UPG EJ253

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
MikeZorro
0 gwiazdek
Auto: Outback 2.5
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

UPG EJ253

Post 12 gru 2016, o 21:00

Witajcie,

mam pytanie, muszę zabrać się za operację wymiany uszczelki pod głowicą w silniku ej253 SOHC 165 hp z 2007 r. (kapie z kanału olejowego).
Zacząłem czytać i zbierać różne informacje, chcę rozprawić się z tym kłopotem na dłuuugo:) i pojawiły się wątpliwości co do rodzaju uszczelki, która ma być zastosowana.
Amerykanie na różnych forach twierdzą, że uszczelka OEM do tego modelu o nr 11044AA633 nie jest typu Multi - Layer Steel (MLS) tylko Single... i zalecają wymianę na OEM 11044AA642 lub montują uszczelki firm six stars lub fel-pro (obie MLS). Uszczelka 11044AA642 jest z silnika EJ255, w niektórych sklepach sprzedają ją jako "upgread" uszczelki 633, różni się nieznacznie grubością: (0.56mm vs 0.65mm).
Tak jak napisałem, chciałbym ten kłopot załatwić na długo - zwłaszcza, że nie jest to turbodoładowany potwór:) i jeśli ktoś zagłębiał się w taki temat to wielka prośba o poradę;)



luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: UPG EJ253

Post 13 gru 2016, o 00:08

A po numerze vin aso Ci nie dobierze? Ja bym OEM montował.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

MikeZorro
0 gwiazdek
Auto: Outback 2.5
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: UPG EJ253

Post 13 gru 2016, o 00:36

Wiem jaka wg vin wychodzi: to jest 11044AA633, tylko po przeczytaniu np. tego wątku: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... els-69170/ wychodzi na to, że jest to stary typ uszczelki i nie jest to jednak MLS, który podobno eliminuje przeciekanie z kanałów olejowych.
Nie polecają tej 633... może za dużo czytam i nie powinienem się zastanawiać i montować OEM, ale wychodzi na to, że uszczelki w technologii MLS są lepsze i rozwiązują problem UPG w 2.5 NA.

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UPG EJ253

Post 13 gru 2016, o 17:43

Wkladaj cienka stalowa niekoniecznie oem.

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Re: UPG EJ253

Post 14 gru 2016, o 19:35

No to ciekawe, co mnie forum doradzi
Pacjent OBK 2000r przebieg 210000. Przy 100tkm zlokalizowałem źródło ubytku plynu chłodniczego- upg wyciek na zewnątrz. Podejrzewam, że ma to od nowości, kupiłem go z 37000, przy 45000 założony gaz, gazownika za te ubytki płynu przeczołgałem, :-/ byłem pewien, że to gdzieś przy instalacji płyn ucieka. Dolewając szklankę na 2 miesiące dojeździłem do wymiany rozrządu, silnik idzie na stół.

Pytanie zasadnicze brzmi: blaszka czy gruba? Czy oprócz planowania głowic planować blok?

MikeZorro
0 gwiazdek
Auto: Outback 2.5
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: UPG EJ253

Post 14 gru 2016, o 20:00

Masz 2.5 SOHC? Z tego co się dowiedziałem, to trzeba dokładnie przygotować zarówno głowice jak i blok. Uszczelka OEM 11044AA633 jest stalowa, ale po lekturze wielu wątków na innych forach jest pojedyncza (czyli jednak nie MLS), Pewnie jak blok i głowice są profi przygotowane to powinno być ok, tylko, że u mnie już jedna taka właśnie uszczelka puściła i kapie olej na zewnątrz... więc kompletnie nie mam do tego rozwiązania zaufania. Za oceanem montują jeszcze OEM 11044AA642 czyli od 2.5 Turbo, ona jest MLS i podobno jest ok. Jak ktoś coś jeszcze podpowie, to będę wdzięczny;)
Wychodzi na to, że trzeba było kupować H6:)

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Re: UPG EJ253

Post 14 gru 2016, o 21:31

SOHC.
1998-2009 ej251-ej253 uszczelka jest taka sama. Rozmawiałem z dwoma mechanikami dzisiaj, obaj skłaniają się do MLS. Ale żaden nie chce robić, kasa to jest z wymiany klocków, tarcz, diagnostyki i regulacji. Sam bym to robił, tylko szarpnąć silnik w ciasnym garażu nie uśmiecha mi się. Latem nie miał bym dylematu.
W każdej benzynie, jaką miałem, robiłem uszczelkę w okolicy 180-250tkm. Zawsze zimą. Zauważyłem, że szczególnie nie służy silnikom gwałtowne schładzanie w kałużach, czy kopnym śniegu.
H6 znam dwa. Jeden już po upg, drugi puszcza na zewnątrz. Ale do 300 dociągnął.

MikeZorro
0 gwiazdek
Auto: Outback 2.5
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: UPG EJ253

Post 14 gru 2016, o 21:55

Jeśli MLS to jaka?
Taką montują do SOHC i ponoć jest lepsze niż ta stalowa pojedyncza: http://www.ebay.com/itm/Genuine-Subaru- ... Lg&vxp=mtr
Uszczelki typu MLS subaru robi dopiero do modeli od 09 r. Do silników turbo są. Ale nie ma takiej OEM do EJ251 i 253...
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
LukaszKam (16 wrz 2018, o 15:23)

rafik555
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: UPG EJ253

Post 16 gru 2016, o 01:39

z ciekawości przy jakim przebiegu się to wydarzyło ?
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców

MikeZorro
0 gwiazdek
Auto: Outback 2.5
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: UPG EJ253

Post 16 gru 2016, o 09:54

Mam traz 176 tyś, ale to już sporo czasu trwa. Pierwsze oznaki pojawiły się przy ok 150 tyś km.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

UPG EJ253

Post 26 paź 2020, o 19:31

Panowie odświeżę kotleta, które sprawdzone uszczelki zakładacie do silnika EJ253 ze słusznym przebiegiem 340kkm?

ODPOWIEDZ