Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Piotrekmm
0 gwiazdek
Auto: Forester SF, Legacy BP H6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 3 kwie 2018, o 20:26

lutek34 pisze:Powodem była cena za jaką udało mi się kupić ten olej oraz cichutka nadzieja że może zniweluje to sporadyczne szarpnięcie pomiędzy 2 a 3, niestety ale wymiana nie pomogła w tym aspekcie. Co pomogło to przeprowadzenie procedury "Learning Control" z manuala z rocznika 2006.

Co do filtrów to raz użyłem filtra Alco, rozciąłem oryginalny i ten Alco dla porównania, oryginalny nie ma zaworu upustowego a te wszystkie zamienniki mają zawór upustowy, po tym wróciłem do oryginalnego.
Cześć, mam podobny problem ze sporadycznymi szarpnięciami też właśnie tylko pomiędzy 2 a 3, mógłbyś coś więcej napisać odnośnie tej procedury?



lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 3 kwie 2018, o 21:20

paku pisze:Ale pytanie jest czy się da. Z silnika np nie udalo się bo nie da się sięgnąć wystarczająco głęboko.
na innym forum jeden kolega pisze że on odsysa 4l przez bagnet, dołem też spuścisz 4l, więc zależnie od dostępności odsysarki lub kanału.

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 3 kwie 2018, o 21:31

Piotrekmm pisze: mam podobny problem ze sporadycznymi szarpnięciami też właśnie tylko pomiędzy 2 a 3, mógłbyś coś więcej napisać odnośnie tej procedury?

procedura nauki jest opisana w manualu, ale ja ją przeprowadzałem w taki sposób:

Włączasz zapłon
wyłączasz A/C
wyłaczasz światła
wyłaczasz ogrzewanie tylnej szyby
uruchamiasz silnik
Podłaczasz FreeSSM
jeżdzisz 5-10km, żeby rozgrzać skrzynię powyżej 70stopni (u mnie skrzynia rozgrzewa się max do 60stopni), znajdujesz prosty odcinek drogi, w miarę równy, gdzie będziesz mógł jeździć bez świateł
zatrzymujesz się,, wyłaczas silnik, właczasz zapłon, przeprowadzasz procedurę Clear memory 2 z zakładki TCM (FreeSSM)
FreeSSM włączasz podgląd otwarcia przepustnicy
uruchamiasz silnik, wajcha na D i obserwując wskazania przepustnicy żeby były w okolicy 12.5% , kiedy skrzynia przerzuci na 4 bieg, delikatnie zmieniasz położenie przepustnicy na 15.5% i czekasz aż skrzynia przerzuci na 5.
Powtarzasz procedurę kilka razy.


Obrazek

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 3 kwie 2018, o 21:47

U mnie w Outbacku skrzynia 5EAT wchodzi w uczenie się po odłączeniu akumulatora.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 3 kwie 2018, o 21:49

lutek34 pisze: 4l przez bagnet

Właśnie o to mi chodziło. Z sinika na ten przykład nie da się ściągnąć za dużo bo pod bagnetem w pionie nie ma dna miski olejowej, więc rurka nie sięga dna "oleju".
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 3 kwie 2018, o 22:13

paku pisze: U mnie w Outbacku skrzynia 5EAT wchodzi w uczenie się po odłączeniu akumulatora.
W jaki sposób to odczuwasz, że sterownik skrzyni wchodzi w tryb nauki ustawień wykonawczych do sterowania skrzynią?

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 3 kwie 2018, o 22:27

Miga literka od trybu sportowego/normalnego na desce i jak pamiętam to oznacza ze skrzynia się uczy.

Obrazek
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

szamot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Tbg
Auto: Czarne
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 41 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 4 kwie 2018, o 07:28

paku, jak jeździsz w trybie "I" to się nie dziw że miga, samochód chce Ci coś powiedzieć.
Mam już dość tego I, włącz Pan chociaż S :-)

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 4 kwie 2018, o 09:45

Jak miga to nie da się zmienić trybu na S... Więc wtedy czekam az sie nauczy a w międzyczasie czytam takie mądre posty.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

Piotrekmm
0 gwiazdek
Auto: Forester SF, Legacy BP H6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 4 kwie 2018, o 11:39

lutek34 pisze:
Piotrekmm pisze: mam podobny problem ze sporadycznymi szarpnięciami też właśnie tylko pomiędzy 2 a 3, mógłbyś coś więcej napisać odnośnie tej procedury?

procedura nauki jest opisana w manualu, ale ja ją przeprowadzałem w taki sposób:

Włączasz zapłon
wyłączasz A/C
wyłaczasz światła
wyłaczasz ogrzewanie tylnej szyby
uruchamiasz silnik
Podłaczasz FreeSSM
jeżdzisz 5-10km, żeby rozgrzać skrzynię powyżej 70stopni (u mnie skrzynia rozgrzewa się max do 60stopni), znajdujesz prosty odcinek drogi, w miarę równy, gdzie będziesz mógł jeździć bez świateł
zatrzymujesz się,, wyłaczas silnik, właczasz zapłon, przeprowadzasz procedurę Clear memory 2 z zakładki TCM (FreeSSM)
FreeSSM włączasz podgląd otwarcia przepustnicy
uruchamiasz silnik, wajcha na D i obserwując wskazania przepustnicy żeby były w okolicy 12.5% , kiedy skrzynia przerzuci na 4 bieg, delikatnie zmieniasz położenie przepustnicy na 15.5% i czekasz aż skrzynia przerzuci na 5.
Powtarzasz procedurę kilka razy.


Obrazek
dzieki za odpowiedz, program już pobrałem, mógłbyś mi jeszcze polecić jakiś sprawdzony kabel który bedzie działał z tym programem?

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 4 kwie 2018, o 21:57

Piotrekmm pisze: mógłbyś mi jeszcze polecić jakiś sprawdzony kabel który bedzie działał z tym programem?

ja używam takiego

Obrazek

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 4 kwie 2018, o 22:12

paku pisze: Miga literka od trybu sportowego/normalnego na desce i jak pamiętam to oznacza ze skrzynia się uczy.

szczerze wątpię żeby odłączenie aku resetowało ustawienia TCMa, chętnie bym poczytał gdzie wyczytałeś że migotanie tej kontrolki oznacza wejście TCMa w tryb nauki.

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 4 kwie 2018, o 22:27

E: DTC U1212 CAN-HS TCM DATA ABNORMAL
DTC DETECTING CONDITION:
Received error data from TCM.
TROUBLE SYMPTOM:
SPORT indicator light blinks.


W innym miejscu

SPORT indicator light (AT warning light)

Zakładam, że po pojawieniu się tego błędu TCM się resetuje i zaczyna się uczyć, jeśli ustąpiły przyczyny błędu.
U mnie to się pojawią przy próbie startu silnika z rozładowanym aku. Zakręci, ale nie ruszy wtedy "S" zaczyna błyskać, po jakimś czasie jazdy przestaje.

I chyba kiedyś się podłączyłem i soft pokazywał, że się uczy, ale nie dam za to ręki bo mogę źle pamiętać.
W każdym razie na co dzień pokazuje że jest skrzynia jest naumiana.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 5 kwie 2018, o 21:57

Paku a gdzie masz napisane że TCM przechodzi w tryb nauki? W opisany przez Ciebie sposób sygnalizowane jest niepoprawne komunikowanie się TCMa, co może mieć miejsce po odłączeniu aku i po chwili ustępuje jak wszystkie moduły wzajemnie się skomunikują. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z tym żeby odpięcie aku kasowało ustawienia TCMa.

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 5 kwie 2018, o 22:05

Nie wiem nie upieram się, ale widzę/czuję co się dzieje z samochodem. Po tej operacji jeździ jakby po resecie.
Ale nie upieram się... Następnym razem podepnę się i sprawdzę.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 52 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 5 kwie 2018, o 23:45

TCM musi być zresetowany żeby się uczył, odpięcie aku nie wystarczy.

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 6 kwie 2018, o 10:38

Wydaje mi się że to może być właśnie tak że po resecie się, uczy. A resetuje się sam po wykryciu błędu komunikacji.

Zdarzył mi się to dwa razy kiedy uruchamiałem silnik przy bardzo rozładowanym aku, silnika nie dało się uruchomić, a podczas kręcenia przygasały lampki, na pewno znacie taki "efekt".
W takim stanie zasilania TCM wg mnie spokojnie może wejśc wjakiś rodzaj trybu awaryjnego a po powrocie zasilania zresetować się.

Ale się nie kłócę. W każdym razie lampka miga przez dłuższy czas.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 10 kwie 2018, o 13:55

@lutek
Jaki miałeś kolor na początku zlewania przez korek ?

U mnie na bagnecie jest brązowawy ale jak włożyłem i wyjąłem rurkę ssaka przez bagnet to rurka była cała w czarnym syfie ...
Podejrzewam że wlazła głęboko, aż do dna miski...

Czy przy zlewaniu przez korek wylał ci się na początku syf ???
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 10 kwie 2018, o 16:01

Kolor oleju był taki sam na początku jak i na końcu zlewania korkiem. Jak zrzucałem miskę rok temu podczas regeneracji konwertera i wymiany filtra wewnętrznego to na dnie miski było troszkę nalotu, ale nic wielkiego, na magnesie 2-3 mm nalotu.
rsz_20161126_161822.jpg

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 10 kwie 2018, o 16:16

Czyli ten szlam nie chciał się zlać przez korek ?? Został na misce ?

PS.

http://www.transmissionpartsus.com/mm5/ ... f/5EAT.pdf
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 10 kwie 2018, o 16:24

Na misce widzisz resztki oleju, nie jest to szlam, nalot z miski zmyłem benzyną i szmatą. Metaliczny nalot masz na magnesie.

Co z tym schematem skrzyni?

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 10 kwie 2018, o 16:26

Tak na pamiątkę :)
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 11 kwie 2018, o 14:36

Za pomocą pompki z Lidla udało się ściągać 5+ litrów.

Po wlaniu 4L SU5 mam stan na COLD H przy niepracującym silniku.

Skończyło się na wlaniu 5,5L ...


Link: https://www.youtube.com/watch?v=LTisFqrkQt8
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 11 kwie 2018, o 21:28

paku pisze: Skończyło się na wlaniu 5,5L ...

to jaki masz stan na rozgrzanej skrzyni i pracującym silniku? Filtr zewnętrzny wymieniałeś?

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT

Post 12 kwie 2018, o 22:09

Lekko ponad HOT H , pewnie 5L byłoby ok... Zastanawiam się czy nie ściągnąć ...

Nie bo u mnie nie ma tego filtra.

http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... stion.html
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

ODPOWIEDZ