brahu pisze: Siewcu miał na myśli siebie
Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm
mylnie sądziłem że ludzie robiący mody w oprogramowaniu to bywalcy forów, znawcy, interesujący się "bardziej" , sądziłem że zwykli "zjadacze chleba" jeżdżą na serii do końca posiadania auta...(nic nie kombinują)
Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm
2.0 DIT to stosunkowo młoda konstrukcja więc pewnie za wiele ich nie śmiga strojonych co nie znaczy, żeby tego nie robić
1. stroić tylko w miejscu o uznanej renomie dla marki Subaru także pod względem konkretnego silnika i na tym nie oszczędzać (to że ktoś stroi STI nie oznacza, że zrobi DIT lub nawet SBD) to dośc mocno zawęża wybór
2. cyferki dla zakresu 0-100 km/h traktować jako "efekt uboczny" strojenia a nie cel sam w sobie, celem jest poprawa zachowania się napędu (auta) ruchu drogowym gdzie parametr 0-100 km/h jest wręcz najmniej istotny
3. gwarancja - tu jakby odwrócę kota ogonem utrzymanie jej wiąże się z wykonywaniem przeglądów w ASO a to jakby nie patrzeć jest "koszt jej utrzymania" powiedzmy ca. 20 k pln do przebiegu 120 k km + jeśli robimy coś ponad przegląd zazwyczaj ceny w ASO też są wyższe, zbliżona obsługa auta w nieASO przez ten czas zamknie się w kwotach, które pewnie pozwolą na zaoszczędzenie paru zł na powiedzmy połowę nowego silnika
trzeba trochę zaryzykować
nie mam DIT natomiast mam SBD, który owiany jest "złą sławą" miałem z nim ciągle problemy jak pozostawał pod opieką ASO, które pomimo gwarancji nie rozwiązało problemu od momentu modyfikacji i serwisowania w nieASO finansowo wręcz nie czuje, że mam auto, nawet jeśli ten silnik klęknie to powiedzmy przy 120 k km to z połowę wartości nowego bloku mam w "gratisie" za tańsze przeglądy a drugą połowę za brak dodatkowych wymian oleju jakie musiałem ponosić gdy auto było pod opieką ASO (specyficzny problem z praca silnika Diesla w ciągłym trybie aktywnego wypalania DPF-u)
takie ziarno do ziarnka i uzbiera się miarka
każda indywidualizacja auta to koszty, których zazwyczaj nie da się już odzyskać coś za coś, wg. mnie gra jest warta świeczki bo dobre strojenie nie oznacza drastycznego skrócenia trwałości
w przypadku FXT jest kwestia skrzyni CVT z drugiej Subaru stosuje je w mocniejszym WRX jak i legacy/OBK 3.6 a tak w FXT to tez High Torque
1. stroić tylko w miejscu o uznanej renomie dla marki Subaru także pod względem konkretnego silnika i na tym nie oszczędzać (to że ktoś stroi STI nie oznacza, że zrobi DIT lub nawet SBD) to dośc mocno zawęża wybór
2. cyferki dla zakresu 0-100 km/h traktować jako "efekt uboczny" strojenia a nie cel sam w sobie, celem jest poprawa zachowania się napędu (auta) ruchu drogowym gdzie parametr 0-100 km/h jest wręcz najmniej istotny
3. gwarancja - tu jakby odwrócę kota ogonem utrzymanie jej wiąże się z wykonywaniem przeglądów w ASO a to jakby nie patrzeć jest "koszt jej utrzymania" powiedzmy ca. 20 k pln do przebiegu 120 k km + jeśli robimy coś ponad przegląd zazwyczaj ceny w ASO też są wyższe, zbliżona obsługa auta w nieASO przez ten czas zamknie się w kwotach, które pewnie pozwolą na zaoszczędzenie paru zł na powiedzmy połowę nowego silnika
trzeba trochę zaryzykować
nie mam DIT natomiast mam SBD, który owiany jest "złą sławą" miałem z nim ciągle problemy jak pozostawał pod opieką ASO, które pomimo gwarancji nie rozwiązało problemu od momentu modyfikacji i serwisowania w nieASO finansowo wręcz nie czuje, że mam auto, nawet jeśli ten silnik klęknie to powiedzmy przy 120 k km to z połowę wartości nowego bloku mam w "gratisie" za tańsze przeglądy a drugą połowę za brak dodatkowych wymian oleju jakie musiałem ponosić gdy auto było pod opieką ASO (specyficzny problem z praca silnika Diesla w ciągłym trybie aktywnego wypalania DPF-u)
takie ziarno do ziarnka i uzbiera się miarka
każda indywidualizacja auta to koszty, których zazwyczaj nie da się już odzyskać coś za coś, wg. mnie gra jest warta świeczki bo dobre strojenie nie oznacza drastycznego skrócenia trwałości
w przypadku FXT jest kwestia skrzyni CVT z drugiej Subaru stosuje je w mocniejszym WRX jak i legacy/OBK 3.6 a tak w FXT to tez High Torque
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm
no właśnie to tylko ca.13-14% więcej, nie może być tak że skrzynia CVT dobrana jest "na styk" --- musi być zapas. Przecież auto nie jest z plastyku !
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm
ufff :P
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm
dobrze wiesz co miałem na myślizinc pisze:siewcu pisze:tuner znany w kraju, opinie znajdziesz bez problemów, więc przeanalizuj i sam zdecyduj czy ryzykować. albo czytaj bzdury na forum o ogarnianiu cywilnej mechaniki pisane przez ludzi, którzy z mechaniką mają do czynienia najwyżej pisząc komentarze.lmilczarek pisze:ale koledzy mnie po głowie lejecie -- nie chcę żyć w iluzji po prostu mam nadzieje ze kogoś znajdę ----- o maptecu nie piszą w wyborczej na pierwszej stronie tu trzeba znać temat...wiec forum..
co miales na mysli ??
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm
mechanika cywilna nie jest mi obca, więc z-kond-inąd z tejże mechaniki wiem ze projektuje się kazda czesc z zapasem wytrzmałosci
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm
mamy już ponad 1200 wyświetleń...więc niebawem ktoś musi się trafić...
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm
Z innej beczki:do wlascicieli XT-ków jak wam wypada spalanie miejskie/autostradowe/średnie ? (oryginalny soft).
Dzieki za cyferki.
Dzieki za cyferki.
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm
Ja kiedyś pożyczonym XT na dystansie 400 km, z przewagą dróg pozamiejskich miałem według komputera pokładowego 10/100 i to było moje drugie najniższe średnie spalanie jakie w życiu miałem.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm
Jeśli nadal mowa o obecnej generacji, to z tego, co widzę, największy wpływ na spalanie ma kierowca. Forkiem na co dzień jeździ moja żona. Jej po mieście pali więcej niż mnie (11,5 do 10). Mnie za to sporo więcej na trasie i autostradzie Ale raz jechał trasę (krajówki, ok 120 km) Forkiem mój ojciec i zszedł ze spalaniem do 7,2l/100 km/h Mój rekord był coś ok 8,0.lmilczarek pisze:Z innej beczki:do wlascicieli XT-ków jak wam wypada spalanie miejskie/autostradowe/średnie ? (oryginalny soft).
Dzieki za cyferki.
-
lmilczarek
- 1 gwiazdka
- Auto: xt
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0