Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Ważne wątki

Przeskoczył pasek!

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 5 kwi 2009, o 19:53

przeskoczył pasek rozrządu silnik ośmiozaworowy ! :wall: Spotkanie tłoków z zaworami ..... prawdopodobne ? :wall:
Rob-Ko
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester 2,0 99
Skąd: Wrocław
  

Post 5 kwi 2009, o 20:20

Wydaje mi się że ssące jednowałkowe są bezkolizyjne albo "prawie" bezkolizyjne.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 5 kwi 2009, o 20:22

Silnik ośmiozaworowy w Foresterze ? Ki diabeł :?

Jeśli masz na myśli wolnossący silnik 16V OHC, to jest bezkolizyjny.

[EDIT] Az był szybciejszy :->
Bergen
Moderator
 
Skąd: Wrocław
  

Post 5 kwi 2009, o 20:27

Bergen napisał(a):[EDIT] Az był szybciejszy :->

bo ma turbo :mrgreen:
deLux
5 gwiazdek
 
Auto: X.X
  

Post 5 kwi 2009, o 20:28

deLux napisał(a):bo ma turbo :mrgreen:


Nie ma :(
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 5 kwi 2009, o 20:41

kod silnika to EJ202NXZVB wiec według ,,Subaru parts catalog'' jest to silnik posiadający dwa zawory na cylinder.
Rob-Ko
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester 2,0 99
Skąd: Wrocław
  

Post 5 kwi 2009, o 20:52

Rob-Ko, nie wiem co masz za Subaru parts catalogue ale mówi wyraźnie że jest 8 sztuk wydechowych i 8 sztuk ssących.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 5 kwi 2009, o 21:17

na bank jestem lamerem ale .... tak mi pokazało :http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_6/engine/valve_mechanism/illustration_1/
Rob-Ko
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester 2,0 99
Skąd: Wrocław
  

Post 5 kwi 2009, o 21:23

Rob-Ko, ja tu widzę wyraźnie że 8 zaworów wydechowych.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 5 kwi 2009, o 21:29

nie takie ważne ile masz zaworów jeśli krzywe ;-) a jeśli proste to też nie aż tak ważne skoro proste
masz pewnie silnik jak u mnie w avatarze chociaż ja mam 2 wałki na głowicę tak na prawdę

a na ilustracji są przerywane kreseczki rozmnażające zaworki :whistle:
deLux
5 gwiazdek
 
Auto: X.X
  

Post 5 kwi 2009, o 21:36

Mniejsza o te zawory.

Masz silnik OHC, bezkolizyjny. Kup porządny pasek, ściągnij osłonę rozrządu, odkręć napinacz, na pasku (jeśli jest porządny) są kreski, na kołach pasowych są znaczniki, załóż pasek tak żeby kreski zrównały się ze znacznikami na kołach a znaczniki na kołach ze znacznikami na silniku, włóż napinacz w imadło i go ściśnij, wsadź w otwór w napinaczu gwóźdź, przykręć napinacz, wyjmij gwóźdź, złóż resztę do kupy, odpal silnik i nie grzesz więcej :mrgreen:
Bergen
Moderator
 
Skąd: Wrocław
  

Post 5 kwi 2009, o 22:27

Same dobre wieści ! DOBRZY LUDZIE posty piszą! Bogowie Wam w grzecznych i dobrych dzieciach wynagrodzą ! (jeśli to co piszecie to prawda )
Rob-Ko
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester 2,0 99
Skąd: Wrocław
  

Post 5 kwi 2009, o 22:40

Rob-Ko napisał(a):przeskoczył pasek rozrządu silnik ośmiozaworowy ! :wall: Spotkanie tłoków z zaworami ..... prawdopodobne ? :wall:


a skąd pewność? domniemanie ? że przeskoczył ?
Milak
(ex- OBK MY01 H6)
milak
1 gwiazdka
 
  

Post 6 kwi 2009, o 01:13

znaki na kołach rozrządu po stronie pasażera się za cholerę nie pokrywają i jeszcze dodatkowo .... zapalić nie chce, po tym jak zgasł w czasie jazdy( i jeszcze dodatkowo zapalił sobie czerwone światełko check engine a komputer żadnych błędów nie zarejestrował) !
Rob-Ko
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester 2,0 99
Skąd: Wrocław
  

Post 6 kwi 2009, o 06:58

ja mialem tak po wypadku forkiem ale u mnie poszly zawory 2 wygielo je rowno jak cos pomoze to silnik chodzil ale gasl na wolnych obrotach duzo palili czuc bylo benzyne wszedzie ;P
prosperopro
0 gwiazdek
 
Auto: forester 2.0 gx
  

Post 6 kwi 2009, o 08:44

Rob-Ko, może napinacz sobie nowy spraw skoro tak sobie przeskoczyło ...
deLux
5 gwiazdek
 
Auto: X.X
  

Post 6 kwi 2009, o 10:48

To, czy napinacz jest sprawny, łatwo sprawdzić empirycznie - musi być bardziej suchy niż pieprz i dać się ścisnąć tylko w imadle. Jeśli oba przypadki testowe przejdzie pozytywnie, oznacza to, że jest OK ;-)

Inna sprawa, że coś w układzie musi być niesprawne, skoro przeskoczyło.
Bergen
Moderator
 
Skąd: Wrocław
  

Post 6 kwi 2009, o 10:58

Bergen, czasem tym elementem układu jest kierowca :giggle:
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 6 kwi 2009, o 12:49

jak zafundować sobie (z winy kierowcy) przeskoczenie paska?
.
rasputin
2 gwiazdki
 
Auto: WRX
  

Post 6 kwi 2009, o 12:55

rasputin, np. redukcją taką co wkręci motor na 9 tys.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 6 kwi 2009, o 12:57

Misshiftem to można sobie nawet tłoczek bokiem wyciągnąć :whistle:
Bergen
Moderator
 
Skąd: Wrocław
  

Post 6 kwi 2009, o 13:04

Bergen, zawory się zwykle urywają w Subaru najpierw. Przynajmniej w turbo.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 6 kwi 2009, o 13:31

Litości ! Pastwicie sie nad biednym, zestresowanym posiadaczem zepsutego Forysia :cofee: ! Staruszek jest w automacie i nie było żadnych redukcji ani innych szaleństw. Prędkość płynnej jazdy przed awarią ok.50 km/h ! :wall:
Ja tylko wygladam jak morderca starych Subarynek a tak naprawdę to nawet stonki bym nie przejechał ! :whistle:
Rob-Ko
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Forester 2,0 99
Skąd: Wrocław
  

Post 6 kwi 2009, o 13:41

Rob-Ko, pski same z siebie nie przeskakują przy 50km/h. Albo to auto miało nie wymieniony rozrząd na czas, albo coś wadliwego.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 6 kwi 2009, o 14:15

Azrael, Twoja wiedza na temat skutków misshifta jest podejrzanie bogata ;-) :giggle:
Bergen
Moderator
 
Skąd: Wrocław
  

Następna strona

Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], mattlely i 5 gości