Tylny dyferencjał
: 21 mar 2016, o 22:32
Witajcie!
Zwracam się do was, drodzy forumowicze, z pytaniem. Otóż...
Posiadam od niedawna Imprezę Outback Sport 2.5L / 165KM / 2005r / US / automat. Samochód ten ma problem najprawdopodobniej z tylnim mostem, a objawia się on "blokowaniem" kół tylnych przy skręconych kołach przednich (przykładowo: cofając na parkingu z puszczonym hamulcem, bez gazu, w momencie skręcenia kierownicy auto się zatrzyma - wtedy przy dodaniu gazu ruszy się z miejsca, ale z poczuciem oporu; czasem szarpnie któreś z tylnych kół, czasem trochę "zluzuje" i pojedzie płynniej). Byłem na wymianie podstawowych filtrów i płynów, m.in. oleju w tylnim moście. Mechanik powiedział mi, że spuszczony olej wskazywał na zły stan tego ustrojstwa i że to najprawdopodobniej w nim tkwi przyczyna mojego problemu, no i że powinienem zacząć rozglądać się powoli za nowym dyfrem.
Generalnie moje pytanie to: Jak dobrać odpowiedni most?
Przeglądając aukcje i ogłoszenia nie spotkałem się z mostem pochodzącym z wersji Imprezy z ok. 2005r + 2.5L + AT. Czy jest możliwość, że będzie pasował np. z wersji 2.0 + AT, albo 2.0 WRX AT / MT?
Z pokorą i smutkiem przyznaję, że nie znam się aż tak bardzo na mechanice, nie mam też garażu / podwórka / swobodnego dostępu do kanału czy podnośnika, więc możliwości "diagnostyczne" mam dość mocno ograniczone.
Pozdrawiam!
Zwracam się do was, drodzy forumowicze, z pytaniem. Otóż...
Posiadam od niedawna Imprezę Outback Sport 2.5L / 165KM / 2005r / US / automat. Samochód ten ma problem najprawdopodobniej z tylnim mostem, a objawia się on "blokowaniem" kół tylnych przy skręconych kołach przednich (przykładowo: cofając na parkingu z puszczonym hamulcem, bez gazu, w momencie skręcenia kierownicy auto się zatrzyma - wtedy przy dodaniu gazu ruszy się z miejsca, ale z poczuciem oporu; czasem szarpnie któreś z tylnych kół, czasem trochę "zluzuje" i pojedzie płynniej). Byłem na wymianie podstawowych filtrów i płynów, m.in. oleju w tylnim moście. Mechanik powiedział mi, że spuszczony olej wskazywał na zły stan tego ustrojstwa i że to najprawdopodobniej w nim tkwi przyczyna mojego problemu, no i że powinienem zacząć rozglądać się powoli za nowym dyfrem.
Generalnie moje pytanie to: Jak dobrać odpowiedni most?
Przeglądając aukcje i ogłoszenia nie spotkałem się z mostem pochodzącym z wersji Imprezy z ok. 2005r + 2.5L + AT. Czy jest możliwość, że będzie pasował np. z wersji 2.0 + AT, albo 2.0 WRX AT / MT?
Z pokorą i smutkiem przyznaję, że nie znam się aż tak bardzo na mechanice, nie mam też garażu / podwórka / swobodnego dostępu do kanału czy podnośnika, więc możliwości "diagnostyczne" mam dość mocno ograniczone.

Pozdrawiam!