Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 1 kwie 2017, o 23:19

Trudno powiedzieć z którego roku jest silnik. ECU jest chyba oryginalne z 1.6 gc. Mały update. Największy problem rozwiązany. Okazało się sprawa banalna ... kabel wn - silnik działał czasem tylko na 3 cylindrach. Najprostsze rzeczy nie były sprawdzone na samym początku. Tutaj chylę czoła do Zibisoft. Analiza zajęła około 10 min. Po wymianie kabli silnik zaczął normalnie pracować. Nie wiem czy ma pełną moc. Zamierzam zrobić podstawowy serwis i wybrać się na hamowanie.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka



diabel_215
0 gwiazdek
Lokalizacja: z Kat
Auto: suubaruu legacy, outback, i impreza:)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 23 kwie 2017, o 11:54

w przelifcie w 1.6 osprzet jest hitachi. wtryski maja inna podstawe, jak by wieksza
inne niz w 2.0 jest centralne i prawe kolo zebate rozrzadu, rozni sie wypustka. przy przekladce wiazki jest roboty sporo. dwa dni lekko liczac, do tego wiazka z polifta jest inna niz w przed.
silniki przed i po liftowe sa prawie takie same ( roznice nie znaczace przy swapie)
w glowicy 1.6 jest miejsce na czujnik walka rozrzadu ale nie wystepuje, podejrzewam ze glowice pasuja zamiennie miedzy soba. i ze nawet na 2.5 4 walkowe mozna by zalozyc glowice z jednym walkiem z 1.6

diabel_215
0 gwiazdek
Lokalizacja: z Kat
Auto: suubaruu legacy, outback, i impreza:)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 23 kwie 2017, o 12:00

sprawdz czy do setki masz 10 sekund, jak tak lub mniej to chodzi jak trzeba, jak wiecej to grzebac trzeba

Duniek
2 gwiazdki
Auto: tak brzydkie, że aż ładne
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 28 kwie 2017, o 00:32

diabel_215 pisze:(...)podejrzewam ze glowice pasuja zamiennie miedzy soba. i ze nawet na 2.5 4 walkowe mozna by zalozyc glowice z jednym walkiem z 1.6
Nie do końca bo różnią się wielkością zaworów i pojemnością komory spalania.

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 11 maja 2017, o 23:22

Niestety do 100 mam około 12-13 sek. To sporo. Na pewno auto powinno lepiej chodzić. Zamierzam wymienić dolot na ten od 2.0. Czekam na przepustnice, szukam rurek z obudową filtru powietrza. Wydaje mi się że gdzieś znalazłem że w 2.0 była większa średnica rurek czyli w teorii więcej powietrza. Będę powoli grzebał. Wiecie może czy sterowanie zapłonem odbywa się tak samo jak w wersji turbo? Kusi mnie ecumaster a pod turbo są już pewne gotowce sterowania zapłonem.

fieldy
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Swap 1,6 -> 2,0 a ECU i pozostałe czujniki

Post 16 maja 2017, o 16:36

Update.
Powoli zbieram graty. Posiadam już przepustnicę, poszukuję krokowca. Z tego co rozumiem krokowiec przykręcany jest bezpośrednio do kolektora ssącego (dla silnika 2.0), niestety zdjęcia na alledrogo nie pokazują nic podobnego. Czy jesteście w stanie podejrzeć tą aukcję :
http://allegro.pl/subaru-impreza-2-0-16 ... 26009.html
i podpowiedzieć czy to taki silniczek krokowy?

ODPOWIEDZ