwinem - kto wie, może w przypływie dobrego nastroju wyśle Ci olej do jukeja :->

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 6 mar 2009, o 20:12

Wiem że my wysyłaliśmy w różne miejsca przelane w coś

vicu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: OBK
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Olej przekładniowy

Post 6 mar 2009, o 20:13

Azrael, a który polecasz?
Obrazek

"Speed never killed anyone, suddenly becoming stationary, that's what gets you." - J. Clarkson

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 6 mar 2009, o 20:16

vicu, Jarmaj Ci już napisał. Do seryjnych samochodów zawsze Shella. Do dziwnych szper, kłówek, wkładów PPG itp. Motul, ale nie na codzień.

filester
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Scooby GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Olej przekładniowy

Post 6 mar 2009, o 20:30

Z tym, że do skrzyni wchodzi 4L a do dyfra 1L chyba ;-)

vicu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa
Auto: OBK
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Olej przekładniowy

Post 6 mar 2009, o 20:34

Dzięki chłopaki, będę szukał. :thumb:
Obrazek

"Speed never killed anyone, suddenly becoming stationary, that's what gets you." - J. Clarkson

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Olej przekładniowy

Post 6 mar 2009, o 22:57

vicu pisze:Niedawno kupiłem GT. Nie wiem kiedy miał wymieniany olej w skrzyni i dyfrach, także pytam, żeby się zorientować i powymieniać. Próbowałem szukajkować, ale nic nie wyszukajkowało :giggle:
Jaki olej przekładniowy polecacie do GT MY99? Czy w dyfrach użyć tego samego co w skrzyni biegów? Jeśli nie, to jakiego? Ile oleju potrzebuję do wymiany (czy dobrze myślę, że do skrzyni 5l a do dyfrów 2x1l?)?

Z góry dziękuję za podpowiedzi :->
w GT (UK - TURBO 2000 czy jakos tak) do skrzyni i tylnego dyfra ten sam olej - byle jaki syntetyk, spelniajacy normy, zalecane przez producenta (generalnie GL5 75W90)
skrzynia - 4L
dyfer - 0,8L

edit: sprawdzilem i podaje dokladne liczby
Ostatnio zmieniony 6 mar 2009, o 23:15 przez eddie_gt4, łącznie zmieniany 1 raz.
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Olej przekładniowy

Post 6 mar 2009, o 23:09

Azrael pisze: (...) Do seryjnych samochodów zawsze Shella (...)
why :?:
nie wierze w magie tego oleum, bo raczej to wynika z ukladu FHI-Shell, a nie wlasciwosci samego oleju... ale chetnie sie dowiem czegos nowego :idea:


p.s. do transmisji - tylko Shell, do silnika - tylko Motul, a na upgrade hamulcow - K-Sport/D2 :?: :giggle:
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

mateoos
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Subaru Impreza Kombi 2.0GL '97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Olej przekładniowy

Post 7 mar 2009, o 10:40

w GT (UK - TURBO 2000 czy jakos tak) do skrzyni i tylnego dyfra ten sam olej - byle jaki syntetyk, spelniajacy normy, zalecane przez producenta (generalnie GL5 75W90)
A w manualu piszą, że 80W/90 - czyli olej mineralny.

Tutaj z kolei, o ile dobrze rozumiem, do skrzyni syntetyk, a do tylnego dyfra minerał.

Obrazek
IMPREZA 2.0GL jest do wzięcia. Nadchodzi Legacy ;)

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 7 mar 2009, o 11:45

mateoos pisze:...
Tutaj z kolei, ...
Tzn. gdzie ? Pokaż może palcem bom ślepy.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 7 mar 2009, o 12:13

eddie_gt4 pisze: a na upgrade hamulcow - K-Sport/D2
wolę AP Racing albo Alcon

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 7 mar 2009, o 12:14

mateoos pisze: A w manualu piszą, że 80W/90 - czyli olej mineralny.

Nie bardzo rozumiem w jaki sposób z lepkości wynika rodzaj bazy.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 7 mar 2009, o 12:18

Trochę ochłonąłem po złośliwościach Eddiego i postanowiłem jednak odpisać rzeczowo.

eddie_gt4 pisze: Azrael napisał(a): (...) Do seryjnych samochodów zawsze Shella (...)


why :?:
nie wierze w magie tego oleum, bo raczej to wynika z ukladu FHI-Shell, a nie wlasciwosci samego oleju... ale chetnie sie dowiem czegos nowego :idea:


To nie żądna magia, oleje przekładniowe po prostu mają swoje humory dziwne (oczywisćie tak naprawdę to tylko chemia i fizyka), nie mieszają się, nie są kompatybilne wstecznie (GL-5 nie można zalać zamiast GL-4), niektóre marki wręcz wolą konkretne oleje. Wiem ze jest jakiś Silkolene, który jest bardzo polecany na wyspach do skrzyni, jest coś z Fuchsa, ale na nasz pracownik sobie ściągnął do swojego Subaru w ramach eksperymentu i mu zaczęła zgrzytać skrzynia. Po zmianie na Shella przeszło, mimo że niby parametry te same co Shell wg. karty produktu. Ja po prostu sądzę że nie ma najmniejszego sensu eksperymentować, dla czegoś co w cywilnej furze zmienia się co 60 tys km jeżeli jest coś co świetnie działa. Lepsze wrogiem dobrego.

mateoos
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Subaru Impreza Kombi 2.0GL '97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Olej przekładniowy

Post 7 mar 2009, o 18:00

Pokaż może palcem bom ślepy.
... pominę tą uwagę milczeniem.
Nie bardzo rozumiem w jaki sposób z lepkości wynika rodzaj bazy.
Wpisuję w google 75W/90 i wyskakują mi opisy olejów syntetycznych, następnie wpisuję 80W/90 i czytam o mineralnych. Jeśli się mylę, popraw mnie proszę.

Wiadomo, że każdy chwali to, czego używa. Mój znajomy kiedyś wlał do benzyny środek do czyszczenia wtrysków STP, trzy dni później padła mu pompa paliwowa. Kolega ma świadomość, że to mógł być czysty przypadek, ale w chwili obecnej nikt i nic nie jest w stanie zmusić go do wlania jakiegokolwiek uszlachetniacza do baku.

Moja 2.0 N/A nie zobaczy Shella, zobaczy olej, którego parametry odpowiadają wymogom producenta - czyli GL-5, a czy 75W/90, czy 80W/90, dalej nie mam pojęcia.
IMPREZA 2.0GL jest do wzięcia. Nadchodzi Legacy ;)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 7 mar 2009, o 18:32

mateoos pisze: Wiadomo, że każdy chwali to, czego używa.

Nie zawsze się używa tego czego się chce używać, czasem tego co jest dostępne.
mateoos pisze: Wpisuję w google 75W/90 i wyskakują mi opisy olejów syntetycznych, następnie wpisuję 80W/90 i czytam o mineralnych. Jeśli się mylę, popraw mnie proszę.

Nawet jeżeli jest przewaga takich lub takich to żadna reguła. Klasa lepkości i rodzaj bazy olejowej nie mają związku.
mateoos pisze: Moja 2.0 N/A nie zobaczy Shella, zobaczy olej, którego parametry odpowiadają wymogom producenta - czyli GL-5, a czy 75W/90, czy 80W/90, dalej nie mam pojęcia.

Możesz wlać naprawdę co Ci się tylko podoba do swojego samochodu, to całkowicie nie nasza sprawa, ale usiłujemy podpowiedzieć coś co by pomogło, a co z tym zrobisz to Twoja sprawa.

mateoos
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Subaru Impreza Kombi 2.0GL '97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Olej przekładniowy

Post 7 mar 2009, o 19:59

Czas na małe podsumowanie: syntetyk, czy minerał? 75W/90 czy 80W/90?
IMPREZA 2.0GL jest do wzięcia. Nadchodzi Legacy ;)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 7 mar 2009, o 20:10

mateoos, przecież sam masz odpowiedni manual i nie chcesz stosować naszych wyborów to co mamy CI jeszcze napisać? Sądzę że rodzaj bazy nie ma kompletnie żadnego znaczenia w wolnossącym Subaru.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Olej przekładniowy

Post 8 mar 2009, o 00:54

oj, mateoos, kąąąbinujesz jak koń pod górę.

Tylko mi nie mów znów, żem zadymiarz. :razz:
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

mateoos
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Subaru Impreza Kombi 2.0GL '97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Olej przekładniowy

Post 8 mar 2009, o 10:36

Może i kombinuję, ale nadal nie wiem, czy lać minerała czy syntetyk.
IMPREZA 2.0GL jest do wzięcia. Nadchodzi Legacy ;)

ODPOWIEDZ