UPG EJ253
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
UPG EJ253
Witajcie,
mam pytanie, muszę zabrać się za operację wymiany uszczelki pod głowicą w silniku ej253 SOHC 165 hp z 2007 r. (kapie z kanału olejowego).
Zacząłem czytać i zbierać różne informacje, chcę rozprawić się z tym kłopotem na dłuuugo:) i pojawiły się wątpliwości co do rodzaju uszczelki, która ma być zastosowana.
Amerykanie na różnych forach twierdzą, że uszczelka OEM do tego modelu o nr 11044AA633 nie jest typu Multi - Layer Steel (MLS) tylko Single... i zalecają wymianę na OEM 11044AA642 lub montują uszczelki firm six stars lub fel-pro (obie MLS). Uszczelka 11044AA642 jest z silnika EJ255, w niektórych sklepach sprzedają ją jako "upgread" uszczelki 633, różni się nieznacznie grubością: (0.56mm vs 0.65mm).
Tak jak napisałem, chciałbym ten kłopot załatwić na długo - zwłaszcza, że nie jest to turbodoładowany potwór:) i jeśli ktoś zagłębiał się w taki temat to wielka prośba o poradę;)
mam pytanie, muszę zabrać się za operację wymiany uszczelki pod głowicą w silniku ej253 SOHC 165 hp z 2007 r. (kapie z kanału olejowego).
Zacząłem czytać i zbierać różne informacje, chcę rozprawić się z tym kłopotem na dłuuugo:) i pojawiły się wątpliwości co do rodzaju uszczelki, która ma być zastosowana.
Amerykanie na różnych forach twierdzą, że uszczelka OEM do tego modelu o nr 11044AA633 nie jest typu Multi - Layer Steel (MLS) tylko Single... i zalecają wymianę na OEM 11044AA642 lub montują uszczelki firm six stars lub fel-pro (obie MLS). Uszczelka 11044AA642 jest z silnika EJ255, w niektórych sklepach sprzedają ją jako "upgread" uszczelki 633, różni się nieznacznie grubością: (0.56mm vs 0.65mm).
Tak jak napisałem, chciałbym ten kłopot załatwić na długo - zwłaszcza, że nie jest to turbodoładowany potwór:) i jeśli ktoś zagłębiał się w taki temat to wielka prośba o poradę;)
Re: UPG EJ253
A po numerze vin aso Ci nie dobierze? Ja bym OEM montował.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Re: UPG EJ253
Wiem jaka wg vin wychodzi: to jest 11044AA633, tylko po przeczytaniu np. tego wątku: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... els-69170/ wychodzi na to, że jest to stary typ uszczelki i nie jest to jednak MLS, który podobno eliminuje przeciekanie z kanałów olejowych.
Nie polecają tej 633... może za dużo czytam i nie powinienem się zastanawiać i montować OEM, ale wychodzi na to, że uszczelki w technologii MLS są lepsze i rozwiązują problem UPG w 2.5 NA.
Nie polecają tej 633... może za dużo czytam i nie powinienem się zastanawiać i montować OEM, ale wychodzi na to, że uszczelki w technologii MLS są lepsze i rozwiązują problem UPG w 2.5 NA.
Re: UPG EJ253
No to ciekawe, co mnie forum doradzi
Pacjent OBK 2000r przebieg 210000. Przy 100tkm zlokalizowałem źródło ubytku plynu chłodniczego- upg wyciek na zewnątrz. Podejrzewam, że ma to od nowości, kupiłem go z 37000, przy 45000 założony gaz, gazownika za te ubytki płynu przeczołgałem, byłem pewien, że to gdzieś przy instalacji płyn ucieka. Dolewając szklankę na 2 miesiące dojeździłem do wymiany rozrządu, silnik idzie na stół.
Pytanie zasadnicze brzmi: blaszka czy gruba? Czy oprócz planowania głowic planować blok?
Pacjent OBK 2000r przebieg 210000. Przy 100tkm zlokalizowałem źródło ubytku plynu chłodniczego- upg wyciek na zewnątrz. Podejrzewam, że ma to od nowości, kupiłem go z 37000, przy 45000 założony gaz, gazownika za te ubytki płynu przeczołgałem, byłem pewien, że to gdzieś przy instalacji płyn ucieka. Dolewając szklankę na 2 miesiące dojeździłem do wymiany rozrządu, silnik idzie na stół.
Pytanie zasadnicze brzmi: blaszka czy gruba? Czy oprócz planowania głowic planować blok?
Re: UPG EJ253
Masz 2.5 SOHC? Z tego co się dowiedziałem, to trzeba dokładnie przygotować zarówno głowice jak i blok. Uszczelka OEM 11044AA633 jest stalowa, ale po lekturze wielu wątków na innych forach jest pojedyncza (czyli jednak nie MLS), Pewnie jak blok i głowice są profi przygotowane to powinno być ok, tylko, że u mnie już jedna taka właśnie uszczelka puściła i kapie olej na zewnątrz... więc kompletnie nie mam do tego rozwiązania zaufania. Za oceanem montują jeszcze OEM 11044AA642 czyli od 2.5 Turbo, ona jest MLS i podobno jest ok. Jak ktoś coś jeszcze podpowie, to będę wdzięczny;)
Wychodzi na to, że trzeba było kupować H6:)
Wychodzi na to, że trzeba było kupować H6:)
Re: UPG EJ253
SOHC.
1998-2009 ej251-ej253 uszczelka jest taka sama. Rozmawiałem z dwoma mechanikami dzisiaj, obaj skłaniają się do MLS. Ale żaden nie chce robić, kasa to jest z wymiany klocków, tarcz, diagnostyki i regulacji. Sam bym to robił, tylko szarpnąć silnik w ciasnym garażu nie uśmiecha mi się. Latem nie miał bym dylematu.
W każdej benzynie, jaką miałem, robiłem uszczelkę w okolicy 180-250tkm. Zawsze zimą. Zauważyłem, że szczególnie nie służy silnikom gwałtowne schładzanie w kałużach, czy kopnym śniegu.
H6 znam dwa. Jeden już po upg, drugi puszcza na zewnątrz. Ale do 300 dociągnął.
1998-2009 ej251-ej253 uszczelka jest taka sama. Rozmawiałem z dwoma mechanikami dzisiaj, obaj skłaniają się do MLS. Ale żaden nie chce robić, kasa to jest z wymiany klocków, tarcz, diagnostyki i regulacji. Sam bym to robił, tylko szarpnąć silnik w ciasnym garażu nie uśmiecha mi się. Latem nie miał bym dylematu.
W każdej benzynie, jaką miałem, robiłem uszczelkę w okolicy 180-250tkm. Zawsze zimą. Zauważyłem, że szczególnie nie służy silnikom gwałtowne schładzanie w kałużach, czy kopnym śniegu.
H6 znam dwa. Jeden już po upg, drugi puszcza na zewnątrz. Ale do 300 dociągnął.
Re: UPG EJ253
Jeśli MLS to jaka?
Taką montują do SOHC i ponoć jest lepsze niż ta stalowa pojedyncza: http://www.ebay.com/itm/Genuine-Subaru- ... Lg&vxp=mtr
Uszczelki typu MLS subaru robi dopiero do modeli od 09 r. Do silników turbo są. Ale nie ma takiej OEM do EJ251 i 253...
Taką montują do SOHC i ponoć jest lepsze niż ta stalowa pojedyncza: http://www.ebay.com/itm/Genuine-Subaru- ... Lg&vxp=mtr
Uszczelki typu MLS subaru robi dopiero do modeli od 09 r. Do silników turbo są. Ale nie ma takiej OEM do EJ251 i 253...
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- LukaszKam (16 wrz 2018, o 15:23)
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: UPG EJ253
z ciekawości przy jakim przebiegu się to wydarzyło ?
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
Re: UPG EJ253
Mam traz 176 tyś, ale to już sporo czasu trwa. Pierwsze oznaki pojawiły się przy ok 150 tyś km.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk