Kupuje Forestera II (07)

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
ted58
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,0 XC MY07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuje Forestera II (07)

Post 29 lut 2016, o 18:58

Jadę jutro oglądać Forka jw. Na co ma zwrócić uwagę ? silnik 2,0 bez turbo, 245 tkm przebiegu ,zagazowany od początku , automat, import z Holenderski.
Proszę o porady znawców tematu.



Sławek
3 gwiazdki
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Kupuje Forestera II (07)

Post 1 mar 2016, o 15:58

Zdrowo jeżdżony i to na gazie ja bym sprawdzał baaardzo skrupulatnie sam silnik. Karoseria i zawieszenie może być OK ale silnik może byż do poważnego remontu.

ted58
0 gwiazdek
Auto: Forester 2,0 XC MY07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje Forestera II (07)

Post 1 mar 2016, o 23:41

Byłem ,oglądałem i nie kupiłem, dlaczego ? nie miałem jakoś wewnętrznego przekonania ,że to jest właśnie to czego szukam. Moje główne zastrzeżenie to , oznaki korozji pod spodem samochodu występujące na rantach połączenia progów i podłogi,na podłużnicach . Były to rude naloty bez widocznych jakiś głębokich ognisk ale wydawało mi się ,że tego nie powinno być (jeżeli to jest bardziej normalne dla Forestera z tego roku to proszę o info, może nie powinienem się do tego tak bardzo czepiać. Co do silnika to na zimnym odpalił bez problemu i pracował w miarę równo może z małymi wahnięciami rytmu ale na wyższych obrotach nie było już to widoczne. Brak było jakichkolwiek wycieków silnika ,dyfrów czy skrzyni biegów i zawieszenie też bez większych zastrzeżeń ,może tylko wymiana dwóch tulejek przy przednich stabilizatorach. Środek czysty i widać zadbany tak,że nawet nie widać tych 250 tkm użytkowania. Blacharka zewnętrzna bez oznak korozji ale co do jakości lakieru nie mogłem nic stwierdzić bo pogoda była dzisiaj jaka była.Wyglądał w zasadzie nieźle. Co mnie jeszcze powstrzymywało od zakupu, w kś.servisowej część wpisów bez potwierdzenia i autoryzacji stacji wykonującej przegląd, niby ostatni jest wykonany przy 233 tkm i podobno wykonana wymiana rozrządu ale kto to może rozszyfrować z holenderskiego a w samochodzie brak odpowiedniej naklejki o dokonaniu wymiany. Jeżeli tak to pewnie i luzy zaworowe też nie kontrolowane co za tymidzie trzeba by pewnie dokonać i tej operacji. Reasumując musiał bym w aucie zrobić: wymianę wszystkich olejów i filtrów, regulację zaworów, wymianę rozrządu ,zabezpieczyć podwozie, wymienić tulejki 2 szt.stabilizator, homologować zbiornik LPG, regulacja instalacji LPG (chyba wymiana wtrysków instalacja AG ) Nie wiem czy bym się zmieścił w 5 tyś. i za auto 25 tyś to daje raze 30 tyś. Zakładam ,że nic by więcej w zakładzie który się zajmuje Subau nie wyszło ,ale myślę ,że coś by się jeszcze znalazło za 1 tyś i wówczas auto by mnie kosztowało 31 tyś to mi się wydawało ,że zbyt dużo jak za ten rocznik i przebieg. Czy mam rację ? proszę o wasze opinie.

Stellarium
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Swarzędz
Auto: Forester SG9 2.0X AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje Forestera II (07)

Post 1 mar 2016, o 23:57

Ciężko powiedzieć. Auto jest warte tyle, ile ktoś chce zapłacić.
Ja swojego 2.0X '06r. kupiłem w grudniu za 26500, przebieg 98500km. Serwis w ASO do końca, na wszystko papiery, LPG fabryczny. Wymieniłem w nim tylko wycieraczki z przodu :)
Sam musisz wiedzieć czy kalkulacja 25+5k na wkład Ci się opłaca.
Ja po półrocznych poszukiwaniach auta mogę Ci powiedzieć, że mega trudno kupić Forka z pewną historią z dobrych rąk za przyzwoitą kasę.
Wybredny nie byłem i zdawałem sobie sprawę, że kupuję auto 10 letnie, które mogło mieć jakąś przygodę, przycierkę, remont itd... a i tak było bardzo ciężko trafić coś normalnego.
Jeśli auto, które oglądałeś trzyma się kupy i jest dobrą bazą to może warto się zastanowić, chociaż przebieg niemały.

ODPOWIEDZ