Sprężyny Forester 2006 US
: 16 paź 2015, o 12:18
Hej!
Zakupiłem niedawno Forestera 2006, 2.5 N/A EJ253, 4EAT, wersja USA i mam problem ze sprężynami. Poprzedni właściciel założył do niego jakiś żółty wynalazek (ironman?) - auto stoi nieco wyżej i jest strasznie sztywne - wszelkie nierówności (nawet małe) są aż nadto odczuwalne, a przejazdy kolejowe są bardziej nieprzyjemne niż w byłej 328i e36. Nie da się wprawdzie rozpoznać czy przejechana moneta leżała reszką czy orłem ku górze, ale w rozróżnianie piątki od zetki można się pokusić ;) Dodatkowo przy większych prędkościach na "płynnych" nierównościach auto radośnie sobie podskakuje - strach trochę.
Przewertowałem trochę postów na podobne tematy, ale dotyczyły one głównie zawieszeń SLS (ze wstępnych ustaleń mnie ta "przyjemność" nie dotyczy) i starszych roczników, bądź swapów w drugą stronę czyli podnieść i utwardzić / usztywnić.
Czy powrót do oryginalnych sprężyn poprawi znacznie sytuację prowadzenia i komfortu? Gdzie najlepiej (i jakiej marki) kupować sprężyny do tego modelu i czy różnią się pomiędzy EU i US spec? Zauważyłem nieprzyjemną rzecz - tak jak do modelu poprzedniego i przedliftowego SG, bądź 2.0 sprężyn jest do wyboru do koloru, tak do 2.5 jest problem...
P.S. Na przyszłość planowany wtrysk podtlenku LPG.
Zakupiłem niedawno Forestera 2006, 2.5 N/A EJ253, 4EAT, wersja USA i mam problem ze sprężynami. Poprzedni właściciel założył do niego jakiś żółty wynalazek (ironman?) - auto stoi nieco wyżej i jest strasznie sztywne - wszelkie nierówności (nawet małe) są aż nadto odczuwalne, a przejazdy kolejowe są bardziej nieprzyjemne niż w byłej 328i e36. Nie da się wprawdzie rozpoznać czy przejechana moneta leżała reszką czy orłem ku górze, ale w rozróżnianie piątki od zetki można się pokusić ;) Dodatkowo przy większych prędkościach na "płynnych" nierównościach auto radośnie sobie podskakuje - strach trochę.
Przewertowałem trochę postów na podobne tematy, ale dotyczyły one głównie zawieszeń SLS (ze wstępnych ustaleń mnie ta "przyjemność" nie dotyczy) i starszych roczników, bądź swapów w drugą stronę czyli podnieść i utwardzić / usztywnić.
Czy powrót do oryginalnych sprężyn poprawi znacznie sytuację prowadzenia i komfortu? Gdzie najlepiej (i jakiej marki) kupować sprężyny do tego modelu i czy różnią się pomiędzy EU i US spec? Zauważyłem nieprzyjemną rzecz - tak jak do modelu poprzedniego i przedliftowego SG, bądź 2.0 sprężyn jest do wyboru do koloru, tak do 2.5 jest problem...
P.S. Na przyszłość planowany wtrysk podtlenku LPG.