Strona 1 z 1
UPG EJ253
: 12 gru 2016, o 21:00
autor: MikeZorro
Witajcie,
mam pytanie, muszę zabrać się za operację wymiany uszczelki pod głowicą w silniku ej253 SOHC 165 hp z 2007 r. (kapie z kanału olejowego).
Zacząłem czytać i zbierać różne informacje, chcę rozprawić się z tym kłopotem na dłuuugo:) i pojawiły się wątpliwości co do rodzaju uszczelki, która ma być zastosowana.
Amerykanie na różnych forach twierdzą, że uszczelka OEM do tego modelu o nr 11044AA633 nie jest typu Multi - Layer Steel (MLS) tylko Single... i zalecają wymianę na OEM 11044AA642 lub montują uszczelki firm six stars lub fel-pro (obie MLS). Uszczelka 11044AA642 jest z silnika EJ255, w niektórych sklepach sprzedają ją jako "upgread" uszczelki 633, różni się nieznacznie grubością: (0.56mm vs 0.65mm).
Tak jak napisałem, chciałbym ten kłopot załatwić na długo - zwłaszcza, że nie jest to turbodoładowany potwór:) i jeśli ktoś zagłębiał się w taki temat to wielka prośba o poradę;)
Re: UPG EJ253
: 13 gru 2016, o 00:08
autor: luki_man
A po numerze vin aso Ci nie dobierze? Ja bym OEM montował.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Re: UPG EJ253
: 13 gru 2016, o 00:36
autor: MikeZorro
Wiem jaka wg vin wychodzi: to jest 11044AA633, tylko po przeczytaniu np. tego wątku:
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... els-69170/ wychodzi na to, że jest to stary typ uszczelki i nie jest to jednak MLS, który podobno eliminuje przeciekanie z kanałów olejowych.
Nie polecają tej 633... może za dużo czytam i nie powinienem się zastanawiać i montować OEM, ale wychodzi na to, że uszczelki w technologii MLS są lepsze i rozwiązują problem UPG w 2.5 NA.
Re: UPG EJ253
: 13 gru 2016, o 17:43
autor: Soltys
Wkladaj cienka stalowa niekoniecznie oem.
Re: UPG EJ253
: 14 gru 2016, o 19:35
autor: BiP
No to ciekawe, co mnie forum doradzi
Pacjent OBK 2000r przebieg 210000. Przy 100tkm zlokalizowałem źródło ubytku plynu chłodniczego- upg wyciek na zewnątrz. Podejrzewam, że ma to od nowości, kupiłem go z 37000, przy 45000 założony gaz, gazownika za te ubytki płynu przeczołgałem,

byłem pewien, że to gdzieś przy instalacji płyn ucieka. Dolewając szklankę na 2 miesiące dojeździłem do wymiany rozrządu, silnik idzie na stół.
Pytanie zasadnicze brzmi: blaszka czy gruba? Czy oprócz planowania głowic planować blok?
Re: UPG EJ253
: 14 gru 2016, o 20:00
autor: MikeZorro
Masz 2.5 SOHC? Z tego co się dowiedziałem, to trzeba dokładnie przygotować zarówno głowice jak i blok. Uszczelka OEM 11044AA633 jest stalowa, ale po lekturze wielu wątków na innych forach jest pojedyncza (czyli jednak nie MLS), Pewnie jak blok i głowice są profi przygotowane to powinno być ok, tylko, że u mnie już jedna taka właśnie uszczelka puściła i kapie olej na zewnątrz... więc kompletnie nie mam do tego rozwiązania zaufania. Za oceanem montują jeszcze OEM 11044AA642 czyli od 2.5 Turbo, ona jest MLS i podobno jest ok. Jak ktoś coś jeszcze podpowie, to będę wdzięczny;)
Wychodzi na to, że trzeba było kupować H6:)
Re: UPG EJ253
: 14 gru 2016, o 21:31
autor: BiP
SOHC.
1998-2009 ej251-ej253 uszczelka jest taka sama. Rozmawiałem z dwoma mechanikami dzisiaj, obaj skłaniają się do MLS. Ale żaden nie chce robić, kasa to jest z wymiany klocków, tarcz, diagnostyki i regulacji. Sam bym to robił, tylko szarpnąć silnik w ciasnym garażu nie uśmiecha mi się. Latem nie miał bym dylematu.
W każdej benzynie, jaką miałem, robiłem uszczelkę w okolicy 180-250tkm. Zawsze zimą. Zauważyłem, że szczególnie nie służy silnikom gwałtowne schładzanie w kałużach, czy kopnym śniegu.
H6 znam dwa. Jeden już po upg, drugi puszcza na zewnątrz. Ale do 300 dociągnął.
Re: UPG EJ253
: 14 gru 2016, o 21:55
autor: MikeZorro
Jeśli MLS to jaka?
Taką montują do SOHC i ponoć jest lepsze niż ta stalowa pojedyncza:
http://www.ebay.com/itm/Genuine-Subaru- ... Lg&vxp=mtr
Uszczelki typu MLS subaru robi dopiero do modeli od 09 r. Do silników turbo są. Ale nie ma takiej OEM do EJ251 i 253...
Re: UPG EJ253
: 16 gru 2016, o 01:39
autor: rafik555
z ciekawości przy jakim przebiegu się to wydarzyło ?
Re: UPG EJ253
: 16 gru 2016, o 09:54
autor: MikeZorro
Mam traz 176 tyś, ale to już sporo czasu trwa. Pierwsze oznaki pojawiły się przy ok 150 tyś km.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
UPG EJ253
: 26 paź 2020, o 19:31
autor: lutek34
Panowie odświeżę kotleta, które sprawdzone uszczelki zakładacie do silnika EJ253 ze słusznym przebiegiem 340kkm?