Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Kamil 87
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
- Auto: Subaru Impreza WRX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Na początku chciał bym się ze wszystkimi serdecznie przewitać.
Piszę ponieważ mam problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu w moim bugu wrx z 2001r. Wiem że przez internet nie da się zdiagnozować usterki, ale licze że może ktoś się juz spotkał z podobnym problemem i podpowie mi gdzie i od czego zacząć szukać.
Mianowicie chodzi o to że jak startuje z pierwszego biegu to nawet na suchym asfalcie koła potrafią się odkleić, na dwójce to samo, odpycha się mega fajnie, gorzej z trójką, czwórką i piątką, na tych wyższych biegach jak daję gaz do końca auto ciągnie przez 500rpm, a póżniej przez 500 nie i tak aż do odcięcia, mogę dodać ze silnik pracuje idealnie, nic nie szarpie, nie wydaje niepokojących dzwięków. Jakiś czas temu zapalił mi się check ale podejrzewam że jest to spowodowane brakiem katów bo jest zrobiony przelot 3'. Z tego co udało mi sie zaobserwować mam wsadzone jakieś większe turbo niż w serii bo porównywałem u kolegi który ma serie. Byłem na hamowni i wyszło tylko 215,3km. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
Piszę ponieważ mam problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu w moim bugu wrx z 2001r. Wiem że przez internet nie da się zdiagnozować usterki, ale licze że może ktoś się juz spotkał z podobnym problemem i podpowie mi gdzie i od czego zacząć szukać.
Mianowicie chodzi o to że jak startuje z pierwszego biegu to nawet na suchym asfalcie koła potrafią się odkleić, na dwójce to samo, odpycha się mega fajnie, gorzej z trójką, czwórką i piątką, na tych wyższych biegach jak daję gaz do końca auto ciągnie przez 500rpm, a póżniej przez 500 nie i tak aż do odcięcia, mogę dodać ze silnik pracuje idealnie, nic nie szarpie, nie wydaje niepokojących dzwięków. Jakiś czas temu zapalił mi się check ale podejrzewam że jest to spowodowane brakiem katów bo jest zrobiony przelot 3'. Z tego co udało mi sie zaobserwować mam wsadzone jakieś większe turbo niż w serii bo porównywałem u kolegi który ma serie. Byłem na hamowni i wyszło tylko 215,3km. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Przede wszystkim odczytac bledy, skoro cos wyskoczylo. Moze byc przelot, moze byc cos innego.
Moze przeladowywac i ecu obcina doladowanie awaryjnie, a moze byc cokolwiek, lacznie ze slabym cisnieniem paliwa. Niestety, wrozenie. Bez sensownej diagnostyki nic sie nie dowiesz - bedziesz jedynie probowal sprawdzac kolejne mozliwosci.
Moze przeladowywac i ecu obcina doladowanie awaryjnie, a moze byc cokolwiek, lacznie ze slabym cisnieniem paliwa. Niestety, wrozenie. Bez sensownej diagnostyki nic sie nie dowiesz - bedziesz jedynie probowal sprawdzac kolejne mozliwosci.
Jacek "AMI" Rudowski
-
Kamil 87
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
- Auto: Subaru Impreza WRX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Zapomniałem napisać że podłączałem auto do kompa i najgorsze jest to że nie wyskoczyły żadne błędy, nawet ten check
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Lepiej podjechac do kogos, kto ogarnia Subaraki i przyjrzec sie tematowi w trakcie jazdy.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Tak swoja droga - masz mozliwosc zalozenia oryginalnego wydechu? Chociaz downpipe'a? Zeby zobaczyc czy objawy ustapia?
Masz w ogole jakis zegar doladowania? Jak nie cisniesz "do dechy" to jak wyglada doladowanie? Wychodzi cos ponad 0.5 bara na wyzszych biegach?
Warto w sumie tez moze przyjrzec sie przewplywomierzowi - tak dla pewnosci. Nie mowie, ze to to, ale jedna z rzeczy do sprawdzenia tez.
Masz w ogole jakis zegar doladowania? Jak nie cisniesz "do dechy" to jak wyglada doladowanie? Wychodzi cos ponad 0.5 bara na wyzszych biegach?
Warto w sumie tez moze przyjrzec sie przewplywomierzowi - tak dla pewnosci. Nie mowie, ze to to, ale jedna z rzeczy do sprawdzenia tez.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Odcina doładowanie zapewne.
Wersja kawior - remap
Wersja bida - mbc z rozsądkiem.
Wersja nuda - powrót do seryjnego wydechu lub samego DP.
Wersja kawior - remap
Wersja bida - mbc z rozsądkiem.
Wersja nuda - powrót do seryjnego wydechu lub samego DP.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Sam wsadzałeś przelot? Stroiłeś to później? W subarynach turbo po uwolnieniu wydechu przeważnie jest tak, że przeładowuje. Do pewnego momentu komputer to koryguje ale jak już jest mocno ubogo to obcina doładowanie. Próbowałeś przyspieszać z rolki tak z 2-3tys. obrotów ale z 3 albo 4 biegu? Zobacz jak się wtedy zachowuje auto.
Posłuchaj AMIego i wybierz się do kogoś kumatego. Możliwe, że jak wyskoczył Ci CE, to dlatego iż pojawiło się stukowe, a to już prosta droga do pukania
Posłuchaj AMIego i wybierz się do kogoś kumatego. Możliwe, że jak wyskoczył Ci CE, to dlatego iż pojawiło się stukowe, a to już prosta droga do pukania

Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Kamil 87, tylko nie zapomnij powiesić wiadra na końcu wydechu, wtedy tłoki będą miały gdzie spłynąćryjeks pisze: Wersja bida - mbc z rozsądkiem.


-
Kamil 87
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
- Auto: Subaru Impreza WRX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
W takim stanie jak ją opisałem taką kupiłem, ale nie miałem za bardzo czasu nią jeżdzić i zająć się tym przerywaniem, teraz mam troche czasu i chciałbym to poogarniać bo auto jest naprawde ładne i szkoda spisać ją na straty, swoją drogą w poprzednim blobie też mialem przelot 3' i nic takiego się nie działo, ale nie napisałem że mam jeszcze wsadzonego blow-offa i to widać że nie z najwyższej półki.
No nic, wszystkim dzękuje za rady, do końca tego tygodnia postaram się udać do gościa który ogarnia takie auta i dam znać co wyszło.
No nic, wszystkim dzękuje za rady, do końca tego tygodnia postaram się udać do gościa który ogarnia takie auta i dam znać co wyszło.
-
Kamil 87
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
- Auto: Subaru Impreza WRX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Jeszcze do pytania AMIego, jsak nie cisne gazu do dechy tylko delikatnie na wyższych biegach to auto przyspiesza normalnie, jakby nigdy nic, dopiero po wcisnieciu gazu do końca zaczyna się mulic, widac że poprzedni właściciel chciał na siłe podnieść moc w tym aucie nie mając o tym zielonego pojęcia.
-
Kamil 87
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
- Auto: Subaru Impreza WRX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
A zegara doładowania jeszcze nie mam, będę musiał założyć wiec nie wiem ile ładuje, pózniej wrzucę jeszcze wykres z hamowni
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
brahu pisze: Kamil 87, tylko nie zapomnij powiesić wiadra na końcu wydechu, wtedy tłoki będą miały gdzie spłynąć ryjeks, coś o tym wie
To nie od MBC

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Blow off często to zło i sporo miesza.
Zegar koniecznie, bo bez tego to wiesz, że nic nie wiesz.
Zegar koniecznie, bo bez tego to wiesz, że nic nie wiesz.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Jezeli ktoś wcześniej podnosił moc nie mając o tym zielonego pojęcia to koniecznie podskocz gdzieś gdzie ogarną Ci ogólnie parametry pracy silnika. Bo powiem Ci że jak ktoś kto się na tym nie zna bierze się za takie mody to skończy się to źle. Szukaj kogoś.
-
Kamil 87
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
- Auto: Subaru Impreza WRX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z ładowaniem na 3,4 i 5 biegu.
Witam ponownie,
problem rozwiązany, winowajcą całego zamieszania był pier..... blow-off, założyłem ori zawór i auto śmiga jak szalone. Dziękuje wszystkim za rady
problem rozwiązany, winowajcą całego zamieszania był pier..... blow-off, założyłem ori zawór i auto śmiga jak szalone. Dziękuje wszystkim za rady
