Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 14 mar 2009, o 02:40

Wymieniając skrzynię biegów w moim GL-u sądziłem, że skończą mi się problemy techniczno - dźwiękowe, ale nie...!!!
Najpierw dobre informacje: nie huczą już łożyska, a przy redukcji, biegi wchodzą poprawnie i nie muszę się szarpać z lewarkiem. Niestety jest problem z przednim dyfrem, hałasuje przy wzroście prędkości. Wycie jest intensywniejsze jeżeli przyspieszam, lub hamuję silnikiem, na biegu jałowym jest zdecydowanie ciszej. Hałas przypomina ten, który wydaje skrzynia na wstecznym. Przy dużej prędkości brzmi jak szlifierka kątowa ;-) Osobiście stawiałem na łożyskach na półosiach ale wycie nie jest jednostajne i nie pasuje mi do prędkości obrotowej kół, choć nie zawsze takie podejście jest jednoznaczne. Po dłuższym nasłuchiwaniu stawiam bardziej na problem między zębnikiem, a kołem talerzowym (zaczerpnięte od guru Damazia). Być może dotyczy to całego wałka z zębnikiem.
W starej skrzyni tego hałasu nie było i zrodził się pomysł aby podmienić cały dyfer. Nie wiem czy to jest dobry pomysł ponieważ zachodzi potrzeba dokładnego zgrania wspomnianego zębnika z kołem talerzowym. Ponadto stara skrzynia jest z reduktorem, a nowa nie i nie wiem czy dyfry są takie same.
Być może ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problemem i jest w stanie udzielić mi jakiś wskazówek i odpowiedzieć na moje pytania - przemyślenia. Z góry dziękuję.



ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 14 mar 2009, o 10:47

l_ewy pisze: Nie wiem czy to jest dobry pomysł ponieważ zachodzi potrzeba dokładnego zgrania wspomnianego zębnika z kołem talerzowym.
Nie wiem, jakie są możliwości regulacyjne w Subaraku, ale najpierw sprawdziłbym ustawienie kół zębatych względem siebie w obecnej przekładni głównej (chyba że już jest zarżnięty) i wymienił łożyska. Poza tym nie musisz od razu wymieniać mechanizmu różnicowego, jeśli wina jest po stronie kół przekładni głównej, wymień tylko koło talerzowe i wałek atakujący.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 15 mar 2009, o 16:49

Ja też stawiam, a raczej stawiałem na łożyska. Szczególnie te zaznaczone na zdjęciu poniżej. Niestety pojawiają się nowe niepokojące objawy. Przy maksymalnym skręcie kierownicą w prawo lub w lewo czuć coraz większy opór, jakby się coś klinowało. Przenosi się w tym momencie drganie z silnika i napędu na nadwozie. Czuć to wyraźnie pod nogami. Po wyprostowaniu kół opór mija i drgania ustępują.
Załączniki
Lozyska.jpg
Lozyska.jpg (37.97 KiB) Przejrzano 5919 razy

ujar
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 15 mar 2009, o 17:16

l_ewy pisze: Ponadto stara skrzynia jest z reduktorem, a nowa nie
Chyba przelozenie tylnego dyfra jest rózne dla tych skrzyń
;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 15 mar 2009, o 17:25

l_ewy, mam wrażenie że masz różne przełożenia główne z przodu i z tyłu i rozwalasz sobie centralny dyfer.

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 15 mar 2009, o 21:47

nawet nie chciałem tego sugerować ...
sądziłem, że daleko by nie ujechał a wrażenia z tej krótkiej jazdy powinny być niezapomniane :o

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 15 mar 2009, o 23:44

Niestety wszystko wskazuje na to, że mam różne przełożenia i zamiast poprawić - pogorszyłem. Tyle tylko, że przeglądając dokumentację przed przekładką nic nie wskazywało na to, że są różnice między tymi przekładniami, poza reduktorem oczywiście. Jak na razie, oprócz wspomnianych wcześniej objawów, na szczęście nic więcej się nie dzieje. Czeka mnie naprawa mojej starej skrzyni i ponowna przekładka. Dzięki za wskazówki.

filester
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Scooby GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 18 mar 2009, o 23:32

A Skolo nie ma dyfra do tej skrzynki?
Może łatwiej będzie wymienić jeszcze dyfer i nie będzie problemu.

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 19 mar 2009, o 01:06

Skolo ma dyfer do skrzyni z reduktorem. Na razie rozważam wszystkie opcje i jeżeli znajdę gdzieś tylny dyfer od sedana, to chyba go podmienię i powinno być OK.

filester
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Scooby GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 19 mar 2009, o 01:39

A w słynnej tabelce z oznaczeniami skrzyń nie ma oznaczenia Twojej ? Może by się dobrało jakiś dyfer.

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 20 mar 2009, o 16:47

filester, jakiej tabelce?

filester
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Scooby GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 20 mar 2009, o 18:20


mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 20 mar 2009, o 19:08

filester pisze:O tą tabelkę mi chodziło: http://www.gearhack.com/docs/Subaru%20T ... 0Chart.pdf
To niezbedna tabelka przy doborze skrzyni. ;-)
Szkoda, ze kiedys nie spojrzeli na nia mechanicy (ani ja) wymieniajac w WRX-ie skrzynie biegow, ktora im przywiozlem - mialbym jedna wiecej. :o
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

filester
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Scooby GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 20 mar 2009, o 19:42

mizoo pisze:
filester pisze:O tą tabelkę mi chodziło: http://www.gearhack.com/docs/Subaru%20T ... 0Chart.pdf
To niezbedna tabelka przy doborze skrzyni. ;-)
Szkoda, ze kiedys nie spojrzeli na nia mechanicy (ani ja) wymieniajac w WRX-ie skrzynie biegow, ktora im przywiozlem - mialbym jedna wiecej. :o
A co dokładnie w Twojej poszło? Zęby w skrzyni czy w dyfrze?

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 20 mar 2009, o 20:08

filester, niestety, tego nie wiem.
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 20 mar 2009, o 21:45

filester, dzięki, niestety l_ewego skrzyni tam nie ma. :-/ (TY752XRCAA)

filester
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Scooby GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 20 mar 2009, o 22:44

citan, moich dwóch (sprawnej i zmielonej) też niestety nie ma
Tak dla wiadomości: TY752VN6AB i TY752VN3AA

filester
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Scooby GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 22 mar 2009, o 13:00

citan pisze:filester, dzięki, niestety l_ewego skrzyni tam nie ma. :-/ (TY752XRCAA)
Znalazłem w sieci takie oznaczenie na skrzyni z Legacy. Więc możecie chyba poszukiwać też z tego auta.

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wycie z dyfra - po wymianie skrzyni

Post 22 mar 2009, o 17:04

filister dzięki za pomoc ale podjąłem juz decyzję o naprawie swojej starej skrzyni. Na razie niewiele zrobiłem, odkręciłem dopiero centralny dyfer od skrzyni. Dzięki pomocy citana namierzyliśmy źródła hałasu. Wygląda to na uszkodzone łożyska. Jak rozbiorę więcej to dowiem się które konkretnie.

ODPOWIEDZ