Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Ketchup87
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT WRX 95'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 7 paź 2016, o 17:39

Witajcie,
przeorałem forum wzdłuż i wszerz i jestem głupszy niż na początku :)

Od początku - remap - wiem, ale na to przyjdą fundusze w kwietniu. Do tego czasu muszę się zadowolić prowizorką, no chyba, że się okaże, że to jakaś pierdoła.

Pierwsza sprawa - podciśnienia. Zaczynając od tych na kolektorze dolotowym. Pierwszy z lewej (perspektywa osoby stojącej i gapiącej się na silnik) idzie do DV (u mnie BOV). Środkowy idzie do MAPa przez jakiś zawór. Dobrze się domyślam, że MAP jest podciśnieniowy i w momencie pojawienia się nadciśnienia ten zawór go odcina?

Pytanie pierwsze - gdzie idzie trzeci, twardy przewód? Leci gdzieś na dół i wchodzi w metalową rurkę.

Druga rzecz - solenoid sterujący westgatem.
Pierwszy od góry idzie przez jakąs plastikową redukcję do wylotu z turbo.
Dolny, wychodzący w bok leci do westgate.
Dolny wychodzący w dół idzie do plastikowej puszki na dolocie pomiędzy turbiną a filtrem. Wszystko ok? A dodam, że restryktor, mam właśnie w tym wężu. Jest taki artykuł "How subaru's factory boost control system works" i tam wygląda to zupełnie inaczej. Ten solenoid ma dwa wyjścia i pomiędzy westgatem i zimną stroną turbo jest trójnik i restryktor. Czy w moim roczniku po prostu jest inaczej?

I teraz do sedna - wydech jest przelotowy i odcinka jest dużo niżej niż być powinna. Jaki MBC do tego założyć? Czy da się go założyć równolegle/szeregowo z tym oryginalnym solenoidem, żeby ECU też mogło sobie tym sterować (na zasadzie, że najpierw steruje ten z ECU a przed przeładowaniem chroni MBC). Obejrzałem już tego trochę i wszystkie wyglądają jak g*wno. Jak jakiś magnetyzer do golfa. Podejrzewam, że tyle to jest warte ale jeżeli podciśnienia okażą się w porządku to do kwietnia na tym będe musiał pojeździć. Ma ktoś taki, z którego jest zadowolony?

Następna rzecz - zegar ciśnienia doładowania. Co najtańszego kupić, żeby działało? Bo taki za 50zł z dokładnością +/- 0,5 bar to trochę nie spełnia zadania.

Zacznę powoli drążyć - Maptek - to wiem, naczytałem się na forum. A robił ktoś u siebie układ na DET albo Unichip? Wychodzi połowę taniej.

Z góry dzięki za cierpliwość i, pewnie, tłumaczenie tego samego po raz setny. To moje pierwsze subaru.

Pozdrawiam



Ketchup87
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT WRX 95'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 7 paź 2016, o 21:39

Hm, nie znalazłem możliwości edycji.

A jeszcze inny pomysł - Może skoro turbo przez wydech ma w całym zakresie lżej to najlepszym wyjściem byłby po prostu restryktor o większej średnicy? Tylko czy przy moim układzie podciśnień to na pewno tak zadziała, że im większy przelot tym mniejsze doładowanie?

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 7 paź 2016, o 22:19

Łooo matko ależ się rozpisał i chyba na trzeźwo tego nie ogarnę...

Keczap :mrgreen: ;-)
Po pierwsze, ten trzeci przewód idzie do regulatora ciśnienia paliwa, a jeżeli jest już twardy to znaczy, że nadaje się do wymiany.
MAP sensor analizuje dane (które zbiera dla niego ten brązowy "zawór") o ciśnieniu zewnętrznym atmosferycznym i ciśnieniu wewnątrz kolektora dolotowego.

Druga rzecz, jeżeli chodzi o solenoid, to tak, w Twoim jest inaczej. Twój jest 3-portowy i wszystko jest z nim ok.

Jeżeli chodzi o MBC, to zasada działania jest taka sama we wszystkich ew. różnica wynika w wyglądzie tego urządzenia. Od solenoidu odpinasz przewody i podpinasz je do MBC. Zostawiasz tylko wpiętą wtyczkę.
Zegar może być autogeja.

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 7 paź 2016, o 22:54

podciśnieniowy map w doładowanym aucie? trochę się pomyliłeś... a konkretniej, map cały czas mierzy ciśnienie w dolocie, i jeśli przekroczy ono pewną granicę(nie pamiętam, chyba około 1.2b) następuje boost cut, czego efektem jest nagłe szarpnięcie, auto przestaje jechać i czasem kierowca trafia głową w kierownicę ;) ale nawet przeładowanie nie ma wpływu na niższą odcinkę. mbc - podłączasz zamiast fabrycznego solenoidu, nie ustawiasz doładowania powyżej fabrycznego i pozbywasz się wszystkich fail-safe w ecu przy okazji - jak coś się stanie, typu zacznie stukać etc, ecu ma dużo mniej możliwości reakcji na wszystkie niepożądane działania. strojenie na det albo unichip(skąd Ty to wziąłeś? przecie to relikt przeszłości) nie ma sensu, to tylko jego tandetna imitacja, polegająca na oszukiwaniu sygnałów dochodzących do ecu, a do tego zawodna - potrafi się sypnąć czasem. metoda tania, ale "jakość" efektów uzyskanych przy jej użyciu jest nieproporcjonalnie niższa do poniesionych nakładów, przy porównaniu do normalnego strojenia. a jeśli stroić to faktycznie, Maptek jest dobrym rozwiązaniem - co prawda nie zrobisz tego za 1000 zł jak na det, ale przynajmniej będzie to rozwiązanie bezpieczne. a jak chcesz tani, dobry zegar doładowania(a przy okazji polecam temperaturę i ciśnienie oleju, i ewentualnie egt), to kup autogauge ale z serii stepper motor - nie jest to ideał, ale jak za swoje pieniądze działa bardzo dobrze, nie ma dużego przekłamania i generalnie za 300 zł to możesz zapomnieć, że dorwiesz cokolwiek lepszego, jeśli ma być nowe...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Ketchup87
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT WRX 95'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 8 paź 2016, o 21:28

brahu pisze:Łooo matko ależ się rozpisał i chyba na trzeźwo tego nie ogarnę...

Keczap :mrgreen: ;-)
Po pierwsze, ten trzeci przewód idzie do regulatora ciśnienia paliwa, a jeżeli jest już twardy to znaczy, że nadaje się do wymiany.
MAP sensor analizuje dane (które zbiera dla niego ten brązowy "zawór") o ciśnieniu zewnętrznym atmosferycznym i ciśnieniu wewnątrz kolektora dolotowego.

Druga rzecz, jeżeli chodzi o solenoid, to tak, w Twoim jest inaczej. Twój jest 3-portowy i wszystko jest z nim ok.

Jeżeli chodzi o MBC, to zasada działania jest taka sama we wszystkich ew. różnica wynika w wyglądzie tego urządzenia. Od solenoidu odpinasz przewody i podpinasz je do MBC. Zostawiasz tylko wpiętą wtyczkę.
Zegar może być autogeja.

Może mógłby ktoś zmierzyć wewnętrzne fi tego przewodu? Boję się tej skamieliny ruszyć. Jak będę miał już silikona to mogę rozwalać :)

Ketchup87
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT WRX 95'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re:

Post 8 paź 2016, o 21:38

siewcu pisze:podciśnieniowy map w doładowanym aucie? trochę się pomyliłeś... a konkretniej, map cały czas mierzy ciśnienie w dolocie, i jeśli przekroczy ono pewną granicę(nie pamiętam, chyba około 1.2b) następuje boost cut, czego efektem jest nagłe szarpnięcie, auto przestaje jechać i czasem kierowca trafia głową w kierownicę ;) ale nawet przeładowanie nie ma wpływu na niższą odcinkę. mbc - podłączasz zamiast fabrycznego solenoidu, nie ustawiasz doładowania powyżej fabrycznego i pozbywasz się wszystkich fail-safe w ecu przy okazji - jak coś się stanie, typu zacznie stukać etc, ecu ma dużo mniej możliwości reakcji na wszystkie niepożądane działania. strojenie na det albo unichip(skąd Ty to wziąłeś? przecie to relikt przeszłości) nie ma sensu, to tylko jego tandetna imitacja, polegająca na oszukiwaniu sygnałów dochodzących do ecu, a do tego zawodna - potrafi się sypnąć czasem. metoda tania, ale "jakość" efektów uzyskanych przy jej użyciu jest nieproporcjonalnie niższa do poniesionych nakładów, przy porównaniu do normalnego strojenia. a jeśli stroić to faktycznie, Maptek jest dobrym rozwiązaniem - co prawda nie zrobisz tego za 1000 zł jak na det, ale przynajmniej będzie to rozwiązanie bezpieczne. a jak chcesz tani, dobry zegar doładowania(a przy okazji polecam temperaturę i ciśnienie oleju, i ewentualnie egt), to kup autogauge ale z serii stepper motor - nie jest to ideał, ale jak za swoje pieniądze działa bardzo dobrze, nie ma dużego przekłamania i generalnie za 300 zł to możesz zapomnieć, że dorwiesz cokolwiek lepszego, jeśli ma być nowe...
Nigdy turbo nie miałem więc wszystkie MAPy w moim posiadaniu były podciśnieniowe ;) U mnie na pełnym bucie idzie do około 5,5. Jak powoli przyśpieszam to dojdzie normalnie w okolice 7 więc z tego co poczytałem po scoobych i tym podobnych to własnie cut spowodowany przeładowaniem. Czyli tego MBC nie da się wpiąć tak aby fabryczny solenoid nadal działał? Rozumiem, że nawet równolegle to nie zadziała? Z drugiej strony - skoro ECU umie tym kierować jak coś się dzieje to dlaczego nie otwiera westgate wcześniej? Wygląda to tak jakby dostosowywało (potocznie rzecz ujmując) mapę do aktualnego ciśnienia ładowania i nagle mapa się kończy na tych 1,2 i odcina. Więc w sumie za dużo to chyba sterowanie tym solenoidem nie daje.

Dzwoniłem jeszcze do innej firmy i powiedzieli, że subaru moga wystroić tylko na świni. Cóż - połowa ceny MapTeka. Stąd pytanie o DET. A Unichip mi się nasunął bo kolega stroił kiedyś swoje, wolnossące co prawda, monstrum na unichipie i teraz mu to zalega.

Budzik za 300zł? Kurde, ja już powiedziałem żonie, że po offroadzie znalazłem tańsze hobby :lol:

A jeszcze mój pomysł z restrictor pill - doczytałem, że przy dwupinowym solenoidzie im mniejszy restryktor tym większe doładowanie. A przy trójpinowym, jak u mnie, im większy tym większe doładowanie. Znalazłem też, że w moim powinien mieć wewnętrzne fi 2mm. czy gdyby wystrugać na powiedzmy 1,5 to nie powinno zadziałać i otwierać wcześniej westgate?

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 8 paź 2016, o 23:44

Ty chcesz naprawić auto czy dojść do pełnego doładowania z usterką? zresztą, co idzie do 5,5 albo do 7? jakich jednostek?

a boost cut jest właśnie jednym z fail safe ecu, aczkolwiek chyba najbardziej gwałtownym - przeładowuje powyżej jakiejś granicy, to ecu nagle reaguje. notabene, to auto nie jest strojone po map sensorze, tylko po przepływce...

a subaru niektórzy stroją tylko na det, bo:
a) tak jest szybciej(ale gorzej, choć to mało który tuner strojący w ten sposób przyzna)
b) w gc8 wcale nie jest tak łatwo dobrać się do kompa, bo trzeba go przerobić - Maptek pewnie jest jedyny, ale mają raczej największe doświadczenie w tym temacie(new age już ładnie idzie po kablu)
c) konkurencja robi swoje, lepiej wystroić niż nie wystroić, a jak cena dobra to klient nie poleci do konkurencji ;-)

ja zawsze byłem i zawsze będę przeciwny świniom, faktem jest, że w niektórych autach to jest jedyne łatwe rozwiązanie a do tego relatywnie tanie, ale... seryjny komp zawiera masę dupochronów, takich jak boost cut, których świnie nie mają, do tego jest niezawodny(a ja już widziałem, jak się resetowała pamięć w świni), i jest dużo większa pewność(w tym przypadku, bo niektóre auta można ogarnąć interfejsem z allegro za 50 zł), że bierze się za to osoba, która ma o tym pojęcie - do świni nie trzeba zbyt dużo wiedzy ani umiejętności, więc wzięło się za to sporo osób, i efekty tego są różne - a w tym przypadku, gdy wybór będzie zawężony do(strzelam) 3 firm, które mają spore doświadczenie w subaru - jest dużo większa pewność, że będzie to stroić ktoś z doświadczeniem.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Ketchup87
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT WRX 95'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re:

Post 9 paź 2016, o 00:10

siewcu pisze:Ty chcesz naprawić auto czy dojść do pełnego doładowania z usterką? zresztą, co idzie do 5,5 albo do 7? jakich jednostek?

a boost cut jest właśnie jednym z fail safe ecu, aczkolwiek chyba najbardziej gwałtownym - przeładowuje powyżej jakiejś granicy, to ecu nagle reaguje. notabene, to auto nie jest strojone po map sensorze, tylko po przepływce...

a subaru niektórzy stroją tylko na det, bo:
a) tak jest szybciej(ale gorzej, choć to mało który tuner strojący w ten sposób przyzna)
b) w gc8 wcale nie jest tak łatwo dobrać się do kompa, bo trzeba go przerobić - Maptek pewnie jest jedyny, ale mają raczej największe doświadczenie w tym temacie(new age już ładnie idzie po kablu)
c) konkurencja robi swoje, lepiej wystroić niż nie wystroić, a jak cena dobra to klient nie poleci do konkurencji ;-)

ja zawsze byłem i zawsze będę przeciwny świniom, faktem jest, że w niektórych autach to jest jedyne łatwe rozwiązanie a do tego relatywnie tanie, ale... seryjny komp zawiera masę dupochronów, takich jak boost cut, których świnie nie mają, do tego jest niezawodny(a ja już widziałem, jak się resetowała pamięć w świni), i jest dużo większa pewność(w tym przypadku, bo niektóre auta można ogarnąć interfejsem z allegro za 50 zł), że bierze się za to osoba, która ma o tym pojęcie - do świni nie trzeba zbyt dużo wiedzy ani umiejętności, więc wzięło się za to sporo osób, i efekty tego są różne - a w tym przypadku, gdy wybór będzie zawężony do(strzelam) 3 firm, które mają spore doświadczenie w subaru - jest dużo większa pewność, że będzie to stroić ktoś z doświadczeniem.
Tak czy siak remap będzie. Ale w kwietniu. Do tej pory chcę ograniczyć overboost. 5,5 i 7 czytaj jako 5500 obr/min i 7000 obr/min.

Wiem, że kompa trzeba przerobić. Dodaje się do niego płytkę z jakimś układem. Nie okaże się, że to taka świnia tylko mieści się w obudowie :) ?

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 9 paź 2016, o 10:54

Płytka esl. Troszkę kosztuje no i do tego strojenie ale jeśli chcesz użytkować subarynkę przez dłuższy czas to dobrze zainwestowana kasa, polecam.

NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 9 paź 2016, o 12:13

Takie pytanko ode mnie . Mam w szafie kompa V6 z gt 94 różni się on tym od innych że posiada oryginalnie dolutowaną podstawkę na chipa . Znacie może kogoś kto albo posiada chip albo owe robi ?? . Dodam jeszcze że nie wiem jak jest wystrojony komp mam aktualne u siebie wsadzona Z4 na której imprezka tylko troche lepiej się zbiera a ogólnie jeździ na 5 :-)

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 9 paź 2016, o 12:41

Ketchup, Ty musisz najpierw pojechać do kogoś, kto ma sprzęt do diagnostyki SSM-I i odpowiednią wiedzę, żeby Ci to auto zdiagnozował. teraz jak napisałeś o co chodzi, to nie, to nie jest boost cut - boost cut jest mega gwałtownym zachowaniem, jest gwałtowne szarpnięcie i auto przestaje jechać ALE po chwili znowu się rozpędza. jego wystąpienie nie ma nic wspólnego z odcinką, na pewno nie będzie ona niżej z jego powodu - problem leży w innym miejscu, mi to bardziej wygląda na uszkodzoną przepływkę niż na boost cut. i powtórzę raz jeszcze, nie baw się w żadne mbc, to nie naprawi samochodu, który ewidentnie ma jakąś usterkę... u Ciebie tylko normalna diagnostyka pomoże, ewentualnie jak masz możliwość to podmień przepływkę i wtedy spróbuj.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Ketchup87
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT WRX 95'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re:

Post 9 paź 2016, o 13:55

siewcu pisze:Ketchup, Ty musisz najpierw pojechać do kogoś, kto ma sprzęt do diagnostyki SSM-I i odpowiednią wiedzę, żeby Ci to auto zdiagnozował. teraz jak napisałeś o co chodzi, to nie, to nie jest boost cut - boost cut jest mega gwałtownym zachowaniem, jest gwałtowne szarpnięcie i auto przestaje jechać ALE po chwili znowu się rozpędza. jego wystąpienie nie ma nic wspólnego z odcinką, na pewno nie będzie ona niżej z jego powodu - problem leży w innym miejscu, mi to bardziej wygląda na uszkodzoną przepływkę niż na boost cut. i powtórzę raz jeszcze, nie baw się w żadne mbc, to nie naprawi samochodu, który ewidentnie ma jakąś usterkę... u Ciebie tylko normalna diagnostyka pomoże, ewentualnie jak masz możliwość to podmień przepływkę i wtedy spróbuj.

Dzięki!

Jakieś sugestie w okolicach Poznania?

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 9 paź 2016, o 14:29

Maptek. pojedź, pogadaj, dowiesz się coś o strojeniu przy okazji i kosztach...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 10 paź 2016, o 00:09

Ketchup87 pisze: Do tej pory chcę ograniczyć overboost. 5,5 i 7 czytaj jako 5500 obr/min i 7000 obr/min.
jak piszesz po ludzku to i człowiek zrozumie. Jeżeli czujesz drobne szarpnięcia, to może być to problem z cewkami. Miałem coś podobnego, a przyczyną okazały się rozlatujące się cewki. Jak zrobiłem konwersję na te z new age problem znikł. Pozdejmuj gumowe kapturki, jeżeli zauważysz drobne ryski/pęknięcia, to cewka nadaje się do śmieci ale też przyczyną może być sto innych rzeczy.
Siewcu dobrze prawi, podjedź do kogoś kumatego aby Ci poogarniał auto przed tym mapowaniem..
Pozdr.

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 10 paź 2016, o 21:01

brahu, ale przy siadających cewkach ecu by obniżało odcinkę? mi to bardziej na umierającą przepływkę wygląda, taki właśnie standardowy objaw, że z butem w podłodze się nie wkręca, ale delikatnie już tak...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Ketchup87
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT WRX 95'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 12 paź 2016, o 11:49

Byłem w Mapteku ale wizyta dosłownie dziesięciominutowa bo mają nawał pracy. To raczej nie overboost. Przepływka albo cewki albo wszystko inne :D W przyszłym tygodniu umawiam się na termin i zostawienie auta.

Po powrocie do domu okazało się, że dotarł wskaźnik. Podłączyłem i chciałem sprawdzić doładowanie przy tych magicznych 5500obr/min ( :) ). Wskazówka minęła i poszła spokojnie za 7000... :o Teraz jest tak, że powyżej tych 5500 auto kaszle ale jedzie dalej. Kwestię overboosta chyba należy odrzucić także ze względu na to, że ładuje maks 0,6. Więc znów jestem głupi :) W tych z solenoidem z dwoma wyjściami wskazywałoby to na brak restryktora. Ale u mnie restryktor ma odmienne działanie. Może jest zapchany? A trójnik do wskaźnika (był tam od początku), może on coś psuje?

Opowiadajcie mnie o tych cewkach new age :D Skąd to wziąć i czemu z podmianką tyle roboty?

Film poczyniłem.


Link: https://youtu.be/XPPYPNS2Mdc

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 12 paź 2016, o 23:14

Ketchup87 pisze: Film poczyniłem.
coś tam jedzie ale doopy to to nie urywa :mrgreen:

Co do cewek i problemu misfire który moim zdaniem ewidentnie widać na załączonej produkcji filmowej, to:
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1192028

hmm
Keczap.. subaracze nie są skomplikowanymi autami ale trzeba było jednak zostać przy tym offroadzie :giggle:
Jeżeli mogę coś jeszcze poradzić, to jeśli jesteś w stanie we własnym zakresie coś wymienić przy silniku, a po tym że zamontowałeś zegar doładowania wnioskuję że tak, to powymieniaj wszystkie przewody podciśnienia, tylko pamiętaj, żeby przełożyć w odpowiedni pestkę restryktora. Pisałeś, że jeden z nich jest już sparciały więc możliwe że reszta też nie jest w najlepszej kondycji. Nie pamiętam już dokładnie ale miały chyba fi3 albo fi4.
W następnej kolejności zaglądnij do baku, w miejscu gdzie siedzi pompa paliwa. Jeżeli zajdzie potrzeba, to wymień ją na jakieś walbro albo dw200. Tylko kupuj z pewnego źródła. Wymiana filtra nie zaszkodzi przy okazji.
Następnie wybierz się do Mapteka :thumb:
GieTek ma już sporo wiosen więc spadek doładowania nie dziwi, starość nie radość.
Powodzenia!

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 13 paź 2016, o 20:50

przed wymianą pompy to ja bym sprawdził jeszcze jedną rzecz, napięcie zasilania na jej kostce. jeśli spada za bardzo pod obciążeniem, to wymiana nie rozwiąże całkiem problemu...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 13 paź 2016, o 23:14

Oczywiście, że wymiana pompy nie rozwiąże problemu z prostego powodu, nie jest ona przyczyną problemów w aucie Keczapa ale jeżeli Ketchup87, będzie chciał w przyszłości robić remaping , to dobrze aby przejrzał ukł. paliwowy, czyli pompa, regulator ciśnienia paliwa itd.

Ketchup87
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT WRX 95'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 14 paź 2016, o 13:08

Czy wszystkie przewody to te które wychodzą z kolektora ssącego czy szukać jeszcze gdzieś? Pompa już jest walbro, wymieniana w zeszłym roku :mrgreen: . Ale prundy jeszcze sprawdzę. Wystarczy podnieść siedzisko kanapy?

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 14 paź 2016, o 22:09

Ketchup87 pisze: Pompa już jest walbro, wymieniana w zeszłym roku
A to taki cwaniak z Ciebie 8-)

Dekiel zasłaniający miejsce w którym siedzi pompa nie mieści się pod kanapą tylko w bagażniku ale najlepiej się do niego dostać wyjmując kanapę i oparcie, odkręcasz 4 śruby.
Wymień przewód łączący MAP sensor z tym brązowym zaworkiem ale to chyba oczywiste. Trochę roboty będziesz miał z wymianą przewodu idącego do regulatora ciśnienia paliwa. Idzie on przez metalowy króciec pod kolektorem, a regulator siedzi przy turbinie. Zdemontowanie ICka i dolotu powinno ułatwić Ci robotę, a przy okazji sprawdzisz kolanko dolotowe, czy się jeszcze do czegoś nadaje (czy nie jest dziurawe), bo często pęka przy opasce od turbo.
Roboty na całą sobotę.
Powodzenia :thumb:

Ketchup87
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT WRX 95'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 15 paź 2016, o 00:10

brahu pisze:
Ketchup87 pisze: Pompa już jest walbro, wymieniana w zeszłym roku

Roboty na całą sobotę.
Powodzenia :thumb:
To szesciopak nie starczy :D

Ketchup87
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT WRX 95'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Podciśnienia, restryktor i mbc Impreza GT 95'

Post 19 paź 2016, o 09:34

A jeszcze jedno pytanie odnosnie tego niskiego doladowania. Ma ktos z Was bov zamiast dv? U mnie go slychac przy odpuszczani gazu juz okolo 2tys rpm. I to wcale nie odpuszczenie po ostrym palowaniu tylko normalna jazda. Moze jest za lekko ustawiony?

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 19 paź 2016, o 20:40

nie, przy takich obrotach może już być go słychać. za miękka sprężyna objawi się upuszczaniem ciśnienia przy jeździe z butem w podłodze, jak już turbo będzie dmuchać tyle ile powinno...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

ODPOWIEDZ