Strona 1 z 2

Przygotowanie auta na GSMP

: 15 paź 2015, o 15:38
autor: misiek00781
Witam wszystkich. Nie do konca jestem pewien czy zalozylem watek w dobrym miejscu wiec jesli nie bardzo prosze o przeniesienie go w odpowiednie miejsce. Teraz do rzeczy...
Chcialem zapytac kolegow ktorzy wiedza o co chodzi w temacie o kilka rzeczy co do specyfikacji samochodu. Baza do budowy auta ma byc Impreza STI (babcia :mrgreen: )
Pierwsza kwestia :
Do jakich klas mozna docelowo przygotowywac taki samochod ? Z tego co mi wiadomo to z tych "tanszych" wariantow tylko klasa hs. Ale chcialbym uniknac zakladania zwezki. Tylko ze zdaje sie wtedy zostaje tylko klasa Open (a to juz za drogo :/)? Wybaczcie moj brak wiedzy w tym temacie ale niestety nie mam nikogo kto moglby mi na ten temat cos podpowiedziec :wall:
Druga kwestia :
Planowane modyfikacje to :
- Budowa na nowo silnika na kutych podzespolach tak z potencjalem na jakies 350-450HP oczywiscie zmiana takze osprzetu (komputer, Ic , itd itd )
- Skrzynia chcialbym zostac na 5MT (mam 3 szt moze na jeden sezon starczy :mrgreen: wiem ze lepsze jest 6mt jednak tutaj z tego co wiem znow tylko klasa Open :/ )
- oczywiscie wiekszy hamulec
- zawieszenie
Itd itd.
- co do nadwozia seria nie laminaty
- chcialbym jezdzic ja kole 17" najlepiej 225/45/17

Czy moglby mi ktos podac specyfikacje samochodu czy jakas karte techniczna dla klasy HS w subaru ? Albo dla A-grupy ?
Bylbym tez bardzoo wdzieczny jesli pokierowalibyscie mnie jak krok po kroku zajac sie ta papierologia :-/ sory za lekki haos w temacie, mam nadzieje ze mimo tego bedzis w miare czytelny..

: 15 paź 2015, o 16:24
autor: siewcu
znaczy co, chcesz jeździć, ale nie masz kasy, nie chcesz zwężki ani klasy open ale chcesz grzebać w silniku według własnego widzimisię... a do tego, żeby forum poprowadziło za rączkę odnośnie tego co masz robić przy zerowym wkładzie własnym?

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 15 paź 2015, o 16:36
autor: jarmaj
Najlepiej skontaktuj się z ludźmi, którzy zajmują się przygotowywaniem aut do sportu.

Np takie 4turbo. Parę tytułów w GSMP w ostatnich latach wyjeździli. Albo kto inny, ale z doświadczeniem. Oczywiście tanio nie będzie bez względu gdzie byś nie robił. Potem jeszcze opłacenie serwisu w trakcie sezonu, naprawy auta itp. Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę o jakim poziomie kosztów w ogóle tu jest mowa?

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 15 paź 2015, o 16:48
autor: Chloru
Przy czym GSMP to i tak jedna z tańszych, licencjonowanych imprez AFAIK.

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 15 paź 2015, o 17:15
autor: misiek00781
siewcu, po pierwsze to jaki zerowy wklad wlasny ? Chyba jednak prosze tylko o pomoc merytoryczna, bo chce dowiedziec sie o specyfikacji samochodu do danej klasy. Powiedzmy ze chce wiedziec co np moge max zrobic, zmienic w klasie hs.
A co niestety trzeba bedzie odpuscic ze wzgledu na przepisy.
Po drugie samochod bede przygotowywal sam od calkowicie golego nadwozia do ostatniego elementu. Wiec chyba jednak troche "wlasnego wkladu" bd mial....
jarmaj, bardzo chetnie skontaktowalbym sie z kims takim. Jednak nie znam tych ludzi osobiscie. A coz nie chce przyslowiowo "zawracac dupy". Liczylem na to ze moze ktos kto jezdzi jest tutaj na forum i podeslalby mi specyfikacje samochodu do danej klasy.

Wiem ze moje male marzenie o starcie w takiej imprezie jest wrecz niemozliwe do zrealizowania jesli ktos nie ma worka pieniedzy. Jednak ja tam wbrew opinia zamierzam probowac. Uda sie albo nie, ale bd mogl z czystym sumieniem powiedziec sobie ze zrobilem co moglem.

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 15 paź 2015, o 17:32
autor: Alan, Alan, Alan!
jarmaj pisze: Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę o jakim poziomie kosztów w ogóle tu jest mowa?
Z drugiej strony bez przesady. Kolega mówi o jeżdżeniu, spełnieniu marzenia, a nie wyjmowaniu pudła w gen. To może być różnica parudziesięciu i więcej tysi.
Wszystko zależy od priorytetów. Myślę, że da się relatywnie tanio (nie znaczy tanio) zbudować i pojeździć.

Co do regulaminu technicznego, to wiele nie powiem, ale możesz podpytać forumowych upalaczy. Jest kilka GTków (też STI), zbudowanych z grubsza zgodnie z zał J. To może dać Ci obraz jak wygląda sprawa.

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 15 paź 2015, o 17:33
autor: Chloru
A wszystko tutaj http://www.pzm.pl/regulaminy/wyscigi-gorskie juz przeczytałeś?

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 15 paź 2015, o 17:35
autor: misiek00781
Alan, Alan, Alan!, dziekuje za mile slowo ;-)

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 15 paź 2015, o 17:37
autor: misiek00781
Tak wszystkie zalaczniki przestudiowane, jednak one odnosza sis do homologacji samochodu z tamtych lat. A takiej nie posiadam :-/

: 15 paź 2015, o 17:46
autor: siewcu
no to trzeba homologację taką zakupić... albo wybłagać kogoś, żeby udostępnił, w co wątpię.

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 15 paź 2015, o 17:51
autor: Alan, Alan, Alan!
Jeżeli to jest to samo co w rajdach to potrzebujesz homologację 5480, można ją zamówić tutaj http://www2.pzm.pl/samochody/,c,1,KSIAZ ... _SAMOCHODU

Ja gdzieś taką homologację miałem, ale niestety pewno już nie do odnalezienia. Wystarczy, że ktoś Ci skseruje.

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 15 paź 2015, o 17:54
autor: misiek00781
Wlasnie nie wiem czy to to samo :-/ poza tym moze jednak znajdzie sie jakis dobry czlowiek ktory podesle mi jakis skan czy cos jesli taka posiada.. :-)

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 16 paź 2015, o 00:06
autor: jarmaj
Alan, Alan, Alan! pisze:Myślę, że da się relatywnie tanio (nie znaczy tanio) zbudować i pojeździć.
Ależ oczywiście. Relatywnie tanio GSMP da się. W porównaniu do rajdów to sporo tańsza dyscyplina.

Tylko pytanie, co kto rozumie pod "relatywnie". ;-)


I czy te "relatywnie" mieści się w czyimś portfelu. Jak tak, świetnie.

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 16 paź 2015, o 09:13
autor: Arti
misiek00781 pisze:Witam wszystkich. Nie do konca jestem pewien czy zalozylem watek w dobrym miejscu wiec jesli nie bardzo prosze o przeniesienie go w odpowiednie miejsce. Teraz do rzeczy...
Chcialem zapytac kolegow ktorzy wiedza o co chodzi w temacie o kilka rzeczy co do specyfikacji samochodu. Baza do budowy auta ma byc Impreza STI (babcia :mrgreen: )
Pierwsza kwestia :
Do jakich klas mozna docelowo przygotowywac taki samochod ? Z tego co mi wiadomo to z tych "tanszych" wariantow tylko klasa hs. Ale chcialbym uniknac zakladania zwezki. Tylko ze zdaje sie wtedy zostaje tylko klasa Open (a to juz za drogo :/)? Wybaczcie moj brak wiedzy w tym temacie ale niestety nie mam nikogo kto moglby mi na ten temat cos podpowiedziec :wall:
Druga kwestia :
Planowane modyfikacje to :
- Budowa na nowo silnika na kutych podzespolach tak z potencjalem na jakies 350-450HP oczywiscie zmiana takze osprzetu (komputer, Ic , itd itd )
- Skrzynia chcialbym zostac na 5MT (mam 3 szt moze na jeden sezon starczy :mrgreen: wiem ze lepsze jest 6mt jednak tutaj z tego co wiem znow tylko klasa Open :/ )
- oczywiscie wiekszy hamulec
- zawieszenie
Itd itd.
- co do nadwozia seria nie laminaty
- chcialbym jezdzic ja kole 17" najlepiej 225/45/17

Czy moglby mi ktos podac specyfikacje samochodu czy jakas karte techniczna dla klasy HS w subaru ? Albo dla A-grupy ?
Bylbym tez bardzoo wdzieczny jesli pokierowalibyscie mnie jak krok po kroku zajac sie ta papierologia :-/ sory za lekki haos w temacie, mam nadzieje ze mimo tego bedzis w miare czytelny..
Przewertowałem regulamin GSMP i można znaleźć klasę, która jest bardzo liberalna w swoich założeniach:
Grupa E-1
Samochody kategorii I
1. Samochody posiadające aktualną lub utraconą kartę homologacyjną FIA w grupie N, A lub B, zbudowane na bazie samochodów kategorii I (min. 4-miejscowego, z wyłączeniem 2+2). Wymiary samochodu muszą zapewnić zamontowanie klatki bezpieczeństwa o wymiarach podanych w Zał. J, art. 253, pkt. 8.3.2.5 – rys 253.49.
2. W samochodach musi pozostać zachowana oryginalna koncepcja układu napędowego oraz oryginalne miejsce zabudowy silnika.
3. Konstrukcja szkieletu i elementów nośnych nadwozia musi pozostać identyfikowalna na podstawie homologacji FIA.
4. Przepisy bezpieczeństwa zgodnie z Zał. J do MKS art. 277. Kompletacja klatki bezpieczeństwa – klatka musi posiadać minimum wszystkie elementy obowiązkowe określone w Zał. J wydanym w roku, w którym pojazd startuje po raz pierwszy zbudowany został pojazd. W uzasadnionych technicznie przypadkach Delegat
Czyli nie musiałbyś się kurczowo trzymać homologacji (tak jak w historyku) i przez to koszty mogłoby być rozsądniejsze. Zwężki nie unikniesz.

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 16 paź 2015, o 09:38
autor: GUEST
Znalazłem "gotowca" w budzie buga co prawda ale jakiś pogląd na budżet może to chyba dać:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5729719301#thumb/3

p.s. nie jest to moje ogłoszenie, nie znam sprzedającego, nie mam żadnej prowizji z przeklejania linku, nie zależy mi na nabijaniu postów itp. itd.

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 16 paź 2015, o 11:52
autor: misiek00781
Arti, dzieki za podpowiedz ;-) właśnie też zwróciłem uwagę na ta klasę i z tego co widziałem na filmach na yt to wiekszość starych imprez jeździ właśnie z E1 na szybie. Z tym że zdaje się że włączając w to np takie potwory jak Impreza 4 turbo, Lancer Dubaia itd. ( I z tego co mi wiadomo w tej klasie chyba nie ma zwężki :thumb: )
Zwróciłem jeszcze uwagę że jest kilka subarek jeżdżących w klasie "C7-YT10 +2000", z tym że to nadal historyk ;-)

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 16 paź 2015, o 12:26
autor: Arti
misiek00781 pisze:Arti, dzieki za podpowiedz ;-) właśnie też zwróciłem uwagę na ta klasę i z tego co widziałem na filmach na yt to wiekszość starych imprez jeździ właśnie z E1 na szybie. Z tym że zdaje się że włączając w to np takie potwory jak Impreza 4 turbo, Lancer Dubaia itd. ( I z tego co mi wiadomo w tej klasie chyba nie ma zwężki :thumb: )
Zwróciłem jeszcze uwagę że jest kilka subarek jeżdżących w klasie "C7-YT10 +2000", z tym że to nadal historyk ;-)
Jeśli chcesz pojeździć dla funu a nie walczyć o tytuły to taka klasa jest w sam raz, bo obostrzenia regulaminowe najluźniejsze. Żeby sprzętowo zbliżyć się do potworów o których wspomniałeś potrzeba 25 lat kariery w biznesie na wzór Sołowowa :lol:

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 16 paź 2015, o 13:43
autor: misiek00781
Mam tego świadomość niestety i nie napawa to optymizmem :-( Zawsze można też iść w myśl przysłowia : "nie sprzętem a talentem" :thumb: i tego będę się trzymał. A tak juz całkiem poważnie to właśnie chodzi o ten fun, uwielbiam takie zawody.. ta atmosfera.. ludzie którzy są tak jak ja monotematyczni :lol:
A czy jest może ktoś np w pzm kto mógłby mi udzielić pare wskazówek ? Jest jakas osoba odpowiedzialna za to ?

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 16 paź 2015, o 13:51
autor: jarmaj
misiek00781, a tak z innej beczki. Masz jakieś doświadczenie? Jeździsz w amatorkach, jakichś KJS'ach, rally sprintach, itp?


O licencję nie pytam, bo tą do GSMP łatwo zrobić, więc to nie problem.

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 16 paź 2015, o 14:27
autor: misiek00781
Tak w miare możliwości się staram. Nie było tego dużo niestety, dlatego że tego typu imprezy na naszym terenie są dość krótkie. Przykład :
Pewien cykl imprez, wpisowe zawsze ok 200-300zł. 3 podjazdy z czego jeden treningowy. Długość trasy ok 1300-1600m.
A za cene samego wpisowego moge załatwić sobie cały dzien od 9 rano do 20 wieczór na lotnisku. Więc częściej korzystam z tego typu przyjemności. ;-)

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 18 paź 2015, o 21:55
autor: misiek00781
Czy ktos moze posiada i udostepni mi jakies ksero czy skan homologacji dla GC8 ?

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 18 paź 2015, o 22:10
autor: Konto usunięte
misiek00781 pisze: A za cene samego wpisowego moge załatwić sobie cały dzien od 9 rano do 20 wieczór na lotnisku. Więc częściej korzystam z tego typu przyjemności. ;-)
Gdzieś niedaleko Gorlic?

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 19 paź 2015, o 13:37
autor: misiek00781
Nie do konca, ale to jest jakies 60 km od Gorlic. Ogolnie jesli ktos bylby chetny w tym roku w zimie to ja bd tam zdaje sie co drugi weekend. Pas ma ponad 1,5 km i szerokosc z 60-70m wiec mozna ukladac trase naprawde dowolnie ;-)
Ponawiam pytanie o homologacje ;-)

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 19 paź 2015, o 15:12
autor: Konto usunięte
Hmm. Czyli Svidnik pewnie ... Jestem chętny jak najbardziej, tak jesienią, jak i zimą, wiosną i latem ;-)

Re: Przygotowanie auta na GSMP

: 19 paź 2015, o 15:27
autor: misiek00781
Dokladnie. Mamy tam juz znajomych :-) zrobilismy pare imprez respektowalismy ich zasady i teraz traktuja nas naprawde po przyjacielsku ;-)