Wibracje na wyższych obrotach

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Kamil1987
0 gwiazdek
Auto: OBK MY'05 MT USA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Wibracje na wyższych obrotach

Post 24 maja 2016, o 16:46

Cześć,

wiem, ze temat wibracji i drgań pojawia się regularnie, ale ja męczę się ze swoimi jakiś już czas, a wszyscy mechanicy mówią, mi ze jest ok. Problem w tym, ze wychwycić je można tylko po dłuższej trasie, a takie zazwyczaj robię w weekendy, kiedy warsztaty są zamknięte.

Postaram się je opisać najdokładniej jak mogę:

wibracje/terkotanie pojawiają się przy >2500-3000 RPM niezależnie czy na biegu czy na luzie (jakby silnik rezonuje),

wibracje pojawiają się TYLKO po przebyciu odcinka z prędkością autostradowa (bylem umówiony z mechanikiem, pojeździłem po osiedlu z pol godziny żeby rozgrzać silnik i nie było tych wibracji - ewidentnie pojawiają się one po zrobieniu nawet krótszego odcinka, ale z większymi prędkościami)

wibracji nie ma na 4 i 5 biegu nawet przy >3000RPM, są tylko w zakresie biegów od świateł do świateł - 1-2-3, może niewielkie na 4. Na autostradzie zupełny spokój, samochód przyspiesza dynamicznie,

nie wiem czy tak ma być, ale czuje dość wyraźnie drgania na drążku zmiany biegów, ale nie mam żadnych problemow ze sprzęgłem, nie ślizga się, bierze nisko (było wymienione 40000 mil temu, ale nie wiem czy z kołem dwumasowym). Czy to możliwe ze na przykład zużyte jest kolo dwumasowe przy sprawnej tarczy sprzęgła ? Czy to raczej może być poduszka silnika i drgania przenoszą się na skrzynie? Drgania bym zrozumiał, miałem wybita poduszkę w golfie, ale nie było tam tego terkotu zależnego od obrotów silnika.

I jeszcze ostatnia rzecz, czy to normalne, ze Subaru po zaparkowaniu tak cyka, jakby rozprężały się elementy metalowe ? Słysze to z przodu, z komory silnika przez kilka minut, kiedy elementy są jeszcze gorące po jeździe.

Podajcie proszę jakieś wskazówki, za 750 mil mam wymianę oleju i filtrów to bym może nakierował na cos moich majstrów.

Pozdrawiam,
Kamil



dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 24 maja 2016, o 19:44

prawdopodobnie cykają osłony od wydechu kiedy stygną
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

Kamil1987
0 gwiazdek
Auto: OBK MY'05 MT USA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 24 maja 2016, o 19:59

dzixd pisze: prawdopodobnie cykają osłony od wydechu kiedy stygną

Czy to może wpadać w rezonans jak się rozgrzeje i elementy inaczej się układają ??

komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 24 maja 2016, o 22:13

Kamil1987 pisze: czy to normalne, ze Subaru po zaparkowaniu tak cyka, jakby rozprężały się elementy metalowe ? Słysze to z przodu, z komory silnika przez kilka minut, kiedy elementy są jeszcze gorące po jeździe.
U mnie też cyka w analogicznej sytuacji, a wibracji żadnych nie mam, więc raczej te dwie sprawy nie mają związku.

Kamil1987
0 gwiazdek
Auto: OBK MY'05 MT USA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 24 maja 2016, o 22:15

komor pisze: U mnie też cyka w analogicznej sytuacji, a wibracji żadnych nie mam, więc raczej te dwie sprawy nie mają związku.

Dzięki ! Jedno mniej do sprawdzenia :)

Kamil1987
0 gwiazdek
Auto: OBK MY'05 MT USA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 6 cze 2016, o 00:25

Ok,

Byłem u mechanika i jak na razie szukamy przyczyny przez eliminację. Na pewno zawieszenie przednie, półosie i osłony wydechu są ok. Miałem mały kłopot z parownikiem klimy (btw. Gdyby komuś kapało na nogi pasażera to niech się odzywa ;) ) i zapomniałem wspomnieć żeby sprawdzili poduszki silnika i skrzyni ale zrobię to za jakieś dwa tygodnie. Ogólnie to owe wibrację słyszę jak na razie tylko ja ;) i to pod dobrym rozgrzaniu silnika. Wydaje mi się że hałas/wibracja to albo obluzowala podpora skrzyni albo podpora wału. Dam znać niedługo.

Kamil1987
0 gwiazdek
Auto: OBK MY'05 MT USA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 4 lip 2016, o 04:22

Panowie i Panie,

szukam dalej przyczyny dziwnych wibracji. Zrobiłem ostatnio ponad 1500 km głównie po autostradach i rysuje mi się coraz wyraźniej ich przyczyna.

Wibracje tak jak pisałem pojawiają się po dobrym rozgrzaniu auta, są o wiele większe na niższych biegach (zjazd z autostrady na drogi lokalne), ale też odczuwalne pod dużym obciążeniem jak i podczas jazdy pod górę z wyższymi prędkościami. Sam fakt, że ich intensywność zmalała po wymianie uszczelniacza lewej przedniej półosi sprawia, że jednak chyba powinienem skoncentrować na półosiach. Ostatnio słyszę też taki skrzypiący dźwięk jak mocniej dodaję gazu na 1 i 2 biegu, typowo, jakby coś się kręciło z niewystarczającym smarowaniem.

"Najgorsze" jest to, że te wibracje nie przeszkadzają w jeździe typowo autostradowej i można spokojnie korzystać z samochodu, ale jednak jak trzeba zrobić coś dynamiczniej na niższych biegach, pod górę to nie chodzi wszystko jedwabiście.

Czy jest jakiś prosty test poprawnego działania półosi ? Obstawiam, że mogą tam być jakieś luzy, czy można to zdiagnozować samemu ? U mnie słychać lekkie pukanie przy skręcie pod górę z kołami maksymalnie w lewo, co ponoć sugeruje uszkodzenie prawej półosi, czy mam rację ??

Pozdrawiam,
Kamil

SubaruGARAGE
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraków
Auto: WRX 04MY
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 15 lip 2016, o 11:30

Kamil1987 pisze: co ponoć sugeruje uszkodzenie prawej półosi, czy mam rację ??
..uszkodzenie przegubu.

Kamil1987
0 gwiazdek
Auto: OBK MY'05 MT USA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 18 lip 2016, o 15:00

SubaruGARAGE pisze: ..uszkodzenie przegubu.
Dzięki wielkie,

poszedł dziś do mechanika. Czy ta część jest naprawialna, czy wymienia się cale półosie ? Jeśli to ostatnie to jaka firma jest polecana ? Słyszałem ze tańsze zamienniki są nieraz gorsze niż używane oryginały w dobrym stanie.

Dam znać co wyszło z tej naprawy.

Pozdr.

Kamil1987
0 gwiazdek
Auto: OBK MY'05 MT USA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 18 lip 2016, o 20:41

Przepraszam za spamowanie,

dzwonili z warsztatu, rzeczywiście jest luz na prawym przegubie. Zaproponowali mi wymianę prawej półosi, czy tak się robi, ze wymienia się tylko jedną ? Bylem gotowy na wymianę obu, a tu mi mówią, ze to niepotrzebne.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 18 lip 2016, o 20:51

Kamil1987 pisze:czy tak się robi, ze wymienia się tylko jedną
Jeżeli druga jest OK to nie ma powodu aby ją wymieniać.

Kamil1987
0 gwiazdek
Auto: OBK MY'05 MT USA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 18 lip 2016, o 20:55

jarmaj pisze:
Jeżeli druga jest OK to nie ma żadnego powodu aby ją wymieniać.
Dzięki !! Wydawało mi się (mam Subaru dopiero 3 miesiące), ze to jest element Symmetrical AWD i musi być wszystko idealnie w tym samym stanie zużycia (cos jak opony). Dzięki za wyjaśnienie.

Kamil1987
0 gwiazdek
Auto: OBK MY'05 MT USA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Wibracje na wyższych obrotach

Post 19 lip 2016, o 01:40

Nie chcę zapeszać, ale problem wydaje się rozwiązany. Nie ma dziwnych wibracji, nic nie stuka przy skręcaniu, kierownica jakby sztywniej trzyma koła. Jestem szczęsliwy. :thumb:

ODPOWIEDZ