Ustawiane naprężenia wstępnego dyfra - Subaru Legacy - pomoc

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
kamilos
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Forek 98 "Rodzyn" 2.0 ASB
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ustawiane naprężenia wstępnego dyfra - Subaru Legacy - pomoc

Post 7 sie 2016, o 22:13

Witam, tak się złożyło że podczas wymiany lewego uszczelniacza półosi zaznaczyłem sobie położenie ale podczas odkręcania pochrzaniłem ilość obrotów. I teraz pytanie teoretyczne - w/g serwisówki procedura ustawienia luzu wymaga wyjęcia skrzyni i jest dość pokrętnie opisana.
Teraz pytanie dla teoretyków mechaników :D :D wg procedury po ustawieniu "zera" lewa(moja nieszczęsna pokrywa) pokrywę cofamy o 3 zęby i zabezpieczamy, potem prawą pokrywę dokręcamy do oporu i odkręcamy - powtarzając tą procedure parę razy - i tu pytanie - całą procedurę czy tylko luzowanie i dokręcanie prawej pokrywy ?
W/g mnie tylko prawej po to żeby skasować luzy. Po paru obrotach prawej pokrywy dokręcamy do zatrzymania a potem 1-3/4 zęba do przodu. I to w/g serwisówki powinno ustawić wstępne naprężenie łożysk i ustawienie dyfra.
Czy jeżeli nie ruszałem prawej osłony - to tak sobie dumam czy idąc od końca nie dało by się lewej pokrywy dokręcić aż się zatrzyma a potem przekręcić o 1-3/4 obrotu i to nie spowoduje poprawnego napięcia i ustawienia dyfra skoro prawej nie ruszyłem ? Drugie pytanie jak zinterpretować 1-3/4 zęba..... czy to znaczy niecałe 2 zęby czy 1 lub niecałe czyli 3/4 zęba....
Załączniki
2016-08-07 (1).png
2016-08-07.png



ODPOWIEDZ