Hej.
Przymierzam się do zmiany silnika w moim Foresterku.
Teraz mam EJ20 122KM 1998r
Ma być EJ22 136KM ????r
Wiem że na ten temat sporo jest i że to nie jest aż tak trudna sprawa, ale powiedźcie mi jedno. Bo ja mam silnik z takim dziwnym sterownikiem który jest przykręcony do prawej głowicy silnika. Mój sterownik wygląda mniej więcej tak: http://img13.allegroimg.pl/photos/400x3 ... 5076427882 http://static.nanodatex.com/media/af433 ... 20f389.jpg
Większość osób pisze że sterownik powinien być pod nogami pasażera a u mnie jest jakiś inny. I wobec tego się zastanawiam czy to ma przy takiej zmianie znaczenie?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 19 sty 2016, o 11:21
autor: melina26
Osobiście też trafiłem na takie rozwiązanie tylko w forku. Jeśli silnik do przeszczepu to starszy ej22 np. z legaca to będziesz potrzebował tylko wymienić trigger na wale (zakładam że masz silnik z czarnym kolektorem). Resztę gratów zostaw z forka (wiazka, ecu, wtryski, kolektor). Dokładnie ten sam komputer z forka ogarniał mi spokojnie 136 KM w zmodzonym ej20 więc w ej22 też jest szansa że ogarnie. Jeśli się wstrzymasz dwa tygodnie to podeślę Ci logi AFR z dokładnie takiego samego przeszczepu i wszystko będzie jasne.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 19 sty 2016, o 19:17
autor: luki_man
Tak mam czarny plastikowy kolektor.
A powiedzcie mi czy taki silnik będzie pasował to mojego forka? Czy można to jakoś po wyglądzie określić? A może ktoś z okolic Wrocławia miałby blisko żeby rzucić okiem na silnik? Bo mi z Lublina to trochę daleko.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 19 sty 2016, o 23:37
autor: melina26
Fizycznie bedzie p&p za wyjatkiem wspomnianego kola. Co do kompa to tak jak pisalem poprzednio
.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 22 sty 2016, o 14:02
autor: luki_man
Znalazłem taki silnik (niestety to 2.0 ale ale już szukam wszystkiego) na jednej ze stacji demontażu aut. I jest tam zdjęcie pomiaru kompresji. Co o tym myślicie? Bo nigdy nie analizowałem pomiaru ciśnienia i nie wiem jak do tego się odnieść. Poradźcie coś http://ajax.ambit.pl/upload/Impresja/48 ... 920667.jpg
Duza roznica. Trzeba pamietac ze w tym silniku jest juz mechanika w glowicy i trzeba tam czasami zagladac. W przypadku amnezji wychodza wlasnie takie kwiatki. Ja bym szukal dalej.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 23 sty 2016, o 00:24
autor: luki_man
Ok. Jakby ktoś miał na oku coś fajnego to dajcie znać. Cena nie jest aż tak istotna jak stan.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 24 sty 2016, o 14:21
autor: luki_man
A silnik 2.2 z legacy z 97r 136km z przebiegiem 230tyś. km. Gość mówi że silnik podjada 1,5l oleju na10tyś. km. Wydaje mi się że to jednak spory ubytek. Co o tym myślicie?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 24 sty 2016, o 19:40
autor: czlapus
Bardzo spory ubytek ja mam 262k km i auto moze z 100ml zjada na 10000 km a kreci sie praktycznie caly czas wysoko ...
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 24 sty 2016, o 21:12
autor: luki_man
Też mi się tak zdaje że to sporo.
A nie sprzedałbyś silnika :) ?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 27 sty 2016, o 23:22
autor: luki_man
Kurcze! Strasznie ciężko znaleźć dobry ej22. Albo silnik ma nalatane ponad 300tys km albo nie wiadomo jaki stan i ogólnie bardzo mało ich. Ej20 to za psami rzucać. Na każdym kroku. A tych jak na lekarstwo. Jest może ktoś kto tylko sprowadzaniem samych silników się zajmuje. Albo przynajmniej ma jakiś dobry asortyment ?
Jak narazie to tylko Duniek zaproponował mi ej22 po upg + planowanie głowic i docieranie zaworków. Z tym że silnik ma około 310tys km. Jak góra zrobiona to tylko patrzeć jak dół poleci. Dobrze mówię czy zmyślam?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 29 sty 2016, o 20:03
autor: luki_man
Myślicie że te 310tyś km to dużo na taki silnik?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 30 sty 2016, o 16:36
autor: dzixd
luki_man pisze:Myślicie że te 310tyś km to dużo na taki silnik?
Mój miał 300tys km jak zdechł. w tym przynajmniej 130 tys na gazie (za mojej kadencji)
Oleju brał może 1 litr na 2000 km, ale to przez uszczelki pod osłonami zaworów.
Zdechł z powodu zatarcia silnika spowodowanego brakiem oleju, który uciekł przez obluzowany korek spustowy w misce olejowej na autostradzie Gdyby nie to dalej by jeździł
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 30 sty 2016, o 19:02
autor: Alan, Alan, Alan!
luki_man pisze:
A silnik 2.2 z legacy z 97r 136km z przebiegiem 230tyś. km. Gość mówi że silnik podjada 1,5l oleju na10tyś. km. Wydaje mi się że to jednak spory ubytek. Co o tym myślicie?
150ml oraz
czlapus pisze:
Bardzo spory ubytek ja mam 262k km i auto moze z 100ml zjada na 10000 km a kreci sie praktycznie caly czas wysoko ...
10ml
to żaden ubytek.
Ten drugi (10ml) to pewno od wycierania bagnetu ;)
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 4 lut 2016, o 17:48
autor: luki_man
A powiedzcie czy silnik ej25 156km pasowałby w miejsce mojego ej20 122km? Czy łatwo zrobić taką podmiankę?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 5 lut 2016, o 16:39
autor: luki_man
A jeszcze jedna sprawa. Jeśli silnika z legaca 2.2 1991r. posiada przepływomierz a mój nie to ma znaczenie ?
Mój forek ma oznaczenie EJ20JNW1FA
Dawca Legacy ma oznaczenie EJ22ENW1BA
Uda się to pożenić ?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 13 mar 2016, o 18:50
autor: luki_man
Ok. Prace dalej postępują. Ogromne podziękowania za pomoc w pracach kieruję do kolegi z forum o nazwie "melina26". Chętnie dzielił się ze mną informacjami z identycznej podmiany silnika. Dużo się dzięki niemu nauczyłem, bo wiedzę ma naprawdę niezłą.
Jeżeli chodzi o postępy w pracach to mam już silnik ej22 z legacy z 1994r. Silnika ma ponoć 220tyś. km
Wierzyć, nie wierzyć... Według mnie mało możliwe. Gość dołożył mi stary kolektor z tego legacka tzw bulgot Baaaardzo mnie to ucieszyło i przepustnicę. Którą w sumie mogę za parę zl oddać jak komuś potrzebna.
Gość przed sprzedażą pomierzył mi ciśnienia i było przy zimnym niestety silniku po 10 i tylko na jednym było 9,8. Nie mógł silnika uruchomić bo auto było już trochę zdekompletowane.
Będę robił przekładkę z kolektorem i wtryskami które przystosuję do mojego forka.
Aktualnie mam zdemontowałem kolektor i szykuję go bo w środę zawiozę do gazownika żeby wwiercił się w niego aby go zagazować. Zdemontowałem też miskę olejową bo jest mocno skorodowana. Jednak jak się okazało tylko z zewnątrz
Zastanawiam się jeszcze czy zdjąć głowicę i tam nie zajrzeć. Czy przy zdejmowaniu głowicy zawsze dajecie nowe szpilki ? Czy stare dadzą radę?
I zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Czy jak kręcę wałem i czuć na kluczu że na jednym z cylindrów jest sprężanie to czy ciśnienie powinno szybko z niego uchodzić czy raczej powinien je długo trzymać? Bo jak napieram na klucz to ono pomalutku uchodzi pierścieniami i potem się przełamuje. Jak to z tym jest. Bo nie wiem czy pchać się w rozbieranie go czy nie.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 13 mar 2016, o 21:50
autor: arturj
Hej, wydaje mi się, że to sprężanie działa właśnie tak jak powinno, kręciłem sinikiem kupla z imprezy po dzwonie i właśnie tak się zachowywało. Co do uszczelek to na dwoje babka wróżyła, na pewno wygeneruje to dodatkowe koszty, ale będziesz wiedział co masz, z tego rocznika jak się nie mylę jeśli upg jest ori to jest z kompozytu. Teraz powinny być dostępne metalowe. Co do szpilek - to moją imprezę składali w ASO i stwierdzili, że przy ssaku nie ma potrzeby zmiany szpilek. Powodzenia i może byś jakąś fotorelację uskutecznił.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 13 mar 2016, o 22:29
autor: luki_man
Fotki będą lada dzień :) Prace idą powoli ale... idą :)
Skoro szpilek bym nie wymieniał to pokuszę się chyba o zmianę tych uszczelek. Bo fakt mam kompozytowe. One chyba za mocne nie są, a przynajmniej nie wyglądają na nocne. Przy okazji tłoki bym wyją i pooglądał, trochę nagaru pooczyszczał itp.
A podpowiedzcie mi jakie są momenty i kolejności dokręcania szpilek?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 14 mar 2016, o 06:26
autor: arturj
Może się przyda - kolejność coś koło 4:14 się zaczyna.
a tu masz step by step
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 15 mar 2016, o 12:54
autor: melina26
Proponuje najpierw zerknąć na dostępnosć oraz cenę metalowych uszczelek. Uprzedzam tylko że uszczelki z ej22 na i ej22t to coś różnego (wystarczy zerknąć na kształt kanałów w głowicy). Swoją drogą w leciwym ej22, założenie metalowej uszczelki nawet po planowaniu głowicy to 50% szans na jej wywalenie. Niestety, większość starych bloków jest już krzywa i wymaga planowania. Grafitowa uszczelka znosi więcej pod względem dopasowania się i jest wystaraczająca do fabrycznej mocy.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 15 mar 2016, o 16:03
autor: arturj
To racja, sugerowałem się tym, że kolega i tak ma ochotę pooglądać tłoki, więc planowanie bloku mogłoby wchodzić w rachubę. Dostępność może być faktycznie problematyczna.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 15 mar 2016, o 17:27
autor: luki_man
Dzięki za filmiki i uwagi. Jeszcze pomyślę nad tym. Puki co parę fotek. Na razie nie bardzo jest co oglądać, ale żeby trochę oko pocieszyć to proszę:
Sam silnik
Dolot:
Silnik po zdjęciu miski i nasz kochany silikon :)
i mam wrażenie że trochę brudny ten silnik w środku. Chyba jakąś płukankę będzie trzeba mu zastosować.
No i sama miska i też piękny hiper nadświetlny ultra turbo niepokonany silikon czerwony:
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 15 mar 2016, o 20:22
autor: arturj
Tak z ciekawości, to jakie pieniądze trzeba zapłacić za taki motor?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
: 15 mar 2016, o 20:34
autor: luki_man
Ja za goły dałem 800zł. Poprosiłem gościa o wtryski, kolektor, wiązkę oraz przesyłkę i dałem za to 1110zł. Ale za sam motor 800zł.