Strona 1 z 2

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 17 lip 2016, o 12:01
autor: Kumir
Witam,
Po wymianie klocków tył, pali się (mruga) już na czerwono kontrolka hamulca postojowego. Oczywiście nie działa hamulec. Przed wymianą paliła/mrugała się na pomarańczowo.
Podobno moduł padł, tak powiedział serwis i szuka zamiennika.
Jakieś uwagi? Może samemu się za to zabrać?
Może polecicie warsztatu z 3Miasta, specjalizujący się w hamulcach (łącznie z tymi elektro)? Coś a la CentrumHamulcowe?

Re: OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 11 mar 2017, o 18:14
autor: Kumir
Powyższy problem skończył się wymianą całego EPB na nowy.
Samo urządzenie to koszt ok 2900zl w ASO i tyle musiałem zapłacić + wymiana w ASO oczywiście.

Za taką watpliwą przyjemność tyle kasy! Czemu elektryczny hamulec występuje seryjnie!?
Gdyby był made in Japan, ale to niemiecki wynalazek ATE!

Re: OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 12 mar 2017, o 21:07
autor: paku
A szroty ??? Też mam elektryka ...

Re: OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 lip 2017, o 17:46
autor: Kumir
paku pisze:A szroty ??? Też mam elektryka ...
szroty nie zawsze pasują. Jak to wynalazek niemiecki, co i rusz jakieś zmiany. Nie ma gwarancji że będzie pasować na 100%.
Mi wymieniono na używany i załączał się raz, a potem już nie chciał (bo podobno wysyłał sygnał do ECU, że samochód się toczy).

Wydasz kilka razy po 300-500zł a i tak skończysz na wymianę w ASO ... i dostajesz gwarancję!

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 15:28
autor: Kumir
No i bomba! :x :x :x Dostałem przywołanie na akcję serwisową wymiany EPB(hamulca postojowego), bo wada fabryczna! i co teraz ? Do Sądu o zwrot kasę?

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 15:47
autor: FUX
Pokochać hamulec elektryczny i nie używać.
Jeżeli jest możliwość wyłączenia zaciągania przy każdorazowym wyłączeniu silnika to jak najszybciej serwis niech to zmieni.
To jest prosta droga do narażenia klienta na koszty „złego" użytkowania, a gratka dla serwisu do skrojenia frajera przy płatnej naprawie.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 15:59
autor: Kumir
U mnie się nie zaciąga automatycznie nigdy (na szczęście). Sam zaciągam kiedy chcę. Mam manuala (może z automatami mają inaczej)

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 18:24
autor: inquiz
FUX pisze:
8 sty 2019, o 15:47
Pokochać hamulec elektryczny i nie używać.
Offtopując - jak takie ustrojstwo działa gdy go naprawdę potrzeba użyć? Na wczasach jechałem pod tak stromą górę (auto z wypożyczalni więc małej mocy), że na 1 auto nie chciało pod nią ruszyć. I wtedy się zastanawiałem, jak z takim elektrycznym bym sobie dał radę bo nie miałem okazji.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 18:52
autor: FUX
Bywa, że jest hillholder.
Z automatem nie problem, z manualem też, jak się ogarnia. trzy pedały i dwie stopy.
;-)

Ta górka to ile było?
20%

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 18:58
autor: jarmaj
Działa różnie. Najczęściej sam się zwalnia w chwili ruszania.
Są niechlubne wyjątki, kiedyś pisałem tutaj jak beznadziejnie jest zrobione to jest w koszmarku samochodopodobnym pt Fiat 500x

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 19:41
autor: FUX
W forku 2006 dzialało bez scen.
W sensie hillholder.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 20:26
autor: Chloru
FUX pisze:W forku 2006 dzialało bez scen.
W sensie hillholder.
Hillholder to coś zupełnie innego i działa na innej zasadzie.

Inquiz elektryczny hamulec w Oplu zrobiony jest tak jak pisze jarmaj. Sam się zwalnia gdy próbujesz ruszyć.

W automatach (nie wszystkich) jest jeszcze jeden system. Po zatrzymaniu auta na światłach np. dociskasz mocniej hamulec tak aby auto nie pełzało. Taki system spotkałem m.in. w Mercedesie i Porsche którymi jeździłem. W Skodzie z DSG parę lat temu nie mieli takiego wynalazku.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 21:02
autor: FUX
U mnie mocniejsze wciśnięcie gasi silnik. Ruch kierownicą lub puszczenie hamulca odpala silnik.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 22:16
autor: paku
Kumir pisze:
8 sty 2019, o 15:28
Dostałem przywołanie na akcję serwisową wymiany EPB(hamulca postojowego), bo wada fabryczna! i co teraz ?
No to może ja też mam szanse, tylko że SIP nie wie że jestem II właścicielem w PL .. Dzwonić do nich ???
Chociaż mój działa jak dotąd, odpukać ... puk puk, w niemalowaną klawiaturę ...

Z tymi elektrykami to jakoś jest dziwnie, zastanawia mnie na ten przykład jak ma działać to coś w sytuacji awaryjnej ... tzn jak mi np. pęknie przewód hamulcowy.
Ręczny mechanik to jednak jest jakieś kolejne zabezpieczenie, a to coś ... ciężko nazwać.

PS U mnie hill-holder to automatyczny hamulec awaryjny (ten właśnie elektryk)
PS2
https://www.smh.com.au/business/consume ... 50718.html

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 23:15
autor: Kumir
@Paku jak byłeś kiedykolwiek w ASO i wpisali do bazy twoje auto (z twoimi danymi) to już Cię mają :-)

Tak jak w marcu 2017 pisałem, te elektryki to są wynalazki ATE (Niemcy) i dlatego się psują :lol:

Ja miałem dokładnie ten problem: "If the electronic parking brake (EPB) circuit board fractures, the warning light will illuminate and the EPB cannot be applied or released,"
Nie można było załączyć (w żaden sposób).

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 23:17
autor: paku
Byłem trzy razy w ASO, skończyło się 3 razy awanturą, nie sądzę żeby mnie wpisali - nawet na forum pytali o mój VIN już po wizytach ... to jest SIP panie.
Ale VINy są na stronie UOKIKu.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 23:24
autor: Kumir
A jest tam twój? Jak tak, to muszą przyjąć, wymienić i ładnie przeprosić

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 23:30
autor: paku
Nie, nie ma. Chociaż mnie to dziwi. Przecież nie wkładają na taśmie różnych części do co drugiego samochodu. A mój jest z 2012. Czyli ze środka zakresu dat.
Kiedyś miałem Accorda którego serwis w wieku ok 10 lat przyuważył, że ma poduszkę do wymiany od kilku lat!. Sami zauważyli przy regulacji zaworów i od razu umówili na wymianę. Ale to Honda.
Tą listę sami tworzą, może być tak że jak nie byłeś w serwisie przez ostatnie 2 lata to o tobie zapominają.
Zresztą moje zdanie o SIP jest raczek słabe. Nie liczyłbym że nagle zachce im się robić 6 letni samochód.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 8 sty 2019, o 23:36
autor: Kumir
Ja mam starsze ;-( i zawołali. Tylko co z tego jak najpierw mnie naciągnęli na kasę.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 9 sty 2019, o 00:02
autor: paku
List polecony, a jak nie zwrócą to prawnik i sąd. Możesz też lżej czyli wysłać zapytanie właśnie do UOKiKu albo innego konsumento coś tam z kopią do SIP.
Problem tylko jeśli samochód na firmę.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 9 sty 2019, o 00:29
autor: Kumir
Na firmę, hmmm .no tak . UOKiK raczej odpada.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 9 sty 2019, o 00:53
autor: inquiz
FUX pisze:
8 sty 2019, o 18:52
Ta górka to ile było?
20%
No grubo, może i więcej. Raz już się męczyłem w podobnej sytuacji ale ze start-stopem, tam było więcej śmocy.
jarmaj pisze:
8 sty 2019, o 18:58
Działa różnie. Najczęściej sam się zwalnia w chwili ruszania.
Czyli działa zerojedynkowo? Pod większą górkę zawsze sobie sterowałem kiedy i jak mocno odpuścić ręczny.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 9 sty 2019, o 08:09
autor: FUX
paku pisze:
8 sty 2019, o 22:16
Z tymi elektrykami to jakoś jest dziwnie, zastanawia mnie na ten przykład jak ma działać to coś w sytuacji awaryjnej ... tzn jak mi np. pęknie przewód hamulcowy.
To są oddzielne układy.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 9 sty 2019, o 09:40
autor: paku
Nie o to chodzi. Elektryk nie dział jak koła się obracają. Możesz naciskać i nic. Czyli nie jest hamulcem awaryjnym.

OUTBACK 2010. Hamulec postojowy - elektryczny

: 9 sty 2019, o 09:51
autor: FUX
A to mnie zaskoczyłeś.

W poprzednim aucie elektryczny siłownik ciągnął linki, które rozpierały szczęki w tarczobębnach.

Aczkolwiek przy wieloobwodowych układach hamulcowych awaria jednego układu nie powoduje zaprzestania działania pozostałych.