Kompatybilność wiskozy

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
stormy
2 gwiazdki
Lokalizacja: Izabelin
Auto: OBK, VW T4 Californa, Samurai "Zmota"
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kompatybilność wiskozy

Post 4 lip 2016, o 12:50

Jakiś czas temu kupiłem Imprezę GC (MY'99 2.0 125KM) w której po awarii wiskozy została założona skrzynia od Legacy II (razem z tylnym dyfrem, bo poprzedni właściciel nie był pewien przełożeń).
Oryginalna skrzynie (razem z tylnym dyfrem) dostałem razem z samochodem. Obecnie założona skrzynia (czyli ta od Legacy) jest dość mocno zużyta, dyfer wyje.
Chce wrócić do oryginalnej skrzyni, która oprócz uszkodzonej wiskozy jest w dobrym stanie.
Sprzedawca twierdził, że wystarczy przełożyć wiskozę z tej legasiowej skrzyni do oryginalnej i będzie ok.
Zanim to jednak rozgrzebię chciałbym się upewnić, że to rzeczywiście będzie pasowało?
Oznaczenie na oryginalnej skrzyni: H7-TY754XR1AA
Oznaczenia na zamontowanej skrzyni: brak naklejki - czy jest inny sposób na identyfikację?


Subaru Outback 2,5 MY'05,
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kompatybilność wiskozy

Post 4 lip 2016, o 13:03

Legacy II będzie miało raczej skrzynię 752, ewentualnie ostatnie wypusty mogły mieć 754.

Wiskozy między skrzyniami 752 i 754 nie pasują.

752.... ma tylnej górnej części ma tak jakby stolik, a 754.... tego nie ma.
Tak najłatwiej można rozpoznać.

Poprzeglądaj zdjęcia, będziesz wiedział o co chodzi.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

stormy
2 gwiazdki
Lokalizacja: Izabelin
Auto: OBK, VW T4 Californa, Samurai "Zmota"
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kompatybilność wiskozy

Post 4 lip 2016, o 13:32

ryjeks pisze:Legacy II będzie miało raczej skrzynię 752, ewentualnie ostatnie wypusty mogły mieć 754.

Wiskozy między skrzyniami 752 i 754 nie pasują.

752.... ma tylnej górnej części ma tak jakby stolik, a 754.... tego nie ma.
Tak najłatwiej można rozpoznać.

Poprzeglądaj zdjęcia, będziesz wiedział o co chodzi.
Skrzynia w samochodzie ma stolik, czyli jak rozumiem jest to 752.
Więc pozamiatane - muszę szukać wiskozy lub regenerować starą :( .
Subaru Outback 2,5 MY'05,
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Kompatybilność wiskozy

Post 5 lip 2016, o 02:18

Prędzej czy później każdy z wiskoza będzie walczył...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

stormy
2 gwiazdki
Lokalizacja: Izabelin
Auto: OBK, VW T4 Californa, Samurai "Zmota"
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kompatybilność wiskozy

Post 6 lip 2016, o 11:54

zinc pisze:Prędzej czy później każdy z wiskoza będzie walczył...
To chyba zależy jak kto eksploatuje. Jeżeli się uważa na średnicę opon, ciśnienie w kołach itp. to wiskoza się odwdzięcza długim życiem.
Mój OBK którego kupiłem przy przebiegu 100kkm dochodzi teraz do 240kkm i wiskoza cały czas fabryczna bez śladów usterek.
ryjeks pisze: [...]
Wiskozy między skrzyniami 752 i 754 nie pasują.
[...]
Pogooglałem jeszcze i potwierdzam, że masz rację. Zmiana była w 99 roku.
Dla potomnych: tutaj jest zdjęcie porównujące stary i nowy typ: http://forums.drom.ru/subaru/t1152068463.html
Jak widać różnice są znaczne. Tłumaczyć strony nie ma po co, nic ciekawego, po prostu się pokłócili (jak to zazwyczaj na forach bywa :giggle: ). Jedyna istotna informacja to "po lewej stary typ, po prawej nowy".

A ja teraz staję przed dylematem: kupić używkę czy regenerować i jeżeli tak to gdzie.
Subaru Outback 2,5 MY'05,
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kompatybilność wiskozy

Post 6 lip 2016, o 17:00

Jak masz skrzynie na wierzchu to odkręć tył, wyjmij wiskozę i daj do regeneracji. Regenerowałem swoja we Wrocku i oprócz tego, że fatalny z nimi kontakt to wisko póki co (tfu, tfu) pracuje ok. Zrobiłem ok. 20 kkm od regeneracji. Dają fakturę z pisemną gwarancję na 3 lata.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Kompatybilność wiskozy

Post 6 lip 2016, o 17:11

dokladnie jak masz na wierzchu to mozemy Ci zrobic ( ale my to nie Ci od zlego kontaktu) a jak nie masz to po umowieniu sie podjedz rano wieczorem zrobione -wyjmiemy zrobimy zlozymy-cena tel
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

stormy
2 gwiazdki
Lokalizacja: Izabelin
Auto: OBK, VW T4 Californa, Samurai "Zmota"
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kompatybilność wiskozy

Post 6 lip 2016, o 19:32

zinc pisze:dokladnie jak masz na wierzchu to mozemy Ci zrobic ( ale my to nie Ci od zlego kontaktu) a jak nie masz to po umowieniu sie podjedz rano wieczorem zrobione -wyjmiemy zrobimy zlozymy-cena tel
Tak, skrzynia jest na wierzchu, tak jak pisałem - dostałem ją razem z samochodem, więc z demontażem nie ma problemu.
Czy możesz podać numer telefonu na PW?
Subaru Outback 2,5 MY'05,
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92

ODPOWIEDZ