Strona 1 z 2
Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 24 kwie 2016, o 19:52
autor: Flat_Out
Cześć wszystkim. Jestem nowym członkiem forum i od niedawna szczęśliwym posiadaczem Turbo babci, konkretnie GT'ek z 97 z paroma dodatkami. Jednym z nich jest short shifter, którego zakładał poprzedni właściciel. Problem polega na tym, że kiedy wciskam gaz do oporu i chce, aby auto przyśpieszyło najlepiej jak potrafi stwarza mi ono problem w postaci zgrzytania skrzyni w momencie przepięcia biegu pierwszego na drugi. Przy redukowaniu z miedzy gazem z 3 na 2 taka sytuacja nie zachodzi, a przynajmniej mi nie zdarzyła. Z reszta biegów jest super. Zauważyłem też, że pojawia się problem w momencie kiedy redukuje z 2 na 1 jedynka, redukcja oczywiście z między gazem, a i tak bieg wgl nie chce wskoczyć, a jak pcham z większą siłą to zgrzyta. Dość często pojawia się problem z wrzuceniem wstecznego również. Wiem, że może być to wina ze strony synchronizatorów, ale słyszałem też takie wersje, że skrzynia mogła być źle zamontowana po wymianie sprzęgła, które było ostatnio wymieniane właśnie, albo jest to wina poduszek skrzyni biegów. Wole jednak dopytać.
Czy macie może jakieś sugestie?
Pozdrawiam ;)
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 24 kwie 2016, o 21:34
autor: rafeekk
Jeżeli pozostałe biegi nie sprawiają problemu to stawiam na synchro. Prosty test: przytrzymać dłużej sprzęgło pomiędzy zmianami i zobacz jak będzie.Ewentualnie wykręcić korek skrzyni i zobaczyć co jest na magnesie. Ogólnie rok 97 skrzyni bez inspekcji to i tak długo wytrzymał. Można jeszcze sprawdzić precyzję tego short shifta bo może tam jest jakiś problem.....
Diagnostyka !!
PS. Części do tej skrzyni mam na magazynie

Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 24 kwie 2016, o 22:20
autor: Flat_Out
Jak dłużej przytrzymam sprzęgło i obroty spadną to się wpina ładnie. Ale chyba serio bedzie potrzebna konkretna diagnostyka jak piszesz.

Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 24 kwie 2016, o 22:24
autor: rafeekk
Zapraszam do siebie do warsztatu pod Kraków.
Jeżeli dłużej przytrzymasz i jest ok to prawdopodobnie synchro.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 24 kwie 2016, o 22:41
autor: zinc
synchro w subi jest dosc "wolne" to raz, dwa nie bijasz jedynki w trakcie jazdy... wada kazdej prawie skrzyni cywilnej ( bo domyslam sie ze nie mowa o wbiciu jedynki gdy auto sunie 3kmh.... tylko jakies 30:D ) trzy wsteczny normaaa... robisz tak. stojem, w podloge sprzeglom i wsteczny nie wchodzi to puszczom sprzeglom i znof wciskom again, wtedy wejdzie:D
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 25 kwie 2016, o 15:14
autor: Flat_Out
zinc pisze:
wada kazdej prawie skrzyni cywilnej ( bo domyslam sie ze nie mowa o wbiciu jedynki gdy auto sunie 3kmh.... tylko jakies 30:D ) trzy wsteczny normaaa... robisz tak. stojem, w podloge sprzeglom i wsteczny nie wchodzi to puszczom sprzeglom i znof wciskom again, wtedy wejdzie
Co do wtecznego wiem, ale zdarza sie to dość często. Co do cywilnych skrzyń okey to też wiem, ale przy wyrównaniu prędkości obrotowej wydaje mi sie, że powinno wejść, jeśli się myle to jaką skrzynie zamontować, auto ma służyć do KJS itp, myśle o skrzyni od RA. A co do tego zgrzytania na dwójce rozmawiałem z pewnym człowiekiem który jeździł subarakami i mówił, że synchro może niekoniecznie jest trafione, że te samochody mają to do siebie że przy w kręceni do 6k bedzie zgrzytała 2 i ludzie tak czesto rozwalają skrzynie i najlepiej do 3-3,5k i wpinać dwójke. Co wy możecie o tym powiedzieć?
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 25 kwie 2016, o 15:23
autor: jarmaj
Flat_Out pisze: auto ma służyć do KJS (....) najlepiej do 3-3,5k i wpinać dwójke. Co wy możecie o tym powiedzieć?
Można powiedzieć, że za wysokiego miejsca tak nie zajmiesz

Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 25 kwie 2016, o 15:50
autor: Flat_Out
jarmaj pisze:
Można powiedzieć, że za wysokiego miejsca tak nie zajmiesz
no tyle to się domyślam, ale gościu jakieś tam doświadczenie z Subaru ma niby więc zapytałem, tylko, że dziwnie to brzmi, zeby kręcić do 3,5k na jedynce i tak jak mówisz za wysoko sie nie uplasuje ;/ a co z nawrotami? wtedy potrzebna jest jedynka.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 27 kwie 2016, o 21:02
autor: zinc
jeszcze raz... jesli uzywasz jedynki do czegos wiecej niz ruszania z miejsca to cywilna skrzynia ma swoje dni policzone... albo naucz sie cisnac na dwojce albo zbieraj na skrzynie. Co do krecenia to ogolnie nie slyszalem teorii o 3,5 tys obrotow ... za to pewne jest to ze w skrzyniach subaru sa "powolne synchro" co oznacza ze jakim bys nie byl specem (nie wierze ze umiesz dobrac tak obroty silnika do predkosci nastepnego biegu.... ) nie da rady przebijac biegow w pol setnej tysiecznej sekundy bez powolnego zabijania skrzyni... wielu moze to potwierdzic albo rally albo zywotnsc... zwlaszcza jak katujesz cywilnego starego gt!!
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 28 kwie 2016, o 00:28
autor: Flat_Out
Czyli najpierw wymiana synchro, a później skrzynka od RA, albo coś jeszcze innego.
Dzięki za rady :)
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 30 kwie 2016, o 07:44
autor: ptk22
Flat_Out, jak chcesz wymienić skrzynię to nie trać kasy na poprawianie tej. Same synchro cudów nie zdziałają. Nawet jeśli jakimś cudem uda się, że biegi będą zmieniały się tak szybko jak tego oczekujesz, to zmielisz tryby na 1-ce lub 2-ce przy takim stylu jazdy, albo chrupnie coś innego.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 30 kwie 2016, o 23:26
autor: Flat_Out
ptk22 pisze:
Flat_Out, jak chcesz wymienić skrzynię to nie trać kasy na poprawianie tej
a jaka bys mi polecał? :) myśle, nad to od RA.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 30 kwie 2016, o 23:33
autor: zinc
sprawdz ceny 6mt i znasz odpowiedz... od ra ale jakiego ?? bo to nie to samo... no ja Ci powiem kup se ze dwie skrzynie zwykle 5mt i se wymieniaj jak juz zabijesz jakas...
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 1 maja 2016, o 22:26
autor: ptk22
Flat_Out pisze:
auto ma służyć do KJS
Moim zdaniem zabijesz poczciwego GT-ka. To auto nie było budowane jako rajdówka. Nie wystarczy zmienić skrzynię. Do ostrego rajdowego upalania na suchym, nie nadaje się cały napęd. Nawet jak wsadzisz pancerną 6mt, bo musisz wymienić całą resztę w napędzie. Jak już wymienisz cały napęd to odkryjesz, że hamulce się grzeją i trzeba większe, potem zawieszenie od STI i na koniec dojdziesz do silnika, który od pałowania w okolicach odcinki pokaże kopyto.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 1 maja 2016, o 22:35
autor: jarmaj
Pełno GTków jeździ we wszystkich popularkach. Całe szczeście, że ich właściciele nie wiedzą, że te auta się do tego nie nadają

Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 1 maja 2016, o 23:19
autor: ptk22
jarmaj, ale ile z nich jest seryjnych? Bez zakucia silnika, zmiany hamulców, zawieszenia z STI itd. ?
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 2 maja 2016, o 16:52
autor: jarmaj
ptk22 pisze: Bez zakucia silnika, zmiany hamulców, zawieszenia z STI itd. ?
Zdecydowana większość.
Hamulce do prób 1,5-2 km są zupełnie wystarczające. Po co zawieszenie z STI? Wkłada się Kayabe i załatwione. Jak ktoś chce, to może sobie i silnik ze spec C wstawić, ale większość to normalne GTkowe motory.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 4 maja 2016, o 22:56
autor: Flat_Out
ja akurat mam zawiech z STI, tarcze mikody i klocki ferodo ;) kuć silnika nie chce narazie, jedyne mody na silniku to większe wtryski 440 i chip na turbo, żeby ładowało od 2600 rpm, oczywiscie nie od razu 0,8bar. Zrobił to poprzedni właściciel, śmiga jakoś, teoretycznie ma zapobiec przeładowaniu turbo i stopieniu tłoków. Jak wymienie skrzynke (dzieki za rade co do tej mt6) i napędy to pomyśle o kuciu i 280 kuca bym chciał, albo juz te 300, tylko, że na dwie mapy, bo na codzien nim pojeżdżam :P ale to jeszcze troche :)
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 4 maja 2016, o 23:13
autor: Alan, Alan, Alan!
zinc pisze:
dwa nie bijasz jedynki w trakcie jazdy...
oczywiście, że wbijasz. W żadnym nowoczesnym aucie nie ma z tym najmniejszego problemu. W subaru trzeba z międzygazem.
Mój WRX (były) przekroczył właśnie 220kkm na seryjnej skrzyni, z czego przez ponad 60kkm nigdy nie zastanawiałem się czy można wbijać 1.
ptk22 pisze:
To auto nie było budowane jako rajdówka.
Tak, i jak masz to na uwadze, to seryjny GT z powodzeniem może często brać udział w zawodach amatorskich.
Mam wrażenie, że
Flat_Out ma na myśli, że przy zmianie biegów _nie_odpuszcza_gazu_ (stąd to 6krpm). Czy dobrze się domyślam?
Jeżeli nie, to kręcisz do takich rpm żeby to miało sens (np 6krpm). Wywal short shiftera, to może być Twój problem. Te parę setek na przepięciach znajdziesz gdzie indziej.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 6 maja 2016, o 10:37
autor: ptk22
Flat_Out pisze:
Jak wymienie skrzynke (dzieki za rade co do tej mt6) i napędy
Nie wiem czy 6mt jest najtańszą i najprostszą opcją do tego auta. Może jest jakaś inna skrzynia, którą łatwiej dopasować? Np. teraz na alledrogo jest wystawiona: SUBARU IMPREZA 93-00 WRX STI JDM za 2400.
Dobrze jakby wypowiedział się ktoś, kto ma w tym temacie jakieś doświadczenie. Ja przyznaję się bez bicia, że nie mam.
Flat_Out, skąd jesteś? Może ktoś podpowie jakiegoś ogarniętego mechanika w okolicy, z którym będziesz mógł to skonsultować.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 7 maja 2016, o 15:13
autor: zinc
Panowie spokojnie, ludzie upalaja wszystko i ja tez uwazam ze o ile gt to nie rally to spokojnie mozna tym upalac tylko trzeba zna koszty takiej zabawy i pancernosc auta... Owszem sti duzo bardziej pancerne ale i koszty w razie czego tez duzo wieksze... Jak to ktos powiedzial madrzejszy ode mnie: "to je rally, to musi kosztowac" wniosek ?? jak chcesz 4wd to impreza gt jest najodpowiedniejsza do zabawy tylko trza pamietac o regularnym serwisie, dbaniu dmuchaniu itd. No i KAZDY "oes" moze sie skonczyc jakas awaria:P Nikt Cie nie zniecheca do upalania gt, ze hamulce slabe?? taa jasne... dobra tarcza lepszy klocek i jest ok ( owszem kazdy prawie heblunek da sie zagotowac) ze skrzynia ?? taa owszem ale kosztuje nie tak duzo, ze zawias ?? no 400zl jakos za kyb ultra sr do tego przyzwoite sprezyny lesjo i juz (wsadzisz tulejki typu strong flex) itd itp...
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 7 maja 2016, o 18:10
autor: jarmaj
Co do skrzyń, to szkoły są dwie.
Z jednej strony 6MT to inna liga niż wszystkie 5MT razem wzięte. Dużo wytrzymalsza, precyzyjniejsza. Przepaść po prostu. Ale na rynku używek kosztuje wielokrotność piątki. I waży więcej.
Więc jak idzie o startowanie GC8 w popularkach to pierwsza szkoła mówi, że nie ma co się rozdrabniać i trzeba od razy wsadzić 6MT i resztę która się z tym przeszczepem wiąże. Druga twierdzi, że koszt tej operacji jest tak wysoki, że nawet jak co jakiś czas padnie 5MT (a padnie co jakiś czas pewnie), to i tak taniej będzie je zmieniać na kolejne, niż szarpać się na szóstkę. A i kg mniej.
Obie szkoły mają swoje racje. A co ktoś wybierze, to już jego indywidualne kryteria i potrzeby.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 8 maja 2016, o 01:16
autor: zinc
jarmaj pisze:Co do skrzyń, to szkoły są dwie.
Z jednej strony 6MT to inna liga niż wszystkie 5MT razem wzięte. Dużo wytrzymalsza, precyzyjniejsza. Przepaść po prostu. Ale na rynku używek kosztuje wielokrotność piątki. I waży więcej.
Więc jak idzie o startowanie GC8 w popularkach to pierwsza szkoła mówi, że nie ma co się rozdrabniać i trzeba od razy wsadzić 6MT i resztę która się z tym przeszczepem wiąże. Druga twierdzi, że koszt tej operacji jest tak wysoki, że nawet jak co jakiś czas padnie 5MT (a padnie co jakiś czas pewnie), to i tak taniej będzie je zmieniać na kolejne, niż szarpać się na szóstkę. A i kg mniej.
Obie szkoły mają swoje racje. A co ktoś wybierze, to już jego indywidualne kryteria i potrzeby.
POLAĆ MU- PEŁNA RACJA!!
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 9 maja 2016, o 00:17
autor: Flat_Out
Alan, Alan, Alan! pisze:
Mam wrażenie, że Flat_Out ma na myśli, że przy zmianie biegów _nie_odpuszcza_gazu_ (stąd to 6krpm). Czy dobrze się domyślam?
Jeżeli nie, to kręcisz do takich rpm żeby to miało sens (np 6krpm). Wywal short shiftera, to może być Twój problem. Te parę setek na przepięciach znajdziesz gdzie indziej.
A poza tym przepraszam. Nie wiem czy mogę z racji pełnionej funkcji.
Alan, Alan, Alan!
Administrator
Auto: WiśniaNieWiśnia
Nieczytany Oznacz jako nieczytany
nie nie to ze nie odpuszczam, odpuszcam i dwojka pozwala sie wbic dopiero gdy obroty sa na poziomie 2,5-2,8. A jak nawet przy hamowaniach chce zbic do jedynki bo zakret jest gdzies max 40km/h bardzo ciasny czy nawet nawrót to z międzygazem jest problem, wgl nie chce wejść. Moze to winna short shiffta, albo wybierak szwankuje, wywale short shiffta i zobacze, ale to jeszcze troche, teraz kurcze nie mam czasu na takie grzebanki-rozbieranki.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
: 9 maja 2016, o 00:28
autor: ptk22
A może jakaś skrzynia z reduktorem? Wtedy nie trzeba wbijać 1-ki wcale.