Strona 1 z 1

remont silnika WRX 2.5 2006

: 24 maja 2016, o 21:35
autor: kasimen
witam w moim wrx 2.5 padly UPG przy przebiegu 110tkm wiec bede rozbieral silnik i przy okazji chcialem wymienic wszystko co zuzyte.napewno zmienie szpilki na arp i jakies lepsze uszczelki(jakie polecacie?)panewki pewnie acl i nowe tloki z pierscieniami i tu moje pytanie.czy zalozyc oryginal czy jakies kute np mahle?auto uzywane na codzien nie do sportu.po remoncie napewno bedzie jakies strojenie tak na ok 280km

Re: remont silnika WRX 2.5 2006

: 24 maja 2016, o 23:20
autor: Konto usunięte
Jeśli to jest WRX i chcesz 280 KM, to niby do jazdy cywilnej nie trzeba go kuć, ale i nie zaszkodzi. Zrobić kuciznę, panewki (ACL Race), szpilki (ARP), smarowanie (lepsza pompa oleju, 12mm, a może i wkładka do miski), uszczelki (metalowe cosworth)i będziesz użytkował auto raczej bez stresu o awarię ;)

Re: remont silnika WRX 2.5 2006

: 25 maja 2016, o 06:43
autor: kasimen
slyszalem ze seryjne tloki lubia pekac miedzy pierscieniami i dlatego pomysl zakucia.a korby jak beda w dobrym stanie mozna zostawic?

Re: remont silnika WRX 2.5 2006

: 25 maja 2016, o 08:51
autor: Konto usunięte
Korby są na pewno mocniejsze niż tłoki i więcej zniosą. Można zostawić seryjne.

Re: remont silnika WRX 2.5 2006

: 25 maja 2016, o 19:35
autor: kasimen
zna moze ktos jakas firme w okolicach krakowa ktora by dobrze spasowala kute tloki?silnik bedzie skladal moj znajomy mechanik ale szlify,obrobke glowic itp.musze komus zlecic.ktos cos poleci?

Re: remont silnika WRX 2.5 2006

: 19 cze 2016, o 09:21
autor: kasimen
dostalem oferte kupna tlokow SUPERTECH zamiast MAHLE panewek KING RACING zamiast ACL i uszczelek pod glowice ATHENA zamiast COSWORTH.co o tym myslicie?

Re: remont silnika WRX 2.5 2006

: 19 cze 2016, o 09:52
autor: darecki1981
Tylko żeby Tobie nie przyszło do głowy dawać uszczelek zbrojonych.

Re: remont silnika WRX 2.5 2006

: 25 cze 2016, o 06:59
autor: kasimen
a dlaczego?i czy athena sa zbrojone?

Re: remont silnika WRX 2.5 2006

: 25 cze 2016, o 11:55
autor: darecki1981
kasimen pisze:a dlaczego?i czy athena sa zbrojone?
Nie ma nic gorszego jak woda chłodząca nie ma którędy uciec, jeżeli dasz zbrojone podkładki, w razie "W"" będzie szukała innego odejścia, co może skończyć się pogięciem korbowodów, lub spowoduje pęknięcie głowic. Gdzieś musi uciec.
Lepiej wsiąść to pod uwagę.

Re: remont silnika WRX 2.5 2006

: 28 cze 2016, o 00:41
autor: rafeekk
Mahle jakościowo przewyższa Superetecha: wykonanie, możliwość ciasnego pasowania, wytrzymałość ...
Jeżeli chodzi o panewki to Kinga bym nie założył. Jeżeli ma być do 300 KM to ACL Race, jeżeli wyżej i jakiś dodatkowy wtrysk(podtlenek, metanol) to albo spiek Mahle albo Crosworth. Uszczelki też polecam Crosworth. Składamy na tym stale i nie ma problemów. Athena j.w. mówią.

Re: remont silnika WRX 2.5 2006

: 28 cze 2016, o 09:50
autor: sammi
rafeekk pisze:Mahle jakościowo przewyższa Superetecha: wykonanie, możliwość ciasnego pasowania, wytrzymałość ...
Zdecydowanie się zgadzam. Jeśli chodzi o mnie to doradzałbym Mahle, mają bardzo dobrą jakość.

Re: remont silnika WRX 2.5 2006

: 18 lip 2016, o 22:17
autor: kasimen
kupione.tloki mahle panewki acl pompa oleju z sti 11mm smok od xbike szpilki arp uszczelki cosworth zamowione 1.1mm i tu moje pytanie.upewnijcie mnie w 100% ze jak blok i glowice zostaly splanowane 12-14 setek (razem)to ta grubosc uszczelki jest odpowiednia??????