Subaru Impreza WRX STI stuki w silniku ( filmik)
: 23 gru 2015, o 13:56
Witam, pacjent to Subaru impreza wrx sti 2006. Samochód zakupiłem w czerwcu (kolejne Subaru) i po 3 tygodniach padła panewka. – Bywa. Spakowałem silnik na paletę i wysyłka do Warszawy, jakieś 350 km od mojego miejsca zamieszkania Mechanik nie przypadkowy nie chce tutaj robić reklamy lub antyreklamy ale po forach można poczytać bardzo dobre opinie, składa silniku dla wielu kierowców rajdowych. Po 3 miesiącach oczekiwania, za montowałem silnik oraz zgodnie z zaleceniami mechanika docieram do dnia dzisiejszego ( obecnie 2 tys km ) remont:
CZĘSCI:
Tłoki Mahle
Panewki ACL race
Korbowody fabryczne STI
Wał korbowy Spec C wzmocniony
Pompa olejowa o zwiększonej wydajności
Smok olejowy wzmacniany
Śruby głowic ARP
Kpl. Rozrząd wraz z wzmacnianym paskiem
Kpl. Uszczelek
Uszczelniacze zaworowe
Obróbka:
Obróbka głowic ( powiększenie kanałów ssących i wydechowych)
Frezowanie gniazd
Szlif zaworów
Planowanie głowic
Wzmocnienie cylindrów
Szlif cylindrów pod wymiar nowych tłoków
Osiowanie siedlisk pod panewki główne
Planowanie dwóch połówek bloku
Odciążenie koła zamachowego z 12 kg na 7 kg
Wyważenie wału korbowego z kołem zamachowym, dociskiem, kołem rozrządu i kołem pasowym
Pasowanie panewek korbowych z wałem
Wyważanie korbowodów
Regeneracja/wzmocnienie tarczy sprzęgła
Układ wydechowy milltek 3" + bandaże termiczne+ koc na turbosprężarce
Praktycznie od samego początku stuka coś dość mocno ( filmik). W ostatnim czasie docierania zaczynam „dociskać”. Samochód nie zaskakuje dynamiką mam wrażenie, że przed remontem lepiej przyśpieszał znacznie szybciej kończył się zakres obrotowy. Ostatnio spuściłem olej z silnika brak jakichkolwiek opiłków. Oleju nie ubywa, ciśnienie na zimnym silniku 6.5 bar na gorącym 1,7 bar.
Nie dawno byłem na zlocie Subaru, silnika słuchało kilka osób i wspólnie stwierdzili, iż nie jest to panewka. Mechanik który przeprowadził remont przypuszcza hałasujące szklanki zaworów. Przed remontem nie było ich słychać. W ostatnim czasie pojawił się bład P0244 ( zapewne wydech robi zamieszanie). Program sterownika jest prawdopodobnie fabryczny wstrzymałem się na okres docierania z jego zmianą. Na wiosnę planuje wybrać się do 4Turbo ale do tego czasu chciał bym się uporać z tym stukaniem w silniku. Wszelkie sugestie i porady mile widziane.
CZĘSCI:
Tłoki Mahle
Panewki ACL race
Korbowody fabryczne STI
Wał korbowy Spec C wzmocniony
Pompa olejowa o zwiększonej wydajności
Smok olejowy wzmacniany
Śruby głowic ARP
Kpl. Rozrząd wraz z wzmacnianym paskiem
Kpl. Uszczelek
Uszczelniacze zaworowe
Obróbka:
Obróbka głowic ( powiększenie kanałów ssących i wydechowych)
Frezowanie gniazd
Szlif zaworów
Planowanie głowic
Wzmocnienie cylindrów
Szlif cylindrów pod wymiar nowych tłoków
Osiowanie siedlisk pod panewki główne
Planowanie dwóch połówek bloku
Odciążenie koła zamachowego z 12 kg na 7 kg
Wyważenie wału korbowego z kołem zamachowym, dociskiem, kołem rozrządu i kołem pasowym
Pasowanie panewek korbowych z wałem
Wyważanie korbowodów
Regeneracja/wzmocnienie tarczy sprzęgła
Układ wydechowy milltek 3" + bandaże termiczne+ koc na turbosprężarce
Praktycznie od samego początku stuka coś dość mocno ( filmik). W ostatnim czasie docierania zaczynam „dociskać”. Samochód nie zaskakuje dynamiką mam wrażenie, że przed remontem lepiej przyśpieszał znacznie szybciej kończył się zakres obrotowy. Ostatnio spuściłem olej z silnika brak jakichkolwiek opiłków. Oleju nie ubywa, ciśnienie na zimnym silniku 6.5 bar na gorącym 1,7 bar.
Nie dawno byłem na zlocie Subaru, silnika słuchało kilka osób i wspólnie stwierdzili, iż nie jest to panewka. Mechanik który przeprowadził remont przypuszcza hałasujące szklanki zaworów. Przed remontem nie było ich słychać. W ostatnim czasie pojawił się bład P0244 ( zapewne wydech robi zamieszanie). Program sterownika jest prawdopodobnie fabryczny wstrzymałem się na okres docierania z jego zmianą. Na wiosnę planuje wybrać się do 4Turbo ale do tego czasu chciał bym się uporać z tym stukaniem w silniku. Wszelkie sugestie i porady mile widziane.