Strona 1 z 2
turbo IHIVF 22
: 8 mar 2009, o 10:20
autor: Darek68
witam mam pytanko co jest lepsze do subaru imprezy sti z 2003 z silnikiem 2,0 turbina FP green czy IHI VF 22
Re: turbo IHIVF 22
: 8 mar 2009, o 13:26
autor: AMI
Obie beda pasowac :)
A tak powazniej - kolejne tego typu pytanie bez wyjasnienia, co konkretnie chcialoby sie osiagnac...
Re: turbo IHIVF 22
: 8 mar 2009, o 14:30
autor: Darek68
a do jakiej mocy ihi vf 22 wystarcza bo chce osiągnąc ok 380 wystarczy ta turbina
Re: turbo IHIVF 22
: 8 mar 2009, o 22:37
autor: AMI
hm vf22 bedzie pewnie tania opcja, ale to sa chyba raczej dosc wiekowe obecnie turbo i mialy swoje slabosci o ile mnie pamiec nie myli.
380KM pewnie przy jakichs tam sporych modyfikacjach na dobrym paliwie jest realne, ale nie szedlbym chyba w ta opcje.
Jesli juz to chyba jednak w jakies td05-18/20g albo jakas hybryde moze?
fp green to chyba tez jakas hybryda na bazie Mitsibishi, tak? tylko z tego co na szybko wygrzebalem na kompresorze td06?
Pewnie tez sie nada do wiekszych mocy - natomiast nie wiem, czy na 2litrowym silniku nie bedzie to mialo troche sporawego laga.
Ale kreci sie tutaj po forum troche specow roznej masci :) wiec na pewno jak tylko ochlona po weekendzie to cos podpowiedza :)
Pozdrawiam
Re: turbo IHIVF 22
: 8 mar 2009, o 23:22
autor: Azrael
AMI, jutr stroimy 2.0 na greenie, może podrzucę wykresik.
Re: turbo IHIVF 22
: 14 mar 2009, o 18:00
autor: LORD VADER
Azrael pisze:AMI, jutr stroimy 2.0 na greenie, może podrzucę wykresik.
no i

Re: turbo IHIVF 22
: 14 mar 2009, o 21:09
autor: Azrael
Potencjał jest o wiele większy ale to auto ma za słaby dół silnika żeby go dalej zakręcić. Jechałem dzisiaj i to co sięd zieje miedzy 120 a 250 robi duże wrażenie.
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 14:04
autor: deLux
nawet wykres robi duże wrażenie, na jakim to bloku / skrzyni jeśli można wiedzieć?
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 14:10
autor: LORD VADER
deLux pisze:nawet wykres robi duże wrażenie, na jakim to bloku / skrzyni jeśli można wiedzieć?
skrzynia z wkladem wzmacnianym RA
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 14:12
autor: Azrael
deLux, seryjny blok Impreza GT 99
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 20:02
autor: jako
AZ jakiś bardziej szczegółowy opis modyfikacji ???
Daj, nie jesteś zbyt wylewny.
Widać, że potencjał jest na wysokich obrotach, ciekawe do jakich green daje radę, przerwaliście w pełnym biegu.
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 20:20
autor: Azrael
jako pisze:
AZ jakiś bardziej szczegółowy opis modyfikacji ???
Daj, nie jesteś zbyt wylewny.
Głowice na dużych zaworach po bardzo dużej modyfikacji z wałkami JUN, na jednoczęściowych popychaczach bez płytek.
Dół to tłoki Omega, korby STi i blok od GT. Nie można tego zakręcić dalej, nie można też odkręcić większego doładowania bo nie wytrzymają korbowody albo blok, potencjał turbo i głowic jest jeszcze jest b.duży.
Mimo wszystko auto robi ogromne wrażenie na 4 i 5 biegu, sprint między 100 a 250km/h zajmuje ze 300m na moje oko.
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 20:29
autor: LORD VADER
Azrael pisze:jako pisze:
AZ jakiś bardziej szczegółowy opis modyfikacji ???
Daj, nie jesteś zbyt wylewny.
Głowice na dużych zaworach po bardzo dużej modyfikacji z wałkami JUN, na jednoczęściowych popychaczach bez płytek.
Dół to tłoki Omega, korby STi i blok od GT. Nie można tego zakręcić dalej, nie można też odkręcić większego doładowania bo nie wytrzymają korbowody albo blok, potencjał turbo i głowic jest jeszcze jest b.duży.
Mimo wszystko auto robi ogromne wrażenie na 4 i 5 biegu, sprint między 100 a 250km/h zajmuje ze 300m na moje oko.
jechalem nim z Tomaszkiem jeszcze przed strojeniem i robilo wrazenie juz od 1

Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 21:28
autor: jako
Azrael pisze:jako pisze:
AZ jakiś bardziej szczegółowy opis modyfikacji ???
Daj, nie jesteś zbyt wylewny.
Głowice na dużych zaworach po bardzo dużej modyfikacji z wałkami JUN, na jednoczęściowych popychaczach bez płytek.
Dół to tłoki Omega, korby STi i blok od GT. Nie można tego zakręcić dalej, nie można też odkręcić większego doładowania bo nie wytrzymają korbowody albo blok, potencjał turbo i głowic jest jeszcze jest b.duży.
Mimo wszystko auto robi ogromne wrażenie na 4 i 5 biegu, sprint między 100 a 250km/h zajmuje ze 300m na moje oko.
Na jakich ciśnieniach doładowania to wszystko?
Jaki wydech?, Jaki dolot, wtryski.
Na wykresie widać, że turbo potrzebuje z 800rpm, żeby się wkręcić, na jakim biegu była próba?
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 21:32
autor: Azrael
jako pisze:
Na jakich ciśnieniach doładowania to wszystko?
Mogę sprawdzić, nie pamiętam chyba nie więcej jak 1.4
jako pisze:
Jaki wydech?, Jaki dolot, wtryski.
Pusta rura, kolektor rurowy, duży FMIC bodajże greddy
jako pisze:
Na wykresie widać, że turbo potrzebuje z 800rpm, żeby się wkręcić, na jakim biegu była próba?
Sądzę ze 4 bo najmocniejszy, ale hamownia jest obciążeniowa więc nie ma to aż tak dużego znaczenia.
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 21:39
autor: jako
To faktycznie jeżeli na 1,4 bara to pięknie musi ssać powietrze.
Wtryski, komputer?
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 21:54
autor: Azrael
Wtryski jakieś odpowiednie, bez znaczenia w sumie, nie interesowałem się.
Autronic SMC
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 22:09
autor: jako
Na wykresie vmax 153, jeżeli 4 to krótka skrzynia, patrząc na moc, przydało by się jeszcze trochę obrotów.
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 22:11
autor: Azrael
jako, powinien się kręcić przynajmniej 8000, ale dół silnika nie pozwala.
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 22:16
autor: jako
Azrael pisze:jako, powinien się kręcić przynajmniej 8000, ale dół silnika nie pozwala.
Na prawdę korby sti nie dadzą rady?
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 22:21
autor: Azrael
jako, nie mamy przekonania że dadzą, a to jest auto które ma trochę pojeździć, nie wchodza w grę eksplozje.
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 22:33
autor: jako
Azrael pisze:jako, nie mamy przekonania że dadzą, a to jest auto które ma trochę pojeździć, nie wchodza w grę eksplozje.
Jasne, ale to znaczy, że przekładacie bebechy do innego bloku przy okazji zmieniając co nieco?
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 22:36
autor: Azrael
jako, to znaczy że naprawiliśmy auto najmniejszym możliwym kosztem bez wiązania drutem, a przy okazji wyszło trochę mocniejsze niż dotąd bo wsadziliśmy nowocześniejsze turbo i trochę lepsze głowice bo takie się trafiły akurat. Nie sądzę żeby właściciel chciał inwestować jeszcze w to auto póki co, ale jak mu kiedyś przyjdzie do glowy to na pewno padnie sugestia innego dołu, z 2.2 pojemnosci conajmniej.
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 22:44
autor: jako
Azrael pisze:jako, to znaczy że naprawiliśmy auto najmniejszym możliwym kosztem bez wiązania drutem, a przy okazji wyszło trochę mocniejsze niż dotąd bo wsadziliśmy nowocześniejsze turbo i trochę lepsze głowice bo takie się trafiły akurat. Nie sądzę żeby właściciel chciał inwestować jeszcze w to auto póki co, ale jak mu kiedyś przyjdzie do glowy to na pewno padnie sugestia innego dołu, z 2.2 pojemnosci conajmniej.
AZ dobre 2,0 wystarczy, i nie drogo.
Przy takim wykresie, to moim zdaniem, nie pozostaje nic innego jak inwestycja.
Re: turbo IHIVF 22
: 15 mar 2009, o 22:47
autor: Azrael
jako pisze:
AZ dobre 2,0 wystarczy, i nie drogo.
Dobre 2.0 i 2.2 kosztuje tyle samo jak się wie jak.
Budujemy nawet teraz takie 2.2.
jako pisze:
Przy takim wykresie, to moim zdaniem, nie pozostaje nic innego jak inwestycja.
NIech portfel właściciela pozostanie jego sprawą.