Brak mocy gdy jest ciepło, falowanie, mulenie itd.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Dacia :)
Polubił: 116 razy
Polubione posty: 180 razy

Re: Brak mocy gdy jest ciepło, falowanie, mulenie itd.

Post 7 lis 2017, o 22:15

Konto usunięte pisze:Chłodnica.
Albo jest zamulona w środku albo jest syf pomiędzy chłodnicami klimy i wody.
Ten fragment nieco osłabia tę hipotezę.
pasztet pisze: wystarczy wcisnąć sprzęgło i potrzymać silnik na obrotach CA 4k przez około 3-5 sekund i temperatura silnika błyskawicznie opada do normalnego poziomu a auto zaczyna jechać w miarę normalnie (lub też zredukować bieg i tym samym zwiększyć obroty silnika powyżej 4k)
Ciara pisze: wymien pompe wody i po problemie
To zdecydowanie lepszy trop.


"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

pasztet
0 gwiazdek
Lokalizacja: gmina Solina
Auto: Impreza`95> forester`03> outback`02>forester `03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Brak mocy gdy jest ciepło, falowanie, mulenie itd.

Post 7 lis 2017, o 22:51

Ciara pisze:Ja piernicze wymien pompe wody i po problemie. Tak samo mialem teraz z ze swoim legacy i mialem rozkurzoną pompe wody. Pewnie przy wymianie rozrządu jakis szajs albo uszkodzoną Ci włozyli

oo widzisz i to jest konstruktywna odpowiedź

tylko co z tym znikającym olejem ? czy w związku z tym, że systematycznie silnik się przegrzewa nie doprowadziło to do trwałego uszkodzenia tegoż ?

gdzieś wpadłem na trop pompy kiedyś - chodziło o różnice w ilości łopatek czy jakoś tak ...
Zapraszam w Bieszczady :) Wiejski Dworek

Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Brak mocy gdy jest ciepło, falowanie, mulenie itd.

Post 8 lis 2017, o 19:51

Jezeli chodzi o olej to nic nie podpowiem bo sam mam ubytki w Legacy ;-) . Co do pompy wody to ja tez dajac do odcięcia auto na sprzęgle zbijałem temperature ale tak jak wywnioskowalem to chodzilo o to ze po prostu szybciej sie krecila i dlatego temperatura wracala do normy.

Lipton
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy Outback, 2.5, 2000 rok, automat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Brak mocy gdy jest ciepło, falowanie, mulenie itd.

Post 13 lis 2017, o 13:59

U mnie w Outbacku przy padniętej uszczelce pod głowicą miałem taki objaw, że były dni kiedy przy 25-30 stopniach w cieniu temperatura przez godzinę, dwie męczenia samochodu w korkach, toczenia się pod górki itp. nie chciała się ruszyć z idealnego położenia (równo trzymała poziom), a innego dnia przy takiej samej temperaturze w momencie jazdy pod górę i wciśnięcia ostrzej gazu temperatura rosła w zastraszającym tempie i zapalała się kontrolka VDC OFF (w moim samochodzie jest to wg instrukcji połączone z wysoką temperaturą silnika), auto momentalnie traciło moc, odpuszczenie gazu powodowało spadek temperatury do idealnego poziomu. Tak samo temperatura po chwili wracała do normy po zatrzymaniu się. U Ciebie są ogólnie nieco inne objawy, bo w moim przypadku nic złego nie działo się nigdy zaraz po odpaleniu samochodu itp. Właściwie dwa razy miałem taką sytuację ze wzrostem temperatury i utratą mocy, a potem jak nawet chciałem sam wywołać tę reakcję (nie potrafiłem zdecydować czy brać się za wymianę czy nie:D) to mi się nie udawało pomimo prób w ogromne upały.

Może faktycznie pompa? Nie wiem gdzie ale też kiedyś jak kupowałem do siebie pompę, to gdzieś (na forum?) czytałem coś o ilości łopatek. Coś mi się takiego przypomina.

Może jeszcze termostat wymień? Może jego nieprawidłowa praca załącza, albo nie załącza wentylatora tak jak powinna. Porada laika:)

pasztet
0 gwiazdek
Lokalizacja: gmina Solina
Auto: Impreza`95> forester`03> outback`02>forester `03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Brak mocy gdy jest ciepło, falowanie, mulenie itd.

Post 15 lis 2017, o 09:11

Ciara pisze:Jezeli chodzi o olej to nic nie podpowiem bo sam mam ubytki w Legacy ;-) . Co do pompy wody to ja tez dajac do odcięcia auto na sprzęgle zbijałem temperature ale tak jak wywnioskowalem to chodzilo o to ze po prostu szybciej sie krecila i dlatego temperatura wracala do normy.
Powiedz mi jeszcze proszę, czy podczas wzrostu temperatury miałeś również ubytek mocy ? Czy to jest jakoś zależne jedno od drugiego ? ( w sensie czy jak włącza się wentylator to komputer zmienia dawkę)
Zapraszam w Bieszczady :) Wiejski Dworek

pasztet
0 gwiazdek
Lokalizacja: gmina Solina
Auto: Impreza`95> forester`03> outback`02>forester `03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Brak mocy gdy jest ciepło, falowanie, mulenie itd.

Post 31 sty 2018, o 10:06

Że tak powiem straciłem moc do tego egzemplarza. Kupiłem następne/młodsze/ładniejsze/...czarne ;)

Ten sprzedam tanio jak ktoś chce się bawić w rozwiązywanie zagadek. Starting prajs 10500.00. Szczegóły na PW.
Zapraszam w Bieszczady :) Wiejski Dworek

ODPOWIEDZ