Pomocy!!! Forek - piski w okolicach skrzyni
: 23 mar 2016, o 13:02
Witam!
Help! Hilfe! Pomogitie!
Nie wiem jakim cudem - w końcu Forek z 2000r to prawie nowe auto - w trakcie powrotu z niedzielnej wyprawy do znajomych Forester zaczął wydawać dziwne, metaliczne, piskliwe dźwięki.
Początkowo sądziłem, iż może to któraś z rolek w niedawno wymienionym rozrządzie (raptem 2 tys km od wymiany w grudniu). Ale po wczorajszych, pobieżnych oględzinach ewentualność tę wstępnie wykluczyliśmy z kolegą z warsztatem..
Piski pojawiają się dopiero po przejechaniu jakichś 20km od startu. Na niezbyt rozgrzanym silniku nie słychać ich, potem narastają ale nie stają się mega intensywne. Pisk jest obecny zarówno w trakcie jazdy jak i na postoju, z wciśniętym sprzęgłem, bez niego, na luzie i biegu. Pisk narasta po dodaniu gazu.
Nie wiem czy samochód traci moc bo odkąd pisk się pojawił jeżdżę nim emerycko. A teraz stoi sobie na parkingu.
Pisk po wejściu pod samochód został mniej więcej zlokalizowany gdzieś pomiędzy skrzynią a silnikiem - chyba. Bo tyle dało sie zrobić bez rozbierania wszystkich gratów.
Czy któryś z was miał podobne przejścia? Będę wdzięczny za pomysły co może dolegać Forkowi...
Dane pacjenta:
- Forester 2.0 N/A 125km/92kW; EJ20, rok 2000
- sprzęgło wymieniane zaraz po kupnie na Exedy ok 12 tys km temu
- olej w skrzyni ma odpowiedni poziom, kolor i nie ma opiłków. Wymianę profilaktycznie tak czy inaczej planowałem na okres poświąteczny jeszcze zanim wystąpiły problemy.
Z góry dzięki!!
Help! Hilfe! Pomogitie!
Nie wiem jakim cudem - w końcu Forek z 2000r to prawie nowe auto - w trakcie powrotu z niedzielnej wyprawy do znajomych Forester zaczął wydawać dziwne, metaliczne, piskliwe dźwięki.
Początkowo sądziłem, iż może to któraś z rolek w niedawno wymienionym rozrządzie (raptem 2 tys km od wymiany w grudniu). Ale po wczorajszych, pobieżnych oględzinach ewentualność tę wstępnie wykluczyliśmy z kolegą z warsztatem..
Piski pojawiają się dopiero po przejechaniu jakichś 20km od startu. Na niezbyt rozgrzanym silniku nie słychać ich, potem narastają ale nie stają się mega intensywne. Pisk jest obecny zarówno w trakcie jazdy jak i na postoju, z wciśniętym sprzęgłem, bez niego, na luzie i biegu. Pisk narasta po dodaniu gazu.
Nie wiem czy samochód traci moc bo odkąd pisk się pojawił jeżdżę nim emerycko. A teraz stoi sobie na parkingu.
Pisk po wejściu pod samochód został mniej więcej zlokalizowany gdzieś pomiędzy skrzynią a silnikiem - chyba. Bo tyle dało sie zrobić bez rozbierania wszystkich gratów.
Czy któryś z was miał podobne przejścia? Będę wdzięczny za pomysły co może dolegać Forkowi...
Dane pacjenta:
- Forester 2.0 N/A 125km/92kW; EJ20, rok 2000
- sprzęgło wymieniane zaraz po kupnie na Exedy ok 12 tys km temu
- olej w skrzyni ma odpowiedni poziom, kolor i nie ma opiłków. Wymianę profilaktycznie tak czy inaczej planowałem na okres poświąteczny jeszcze zanim wystąpiły problemy.
Z góry dzięki!!