Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
OREU
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 25 lis 2015, o 19:12

Jako, że jestem nowy na forum, chciałbym wszystkich serdecznie przywitać. :thumb:

Przymierzam się do zakupu Legacy z rocznika '99-03 z silnikiem wolnossącym 2.0
W związku z planowanym zakupem miałbym kilka pytań, może potraficie mi pomóc.
Jedno najważniejsze, mocno ogólne. Na co zwrócić uwagę przed zakupem? Jakie są słabe strony?
Jak to w japońcach, blacha potrafi być słaba, to wiem, ale które miejsca poza nadkolami tylnymi są newralgicznymi punktami?
Silnik 2.0 125km posiada regulację luzów zaworowych na śrubki. Objawy złych luzów znam. Falowanie obrotów, gaśniecie, mułowatość.
Takie rzeczy jak blacharka i drobna mechanika (włącznie z wymianą silników) to dla mnie nie strach. Czy mając garaż, podstawowy zestaw narzędzi, uda mi się samemu wykonać regulację zaworów?
Czy poza zaworami pojawiają się jakieś typowe usterki?
Na co zwrócić uwagę w zawieszeniu, napędach i jak sprawdzić reduktor?
Czy Legacy posiada hill holder?
Jak z dostępnością i cenami części, które zużywają się najczęściej i jakie omijać szerokim łukiem?
Mam na myśli na przykład klocki hamulcowe, tarcze, amortyzatory, świece (czy są irrydowe?), przewody WN, olej.

Zachęcam do dyskusji i z góry dzięki za wskazówki.
pozdrawiam
OREU



arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 25 lis 2015, o 19:33

Witaj
Ogólnie tak jak każde auto. Dodatkowo ja sprawdziłbym wiskozę - znajdziesz temat nie jeden jak do tego podejść. Co do blachy to mi w forku blachy się kupy trzymały a belka od zawieszenia z tyłu (blacha profilowana min 3 mm) zgniła - także jak możesz to auto od spodu zalukaj. Amortyzatory do najtańszych nie należą, wydechem możesz zbijać cenę - ale kupisz za przysłowiową czapkę gruszek - oczywiście zamiennik. Ja po trzech latach jazdy foresterem wciąłem się przy zakupie imprezy na niby nieśmiertelnej w wolnym ssaku UPG (teraz biedna stoi i czeka na remont). Także wszelkie objawy grzania się silnika, bulgotania w środku, braku ogrzewania trektuj bardzo poważnie. Reduktor faja sprawa niestety nie wiem, czy legsie (pewnie zależnie od silnika) takowy posiadają. Najlepiej to wklej link z oferty tu na forum, może ktoś coś więcej powie.
pozdrawiam
Sprzedam bandita 1200

kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 25 lis 2015, o 22:19

Witaj. Reduktor włączasz podnosząc dźwignię do góry po uprzednim wciśnięciu sprzęgła również w czasie jazdy obojętnie na jakim biegu byle przy stosunkowo niskich obrotach. Skraca on biegi o 1\3. Nic nie powinno zgrzytać .Zawory wyregulujesz sam, jak masz jakieś pojęcie o mechanice , regulacja podobnie jak w maluchu. Słabym punktem Legaca jest dwu masa sprzęgła , jest droga około 2500pln można zmienić na jedno masowe np .z forestera II. Tarcze hamulcowe gną się na potengę, jak coś bije przy hamowaniu to tarcze do wymiany(kpl budżetowy ale w miarę OK około 500pln. Miałem takie auto 4 lato i przeturlałem ponad 100kkm i jak byś coś jeszcze chciał wiedzieć to śmiało pytaj.

OREU
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 26 lis 2015, o 02:17

arturj pisze:Witaj
Dodatkowo ja sprawdziłbym wiskozę - znajdziesz temat nie jeden jak do tego podejść...
Także wszelkie objawy grzania się silnika, bulgotania w środku, braku ogrzewania trektuj bardzo poważnie...
pozdrawiam
Znam zasadę działania wiskozy, jednak nie wiedziałem, że stosowana jest w Legacy. Poczytałem trochę forum, widziałem, że można ja regenerować i są to normalne pieniądze.
Dobrze wiedzieć, dziękuję.

OREU
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 26 lis 2015, o 02:22

kAROL10 pisze: Słabym punktem Legaca jest dwu masa sprzęgła...
Tarcze hamulcowe gną się na potengę, jak coś bije przy hamowaniu to tarcze do wymiany...
Łoo, nie spodziewałem się dwumasy w Legacy z 99-03. Wszystkie wersje ja miały? Jak zdiagnozować dwumasę w czterobucie?
Dziwne, że forek z tym samym motorem dwumasy nie ma, ale trochę inna klasa pojazdu.
Wcześniej miałem Mitsubishi Galanta V6, z tarczami był identyczny problem.
Coś jeszcze mnie zaskoczy? Wertuje forum, wypowiedzi, nastawiam się, badam teren.
Dzięki za pomoc.

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 26 lis 2015, o 10:52

OREU pisze: Jak to w japońcach, blacha potrafi być słaba, to wiem, ale które miejsca poza nadkolami tylnymi są newralgicznymi punktami?
Sanki pod silnikiem. Też czasem dopada je rdza.
Jest ryzyko, musi być wybór.

kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 26 lis 2015, o 21:54

Tak wszystkie wersje z manualną skrzynią miały dwu masę , no chyba że już ktoś wywalił i jest jedno masowe. Poznasz po świerszczu spod maski na wolnych obrotach. Jak tylko ćwierka to jeszcze nie problem , ale jak już delikatny kangurek przy ruszaniu to już kwalifikuje się do wymiany. Ogólnie samochód pancerny jak odpowiednio był serwisowaniu , to ciężko go zepsuć. Pozdrawiam.

OREU
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 28 lis 2015, o 02:27

Panowie, a jak wygląda sprawa silnika 2.5? Czy on również posiada regulację luzów zaworowych na śrubkach czy może są regulowane hydraulicznie?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 28 lis 2015, o 11:36

EJ25 to ten sam co EJ20 tyle,że rozwiercony do dwa i pół litra i posiada regulację zaworów na śrubki .

OREU
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 28 lis 2015, o 15:31

Czy któryś posiadał wzmacniane gniazda zaworowe pod ewentualny gaz?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

komin
4 gwiazdki
Lokalizacja: Kielce
Auto: Legacy 2.5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 2 gru 2015, o 22:47

silniki ok do gazu :-) spalanie w moim 2.5 to 13-14 l. A/T do sprawdzenia blach : rant tylnej klapy, nadkola tył-wsadź rękę pod nadkola i pomacaj :-) , ranty drzwi, podłoga, hak (jesli posiada- mój, przerdzewiał na amen) zawieszenie pneumatyczne, większość części dostaniesz w normalnych sklepach, jak coś to Nowy Sącz-Carfit ogarnięci ludzie. dobrze by było gdyby był zalany 5w40 a i łożyska tylnych kół ;-)
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269

BARTEK_poz
0 gwiazdek
Auto: Patrol
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 7 gru 2015, o 22:03

Oreu. Ten rocznik to najlepiej sprawdzą ci w muzeum sztuki użytkowej.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy '99-03. Co sprawdzić przed zakupem.

Post 8 gru 2015, o 18:38

Wiskoze ciężko sprawdzić na oględzinach. Musi być już max wyjechana. Ja swojego niby nagrzałem itd, było ok, a po dwóch miesiącach się zaczęło stukanie przy cofaniu:)
Ogólnie łatwo ją wymienić, regeneracja nie aż taka droga, więc luz.
Dwumasa druga sprawa, ale też najłatwiej wymienić koło zamachowe, przy okazji robienia sprzęgła i tyle. Koszt nie wzrasta tragicznie.
Rdza największa bolączka. Jak wspomniano błotniki tył (a raczej nadkola - od tego się zaczyna). Przechodzi na tył progów. Nie wiem dlaczego, ale widziałem wiele Forków z rozpadniętą tylną belką, w Legacach nie było tego problemu.
O głowice się nie martw, obyś tylko dbał o regulację zaworów to nic jej się nie stanie. Wszystkie swoje Legasie gazowałem (tym się zajmuję) i z żadnym nie miałem problemów.

ODPOWIEDZ