Ostatnio pierwszy raz mialem okazje przejechac sie WRXem bugiem po drobnych modyfikacjach: przelot 3" cale od turbo + program. Sprezarka niby seryjna td04l-13t. I samochod zaskoczyl mnie, negatywnie. Mialem wrazenie, ze turbo wstaje bardzo slabo, tzn. do 3000obr. nie dzialo sie zupelnie nic, przy 3500 juz niezle jechal, a wrazenie peaku bylo przy 3800-4000 obr. Myslalem, ze po odetkaniu wydechu i zrobieniu programu, turbo powinno pompowac duzo wczesniej.. W polaczeniu z dosc dlugimi przelozeniami WRXa samochod sprawial wrazenie dosc upierdliwego w codziennej eksploatacji - albo jedziemy z osiagami wolnossacego diesla, albo krecimy powyzej 4 tys. i jakos to podaje. Jak przegladam zagraniczne fora, to ludzie pisza, ze maja peak ponizej 3000 obr. po pelnym odetkaniu wydechu.
Mozecie podzielic sie wrazeniami jak to u was wyglada? Czy w subaru (2.0) tak ma byc, czy cos tutaj nie pracowalo jak powinno (niesprawny osprzet / slabo napisany program)?
Wstawanie seryjnego turbo/turbo lag w silniku ej205
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wstawanie seryjnego turbo/turbo lag w silniku ej205
Sam sobie już chyba odpowiedziałeś.uxon pisze: Mozecie podzielic sie wrazeniami jak to u was wyglada? Czy w subaru (2.0) tak ma byc, czy cos tutaj nie pracowalo jak powinno (niesprawny osprzet / slabo napisany program)?
-
uxon
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Impreza WRX, Audi S3, Swift GTI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wstawanie seryjnego turbo/turbo lag w silniku ej205
Chyba nie. Przegladajac wykresy dla silnika 2.0, odnosze wrazenie, ze rzeczywiscie turbo wstaje kilkaset obrotow wyzej niz w porownywalnych silnikach r4. Jak wedlug Ciebie powinno wstawac turbo w ej205 z przelotowym wydechem? Przy jakich obrotach powinno zaczynac pompowac, ile jest w stanie napompowac przy kolejno 2.5 i 3 tys. obr. na powiedzmy czwartym biegu?
Re: Wstawanie seryjnego turbo/turbo lag w silniku ej205
Uxon – skąd wzięło się oczekiwanie, że przy pełnym 3 calowym wydechu turbo będzie szybciej wstawało??? Zarówno teoria jak i praktyka mówi, że będzie dokładnie odwrotnie, czyli uzyskałeś to co było do przewidzenia. Rozmawiałem swego czasu z kilkoma ludźmi, którzy uchodzą naprawdę za fachowców od Subaru i (o dziwo) każdy był zgodny, żeby nie przesadzać ze średnicą wydechu ew. mieć przynajmniej zwężkę na końcu wydechu, bo inaczej w dolnym zakresie silnik jest leniwy – a jak jest leniwy to będzie powoli wytwarzał ciśnienie spalin potrzebne do napędzenia turbiny. Dobry tekst o wydechach jest tutaj: http://grabowski.info.pl/?p=180 i tutaj http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 788&st=100 – czytając go pamiętaj, że dopóki turbo się nie rozpędzi Twój samochód jest w istocie samochodem wolnossącym i obowiązują te same zasady co dla wydechów w N/A - im bardziej pogorszysz warunki pracy silnika w „fazie wolnossącej” (a to właśnie uczyniłeś) tym mniejszą moc (czyt. mniejszą ilość spalin) będzie on produkował w tej fazie – jeśli wcześniej przy np. 3k rpm moc i ilość spalin generowana przez silnik była wystarczające do uruchomienia turbiny to teraz już jest za mała. W Subaru (i wielu innych) są niestety albo rybki albo akwarium, czyli albo idziesz w moc maks albo w spool up. Poszedłeś w moc i to grubą… Tej mocy bez dodatkowych modów oczywiście nie uzyskasz ale efekty uboczne w postaci gorszego spool up-u jak najbardziej i to od razu.