Tłoki Mahle vs HBR
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
zaklinaczwrc
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Tłoki Mahle vs HBR
Witam,
remontuję aktualnie EJ207 JDM (GC8).
Blok muszę lekko rozwiercić, więc czeka mnie wymiana tłoków i tu mam dylemat: zakuwać czy nie?
Chciałbym wybrać pomiędzy Mahle i HBR, ale tyle się już naczytałem, że mam mętlik w głowie.
Samochód do jazdy na co dzień, sporadyczne wypady na tor i pytanie - ma sens wkładanie Mahle?
Stop 4032 ponoć aż tak się nie rozszerza, jednak pasowanie i tak jest sporo luźniejsze niż seryjnie.
Zależy mi na żywotności, małym braniu oleju itp.
Pozdrawiam
remontuję aktualnie EJ207 JDM (GC8).
Blok muszę lekko rozwiercić, więc czeka mnie wymiana tłoków i tu mam dylemat: zakuwać czy nie?
Chciałbym wybrać pomiędzy Mahle i HBR, ale tyle się już naczytałem, że mam mętlik w głowie.
Samochód do jazdy na co dzień, sporadyczne wypady na tor i pytanie - ma sens wkładanie Mahle?
Stop 4032 ponoć aż tak się nie rozszerza, jednak pasowanie i tak jest sporo luźniejsze niż seryjnie.
Zależy mi na żywotności, małym braniu oleju itp.
Pozdrawiam
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Jak ma byc na codzien, to zakladam, ze nie bedziesz tam szedl w 400KM - HBR
Jacek "AMI" Rudowski
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Jesli nie moc.. a zywotnosc, maly pobor oleju, ciszej pracujacy silnik itp jest dla Ciebie wazne to hbr.
Pamietaj ze w tych silnikach zeby wykorzystac potencjal mahle trzeba zmienic korby, panewki itp. Bo niestety mimo ze mahle to bardzo wytrzymaly tlok to i tak powyzej 400Nm korba to loteria. Wiec moim zdaniem jesli zamierzasz isc w mahle to dolicz do rachunku zestaw korb ej25 sti newage albo jakas kucizne.
Mysle ze dla potomnych nalezy jeszcze nadmienic ze mahle ma 3 serie tlokow w zaleznosci od zastosowan. Do "cywilnych" jest seria I.
Pozdrawiam
Pamietaj ze w tych silnikach zeby wykorzystac potencjal mahle trzeba zmienic korby, panewki itp. Bo niestety mimo ze mahle to bardzo wytrzymaly tlok to i tak powyzej 400Nm korba to loteria. Wiec moim zdaniem jesli zamierzasz isc w mahle to dolicz do rachunku zestaw korb ej25 sti newage albo jakas kucizne.
Mysle ze dla potomnych nalezy jeszcze nadmienic ze mahle ma 3 serie tlokow w zaleznosci od zastosowan. Do "cywilnych" jest seria I.
Pozdrawiam
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 

-
zaklinaczwrc
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Jeśli wybiorę Mahle, to korby też będą kute. Celuję w moc max 320. Jeżdżę sporo na krótkich dystansach, ale zdarzają się i wyjazdy na Nordschleife.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Wiesz ciężko coś Ci konkretnie doradzić nie znając dokładnego przeznaczenia auta. Twojego stylu jazdy. Docelowych modyfikacji osprzętu np turbo.. oczekiwań.. czy choćby budżetu itp.
Jeśli postarasz się przybliżyć nam te w/w to myślę że forumowicze ogarniający temat coś podpowiedzą
A jeśli chcesz możesz uderzyć na pw to postaram się coś pomóc, pozdrawiam
Myślę że powinieneś wziąć jeszcze dwa czynniki pod uwagę :
Pierwszy to że jeśli chciałbyś mahle i kute korby to uważam blędem jest nie dołożyć 1,5k i nie zrobić strokera.
Drugie o czym niestety muszę wspomnieć... Napęd 5mt nawet poszanowany wiele nie zniesie co trzeba wziąc pod uwagę.
Jeśli postarasz się przybliżyć nam te w/w to myślę że forumowicze ogarniający temat coś podpowiedzą

A jeśli chcesz możesz uderzyć na pw to postaram się coś pomóc, pozdrawiam

Myślę że powinieneś wziąć jeszcze dwa czynniki pod uwagę :
Pierwszy to że jeśli chciałbyś mahle i kute korby to uważam blędem jest nie dołożyć 1,5k i nie zrobić strokera.
Drugie o czym niestety muszę wspomnieć... Napęd 5mt nawet poszanowany wiele nie zniesie co trzeba wziąc pod uwagę.
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 

jeśli chodzi o nordschleife, to popracuj przy okazji nad układem chłodzenia oleju i wody... a tłoki, no cóż, kute ma krótszą żywotność, a mocy nie zakładasz raczej wysokiej... ja bym został jednak przy hbr, chyba że przyszłościowo chcesz iść wyżej, to kuj.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
-
zaklinaczwrc
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Dzięki chłopaki za odpowiedzi,
strokera nie chcę robić, bo chcę zostać jak najbardziej przy oryginale.
Mocy też nie zakładam o wiele większej w przyszłości - może jakieś strojenie pod wydech.
siewcu - co masz na myśli w przypadku chłodzenia?
Standardowo mam chłodnicę oleju, ale pewnie można założyć coś lepszego?
Co można z wodą zrobić?
Wiecie może, jakie standardowe pasowanie tłoka zakłada subaru - 0,01?
Pozdro
strokera nie chcę robić, bo chcę zostać jak najbardziej przy oryginale.
Mocy też nie zakładam o wiele większej w przyszłości - może jakieś strojenie pod wydech.
siewcu - co masz na myśli w przypadku chłodzenia?
Standardowo mam chłodnicę oleju, ale pewnie można założyć coś lepszego?
Co można z wodą zrobić?
Wiecie może, jakie standardowe pasowanie tłoka zakłada subaru - 0,01?
Pozdro
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Chlodnice oleju mozna zmienic na wydajniejsza jesli obecna jest nie wystarczajaca co pokaza na pewno zegary np temp oleju (ktore warto miec.. )
Jesli chodzi o wode to przede wszystkim trzeba zadbac o 100% sprawnosci ukladu i mozliwie jak najlepszy plyn. Jesli to nie wystarczy to wyczynowa chlodnica wody. Niektorzy tez zakladaja ciut zimniejsze termostaty.
Pasowania z tego co pamietam roznily sie nieco pomiedzy roznymi wypustami tych silnikow.
Jesli chodzi o wode to przede wszystkim trzeba zadbac o 100% sprawnosci ukladu i mozliwie jak najlepszy plyn. Jesli to nie wystarczy to wyczynowa chlodnica wody. Niektorzy tez zakladaja ciut zimniejsze termostaty.
Pasowania z tego co pamietam roznily sie nieco pomiedzy roznymi wypustami tych silnikow.
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 

chłodnica wody właśnie plus mocne wiatraki, wydajna chłodnica oleju(może być z termostatem) - kilkanaście km ogniem jak na nordschleife to mega obciążenie dla silnika, dlatego warto zainwestować w chłodzenie wody i oleju - silnik Ci za to podziękuje. no i oczywiście monitoring na bieżąco... a dlaczego nie chcesz strokera? pojemność nie zaszkodzi przecież, a grzebiąc w silniku i tak odchodzisz od oryginału ;) a każda setka pojemności więcej daje fajne efekty...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Mysle ze w strokerze nie tylko te 150-180cc daje efekt ale przede wszystkim chodzi o inne wykorbienie walu ktore jak wiadomo daje fajne krzywe przyrostu Nm z dolnego zakresu obrotow. Jednak nalezy pamietac ze stoker mniej lubi krecenie (dla zywotnosci ) ze wzgledu na wieksza predkosc tloka wzgledem gladzi cylindra. Jednak osobiscie w subaru uwielbiam dol... wiec dlatego tez wspomnialem o strokerze 

Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 

-
zaklinaczwrc
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Jak już jesteśmy w temacie strokera, to co potrzebne oprócz wału, korb i tłoków?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Stroker to wal ej25, korby ej20/25 i tloki strokerowe. Nic poza tym z czesci mechanicznych. 

Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 

-
zaklinaczwrc
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
A reszta? Pompa paliwa, wtryski itp?
Ile mocy z tego da się wyciągnąć, aby to było w miarę żywotne?
Pozdrawiam
Ile mocy z tego da się wyciągnąć, aby to było w miarę żywotne?
Pozdrawiam
Re: Tłoki Mahle vs HBR
to już według zapotrzebowania na moczaklinaczwrc pisze:A reszta? Pompa paliwa, wtryski itp?
Ile mocy z tego da się wyciągnąć, aby to było w miarę żywotne?
Pozdrawiam
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Jak wspomina poprzednik.. zalezy od osprzetu. Jesli wzmocnisz blok, zalozysz kute korby i kute tloki strokerowe to nawet uzywajac w korbach i tlokach najnizszych "drogowych" serii dol przeniesie i 400hp 

Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 

-
zaklinaczwrc
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Ostatecznie stanęło na pakiecie mahle 4032 + seryjne korby 2,5.
Problem czy Mahle czy HBR jakby roziwązał się sam, bo czas oczekiwania na HBR był zbyt długi, jeśli w ogóle bym się doczekał...
Reszta to wiadomo: nowy wał azotowany, panewki Kinga, pompa oleju spec C.
Zobaczymy co mi z tego wszystkiego wyjdzie
Pozdrawiam
MK
Ostatecznie stanęło na pakiecie mahle 4032 + seryjne korby 2,5.
Problem czy Mahle czy HBR jakby roziwązał się sam, bo czas oczekiwania na HBR był zbyt długi, jeśli w ogóle bym się doczekał...
Reszta to wiadomo: nowy wał azotowany, panewki Kinga, pompa oleju spec C.
Zobaczymy co mi z tego wszystkiego wyjdzie

Pozdrawiam
MK
trzeba było od razu kute korby założyć...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
-
zaklinaczwrc
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Trzeba było...kasy trochę brakło, a i tania kucizna ponoć porównywalna z seryjnymi korbami, które są ponoć niezłej jakości i przy mocy, w któą celuję, raczej problemów nie powinny sprawiać.
Pozdro
MK
Pozdro
MK
- arkadius 73
- 1 gwiazdka
- Auto: sti prodrive
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
zaklinaczwrc
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tłoki Mahle vs HBR
Głowice poszły oczywiście do regeneracji i już w zasadzie wróciły.
Pozdrawiam
MK
Pozdrawiam
MK