Zaciski hamulcowe Forester
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zaciski hamulcowe Forester
Witam,
mam pytanie odnośnie zacisków hamulcowych w Subaru Forester 2.5 TURBO (2006 rok).
Czy seryjne zaciski z przodu są takie samy jak z tyłu? (czy zdemontowane z przodu zamontuje bez problemu na tył?) Czy nie?
mam pytanie odnośnie zacisków hamulcowych w Subaru Forester 2.5 TURBO (2006 rok).
Czy seryjne zaciski z przodu są takie samy jak z tyłu? (czy zdemontowane z przodu zamontuje bez problemu na tył?) Czy nie?
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Zaciski hamulcowe Forester
na chłopski rozum powinny być większe z przodu, ale czy da się zamontować to już inna para kaloszy
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Re: Zaciski hamulcowe Forester
Niekoniecznie seryjnie musiały być większe - tarcze miałem ten sam rozmiar przód i tył. Ale z tyło dochodzi jeszcze ręczny, stąd moje wątpliwości.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Zaciski hamulcowe Forester
dzixd, miał na myśli, że w jakiś sposób trzeba zrealizować większą siłę hamująca na przodzie niż na tyle.dzixd pisze: na chłopski rozum powinny być większe z przodu
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Zaciski hamulcowe Forester
Z tyłu są zupełnie inne zaciski. Hamulce z tyłu prawie nie muszą hamować. One są prawie tylko po to aby stabilizować podczas hamowania. Zobacz w specyfikacji auta jaką maja średnice tarcze
Re: Zaciski hamulcowe Forester
Dzięki Kubik1, o taką odpowiedź mi chodziło.
Ostatnio wymieniłem z przodu na większe, a te oryginalne chciałem zregenerować i wrzucić na tył (przy okazji wymiany tarcz).
W tej sytuacji będą jako "żelazna rezerwa".
Ostatnio wymieniłem z przodu na większe, a te oryginalne chciałem zregenerować i wrzucić na tył (przy okazji wymiany tarcz).
W tej sytuacji będą jako "żelazna rezerwa".
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Zaciski hamulcowe Forester
Witam,
odświeżam temat hamulców. Na początku roku w zimie robiłem regenerację zacisków z przodu. Najpierw piszczały potem ściągało przy hamowaniu ( zapieczony jeden tłoczek i prowadnica). Wymieniłem wszystkie tłoczki, uszczelki, itp. Po niecałym roku znowu zaczynają piszczeć i zastanawiam się nad wymianą zacisków na jakieś konkretne. Aktualnie mam OEM tarcza 316mm na kołach 17". Dodatkowo w przyszłym roku będę ciągał przyczepę kempingową i chcę mieć pewne hamowanie.
Czy myślicie że takie coś będzie pasowało?
https://www.carsport.pl/zestaw-hamulcow ... przod.html
Może ktoś ma jakieś doświadczenia w swoim Forku (mój 2.5XT rok 2006) albo jakieś inne propozycje.
Pozdrawiam
odświeżam temat hamulców. Na początku roku w zimie robiłem regenerację zacisków z przodu. Najpierw piszczały potem ściągało przy hamowaniu ( zapieczony jeden tłoczek i prowadnica). Wymieniłem wszystkie tłoczki, uszczelki, itp. Po niecałym roku znowu zaczynają piszczeć i zastanawiam się nad wymianą zacisków na jakieś konkretne. Aktualnie mam OEM tarcza 316mm na kołach 17". Dodatkowo w przyszłym roku będę ciągał przyczepę kempingową i chcę mieć pewne hamowanie.
Czy myślicie że takie coś będzie pasowało?
https://www.carsport.pl/zestaw-hamulcow ... przod.html
Może ktoś ma jakieś doświadczenia w swoim Forku (mój 2.5XT rok 2006) albo jakieś inne propozycje.
Pozdrawiam
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Zaciski hamulcowe Forester
Akurat piszczenie podczas hamowania najczęściej oznacza tyle, że założone są kiepskie klocki które się zeszkliły.
Druga możliwość, że założone są klocki "racingowe", które tak właśnie mają
Czy masz objawy świadczące, że obecny hamulec jest dla Twojego stylu jazdy za słaby? Hamulce przegrzewają się i "puchną" przy dynamicznej jeździe, przyspieszonemu zużyciu ulega tarcza (zaraz się krzywi, pęka), gotuje się płyn?
Jak tak, zmieniaj.
Druga możliwość, że założone są klocki "racingowe", które tak właśnie mają
Czy masz objawy świadczące, że obecny hamulec jest dla Twojego stylu jazdy za słaby? Hamulce przegrzewają się i "puchną" przy dynamicznej jeździe, przyspieszonemu zużyciu ulega tarcza (zaraz się krzywi, pęka), gotuje się płyn?
Jak tak, zmieniaj.
Zaciski hamulcowe Forester
Tarcze i klocki mam akurat pomiędzy tymi co podałeś - ani najgorsze ani rajdowe. Po prostu OEM tylko że większe od seryjnych.
Problem jest w tym że na początku nie piszczały... potem zaczęły piszczeć i z czasem ściągać przy hamowaniu. Po regeneracji zacisków objawy ustały (piszczenie też). Po prostu klocek był nierówno dociskany do tarczy i dlatego piszczało. Teraz znów zaczynają mi się te same objawy i nie widzę tego aby co roku rozbierać i regenerować zaciski.
Poza tym dochodzi jeszcze aspekt wizualny - mam "szprychowe" felgi przez które widać rude zaciski, co wg mnie jest bardzo nie estetyczne. Dlatego przy wymianie tarcz i klocków chciałbym od razu wymienić zaciski i stąd moje pytanie czy ten zestaw by pasował do mojego Forka?
Problem jest w tym że na początku nie piszczały... potem zaczęły piszczeć i z czasem ściągać przy hamowaniu. Po regeneracji zacisków objawy ustały (piszczenie też). Po prostu klocek był nierówno dociskany do tarczy i dlatego piszczało. Teraz znów zaczynają mi się te same objawy i nie widzę tego aby co roku rozbierać i regenerować zaciski.
Poza tym dochodzi jeszcze aspekt wizualny - mam "szprychowe" felgi przez które widać rude zaciski, co wg mnie jest bardzo nie estetyczne. Dlatego przy wymianie tarcz i klocków chciałbym od razu wymienić zaciski i stąd moje pytanie czy ten zestaw by pasował do mojego Forka?
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Zaciski hamulcowe Forester
Po co od razu regenerować. Wystarczy przy zmianie kół jakimś ściskiem np stolarskim wcisnąć tłoczek do zacisku i poruszać zaciskiem. Tak aby prowadnice trochę popracowaly. Nie odkręcamy zacisku. Ja tak robię co roku.
Zaciski hamulcowe Forester
Czy przy wymianie zacisków na czterotłoczkowe ( ze standardowych) konieczna jest również zmiana pompy hamulcowej? Mówimy o przodzie oczywiście.