Przygotowania do zmiany silnika

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Przygotowania do zmiany silnika

Post 19 sty 2016, o 01:25

Hej.
Przymierzam się do zmiany silnika w moim Foresterku.

Teraz mam EJ20 122KM 1998r
Ma być EJ22 136KM ????r

Wiem że na ten temat sporo jest i że to nie jest aż tak trudna sprawa, ale powiedźcie mi jedno. Bo ja mam silnik z takim dziwnym sterownikiem który jest przykręcony do prawej głowicy silnika. Mój sterownik wygląda mniej więcej tak:
http://img13.allegroimg.pl/photos/400x3 ... 5076427882
http://static.nanodatex.com/media/af433 ... 20f389.jpg
Większość osób pisze że sterownik powinien być pod nogami pasażera a u mnie jest jakiś inny. I wobec tego się zastanawiam czy to ma przy takiej zmianie znaczenie?



melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 19 sty 2016, o 11:21

Osobiście też trafiłem na takie rozwiązanie tylko w forku. Jeśli silnik do przeszczepu to starszy ej22 np. z legaca to będziesz potrzebował tylko wymienić trigger na wale (zakładam że masz silnik z czarnym kolektorem). Resztę gratów zostaw z forka (wiazka, ecu, wtryski, kolektor). Dokładnie ten sam komputer z forka ogarniał mi spokojnie 136 KM w zmodzonym ej20 więc w ej22 też jest szansa że ogarnie. Jeśli się wstrzymasz dwa tygodnie to podeślę Ci logi AFR z dokładnie takiego samego przeszczepu i wszystko będzie jasne.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 19 sty 2016, o 19:17

Tak mam czarny plastikowy kolektor.

A powiedzcie mi czy taki silnik będzie pasował to mojego forka? Czy można to jakoś po wyglądzie określić? A może ktoś z okolic Wrocławia miałby blisko żeby rzucić okiem na silnik? Bo mi z Lublina to trochę daleko.

melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 19 sty 2016, o 23:37

Fizycznie bedzie p&p za wyjatkiem wspomnianego kola. Co do kompa to tak jak pisalem poprzednio
.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 22 sty 2016, o 14:02

Znalazłem taki silnik (niestety to 2.0 ale ale już szukam wszystkiego) na jednej ze stacji demontażu aut. I jest tam zdjęcie pomiaru kompresji. Co o tym myślicie? Bo nigdy nie analizowałem pomiaru ciśnienia i nie wiem jak do tego się odnieść. Poradźcie coś :oops:
http://ajax.ambit.pl/upload/Impresja/48 ... 920667.jpg

A to link do aukcji z silnikiem : http://allegro.pl/show_item.php?item=5727854432

melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 22 sty 2016, o 23:08

Duza roznica. Trzeba pamietac ze w tym silniku jest juz mechanika w glowicy i trzeba tam czasami zagladac. W przypadku amnezji wychodza wlasnie takie kwiatki. Ja bym szukal dalej.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 23 sty 2016, o 00:24

Ok. Jakby ktoś miał na oku coś fajnego to dajcie znać. Cena nie jest aż tak istotna jak stan.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 24 sty 2016, o 14:21

A silnik 2.2 z legacy z 97r 136km z przebiegiem 230tyś. km. Gość mówi że silnik podjada 1,5l oleju na10tyś. km. Wydaje mi się że to jednak spory ubytek. Co o tym myślicie?

czlapus
2 gwiazdki
Lokalizacja: Piwniczna-Zdrój
Auto: Subaru Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 24 sty 2016, o 19:40

Bardzo spory ubytek ja mam 262k km i auto moze z 100ml zjada na 10000 km a kreci sie praktycznie caly czas wysoko ...

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 24 sty 2016, o 21:12

Też mi się tak zdaje że to sporo.
A nie sprzedałbyś silnika :) ? :-)

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 27 sty 2016, o 23:22

Kurcze! Strasznie ciężko znaleźć dobry ej22. Albo silnik ma nalatane ponad 300tys km albo nie wiadomo jaki stan i ogólnie bardzo mało ich. Ej20 to za psami rzucać. Na każdym kroku. A tych jak na lekarstwo. Jest może ktoś kto tylko sprowadzaniem samych silników się zajmuje. Albo przynajmniej ma jakiś dobry asortyment ?
Jak narazie to tylko Duniek zaproponował mi ej22 po upg + planowanie głowic i docieranie zaworków. Z tym że silnik ma około 310tys km. Jak góra zrobiona to tylko patrzeć jak dół poleci. Dobrze mówię czy zmyślam?

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 29 sty 2016, o 20:03

Myślicie że te 310tyś km to dużo na taki silnik?

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 30 sty 2016, o 16:36

luki_man pisze:Myślicie że te 310tyś km to dużo na taki silnik?
Mój miał 300tys km jak zdechł. w tym przynajmniej 130 tys na gazie (za mojej kadencji)
Oleju brał może 1 litr na 2000 km, ale to przez uszczelki pod osłonami zaworów.

Zdechł z powodu zatarcia silnika spowodowanego brakiem oleju, który uciekł przez obluzowany korek spustowy w misce olejowej na autostradzie :lol: Gdyby nie to dalej by jeździł :-p
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 30 sty 2016, o 19:02

luki_man pisze: A silnik 2.2 z legacy z 97r 136km z przebiegiem 230tyś. km. Gość mówi że silnik podjada 1,5l oleju na10tyś. km. Wydaje mi się że to jednak spory ubytek. Co o tym myślicie?
150ml oraz
czlapus pisze: Bardzo spory ubytek ja mam 262k km i auto moze z 100ml zjada na 10000 km a kreci sie praktycznie caly czas wysoko ...
10ml

to żaden ubytek. ;-)

Ten drugi (10ml) to pewno od wycierania bagnetu ;)

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 4 lut 2016, o 17:48

A powiedzcie czy silnik ej25 156km pasowałby w miejsce mojego ej20 122km? Czy łatwo zrobić taką podmiankę?

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 5 lut 2016, o 16:39

A jeszcze jedna sprawa. Jeśli silnika z legaca 2.2 1991r. posiada przepływomierz a mój nie to ma znaczenie ?

Mój forek ma oznaczenie EJ20JNW1FA
Dawca Legacy ma oznaczenie EJ22ENW1BA

Uda się to pożenić ?

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 13 mar 2016, o 18:50

Ok. Prace dalej postępują. Ogromne podziękowania za pomoc w pracach kieruję do kolegi z forum o nazwie "melina26". Chętnie dzielił się ze mną informacjami z identycznej podmiany silnika. Dużo się dzięki niemu nauczyłem, bo wiedzę ma naprawdę niezłą.

Jeżeli chodzi o postępy w pracach to mam już silnik ej22 z legacy z 1994r. Silnika ma ponoć 220tyś. km :whistle:
Wierzyć, nie wierzyć... Według mnie mało możliwe. Gość dołożył mi stary kolektor z tego legacka tzw bulgot :-d Baaaardzo mnie to ucieszyło i przepustnicę. Którą w sumie mogę za parę zl oddać jak komuś potrzebna.

Gość przed sprzedażą pomierzył mi ciśnienia i było przy zimnym niestety silniku po 10 i tylko na jednym było 9,8. Nie mógł silnika uruchomić bo auto było już trochę zdekompletowane.

Będę robił przekładkę z kolektorem i wtryskami które przystosuję do mojego forka.

Aktualnie mam zdemontowałem kolektor i szykuję go bo w środę zawiozę do gazownika żeby wwiercił się w niego aby go zagazować. Zdemontowałem też miskę olejową bo jest mocno skorodowana. Jednak jak się okazało tylko z zewnątrz :thumb:
Zastanawiam się jeszcze czy zdjąć głowicę i tam nie zajrzeć. Czy przy zdejmowaniu głowicy zawsze dajecie nowe szpilki ? Czy stare dadzą radę?
I zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Czy jak kręcę wałem i czuć na kluczu że na jednym z cylindrów jest sprężanie to czy ciśnienie powinno szybko z niego uchodzić czy raczej powinien je długo trzymać? Bo jak napieram na klucz to ono pomalutku uchodzi pierścieniami i potem się przełamuje. Jak to z tym jest. Bo nie wiem czy pchać się w rozbieranie go czy nie.

arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 13 mar 2016, o 21:50

Hej, wydaje mi się, że to sprężanie działa właśnie tak jak powinno, kręciłem sinikiem kupla z imprezy po dzwonie i właśnie tak się zachowywało. Co do uszczelek to na dwoje babka wróżyła, na pewno wygeneruje to dodatkowe koszty, ale będziesz wiedział co masz, z tego rocznika jak się nie mylę jeśli upg jest ori to jest z kompozytu. Teraz powinny być dostępne metalowe. Co do szpilek - to moją imprezę składali w ASO i stwierdzili, że przy ssaku nie ma potrzeby zmiany szpilek. Powodzenia i może byś jakąś fotorelację uskutecznił.
Sprzedam bandita 1200

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 13 mar 2016, o 22:29

Fotki będą lada dzień :) Prace idą powoli ale... idą :)

Skoro szpilek bym nie wymieniał to pokuszę się chyba o zmianę tych uszczelek. Bo fakt mam kompozytowe. One chyba za mocne nie są, a przynajmniej nie wyglądają na nocne. Przy okazji tłoki bym wyją i pooglądał, trochę nagaru pooczyszczał itp.
A podpowiedzcie mi jakie są momenty i kolejności dokręcania szpilek?

arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 14 mar 2016, o 06:26

Może się przyda - kolejność coś koło 4:14 się zaczyna.
a tu masz step by step
Sprzedam bandita 1200

melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 15 mar 2016, o 12:54

Proponuje najpierw zerknąć na dostępnosć oraz cenę metalowych uszczelek. Uprzedzam tylko że uszczelki z ej22 na i ej22t to coś różnego (wystarczy zerknąć na kształt kanałów w głowicy). Swoją drogą w leciwym ej22, założenie metalowej uszczelki nawet po planowaniu głowicy to 50% szans na jej wywalenie. Niestety, większość starych bloków jest już krzywa i wymaga planowania. Grafitowa uszczelka znosi więcej pod względem dopasowania się i jest wystaraczająca do fabrycznej mocy.

arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 15 mar 2016, o 16:03

To racja, sugerowałem się tym, że kolega i tak ma ochotę pooglądać tłoki, więc planowanie bloku mogłoby wchodzić w rachubę. Dostępność może być faktycznie problematyczna.
Sprzedam bandita 1200

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 15 mar 2016, o 17:27

Dzięki za filmiki i uwagi. Jeszcze pomyślę nad tym. Puki co parę fotek. Na razie nie bardzo jest co oglądać, ale żeby trochę oko pocieszyć to proszę:

Sam silnik
Obrazek
Obrazek

Dolot:
Obrazek
Obrazek

Silnik po zdjęciu miski i nasz kochany silikon :)
Obrazek
i mam wrażenie że trochę brudny ten silnik w środku. Chyba jakąś płukankę będzie trzeba mu zastosować.

No i sama miska i też piękny hiper nadświetlny ultra turbo niepokonany silikon czerwony:
Obrazek

arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 15 mar 2016, o 20:22

Tak z ciekawości, to jakie pieniądze trzeba zapłacić za taki motor?
Sprzedam bandita 1200

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 15 mar 2016, o 20:34

Ja za goły dałem 800zł. Poprosiłem gościa o wtryski, kolektor, wiązkę oraz przesyłkę i dałem za to 1110zł. Ale za sam motor 800zł.

ODPOWIEDZ