Strona 1 z 1

Burczy przy skręcie - sterownikAT ?

: 20 mar 2016, o 18:53
autor: forek55
Witam!
Od początku zakupu mojego pojazdu(Forester III, 2008, 2,0 150kM benzyna) walczę z następującym problemem- podczas manewrowania na parkingu przy skręconych kołach słychać coś w rodzaju burczenia, takie delikatne wrrrrr...Z tego co udało mi się ustalić to burczenie wynika z naprężenia pomiędzy kołami tylnymi i przednimi z uwagi na inną drogę przy skręcie.Jeśli jest śliska nawierzchnia to słychać wyraźnie jak uślizguje sie koło podczas skręcenia. Śledziłem forum(nie tylko to)i udało mi sie ustalić że sprzężenie pomiędzy kołami przednimi a tylnymi realizują tarczki w skrzyni AT, a ściślej biorąc sygnał ze sterownika skrzyni steruje elektrozaworem w skrzyni AT ze zmiennym współczynnikiem wypełnienia z częstotliwością 16Hz. Olej w skrzyni wymieniałem (oryginał Subaru), również spec od skrzyni wymienił mi w skrzyni ten elektrozawór (tak mówił), a mimo to ten efekt nie ustąpił. W warsztatach gdzie byłem spece raczej nie mają pojęcia o problemie. I tak sobie myślę że może cały problem jest w sterowniku skrzyni, że nie steruje tym modulującym zaworem. A może to jest normalne - nigdy wcześniej nie jeździłem subaru z AT? A może ten zawór ma modulować w trakcie skręcania i stąd to burczenie? A może są zużyte te tarczki w skrzyni ?, ale wtedy raczej tego nadmiernego sprzęgnięcia przodu i tyłu by nie było.
Czy maksymalne sprzężenie jest wtedy gdy elektrozawór dostaje napięcie ze sterownika, czy wręcz odwrotnie (brak napięcia)?
Znających temat proszę o wyjasnienie co o tym sądzą.
Mam również pytanie :
Czy gdybym zamienił sterownik skrzyni AT na inny, czy wymaga on jakiejś adaptacji w komputerze głównym, czy po prostu wystarczy wymienić włączyć wtyki i wszystko działa, bo mam taki zamiar wymiany i spróbowania?
Od razu mówię że ten problem może wystąpic tylko w skrzyni automatycznej, poniewaz w manualu problem sprzężenia przodu z tyłem realizuje centralny mechanizm różnicowy + wiskoza.
Sprawa jest dla mnie ważna gdyż ostatnio wymieniłem półośkę (przednią lewą) wcześniej były problemy z wałem, poza tym można by z tym jeździć ale boję się że znowu jakaś półośka będzie do wymiany.
- pozdrawiam

Re: Burczy przy skręcie - sterownikAT ?

: 20 mar 2016, o 20:04
autor: teo
Dużo Ci nie pomogę ale wydaje mi się że twój problem to torque bind. Poszukaj na zagranicznych forach, bardzo częsty problem
Z tego co wiem problem najczęściej leży w MPT, ATF przelewa się z jednej komory do drugiej bo wyrabia się tam jakiś element. http://legacycentral.org/library/torquebind.htm
Zdarza się też jednak że jest to kwestia zepsutego sterownika skrzyni (TCU)
Czy problem występuje kiedy włożysz bezpiecznik FWD?
Zakładam że ATF był zmieniany, a opony masz wszystkie jednakowe :)

p.s. z tego co pamietam w nowszych automatach przy braku napięcia jest tylko przód - w starszych odwrotnie.

Re: Burczy przy skręcie - sterownikAT ?

: 20 mar 2016, o 22:55
autor: forek55
Olej w skrzyni jak pisałem wcześniej wymieniany jakieś 5000 km temu, opony-nówki (nokiany)
Skróty których użyłeś
muszę dopiero rozszyfrować.

Re: Burczy przy skręcie - sterownikAT ?

: 21 mar 2016, o 09:02
autor: Kubik1
Ja bym radził skontaktować się z Łukaszem w ASO Radom. Facet jest genialny w tych sprawach. Możesz być pewien, że nie przepłacisz.

Re: Burczy przy skręcie - sterownikAT ?

: 21 mar 2016, o 10:29
autor: forek55
Dzwoniłem do. p.Łukasza Z ASO Radom i powiedział mi że oni generalnie skrzyniami automatycznym się nie zajmują kazał kiedyś podjechać jak będę przejeżdżał przez Radom,rozmowa mnie trochę rozczarowała, a może to nie ten p.Łukasz?

Re: Burczy przy skręcie - sterownikAT ?

: 21 mar 2016, o 13:14
autor: Kubik1
Byłem dziś i pytałem Łukasza. Nie da się tego diagnozować bez samochodu. Podjedź, to wezmą na podnośnik i znajdą przyczynę.