Strona 1 z 2
Olej przekładniowy
: 26 lut 2009, o 21:37
autor: vicu
Niedawno kupiłem GT. Nie wiem kiedy miał wymieniany olej w skrzyni i dyfrach, także pytam, żeby się zorientować i powymieniać. Próbowałem szukajkować, ale nic nie wyszukajkowało
Jaki olej przekładniowy polecacie do GT MY99? Czy w dyfrach użyć tego samego co w skrzyni biegów? Jeśli nie, to jakiego? Ile oleju potrzebuję do wymiany (czy dobrze myślę, że do skrzyni 5l a do dyfrów 2x1l?)?
Z góry dziękuję za podpowiedzi

Re: Olej przekładniowy
: 27 lut 2009, o 13:43
autor: jarmaj
Do skrzyni chyba wchodzi 3,5 litra, do tylnego dyfra poniżej litra (o ile dobrze pamiętam, bo z głowy piszę).
Olej polecany, to Shell Gearoil SL 80W90.
Re: Olej przekładniowy
: 27 lut 2009, o 19:13
autor: vicu
Dziękuję
jarmaj.

Czy dysponuje ktoś może dokładnymi danymi? Bo nie wiem ile mam oleju kupić i wciąż nie wiem jaki. Po wklepaniu tego podanego przez jarmaja w góglu brytyjskim, coś nie znalazło miejsca, w którym mógłbym toto zakupić.
Re: Olej przekładniowy
: 27 lut 2009, o 19:21
autor: jarmaj
W sumie to pełna nazwa. Chyba że problemem było gearoil razem, pewnie w nazwie jest osobno - gear oli, mój błąd.
I toto chyba nie da się zakupić w detalu. Jest tylko w beczkach, najmniej chyba 20 litrów, więc pytaj w warsztatach.
Re: Olej przekładniowy
: 27 lut 2009, o 19:30
autor: vicu
To, że oddzielnie powinno być to szczegół. Gorzej z dostępnością. Kurcze, znakomita wiekszość dostępnych olejów jest sprzedawana, tak jak piszesz, w beczkach 20l. Chili tylko warsztaty mi zostają? hmm

Re: Olej przekładniowy
: 27 lut 2009, o 19:40
autor: jarmaj
Mimo to warto poszukać warsztatu który to leje.
Chyba że Angole (bo rozumiem, że zza kanału piszesz), mają inna koncepcję, jest tam sporo ludzi znających się na Subarakach.
Re: Olej przekładniowy
: 6 mar 2009, o 20:05
autor: Bergen
vicu, pogadaj z Edwinem - kto wie, może w przypływie dobrego nastroju wyśle Ci olej do jukeja

Re: Olej przekładniowy
: 6 mar 2009, o 20:12
autor: Azrael
Wiem że my wysyłaliśmy w różne miejsca przelane w coś
Re: Olej przekładniowy
: 6 mar 2009, o 20:13
autor: vicu
Azrael, a który polecasz?
Re: Olej przekładniowy
: 6 mar 2009, o 20:16
autor: Azrael
vicu, Jarmaj Ci już napisał. Do seryjnych samochodów zawsze Shella. Do dziwnych szper, kłówek, wkładów PPG itp. Motul, ale nie na codzień.
Re: Olej przekładniowy
: 6 mar 2009, o 20:30
autor: filester
Z tym, że do skrzyni wchodzi 4L a do dyfra 1L chyba

Re: Olej przekładniowy
: 6 mar 2009, o 20:34
autor: vicu
Dzięki chłopaki, będę szukał.

Re: Olej przekładniowy
: 6 mar 2009, o 22:57
autor: eddie_gt4
vicu pisze:Niedawno kupiłem GT. Nie wiem kiedy miał wymieniany olej w skrzyni i dyfrach, także pytam, żeby się zorientować i powymieniać. Próbowałem szukajkować, ale nic nie wyszukajkowało
Jaki olej przekładniowy polecacie do GT MY99? Czy w dyfrach użyć tego samego co w skrzyni biegów? Jeśli nie, to jakiego? Ile oleju potrzebuję do wymiany (czy dobrze myślę, że do skrzyni 5l a do dyfrów 2x1l?)?
Z góry dziękuję za podpowiedzi

w GT (UK - TURBO 2000 czy jakos tak) do skrzyni i tylnego dyfra ten sam olej - byle jaki syntetyk, spelniajacy normy, zalecane przez producenta (generalnie GL5 75W90)
skrzynia - 4L
dyfer - 0,8L
edit: sprawdzilem i podaje dokladne liczby
Re: Olej przekładniowy
: 6 mar 2009, o 23:09
autor: eddie_gt4
Azrael pisze: (...) Do seryjnych samochodów zawsze Shella (...)
why
nie wierze w magie tego oleum, bo raczej to wynika z ukladu FHI-Shell, a nie wlasciwosci samego oleju... ale chetnie sie dowiem czegos nowego
p.s. do transmisji - tylko Shell, do silnika - tylko Motul, a na upgrade hamulcow - K-Sport/D2

Re: Olej przekładniowy
: 7 mar 2009, o 10:40
autor: mateoos
w GT (UK - TURBO 2000 czy jakos tak) do skrzyni i tylnego dyfra ten sam olej - byle jaki syntetyk, spelniajacy normy, zalecane przez producenta (generalnie GL5 75W90)
A w manualu piszą, że 80W/90 - czyli olej mineralny.
Tutaj z kolei, o ile dobrze rozumiem, do skrzyni syntetyk, a do tylnego dyfra minerał.

Re: Olej przekładniowy
: 7 mar 2009, o 11:45
autor: leon
mateoos pisze:...
Tutaj z kolei, ...
Tzn. gdzie ? Pokaż może palcem bom ślepy.
Re: Olej przekładniowy
: 7 mar 2009, o 12:13
autor: Azrael
eddie_gt4 pisze:
a na upgrade hamulcow - K-Sport/D2
wolę AP Racing albo Alcon
Re: Olej przekładniowy
: 7 mar 2009, o 12:14
autor: Azrael
mateoos pisze:
A w manualu piszą, że 80W/90 - czyli olej mineralny.
Nie bardzo rozumiem w jaki sposób z lepkości wynika rodzaj bazy.
Re: Olej przekładniowy
: 7 mar 2009, o 12:18
autor: Azrael
Trochę ochłonąłem po złośliwościach Eddiego i postanowiłem jednak odpisać rzeczowo.
eddie_gt4 pisze:
Azrael napisał(a): (...) Do seryjnych samochodów zawsze Shella (...)
why

nie wierze w magie tego oleum, bo raczej to wynika z ukladu FHI-Shell, a nie wlasciwosci samego oleju... ale chetnie sie dowiem czegos nowego
To nie żądna magia, oleje przekładniowe po prostu mają swoje humory dziwne (oczywisćie tak naprawdę to tylko chemia i fizyka), nie mieszają się, nie są kompatybilne wstecznie (GL-5 nie można zalać zamiast GL-4), niektóre marki wręcz wolą konkretne oleje. Wiem ze jest jakiś Silkolene, który jest bardzo polecany na wyspach do skrzyni, jest coś z Fuchsa, ale na nasz pracownik sobie ściągnął do swojego Subaru w ramach eksperymentu i mu zaczęła zgrzytać skrzynia. Po zmianie na Shella przeszło, mimo że niby parametry te same co Shell wg. karty produktu. Ja po prostu sądzę że nie ma najmniejszego sensu eksperymentować, dla czegoś co w cywilnej furze zmienia się co 60 tys km jeżeli jest coś co świetnie działa. Lepsze wrogiem dobrego.
Re: Olej przekładniowy
: 7 mar 2009, o 18:00
autor: mateoos
Pokaż może palcem bom ślepy.
... pominę tą uwagę milczeniem.
Nie bardzo rozumiem w jaki sposób z lepkości wynika rodzaj bazy.
Wpisuję w google 75W/90 i wyskakują mi opisy olejów syntetycznych, następnie wpisuję 80W/90 i czytam o mineralnych. Jeśli się mylę, popraw mnie proszę.
Wiadomo, że każdy chwali to, czego używa. Mój znajomy kiedyś wlał do benzyny środek do czyszczenia wtrysków STP, trzy dni później padła mu pompa paliwowa. Kolega ma świadomość, że to mógł być czysty przypadek, ale w chwili obecnej nikt i nic nie jest w stanie zmusić go do wlania jakiegokolwiek uszlachetniacza do baku.
Moja 2.0 N/A nie zobaczy Shella, zobaczy olej, którego parametry odpowiadają wymogom producenta - czyli GL-5, a czy 75W/90, czy 80W/90, dalej nie mam pojęcia.
Re: Olej przekładniowy
: 7 mar 2009, o 18:32
autor: Azrael
mateoos pisze:
Wiadomo, że każdy chwali to, czego używa.
Nie zawsze się używa tego czego się chce używać, czasem tego co jest dostępne.
mateoos pisze:
Wpisuję w google 75W/90 i wyskakują mi opisy olejów syntetycznych, następnie wpisuję 80W/90 i czytam o mineralnych. Jeśli się mylę, popraw mnie proszę.
Nawet jeżeli jest przewaga takich lub takich to żadna reguła. Klasa lepkości i rodzaj bazy olejowej nie mają związku.
mateoos pisze:
Moja 2.0 N/A nie zobaczy Shella, zobaczy olej, którego parametry odpowiadają wymogom producenta - czyli GL-5, a czy 75W/90, czy 80W/90, dalej nie mam pojęcia.
Możesz wlać naprawdę co Ci się tylko podoba do swojego samochodu, to całkowicie nie nasza sprawa, ale usiłujemy podpowiedzieć coś co by pomogło, a co z tym zrobisz to Twoja sprawa.
Re: Olej przekładniowy
: 7 mar 2009, o 19:59
autor: mateoos
Czas na małe podsumowanie: syntetyk, czy minerał? 75W/90 czy 80W/90?
Re: Olej przekładniowy
: 7 mar 2009, o 20:10
autor: Azrael
mateoos, przecież sam masz odpowiedni manual i nie chcesz stosować naszych wyborów to co mamy CI jeszcze napisać? Sądzę że rodzaj bazy nie ma kompletnie żadnego znaczenia w wolnossącym Subaru.
Re: Olej przekładniowy
: 8 mar 2009, o 00:54
autor: leon
oj, mateoos, kąąąbinujesz jak koń pod górę.
Tylko mi nie mów znów, żem zadymiarz.

Re: Olej przekładniowy
: 8 mar 2009, o 10:36
autor: mateoos
Może i kombinuję, ale nadal nie wiem, czy lać minerała czy syntetyk.