Strona 1 z 2

Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 20:53
autor: Rob-Ko
przeskoczył pasek rozrządu silnik ośmiozaworowy ! :wall: Spotkanie tłoków z zaworami ..... prawdopodobne ? :wall:

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 21:20
autor: Azrael
Wydaje mi się że ssące jednowałkowe są bezkolizyjne albo "prawie" bezkolizyjne.

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 21:22
autor: Bergen
Silnik ośmiozaworowy w Foresterze ? Ki diabeł :?

Jeśli masz na myśli wolnossący silnik 16V OHC, to jest bezkolizyjny.

Az był szybciejszy :->

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 21:27
autor: deLux
Bergen pisze: Az był szybciejszy :->

bo ma turbo :mrgreen:

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 21:28
autor: Azrael
deLux pisze: bo ma turbo :mrgreen:

Nie ma :(

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 21:41
autor: Rob-Ko
kod silnika to EJ202NXZVB wiec według ,,Subaru parts catalog'' jest to silnik posiadający dwa zawory na cylinder.

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 21:52
autor: Azrael
Rob-Ko, nie wiem co masz za Subaru parts catalogue ale mówi wyraźnie że jest 8 sztuk wydechowych i 8 sztuk ssących.

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 22:17
autor: Rob-Ko
na bank jestem lamerem ale .... tak mi pokazało :http://opposedforces.com/parts/forester ... tration_1/

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 22:23
autor: Azrael
Rob-Ko, ja tu widzę wyraźnie że 8 zaworów wydechowych.

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 22:29
autor: deLux
nie takie ważne ile masz zaworów jeśli krzywe ;-) a jeśli proste to też nie aż tak ważne skoro proste
masz pewnie silnik jak u mnie w avatarze chociaż ja mam 2 wałki na głowicę tak na prawdę

a na ilustracji są przerywane kreseczki rozmnażające zaworki :whistle:

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 22:36
autor: Bergen
Mniejsza o te zawory.

Masz silnik OHC, bezkolizyjny. Kup porządny pasek, ściągnij osłonę rozrządu, odkręć napinacz, na pasku (jeśli jest porządny) są kreski, na kołach pasowych są znaczniki, załóż pasek tak żeby kreski zrównały się ze znacznikami na kołach a znaczniki na kołach ze znacznikami na silniku, włóż napinacz w imadło i go ściśnij, wsadź w otwór w napinaczu gwóźdź, przykręć napinacz, wyjmij gwóźdź, złóż resztę do kupy, odpal silnik i nie grzesz więcej :mrgreen:

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 23:27
autor: Rob-Ko
Same dobre wieści ! DOBRZY LUDZIE posty piszą! Bogowie Wam w grzecznych i dobrych dzieciach wynagrodzą ! (jeśli to co piszecie to prawda )

Re: Przeskoczył pasek!

: 5 kwie 2009, o 23:40
autor: milak
Rob-Ko pisze:przeskoczył pasek rozrządu silnik ośmiozaworowy ! :wall: Spotkanie tłoków z zaworami ..... prawdopodobne ? :wall:
a skąd pewność? domniemanie ? że przeskoczył ?

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 02:13
autor: Rob-Ko
znaki na kołach rozrządu po stronie pasażera się za cholerę nie pokrywają i jeszcze dodatkowo .... zapalić nie chce, po tym jak zgasł w czasie jazdy( i jeszcze dodatkowo zapalił sobie czerwone światełko check engine a komputer żadnych błędów nie zarejestrował) !

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 07:58
autor: prosperopro
ja mialem tak po wypadku forkiem ale u mnie poszly zawory 2 wygielo je rowno jak cos pomoze to silnik chodzil ale gasl na wolnych obrotach duzo palili czuc bylo benzyne wszedzie ;P

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 09:44
autor: deLux
Rob-Ko, może napinacz sobie nowy spraw skoro tak sobie przeskoczyło ...

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 11:48
autor: Bergen
To, czy napinacz jest sprawny, łatwo sprawdzić empirycznie - musi być bardziej suchy niż pieprz i dać się ścisnąć tylko w imadle. Jeśli oba przypadki testowe przejdzie pozytywnie, oznacza to, że jest OK ;-)

Inna sprawa, że coś w układzie musi być niesprawne, skoro przeskoczyło.

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 11:58
autor: Azrael
Bergen, czasem tym elementem układu jest kierowca :giggle:

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 13:49
autor: rasputin
jak zafundować sobie (z winy kierowcy) przeskoczenie paska?

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 13:55
autor: Azrael
rasputin, np. redukcją taką co wkręci motor na 9 tys.

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 13:57
autor: Bergen
Misshiftem to można sobie nawet tłoczek bokiem wyciągnąć :whistle:

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 14:04
autor: Azrael
Bergen, zawory się zwykle urywają w Subaru najpierw. Przynajmniej w turbo.

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 14:31
autor: Rob-Ko
Litości ! Pastwicie sie nad biednym, zestresowanym posiadaczem zepsutego Forysia :cofee: ! Staruszek jest w automacie i nie było żadnych redukcji ani innych szaleństw. Prędkość płynnej jazdy przed awarią ok.50 km/h ! :wall:
Ja tylko wygladam jak morderca starych Subarynek a tak naprawdę to nawet stonki bym nie przejechał ! :whistle:

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 14:41
autor: Azrael
Rob-Ko, pski same z siebie nie przeskakują przy 50km/h. Albo to auto miało nie wymieniony rozrząd na czas, albo coś wadliwego.

Re: Przeskoczył pasek!

: 6 kwie 2009, o 15:15
autor: Bergen
Azrael, Twoja wiedza na temat skutków misshifta jest podejrzanie bogata ;-) :giggle: