Witam, jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość :)
Mój problem polega na tym, że po przejechaniu 15 kilometrów ( odpalam, silnik jest zimny, zagrzeje się, jadę) zapala się CHECK ENGINE na czerwono i w tym momencie silnik traci moc i słabo wkręca się na obroty. Dzisiaj odczytałem kody błędów metodą "błyskową" i oto kody błędów: 12, 22, 53, 54.
Czy możliwe, że objawy te spowodowane są uszkodzonym czujnikiem spalania stukowego? Pompa paliwa raczej odpada, bo na gazie i na benzynie jest to samo. Proszę o pomoc i z góry dziękuję !
Subaru impreza 2.0 n/a 1997. CHECK ENGINE
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
PiotrekJDM
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza gc 2.0 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru impreza 2.0 n/a 1997. CHECK ENGINE
Bardzo możliwe ale po pierwsze musimy wysądować co tam masz w tej imprezce. Czy zawory były regulowane, czy świece są w dobrej kondycji? Ewentualnie warto wyjąć przepustnicę i sprawdzić jej stan. Często uszkodzenie stukowego jest spowodowane jego zbyt mocnym dokręceniem. Stukowca przykręca się naprawdę baaardzo lekko. Możesz go odkręcić, przemyć i dokładnie obejżyj obudowę czy nie ma pęknięć. Szczególnie od góry. Jak byś go spowrotem przykręcał to ustaw go dokładnie w tej samej pozycji co był. Serwisówka podaje bodajże że ma on być ustawiony kabelkiem w stronę pasażera i dokręcony ma być z monemtem 24nm. Jego siła dpkręcenia jak i ułożenie mają kluczowe znaczenie. To tyle co mi do głowy przychodzi o 2 w nocy ;)
-
PiotrekJDM
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza gc 2.0 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru impreza 2.0 n/a 1997. CHECK ENGINE
Dzięki za podpowiedź, świece są słabe, zawory nie były regulowane. Jedyne co zrobiłem sam, to wyciągnąłem czujnik no i po krótkiej diagnozie zobaczyłem, ze czarna obudowa jest peknieta, dokreciłem na 24 niuty. Muszę szybko dojść do przyczyny, bo skutek już zaczyna mnie irytować.
Re: Subaru impreza 2.0 n/a 1997. CHECK ENGINE
PiotrekJDM, czy najpierw skasowałeś stare kody? Jeśli nie, to zrób to najpierw, żeby sobie i nam nie utrudniać :)
Pęknieta obudowa zazwyczaj zwiastuje uszkodzenie czujnika.
Pęknieta obudowa zazwyczaj zwiastuje uszkodzenie czujnika.
-
PiotrekJDM
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza gc 2.0 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru impreza 2.0 n/a 1997. CHECK ENGINE
Tak, usuwalem błędy za pomocą instrukcji książkowej, lecz nic to nie dało. Na dniach zamówię świece oraz czujnik.
Re: Subaru impreza 2.0 n/a 1997. CHECK ENGINE
poszukaj OEM ok 200-300 pln-ów, w ASO 1200 złociszy wywalisz, możesz poszukać na forum, jest coś takiego jak "Gary's Fix" wpisz w google kolega Bergen opisał
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Re: Subaru impreza 2.0 n/a 1997. CHECK ENGINE
Na padnięty czujnik Gary's Fix nie pomoże. ALE można czujnik całkowicie zastąpić rezystorem 470 kΩ (0,5W) i wtedy wszystko powinno wrócić do normy, ale komputer utraci możliwość reakcji na spalanie stukowe.
Gdy mi poszedł czujnik, jeździłem chwilę z rezystorem żeby się upewnić, a potem kupiłem OEM u Miszozona z forum (subarak.pl) za jakieś 200 zł.
Gdy mi poszedł czujnik, jeździłem chwilę z rezystorem żeby się upewnić, a potem kupiłem OEM u Miszozona z forum (subarak.pl) za jakieś 200 zł.
-
PiotrekJDM
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza gc 2.0 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Subaru impreza 2.0 n/a 1997. CHECK ENGINE
Dzięki chłopaki za pomoc! Nie spodziewałem się tak szybkich odpowiedzi :)