Forester S-Turbo MY01 - problemy na zimnym silniku

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
robcioo67
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forester S-Turbo MY01 - problemy na zimnym silniku

Post 10 paź 2016, o 23:14

Witam.
Na wstępie chciałem się ze wszystkimi przywitać, bo chociaż na forum jestem już od pewnego czasu, to dotąd byłem jedynie czytelnikiem.

Zanim założyłem ten wątek, szukałem odpowiedzi "na piechotę", ale nie odnalazłem nic, co pasowało by do mojego problemu i chciałem Was prosić o jakąś pomoc lub poradę. Ale od początku.

Od około półtora roku użytkuję Subaru Forestera S Turbo (177KM) z roku 2001. Od roku ma założoną porządną, sekwencyjną instalację gazową na STAGu i wtryskach HANA. Do tej pory auto spisywało się bez zarzutu, chociaż w tym czasie zrobiło prawie 50 tysięcy :D Ostatnio jednak "coś" zaczęło się dziać. Początkiem była kontrolka "Check engine" połączona z falowaniem obrotów i gaśnięciem auta, i pierwsza diagnoza wskazywała na walniętą sondę lambda. Najpierw jedną, przed katalizatorem, potem obie. Niestety mieszkam w okolicy, gdzie nie ma mechanika znającego się na Subaru, więc po próbach walki z użyciem uniwersalnej sondy auto trafiło do bardziej wyspecjalizowanego serwisu. Tam stwierdzili, że rozrząd przeskoczył o jeden ząbek i to jest przyczyną całych problemów. Rozrząd wymienili razem z pompą, a po montażu okazało się, że problem z sondą nadal występuje. Została więc założona sonda Denso i wydawało się, że wszystko jest cacy. Ba, Forek zrobił nawet w ciągu tygodnia od serwisu niespełna tysiąc kilometrów, ale problemy wróciły. Co prawda na desce rozdzielczej jest pusto, znaczy żadna kontrolka awaryjna się nie świeci, ale autu coś dolega. Na zimnym silniku, zanim złapie temperaturę żeby przeskoczyć na gaz, wyraźnie czuć brak mocy i auto gaśnie. Dzisiaj wyłożyło się na środku drogi w trakcie jazdy i przez kilka minut nie chciało zapalić. Dopiero po dłuższych próbach zaskoczyło i kiedy przeskoczyło na LPG, wszystko było w normie. Na rozgrzanym motorze nie czuć już żadnej różnicy między benzyną a gazem.

Jeżeli macie jakieś sugestie lub pomysły, które pomogą mi usunąć ten problem, to będę ogromnie wdzięczny. Jeżeli potrzebujecie jakichś dodatkowych informacji, to z pewnością je podam, bo mnie pomysły już się skończyły.



Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester S-Turbo MY01 - problemy na zimnym silniku

Post 11 paź 2016, o 05:51

Zacznij od sprawdzenia świec, a potem pomyśl o regulacji zaworów

ODPOWIEDZ