Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
vojta
4 gwiazdki
Lokalizacja: Sydenberg
Auto: tojka jariska
Polubił: 64 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 24 lut 2016, o 20:28

brahu pisze: Siewcu miał na myśli siebie
:loving:



lmilczarek
1 gwiazdka
Auto: xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 24 lut 2016, o 23:21

mylnie sądziłem że ludzie robiący mody w oprogramowaniu to bywalcy forów, znawcy, interesujący się "bardziej" , sądziłem że zwykli "zjadacze chleba" jeżdżą na serii do końca posiadania auta...(nic nie kombinują)

ketivv
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: X1
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 25 lut 2016, o 12:26

2.0 DIT to stosunkowo młoda konstrukcja więc pewnie za wiele ich nie śmiga strojonych co nie znaczy, żeby tego nie robić

1. stroić tylko w miejscu o uznanej renomie dla marki Subaru także pod względem konkretnego silnika i na tym nie oszczędzać (to że ktoś stroi STI nie oznacza, że zrobi DIT lub nawet SBD) to dośc mocno zawęża wybór
2. cyferki dla zakresu 0-100 km/h traktować jako "efekt uboczny" strojenia a nie cel sam w sobie, celem jest poprawa zachowania się napędu (auta) ruchu drogowym gdzie parametr 0-100 km/h jest wręcz najmniej istotny
3. gwarancja - tu jakby odwrócę kota ogonem utrzymanie jej wiąże się z wykonywaniem przeglądów w ASO a to jakby nie patrzeć jest "koszt jej utrzymania" powiedzmy ca. 20 k pln do przebiegu 120 k km + jeśli robimy coś ponad przegląd zazwyczaj ceny w ASO też są wyższe, zbliżona obsługa auta w nieASO przez ten czas zamknie się w kwotach, które pewnie pozwolą na zaoszczędzenie paru zł na powiedzmy połowę nowego silnika

trzeba trochę zaryzykować ;-)

nie mam DIT natomiast mam SBD, który owiany jest "złą sławą" miałem z nim ciągle problemy jak pozostawał pod opieką ASO, które pomimo gwarancji nie rozwiązało problemu od momentu modyfikacji i serwisowania w nieASO finansowo wręcz nie czuje, że mam auto, nawet jeśli ten silnik klęknie to powiedzmy przy 120 k km to z połowę wartości nowego bloku mam w "gratisie" za tańsze przeglądy a drugą połowę za brak dodatkowych wymian oleju jakie musiałem ponosić gdy auto było pod opieką ASO (specyficzny problem z praca silnika Diesla w ciągłym trybie aktywnego wypalania DPF-u)
takie ziarno do ziarnka i uzbiera się miarka

każda indywidualizacja auta to koszty, których zazwyczaj nie da się już odzyskać coś za coś, wg. mnie gra jest warta świeczki bo dobre strojenie nie oznacza drastycznego skrócenia trwałości

w przypadku FXT jest kwestia skrzyni CVT z drugiej Subaru stosuje je w mocniejszym WRX jak i legacy/OBK 3.6 a tak w FXT to tez High Torque

lmilczarek
1 gwiazdka
Auto: xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 25 lut 2016, o 15:16

no właśnie to tylko ca.13-14% więcej, nie może być tak że skrzynia CVT dobrana jest "na styk" --- musi być zapas. Przecież auto nie jest z plastyku !

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 26 lut 2016, o 00:35

ufff :P
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 26 lut 2016, o 12:59

zinc pisze:
siewcu pisze:
lmilczarek pisze:ale koledzy mnie po głowie lejecie -- nie chcę żyć w iluzji po prostu mam nadzieje ze kogoś znajdę ----- o maptecu nie piszą w wyborczej na pierwszej stronie tu trzeba znać temat...wiec forum..
tuner znany w kraju, opinie znajdziesz bez problemów, więc przeanalizuj i sam zdecyduj czy ryzykować. albo czytaj bzdury na forum o ogarnianiu cywilnej mechaniki pisane przez ludzi, którzy z mechaniką mają do czynienia najwyżej pisząc komentarze.

co miales na mysli ??
dobrze wiesz co miałem na myśli
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

lmilczarek
1 gwiazdka
Auto: xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 1 mar 2016, o 15:54

mechanika cywilna nie jest mi obca, więc z-kond-inąd z tejże mechaniki wiem ze projektuje się kazda czesc z zapasem wytrzmałosci

lmilczarek
1 gwiazdka
Auto: xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 9 mar 2016, o 15:26

mamy już ponad 1200 wyświetleń...więc niebawem ktoś musi się trafić...

lmilczarek
1 gwiazdka
Auto: xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 22 kwie 2016, o 23:06

ecch...szkoda

lmilczarek
1 gwiazdka
Auto: xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 24 maja 2018, o 12:08

Z innej beczki:do wlascicieli XT-ków jak wam wypada spalanie miejskie/autostradowe/średnie ? (oryginalny soft).
Dzieki za cyferki.

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 24 maja 2018, o 12:29

Ja kiedyś pożyczonym XT na dystansie 400 km, z przewagą dróg pozamiejskich miałem według komputera pokładowego 10/100 i to było moje drugie najniższe średnie spalanie jakie w życiu miałem. :?

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 7 razy

Re: Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 24 maja 2018, o 12:59

lmilczarek pisze:Z innej beczki:do wlascicieli XT-ków jak wam wypada spalanie miejskie/autostradowe/średnie ? (oryginalny soft).
Dzieki za cyferki.
Jeśli nadal mowa o obecnej generacji, to z tego, co widzę, największy wpływ na spalanie ma kierowca. Forkiem na co dzień jeździ moja żona. Jej po mieście pali więcej niż mnie (11,5 do 10). Mnie za to sporo więcej na trasie i autostradzie :giggle: Ale raz jechał trasę (krajówki, ok 120 km) Forkiem mój ojciec i zszedł ze spalaniem do 7,2l/100 km/h :o Mój rekord był coś ok 8,0.

lmilczarek
1 gwiazdka
Auto: xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Podniesienie momentu Forek z 350 Nm na 400 Nm

Post 25 maja 2018, o 07:05

dzieki.

ODPOWIEDZ