Trudno powiedzieć z którego roku jest silnik. ECU jest chyba oryginalne z 1.6 gc. Mały update. Największy problem rozwiązany. Okazało się sprawa banalna ... kabel wn - silnik działał czasem tylko na 3 cylindrach. Najprostsze rzeczy nie były sprawdzone na samym początku. Tutaj chylę czoła do Zibisoft. Analiza zajęła około 10 min. Po wymianie kabli silnik zaczął normalnie pracować. Nie wiem czy ma pełną moc. Zamierzam zrobić podstawowy serwis i wybrać się na hamowanie.
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
diabel_215
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: z Kat
- Auto: suubaruu legacy, outback, i impreza:)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki
w przelifcie w 1.6 osprzet jest hitachi. wtryski maja inna podstawe, jak by wieksza
inne niz w 2.0 jest centralne i prawe kolo zebate rozrzadu, rozni sie wypustka. przy przekladce wiazki jest roboty sporo. dwa dni lekko liczac, do tego wiazka z polifta jest inna niz w przed.
silniki przed i po liftowe sa prawie takie same ( roznice nie znaczace przy swapie)
w glowicy 1.6 jest miejsce na czujnik walka rozrzadu ale nie wystepuje, podejrzewam ze glowice pasuja zamiennie miedzy soba. i ze nawet na 2.5 4 walkowe mozna by zalozyc glowice z jednym walkiem z 1.6
inne niz w 2.0 jest centralne i prawe kolo zebate rozrzadu, rozni sie wypustka. przy przekladce wiazki jest roboty sporo. dwa dni lekko liczac, do tego wiazka z polifta jest inna niz w przed.
silniki przed i po liftowe sa prawie takie same ( roznice nie znaczace przy swapie)
w glowicy 1.6 jest miejsce na czujnik walka rozrzadu ale nie wystepuje, podejrzewam ze glowice pasuja zamiennie miedzy soba. i ze nawet na 2.5 4 walkowe mozna by zalozyc glowice z jednym walkiem z 1.6
-
diabel_215
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: z Kat
- Auto: suubaruu legacy, outback, i impreza:)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki
sprawdz czy do setki masz 10 sekund, jak tak lub mniej to chodzi jak trzeba, jak wiecej to grzebac trzeba
Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki
Nie do końca bo różnią się wielkością zaworów i pojemnością komory spalania.diabel_215 pisze:(...)podejrzewam ze glowice pasuja zamiennie miedzy soba. i ze nawet na 2.5 4 walkowe mozna by zalozyc glowice z jednym walkiem z 1.6
Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki
Niestety do 100 mam około 12-13 sek. To sporo. Na pewno auto powinno lepiej chodzić. Zamierzam wymienić dolot na ten od 2.0. Czekam na przepustnice, szukam rurek z obudową filtru powietrza. Wydaje mi się że gdzieś znalazłem że w 2.0 była większa średnica rurek czyli w teorii więcej powietrza. Będę powoli grzebał. Wiecie może czy sterowanie zapłonem odbywa się tak samo jak w wersji turbo? Kusi mnie ecumaster a pod turbo są już pewne gotowce sterowania zapłonem.
Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki
Update.
Powoli zbieram graty. Posiadam już przepustnicę, poszukuję krokowca. Z tego co rozumiem krokowiec przykręcany jest bezpośrednio do kolektora ssącego (dla silnika 2.0), niestety zdjęcia na alledrogo nie pokazują nic podobnego. Czy jesteście w stanie podejrzeć tą aukcję :
http://allegro.pl/subaru-impreza-2-0-16 ... 26009.html
i podpowiedzieć czy to taki silniczek krokowy?
Powoli zbieram graty. Posiadam już przepustnicę, poszukuję krokowca. Z tego co rozumiem krokowiec przykręcany jest bezpośrednio do kolektora ssącego (dla silnika 2.0), niestety zdjęcia na alledrogo nie pokazują nic podobnego. Czy jesteście w stanie podejrzeć tą aukcję :
http://allegro.pl/subaru-impreza-2-0-16 ... 26009.html
i podpowiedzieć czy to taki silniczek krokowy?