Strona 1 z 1
Tłoki Mahle vs HBR
: 16 wrz 2016, o 13:18
autor: zaklinaczwrc
Witam,
remontuję aktualnie EJ207 JDM (GC8).
Blok muszę lekko rozwiercić, więc czeka mnie wymiana tłoków i tu mam dylemat: zakuwać czy nie?
Chciałbym wybrać pomiędzy Mahle i HBR, ale tyle się już naczytałem, że mam mętlik w głowie.
Samochód do jazdy na co dzień, sporadyczne wypady na tor i pytanie - ma sens wkładanie Mahle?
Stop 4032 ponoć aż tak się nie rozszerza, jednak pasowanie i tak jest sporo luźniejsze niż seryjnie.
Zależy mi na żywotności, małym braniu oleju itp.
Pozdrawiam
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 16 wrz 2016, o 15:31
autor: AMI
Jak ma byc na codzien, to zakladam, ze nie bedziesz tam szedl w 400KM - HBR
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 16 wrz 2016, o 17:12
autor: misiek00781
Jesli nie moc.. a zywotnosc, maly pobor oleju, ciszej pracujacy silnik itp jest dla Ciebie wazne to hbr.
Pamietaj ze w tych silnikach zeby wykorzystac potencjal mahle trzeba zmienic korby, panewki itp. Bo niestety mimo ze mahle to bardzo wytrzymaly tlok to i tak powyzej 400Nm korba to loteria. Wiec moim zdaniem jesli zamierzasz isc w mahle to dolicz do rachunku zestaw korb ej25 sti newage albo jakas kucizne.
Mysle ze dla potomnych nalezy jeszcze nadmienic ze mahle ma 3 serie tlokow w zaleznosci od zastosowan. Do "cywilnych" jest seria I.
Pozdrawiam
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 16 wrz 2016, o 18:18
autor: zaklinaczwrc
Jeśli wybiorę Mahle, to korby też będą kute. Celuję w moc max 320. Jeżdżę sporo na krótkich dystansach, ale zdarzają się i wyjazdy na Nordschleife.
Pozdrawiam
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 16 wrz 2016, o 22:38
autor: misiek00781
Wiesz ciężko coś Ci konkretnie doradzić nie znając dokładnego przeznaczenia auta. Twojego stylu jazdy. Docelowych modyfikacji osprzętu np turbo.. oczekiwań.. czy choćby budżetu itp.
Jeśli postarasz się przybliżyć nam te w/w to myślę że forumowicze ogarniający temat coś podpowiedzą
A jeśli chcesz możesz uderzyć na pw to postaram się coś pomóc, pozdrawiam
Myślę że powinieneś wziąć jeszcze dwa czynniki pod uwagę :
Pierwszy to że jeśli chciałbyś mahle i kute korby to uważam blędem jest nie dołożyć 1,5k i nie zrobić strokera.
Drugie o czym niestety muszę wspomnieć... Napęd 5mt nawet poszanowany wiele nie zniesie co trzeba wziąc pod uwagę.
: 17 wrz 2016, o 21:31
autor: siewcu
jeśli chodzi o nordschleife, to popracuj przy okazji nad układem chłodzenia oleju i wody... a tłoki, no cóż, kute ma krótszą żywotność, a mocy nie zakładasz raczej wysokiej... ja bym został jednak przy hbr, chyba że przyszłościowo chcesz iść wyżej, to kuj.
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 18 wrz 2016, o 16:55
autor: zaklinaczwrc
Dzięki chłopaki za odpowiedzi,
strokera nie chcę robić, bo chcę zostać jak najbardziej przy oryginale.
Mocy też nie zakładam o wiele większej w przyszłości - może jakieś strojenie pod wydech.
siewcu - co masz na myśli w przypadku chłodzenia?
Standardowo mam chłodnicę oleju, ale pewnie można założyć coś lepszego?
Co można z wodą zrobić?
Wiecie może, jakie standardowe pasowanie tłoka zakłada subaru - 0,01?
Pozdro
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 18 wrz 2016, o 18:23
autor: misiek00781
Chlodnice oleju mozna zmienic na wydajniejsza jesli obecna jest nie wystarczajaca co pokaza na pewno zegary np temp oleju (ktore warto miec.. )
Jesli chodzi o wode to przede wszystkim trzeba zadbac o 100% sprawnosci ukladu i mozliwie jak najlepszy plyn. Jesli to nie wystarczy to wyczynowa chlodnica wody. Niektorzy tez zakladaja ciut zimniejsze termostaty.
Pasowania z tego co pamietam roznily sie nieco pomiedzy roznymi wypustami tych silnikow.
: 19 wrz 2016, o 18:50
autor: siewcu
chłodnica wody właśnie plus mocne wiatraki, wydajna chłodnica oleju(może być z termostatem) - kilkanaście km ogniem jak na nordschleife to mega obciążenie dla silnika, dlatego warto zainwestować w chłodzenie wody i oleju - silnik Ci za to podziękuje. no i oczywiście monitoring na bieżąco... a dlaczego nie chcesz strokera? pojemność nie zaszkodzi przecież, a grzebiąc w silniku i tak odchodzisz od oryginału ;) a każda setka pojemności więcej daje fajne efekty...
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 19 wrz 2016, o 19:07
autor: misiek00781
Mysle ze w strokerze nie tylko te 150-180cc daje efekt ale przede wszystkim chodzi o inne wykorbienie walu ktore jak wiadomo daje fajne krzywe przyrostu Nm z dolnego zakresu obrotow. Jednak nalezy pamietac ze stoker mniej lubi krecenie (dla zywotnosci ) ze wzgledu na wieksza predkosc tloka wzgledem gladzi cylindra. Jednak osobiscie w subaru uwielbiam dol... wiec dlatego tez wspomnialem o strokerze

Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 19 wrz 2016, o 21:07
autor: zaklinaczwrc
Jak już jesteśmy w temacie strokera, to co potrzebne oprócz wału, korb i tłoków?
Pozdrawiam
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 19 wrz 2016, o 21:41
autor: misiek00781
Stroker to wal ej25, korby ej20/25 i tloki strokerowe. Nic poza tym z czesci mechanicznych.

Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 19 wrz 2016, o 21:44
autor: zaklinaczwrc
A reszta? Pompa paliwa, wtryski itp?
Ile mocy z tego da się wyciągnąć, aby to było w miarę żywotne?
Pozdrawiam
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 19 wrz 2016, o 23:12
autor: quantum
zaklinaczwrc pisze:A reszta? Pompa paliwa, wtryski itp?
Ile mocy z tego da się wyciągnąć, aby to było w miarę żywotne?
Pozdrawiam
to już według zapotrzebowania na moc
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 20 wrz 2016, o 08:40
autor: misiek00781
Jak wspomina poprzednik.. zalezy od osprzetu. Jesli wzmocnisz blok, zalozysz kute korby i kute tloki strokerowe to nawet uzywajac w korbach i tlokach najnizszych "drogowych" serii dol przeniesie i 400hp

Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 27 wrz 2016, o 13:39
autor: zaklinaczwrc
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Ostatecznie stanęło na pakiecie mahle 4032 + seryjne korby 2,5.
Problem czy Mahle czy HBR jakby roziwązał się sam, bo czas oczekiwania na HBR był zbyt długi, jeśli w ogóle bym się doczekał...
Reszta to wiadomo: nowy wał azotowany, panewki Kinga, pompa oleju spec C.
Zobaczymy co mi z tego wszystkiego wyjdzie

Pozdrawiam
MK
: 27 wrz 2016, o 22:41
autor: siewcu
trzeba było od razu kute korby założyć...
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 28 wrz 2016, o 07:09
autor: zaklinaczwrc
Trzeba było...kasy trochę brakło, a i tania kucizna ponoć porównywalna z seryjnymi korbami, które są ponoć niezłej jakości i przy mocy, w któą celuję, raczej problemów nie powinny sprawiać.
Pozdro
MK
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 28 wrz 2016, o 19:25
autor: arkadius 73
Nikt nie wspomina o głowicach
Re: Tłoki Mahle vs HBR
: 28 wrz 2016, o 22:22
autor: zaklinaczwrc
Głowice poszły oczywiście do regeneracji i już w zasadzie wróciły.
Pozdrawiam
MK