Cześć, mam podobny problem ze sporadycznymi szarpnięciami też właśnie tylko pomiędzy 2 a 3, mógłbyś coś więcej napisać odnośnie tej procedury?lutek34 pisze:Powodem była cena za jaką udało mi się kupić ten olej oraz cichutka nadzieja że może zniweluje to sporadyczne szarpnięcie pomiędzy 2 a 3, niestety ale wymiana nie pomogła w tym aspekcie. Co pomogło to przeprowadzenie procedury "Learning Control" z manuala z rocznika 2006.
Co do filtrów to raz użyłem filtra Alco, rozciąłem oryginalny i ten Alco dla porównania, oryginalny nie ma zaworu upustowego a te wszystkie zamienniki mają zawór upustowy, po tym wróciłem do oryginalnego.
Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
na innym forum jeden kolega pisze że on odsysa 4l przez bagnet, dołem też spuścisz 4l, więc zależnie od dostępności odsysarki lub kanału.paku pisze:Ale pytanie jest czy się da. Z silnika np nie udalo się bo nie da się sięgnąć wystarczająco głęboko.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Piotrekmm pisze: mam podobny problem ze sporadycznymi szarpnięciami też właśnie tylko pomiędzy 2 a 3, mógłbyś coś więcej napisać odnośnie tej procedury?
procedura nauki jest opisana w manualu, ale ja ją przeprowadzałem w taki sposób:
Włączasz zapłon
wyłączasz A/C
wyłaczasz światła
wyłaczasz ogrzewanie tylnej szyby
uruchamiasz silnik
Podłaczasz FreeSSM
jeżdzisz 5-10km, żeby rozgrzać skrzynię powyżej 70stopni (u mnie skrzynia rozgrzewa się max do 60stopni), znajdujesz prosty odcinek drogi, w miarę równy, gdzie będziesz mógł jeździć bez świateł
zatrzymujesz się,, wyłaczas silnik, właczasz zapłon, przeprowadzasz procedurę Clear memory 2 z zakładki TCM (FreeSSM)
FreeSSM włączasz podgląd otwarcia przepustnicy
uruchamiasz silnik, wajcha na D i obserwując wskazania przepustnicy żeby były w okolicy 12.5% , kiedy skrzynia przerzuci na 4 bieg, delikatnie zmieniasz położenie przepustnicy na 15.5% i czekasz aż skrzynia przerzuci na 5.
Powtarzasz procedurę kilka razy.
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
U mnie w Outbacku skrzynia 5EAT wchodzi w uczenie się po odłączeniu akumulatora.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
lutek34 pisze: 4l przez bagnet
Właśnie o to mi chodziło. Z sinika na ten przykład nie da się ściągnąć za dużo bo pod bagnetem w pionie nie ma dna miski olejowej, więc rurka nie sięga dna "oleju".
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
W jaki sposób to odczuwasz, że sterownik skrzyni wchodzi w tryb nauki ustawień wykonawczych do sterowania skrzynią?paku pisze: U mnie w Outbacku skrzynia 5EAT wchodzi w uczenie się po odłączeniu akumulatora.
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Miga literka od trybu sportowego/normalnego na desce i jak pamiętam to oznacza ze skrzynia się uczy.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
paku, jak jeździsz w trybie "I" to się nie dziw że miga, samochód chce Ci coś powiedzieć.
Mam już dość tego I, włącz Pan chociaż S
Mam już dość tego I, włącz Pan chociaż S
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Jak miga to nie da się zmienić trybu na S... Więc wtedy czekam az sie nauczy a w międzyczasie czytam takie mądre posty.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
dzieki za odpowiedz, program już pobrałem, mógłbyś mi jeszcze polecić jakiś sprawdzony kabel który bedzie działał z tym programem?lutek34 pisze:Piotrekmm pisze: mam podobny problem ze sporadycznymi szarpnięciami też właśnie tylko pomiędzy 2 a 3, mógłbyś coś więcej napisać odnośnie tej procedury?
procedura nauki jest opisana w manualu, ale ja ją przeprowadzałem w taki sposób:
Włączasz zapłon
wyłączasz A/C
wyłaczasz światła
wyłaczasz ogrzewanie tylnej szyby
uruchamiasz silnik
Podłaczasz FreeSSM
jeżdzisz 5-10km, żeby rozgrzać skrzynię powyżej 70stopni (u mnie skrzynia rozgrzewa się max do 60stopni), znajdujesz prosty odcinek drogi, w miarę równy, gdzie będziesz mógł jeździć bez świateł
zatrzymujesz się,, wyłaczas silnik, właczasz zapłon, przeprowadzasz procedurę Clear memory 2 z zakładki TCM (FreeSSM)
FreeSSM włączasz podgląd otwarcia przepustnicy
uruchamiasz silnik, wajcha na D i obserwując wskazania przepustnicy żeby były w okolicy 12.5% , kiedy skrzynia przerzuci na 4 bieg, delikatnie zmieniasz położenie przepustnicy na 15.5% i czekasz aż skrzynia przerzuci na 5.
Powtarzasz procedurę kilka razy.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Piotrekmm pisze: mógłbyś mi jeszcze polecić jakiś sprawdzony kabel który bedzie działał z tym programem?
ja używam takiego
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
paku pisze: Miga literka od trybu sportowego/normalnego na desce i jak pamiętam to oznacza ze skrzynia się uczy.
szczerze wątpię żeby odłączenie aku resetowało ustawienia TCMa, chętnie bym poczytał gdzie wyczytałeś że migotanie tej kontrolki oznacza wejście TCMa w tryb nauki.
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
E: DTC U1212 CAN-HS TCM DATA ABNORMAL
DTC DETECTING CONDITION:
Received error data from TCM.
TROUBLE SYMPTOM:
SPORT indicator light blinks.
W innym miejscu
SPORT indicator light (AT warning light)
Zakładam, że po pojawieniu się tego błędu TCM się resetuje i zaczyna się uczyć, jeśli ustąpiły przyczyny błędu.
U mnie to się pojawią przy próbie startu silnika z rozładowanym aku. Zakręci, ale nie ruszy wtedy "S" zaczyna błyskać, po jakimś czasie jazdy przestaje.
I chyba kiedyś się podłączyłem i soft pokazywał, że się uczy, ale nie dam za to ręki bo mogę źle pamiętać.
W każdym razie na co dzień pokazuje że jest skrzynia jest naumiana.
DTC DETECTING CONDITION:
Received error data from TCM.
TROUBLE SYMPTOM:
SPORT indicator light blinks.
W innym miejscu
SPORT indicator light (AT warning light)
Zakładam, że po pojawieniu się tego błędu TCM się resetuje i zaczyna się uczyć, jeśli ustąpiły przyczyny błędu.
U mnie to się pojawią przy próbie startu silnika z rozładowanym aku. Zakręci, ale nie ruszy wtedy "S" zaczyna błyskać, po jakimś czasie jazdy przestaje.
I chyba kiedyś się podłączyłem i soft pokazywał, że się uczy, ale nie dam za to ręki bo mogę źle pamiętać.
W każdym razie na co dzień pokazuje że jest skrzynia jest naumiana.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Paku a gdzie masz napisane że TCM przechodzi w tryb nauki? W opisany przez Ciebie sposób sygnalizowane jest niepoprawne komunikowanie się TCMa, co może mieć miejsce po odłączeniu aku i po chwili ustępuje jak wszystkie moduły wzajemnie się skomunikują. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z tym żeby odpięcie aku kasowało ustawienia TCMa.
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Nie wiem nie upieram się, ale widzę/czuję co się dzieje z samochodem. Po tej operacji jeździ jakby po resecie.
Ale nie upieram się... Następnym razem podepnę się i sprawdzę.
Ale nie upieram się... Następnym razem podepnę się i sprawdzę.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
TCM musi być zresetowany żeby się uczył, odpięcie aku nie wystarczy.
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Wydaje mi się że to może być właśnie tak że po resecie się, uczy. A resetuje się sam po wykryciu błędu komunikacji.
Zdarzył mi się to dwa razy kiedy uruchamiałem silnik przy bardzo rozładowanym aku, silnika nie dało się uruchomić, a podczas kręcenia przygasały lampki, na pewno znacie taki "efekt".
W takim stanie zasilania TCM wg mnie spokojnie może wejśc wjakiś rodzaj trybu awaryjnego a po powrocie zasilania zresetować się.
Ale się nie kłócę. W każdym razie lampka miga przez dłuższy czas.
Zdarzył mi się to dwa razy kiedy uruchamiałem silnik przy bardzo rozładowanym aku, silnika nie dało się uruchomić, a podczas kręcenia przygasały lampki, na pewno znacie taki "efekt".
W takim stanie zasilania TCM wg mnie spokojnie może wejśc wjakiś rodzaj trybu awaryjnego a po powrocie zasilania zresetować się.
Ale się nie kłócę. W każdym razie lampka miga przez dłuższy czas.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
@lutek
Jaki miałeś kolor na początku zlewania przez korek ?
U mnie na bagnecie jest brązowawy ale jak włożyłem i wyjąłem rurkę ssaka przez bagnet to rurka była cała w czarnym syfie ...
Podejrzewam że wlazła głęboko, aż do dna miski...
Czy przy zlewaniu przez korek wylał ci się na początku syf ???
Jaki miałeś kolor na początku zlewania przez korek ?
U mnie na bagnecie jest brązowawy ale jak włożyłem i wyjąłem rurkę ssaka przez bagnet to rurka była cała w czarnym syfie ...
Podejrzewam że wlazła głęboko, aż do dna miski...
Czy przy zlewaniu przez korek wylał ci się na początku syf ???
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Kolor oleju był taki sam na początku jak i na końcu zlewania korkiem. Jak zrzucałem miskę rok temu podczas regeneracji konwertera i wymiany filtra wewnętrznego to na dnie miski było troszkę nalotu, ale nic wielkiego, na magnesie 2-3 mm nalotu.
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Czyli ten szlam nie chciał się zlać przez korek ?? Został na misce ?
PS.
http://www.transmissionpartsus.com/mm5/ ... f/5EAT.pdf
PS.
http://www.transmissionpartsus.com/mm5/ ... f/5EAT.pdf
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Na misce widzisz resztki oleju, nie jest to szlam, nalot z miski zmyłem benzyną i szmatą. Metaliczny nalot masz na magnesie.
Co z tym schematem skrzyni?
Co z tym schematem skrzyni?
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Tak na pamiątkę :)
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Za pomocą pompki z Lidla udało się ściągać 5+ litrów.
Po wlaniu 4L SU5 mam stan na COLD H przy niepracującym silniku.
Skończyło się na wlaniu 5,5L ...
Link: https://www.youtube.com/watch?v=LTisFqrkQt8
Po wlaniu 4L SU5 mam stan na COLD H przy niepracującym silniku.
Skończyło się na wlaniu 5,5L ...
Link: https://www.youtube.com/watch?v=LTisFqrkQt8
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
paku pisze: Skończyło się na wlaniu 5,5L ...
to jaki masz stan na rozgrzanej skrzyni i pracującym silniku? Filtr zewnętrzny wymieniałeś?
Re: Pytanie klasyczne - ATF do 5EAT
Lekko ponad HOT H , pewnie 5L byłoby ok... Zastanawiam się czy nie ściągnąć ...
Nie bo u mnie nie ma tego filtra.
http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... stion.html
Nie bo u mnie nie ma tego filtra.
http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... stion.html
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"