Zakupiłem Subaru Imprezę GC z 93r, która miała zrobiony swap z 1,6 na 2,0 N/A. Silnik nie pracuje poprawnie (już przy zakupie tak było ale postanowiłem powalczyć) i zaczęło się szukanie igły w stogu siana.
Aby lepiej zdiagnozować usterkę - muszę najpierw rozpoznać jaki silnik został tam zamontowany oraz czy swap został prawidłowo wykonany (poprzedni właściciel nie ma takich informacji).
Na bloku silnika oczywiście znalazłem EJ20 -> ale to niewiele daje. Nie wiem która to była wersja silnikowa ani z którego roku


* Czy ECU z 1,6 będzie poprawnie pracował z 2,0
* czy osprzęt taki jak: przepływka (u siebie mam 22680-aa170), czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy, pozostałe czujniki z 1,6 będzie pracował poprawnie przy 2,0
* Jak dokładnie określić wersję silnika oraz potwierdzić ECU
* Taki Swap jest chyba dość popularny - na co zwrócić szczególną uwagę?
Ps. Proste rzeczy zostały już sprawdzone. Przeczyszczona: przepływka, krokowy, wyregulowany czujnik położenia przepustnicy, jest dobra iskra. Wygląda na to że jest za duża dawka benzyny. Strzelam w przepływkę, ale ... jaka tam rzeczywiście powinna być.
Dzięki za wszelką pomoc!
