Strona 1 z 1
Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 14 mar 2009, o 02:40
autor: l_ewy
Wymieniając skrzynię biegów w moim GL-u sądziłem, że skończą mi się problemy techniczno - dźwiękowe, ale nie...!!!
Najpierw dobre informacje: nie huczą już łożyska, a przy redukcji, biegi wchodzą poprawnie i nie muszę się szarpać z lewarkiem. Niestety jest problem z przednim dyfrem, hałasuje przy wzroście prędkości. Wycie jest intensywniejsze jeżeli przyspieszam, lub hamuję silnikiem, na biegu jałowym jest zdecydowanie ciszej. Hałas przypomina ten, który wydaje skrzynia na wstecznym. Przy dużej prędkości brzmi jak szlifierka kątowa

Osobiście stawiałem na łożyskach na półosiach ale wycie nie jest jednostajne i nie pasuje mi do prędkości obrotowej kół, choć nie zawsze takie podejście jest jednoznaczne. Po dłuższym nasłuchiwaniu stawiam bardziej na problem między zębnikiem, a kołem talerzowym (zaczerpnięte od guru
Damazia). Być może dotyczy to całego wałka z zębnikiem.
W starej skrzyni tego hałasu nie było i zrodził się pomysł aby podmienić cały dyfer. Nie wiem czy to jest dobry pomysł ponieważ zachodzi potrzeba dokładnego zgrania wspomnianego zębnika z kołem talerzowym. Ponadto stara skrzynia jest z reduktorem, a nowa nie i nie wiem czy dyfry są takie same.
Być może ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problemem i jest w stanie udzielić mi jakiś wskazówek i odpowiedzieć na moje pytania - przemyślenia. Z góry dziękuję.
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 14 mar 2009, o 10:47
autor: ky
l_ewy pisze:
Nie wiem czy to jest dobry pomysł ponieważ zachodzi potrzeba dokładnego zgrania wspomnianego zębnika z kołem talerzowym.
Nie wiem, jakie są możliwości regulacyjne w Subaraku, ale najpierw sprawdziłbym ustawienie kół zębatych względem siebie w obecnej przekładni głównej (chyba że już jest zarżnięty) i wymienił łożyska. Poza tym nie musisz od razu wymieniać mechanizmu różnicowego, jeśli wina jest po stronie kół przekładni głównej, wymień tylko koło talerzowe i wałek atakujący.
r.
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 15 mar 2009, o 16:49
autor: l_ewy
Ja też stawiam, a raczej stawiałem na łożyska. Szczególnie te zaznaczone na zdjęciu poniżej. Niestety pojawiają się nowe niepokojące objawy. Przy maksymalnym skręcie kierownicą w prawo lub w lewo czuć coraz większy opór, jakby się coś klinowało. Przenosi się w tym momencie drganie z silnika i napędu na nadwozie. Czuć to wyraźnie pod nogami. Po wyprostowaniu kół opór mija i drgania ustępują.
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 15 mar 2009, o 17:16
autor: ujar
l_ewy pisze:
Ponadto stara skrzynia jest z reduktorem, a nowa nie
Chyba przelozenie tylnego dyfra jest rózne dla tych skrzyń

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 15 mar 2009, o 17:25
autor: Azrael
l_ewy, mam wrażenie że masz różne przełożenia główne z przodu i z tyłu i rozwalasz sobie centralny dyfer.
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 15 mar 2009, o 21:47
autor: deLux
nawet nie chciałem tego sugerować ...
sądziłem, że daleko by nie ujechał a wrażenia z tej krótkiej jazdy powinny być niezapomniane

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 15 mar 2009, o 23:44
autor: l_ewy
Niestety wszystko wskazuje na to, że mam różne przełożenia i zamiast poprawić - pogorszyłem. Tyle tylko, że przeglądając dokumentację przed przekładką nic nie wskazywało na to, że są różnice między tymi przekładniami, poza reduktorem oczywiście. Jak na razie, oprócz wspomnianych wcześniej objawów, na szczęście nic więcej się nie dzieje. Czeka mnie naprawa mojej starej skrzyni i ponowna przekładka. Dzięki za wskazówki.
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 18 mar 2009, o 23:32
autor: filester
A Skolo nie ma dyfra do tej skrzynki?
Może łatwiej będzie wymienić jeszcze dyfer i nie będzie problemu.
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 19 mar 2009, o 01:06
autor: l_ewy
Skolo ma dyfer do skrzyni z reduktorem. Na razie rozważam wszystkie opcje i jeżeli znajdę gdzieś tylny dyfer od sedana, to chyba go podmienię i powinno być OK.
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 19 mar 2009, o 01:39
autor: filester
A w słynnej tabelce z oznaczeniami skrzyń nie ma oznaczenia Twojej ? Może by się dobrało jakiś dyfer.
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 20 mar 2009, o 16:47
autor: citan
filester, jakiej tabelce?
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 20 mar 2009, o 18:20
autor: filester
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 20 mar 2009, o 19:08
autor: mizoo
To niezbedna tabelka przy doborze skrzyni.
Szkoda, ze kiedys nie spojrzeli na nia mechanicy (ani ja) wymieniajac w WRX-ie skrzynie biegow, ktora im przywiozlem - mialbym jedna wiecej.

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 20 mar 2009, o 19:42
autor: filester
mizoo pisze:
To niezbedna tabelka przy doborze skrzyni.
Szkoda, ze kiedys nie spojrzeli na nia mechanicy (ani ja) wymieniajac w WRX-ie skrzynie biegow, ktora im przywiozlem - mialbym jedna wiecej.

A co dokładnie w Twojej poszło? Zęby w skrzyni czy w dyfrze?
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 20 mar 2009, o 20:08
autor: mizoo
filester, niestety, tego nie wiem.
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 20 mar 2009, o 21:45
autor: citan
filester, dzięki, niestety l_ewego skrzyni tam nie ma.

(TY752XRCAA)
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 20 mar 2009, o 22:44
autor: filester
citan, moich dwóch (sprawnej i zmielonej) też niestety nie ma
Tak dla wiadomości: TY752VN6AB i TY752VN3AA
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 22 mar 2009, o 13:00
autor: filester
citan pisze:filester, dzięki, niestety l_ewego skrzyni tam nie ma.

(TY752XRCAA)
Znalazłem w sieci takie oznaczenie na skrzyni z Legacy. Więc możecie chyba poszukiwać też z tego auta.
Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni
: 22 mar 2009, o 17:04
autor: l_ewy
filister dzięki za pomoc ale podjąłem juz decyzję o naprawie swojej starej skrzyni. Na razie niewiele zrobiłem, odkręciłem dopiero centralny dyfer od skrzyni. Dzięki pomocy citana namierzyliśmy źródła hałasu. Wygląda to na uszkodzone łożyska. Jak rozbiorę więcej to dowiem się które konkretnie.