Od momentu zakupu(1,5 roku temu) mam słabe ogrzewanie.W zeszłym roku zimy nie było więc olałem temat,ale teraz doszedł nowy członek rodziny i ogrzewanie stało się bardziej potrzebne
Płyn chł. w normie,auto dość szybko się nagrzewa,trzyma temperaturę.
Oba węże co idą do nagrzewnicy są równo gorące,mimo to z nawiewów leci ledwo ciepłe powietrze,czasem jest ciut lepiej ale to i tak słabo.W pozycji na środku między niebieskim a czerwonym leci już zimne.Niby słychać że klapka jakaś tam do końca się domyka po przekręceniu pokrętłą ale to nic pewnego.
Zanim zabiorę się za płukanie nagrzewnicy,co może poskutkować jej rozszczelnieniem i rozbieraniem połowy auta w celu jej wymiany,chciałbym najpierw sprawdzić czy wszystkie klapki(kierownice nawiewów) się prawidłowo i do końca zamykają/otwierają.
Tutaj moje pytanie- gdzie one się znajdują (mile widziane foto) jak wyglądają i gco muszę z wnętrza rozebrać aby je sprawdzić?NIe chciałbym niepotrzebie rozbebeszać połowy auta.
A wiec dzisiaj tam zajrzałem i niestety na moje to wszystko się domyka cacy-Dżwignia dojeżdża do ogranicznika i słychać nawet takie klapnięcie.Bo rozumiem że jest tylko jedna klapka i jedna linka od ciepłe/zimne? Jutro wrzucę filmik.
W takim razie masz nie drożną instalację grzewczą. Może być zapchany lub niesprawny zawór puszczający/zamykający płyn z układu chłodzenia silnika. Włącz ogrzewanie na maksa i dotknij przewodów. Sprawdź, czy powrót z nagrzewnicy wraca ciepły. Nagrzewnica, to ta co masz ją pod schowkiem pasażera.
Bo_lo pisze:Oba przewody z nagrzewnicy są równie gorące.To dobrze czy zle? Gdzie ten zawor znajdę?
Jeśli oba są ciepłe, to dobrze. W takim razie coś z wentylatorem, albo zamknięta kierownica nawiewu. Sprawdź, czy tak samo jest na zamkniętym obiegu i na otwartym. Skoro oba przewody są ciepłe, to znaczy, że jest obieg płynu- zostaje nawiew
A wiec tak
Oba przewody gorące tak samo
Kręcenie pokrętłem powoduje obracanie klapki z jednej skrajnej strony do drugiej skrajnej strony wiec domniemam ze działa poprawnie
Roznica jest w zależności od położenia pokretla,tyle ze praktycznie do polowy skali tam gzie przechodzi z niebieskiego w czerwone nadal leci praktycznie zimne ,a na max czerwonym tylko mocno cieple.Porownywalem z innym gc,corsą,mazda i to jest zdecydowanie za słabo.
Albo płukać.Szczerze to póki nie przywali -20 nie będę się babral w wyciąganie vo to rozbiorka calej deski praktycznie.Spróbuje przeplukac jakąś chemia lub pod ciśnieniem.