Witam
Z żalem sprzedałem poczciwego GTka , potrzebuje autko bardziej SUVowe wyższe, po głowie chodzi zdrada z jakimś Niemcem ale sentyment do Subaru zostaje :) Jeśli już to mógłby to być Forek 2,5 XT model 2gen 02-08. Więc mam kilka pytań :
1 - Chce turbo bo jedzie chociaż a 2,5 XT dosyć zacnie , czy silnik sprawia problemy czy może lepiej bezpieczniej 2.0 T (czy ta różnica w mocy jest zauważalna bardzo ?
2 - LPG - albo kupie z gazem albo zagazuje, i tu różne opinie o co chodzi z tymi silnikami , regulacjami zaworów itd ? W GTku miałem pancerne EJ20T na zrobiłem 100tys na gazie i zmieniłem motor ale nie od LPG tylko panewkowy temat + stary mokry był itd a silniki tanie i pewne.
3 - Skrzynia - zdecydowanie chce już Automat, wiem że to AWD działa tam ciut innaczej , jak to jest z tymi skrzyniami w tym modelu Forka ? Są jakieś problemy.
4 - słynne nivo - jest zawsze w tym 2,5XT ? , mam w rodzinie wolnossące 2,5 USA to tam problemu niema .
5 - wszelkie ogólne porady dla kupującego mile widziane.
Przy okazji wszystkiego najlepszego na cały 2016 i kolejne lata .
Pozdrawiam
Zamiast GTka:( Forester XT 02-08 jakieś opinie porady? LPG?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Zamiast GTka:( Forester XT 02-08 jakieś opinie porady? LPG?
było kilka przypadków wydmuchanych uszczelek w tym modelu. i parę dyskusji na ten temat. więc jak pogrzebiesz, to znajdziesz szczegóły.dawid51dd pisze:czy silnik sprawia problemy
jeśli chodzi o gazowanie, to też jest trochę do poczytania. o ile pamiętam, wniosek był taki, że jeśli w ogóle się na to decydować, to tylko w sprawdzonych miejscach, bo temat nie jest banalny.
automat powoduje, że to turbo jedzie mniej.
porady wszelkie ogólne?
sprawdź jak działa klima i czy taki sposób działania akceptujesz

sprawdź, czy cudowny odgłos towarzyszący jeździe od ok. 130 wzwyż jest miły uchu twemu

posłuchaj, czy już uszczelki nie świszczą
sprawdź stan wydechu (czy nie rdzewieje)
spytaj o/sprawdź stan tylnego zawieszenia (samopoziomującego). to jest moment, kiedy amortyzatory albo już były wymienione, albo za chwilę będą musiały być wymienione. a taka wymiana nie jest tania (co też było tu szeroko omawiane - szukajka).
poza tym jak przy zakupie używanego auta.
-
sredniaq
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: 34-480, 54-134 Polska , 2054 Norway
- Auto: Turboforek i turbodziad
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Zamiast GTka:( Forester XT 02-08 jakieś opinie porady? LPG?
Po pierwsze: do czego ma służyć auto?
Forek średnio nadaje się do długich podróży z prędkościami autostradowymi. Powyżej 130 jest głośno. Jeżeli jazda tylko miejska to będzie sporo palił, nawet z gazem. Automat nie nastręcza większych problemów. Wg mojej subiektywnej oceny to auto idealnie sprawdza się w jeździe podmiejskiej. Klima w forkach faktycznie jest dziwna: ustawisz min, dmucha zimne, ustawisz 1 ząbek cieplej i dmucha ciepłe, w pozycji auto też nie bardzo mu wychodzi.
Silnik 2.5t obarczony takim samym ryzykiem jak 2.0t, tylko w 2.5 głównym problemem jest UPG a nie panewki, jak w 2.0. Za to uszczelka jest chyba tańsza w naprawie niż remont silnika 2.0, chociaż tak czy siak tanio nie jest.
W 2.5t na pewno są amortyzatory SLS z tylu, ale jak padną to wymieniasz na KYB ze sprężynami i kłopot z głowy. Jak zostawisz sprężyny, to dupka siądzie.
O lpg w turbo-Subaru nic nie wiem ;)
Sent with Tapatalk
Forek średnio nadaje się do długich podróży z prędkościami autostradowymi. Powyżej 130 jest głośno. Jeżeli jazda tylko miejska to będzie sporo palił, nawet z gazem. Automat nie nastręcza większych problemów. Wg mojej subiektywnej oceny to auto idealnie sprawdza się w jeździe podmiejskiej. Klima w forkach faktycznie jest dziwna: ustawisz min, dmucha zimne, ustawisz 1 ząbek cieplej i dmucha ciepłe, w pozycji auto też nie bardzo mu wychodzi.
Silnik 2.5t obarczony takim samym ryzykiem jak 2.0t, tylko w 2.5 głównym problemem jest UPG a nie panewki, jak w 2.0. Za to uszczelka jest chyba tańsza w naprawie niż remont silnika 2.0, chociaż tak czy siak tanio nie jest.
W 2.5t na pewno są amortyzatory SLS z tylu, ale jak padną to wymieniasz na KYB ze sprężynami i kłopot z głowy. Jak zostawisz sprężyny, to dupka siądzie.
O lpg w turbo-Subaru nic nie wiem ;)
Sent with Tapatalk
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Zamiast GTka:( Forester XT 02-08 jakieś opinie porady? LPG?
przy 130 forek to juz lekko czolg... owszem pojdzie i pod 200 tylko komfort i stabilnosc seryjnego auta jest slaba(chodzi o to ze wyzsze auto jest podatne na boczne wiatry itd stad przy wiekszych prdkosciach typu 130-140 poprostu jazda jest malo komfortowa)... no i spalanie leci.... areodynamika lodowki robi swoje...
amory tyl "nivo" ogolnie mozna olac i wsadzic odpowiedni zestaw bez nivo np kyb ultra plus sprezynki i masz spokoj
automat-sorry na co Ci subaru i automat ?? jesli do grzecznej jazdy to oki bo te automaty sa lekko powolne choc pancerne. Ale nie oczekuj nawet od 2,5t ze to pojdzie ...
dokladnie obejrz punkty mocowan wachaczy,amorow, dyfra itd-wszystko co moglo dostac mocniej w dupe gdy ktos z forka robil patrola po polach...
co do silnika ja bym bral ej20 i tyle w temacie choc moc inna to zdecydowanie tzw ogolne koszty serwisu nizsze...
popatrz na fotele i lampy czy nie sa z anglika-czesto handlarze podmieniaja na uk wersje bo nasze juz sa czesto zniszczone( forestery na zachodzie czesto sa uzywane jako "konie" robocze-w rejonach "gorskich" 4wd, przyczepka z drewnem do kominka, dojazdy do pracy na krotkich odcinkach itd. Baaaardzo zadko forek jedzie w dluzsza trase (jestem kierowca zawodowym i widze :P)
z punktow ktore jeszcze mozesz uzyc przy negacjacji cenowej to wlasnie stan wydechu choc nie jest drogi ale zawsze, ogumienie bo rozmiar robi juz swoje ( wiem to nie racing slick ale se popatrz ile kosztuje porzadne opony w ori rozmiarze), popatrz czy chodza wszystkie spryskiwacze, lampy, przod i tyl.
jesli znajdziesz slady siersci psiej to akurat oki!! znaczy ze auto jezdzilo z blond pipa na wystawy psie i maks co widzialo to trawnik :D
pozdro !!
amory tyl "nivo" ogolnie mozna olac i wsadzic odpowiedni zestaw bez nivo np kyb ultra plus sprezynki i masz spokoj
automat-sorry na co Ci subaru i automat ?? jesli do grzecznej jazdy to oki bo te automaty sa lekko powolne choc pancerne. Ale nie oczekuj nawet od 2,5t ze to pojdzie ...
dokladnie obejrz punkty mocowan wachaczy,amorow, dyfra itd-wszystko co moglo dostac mocniej w dupe gdy ktos z forka robil patrola po polach...
co do silnika ja bym bral ej20 i tyle w temacie choc moc inna to zdecydowanie tzw ogolne koszty serwisu nizsze...
popatrz na fotele i lampy czy nie sa z anglika-czesto handlarze podmieniaja na uk wersje bo nasze juz sa czesto zniszczone( forestery na zachodzie czesto sa uzywane jako "konie" robocze-w rejonach "gorskich" 4wd, przyczepka z drewnem do kominka, dojazdy do pracy na krotkich odcinkach itd. Baaaardzo zadko forek jedzie w dluzsza trase (jestem kierowca zawodowym i widze :P)
z punktow ktore jeszcze mozesz uzyc przy negacjacji cenowej to wlasnie stan wydechu choc nie jest drogi ale zawsze, ogumienie bo rozmiar robi juz swoje ( wiem to nie racing slick ale se popatrz ile kosztuje porzadne opony w ori rozmiarze), popatrz czy chodza wszystkie spryskiwacze, lampy, przod i tyl.
jesli znajdziesz slady siersci psiej to akurat oki!! znaczy ze auto jezdzilo z blond pipa na wystawy psie i maks co widzialo to trawnik :D
pozdro !!
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Zamiast GTka:( Forester XT 02-08 jakieś opinie porady? LPG?
Witam a ja nie zauwazylem utraty stabilnosci mimo tego ze forek to wyzsze auto ,napewno wygodniej niz w imprezie ,tak jak koledzy pisali sprawdz dobrze egzemplarz ktory chcesz kupic a jesli chodzi o automat ja wlasnie takim jezdze I opinie ze at sa wolne ospale I ogolnie wszystko na nie sa bezzasadne ,dla mnie tylko at zreszta I tak jezdzi sprawniej niz manual a juz napewno Zima I w terenie.Apropo lpg to niestety nie jest to dobre do zadnego auta a juz napewno do Subaru zalezy od stylu jazdy max 5 lat I padnie glowica.gaz nie jest dobry do zadnych aut kolega zagazowal nawet swojej zony toyote corolla no ale tam tez padla glowica z tym ze koszty naprawy w aso 1200 pln a jesli pada Subaru jeszcze doladowany napewno z 6000 nie wyjdziesz.chyba ze zagazujesz I za 2 latka sprzedajesz ale wowczasz brak oszczednosc tak ze sensu brak.
Re: Zamiast GTka:( Forester XT 02-08 jakieś opinie porady? LPG?
Mój FXT MY 2007 jak dla mnie to samochód prawie idealny (właściwie brakuje mi tylko regulacji lędźwiowej w fotelu i gniazdka usb w radiu). A co do autostrad to podróż do Dubrovnika była czystą przyjemnością!
Re: Zamiast GTka:( Forester XT 02-08 jakieś opinie porady? LPG?
Z tym gazowaniem to opłacalność trzeba sobie obliczyć. Ja mam ponad pół roku gaz i zwróciło mi się jakieś 3/5 kosztów instalacji, zależy od przebiegów które się robi.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: Zamiast GTka:( Forester XT 02-08 jakieś opinie porady? LPG?
Jednak z wielkim żalem opuszczam Subaru .Powodem zmiany były jakieś tam zdrowotne tematy chodziło mi o to żeby mieć wyższe auto do wsiadania/wysiadania . Forkiem pojeżdziłem troszkę (mam możliwość ) ale on nie jest aż tak wysoki jak bym chciał to bardziej wyższe kombi jest .Auto oczywiście fajne bo Subaru itd ale za mała różnica w wyskości żeby było warto zrezygnować z Imprezy .Więc poszedłem w niemcy waga cięzka ponad 2t gracja godna tytanica jedyne co to komfort i kupe gadżetów na pokładzie do zabawy (albo naprawy :) .Zobaczymy jak to będzie na Imprezę każdego modelu zawsze się obejże bo 8lat funu miałem - może sobie kiedyś kupie takiego GTka jako kolejne auto tylko mi się w nim najbardziej podobało to że impreza GT kombi to fajny wóz do codziennego użytku .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Zamiast GTka:( Forester XT 02-08 jakieś opinie porady? LPG?
i się chłopy opisały a Tyś se pancernego trabanta kupił.... 

Re: Zamiast GTka:( Forester XT 02-08 jakieś opinie porady? LPG?
no I super trabant napewno nie zardzewieje 
