Strona 1 z 1

Pompa to, czy maglownica?

: 7 sty 2017, o 17:55
autor: fabziq
Dzień dobry wieczór ! :-)

Muszę się coś kolegów/koleżanek coś doradzić, zanim pojadę i zrobię dym u mojego mechanika :giggle:

Otóż niecałe 2 miesiące temu regenerowałem pompę wspomagania, ponieważ zaczęła cholernie wyć. Zapłaciłem 400 zł i bomba, ryra jak należy. Jednak teraz jak zaczęły się mrozy problem wrócił... I już miałem jechać oddać pompę na reklamację, lecz tym razem troszkę podumałem nad tym i sprawa jest dość dziwna.. Gdy oddawałem moją su w październiku były wtedy mrozy, a jak odbierałem już nie. Wróciło, jak zaczęły się mrozy w połowie grudnia, jednak wycie nie jest cały czas, tzn gdy samochód się zagrzeje, problemu jakby nie było. Wyje cały czas na zimnym jednostajnie, a jak zacznę kręcić kierownicą to dużo mocniej, różnicy w pracy kierownicy poza odgłosami nie zauważyłem. I tu moje pytanie... Czy może to być maglownica, albo coś innego? Bo pompa jakby było coś nie halo to powinna wyć cały czas, nie tylko na zimnym, mylę się?

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam :mrgreen:

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 8 sty 2017, o 09:46
autor: busik
Jesteś w błędzie. Jeśli wyła wcześniej to był jej koniec. Regeneracja pompy nie wiele daje. Bergen swego czasu wrzucał tu filmik z wymiany uszczelnienia - ale to nie regeneracja. Jeśli firma, która Ci to robiła zajęła się również jakimkolwiek szlifowaniem wnętrza pompy - to możesz ją wyrzucić (tę pompę oczywiście). Pisałem juz jakiś czas temu, że Subaru powleka wnętrza pomp swojego rodzaju glazurą, przez co po jakimkolwiek szlifowaniu, nie łapią juz wymiarów. Zimno/cieplo - materiał sie kurczy/rozszerza - stąd masz różne zachowania w zależności od temperatury pompy.

Szukaj sprawnej z rozbitka i wymień - moja sugestia

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 8 sty 2017, o 12:28
autor: euyot
Czyli jak wyje na mrozie a na dodatniej nie to i tak trzeba sie zajac?

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 8 sty 2017, o 14:21
autor: fabziq
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :-)

Myślałem po prostu, że pompa niepotrzebnie robiona, a przyczyna gdzie indziej... no ale cóż... Pozostaje się teraz jakoś dogadać z mechanikiem, który zgarnął 400 zł, a problem się tylko nasilił...

I jeszcze nie wiesz może, czy z subaraka z innym silnikiem pompa będzie taka sama? Na allegro tego sporo, ale głównie z wrx... a u mnie na miejscu znalazłem z 1.6TS z 2002r... myślisz, że podejdzie?

http://allegro.pl/subaru-impreza-gd-1-6 ... 49123.html

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 8 sty 2017, o 20:48
autor: busik
Znajdz spokojnie dokładnie taką jak potrzebujesz, mogą się różnić uchwytami. Jeśli swoją wyjmowales, to mniej więcej wiesz jak wyglądała.

Co do firmy - mi kasę oddali, bo pierwszy raz robili taką pompę i nie wiedzieli że ich się nie da zregenerować. Oczywiście jeśli wina leży tylko w oringach lub uszczelnieniu, to da się to ogarnąć. Ale jak się ktoś weźmie za szlifowanie, to amen w paciezu. Ja za używke do OBKa płaciłem 200 zł z przesyłką, więc regeneracja się tym bardziej nie opłaca.

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 9 sty 2017, o 02:18
autor: fudżisubo;)
Cześć kolego fabziq mam ten sam problem ze swoją pompą w S turbo już wyzionęła ducha wyje na zimnym jakby świnie zarzynali jak się zagrzeje nie słychać. Tylko czuć przy gwałtownych ruchach fajerą że jest większy opór i czasem rzygnie sobie olejem (pieni się trochę) wywala gdzieś czasem trochę oleju. Kupiłem używkę za 250zł na dniach wymienię bo nie mam gdzie :-( ale muszę to ogarnąć sam filozofii z tym nie ma :-) Pytanie do kolegów zwykły ATF czerwony wystarczy czy coś lać OEM?

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 9 sty 2017, o 08:22
autor: Bergen
busik pisze: Bergen swego czasu wrzucał tu filmik z wymiany uszczelnienia - ale to nie regeneracja
Hola hola! ;)

Mój filmik był z regeneracji - tam wymieniałem nie tylko simmeringi (uszczelniacze) i oringi (uszczelki) ale też łożyska. ALE - tak można traktować tylko bardzo stare pompy wspomagania, bo nowsze (podejrzewam że po 2001 roku), tak jak mówisz, mają jakiś magiczny szuwaks w środku.

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 9 sty 2017, o 16:09
autor: fabziq
busik pisze: Jeśli swoją wyjmowales, to mniej więcej wiesz jak wyglądała.

I tu jest właśnie pies pogrzebany, bo robiła to firma, więc nie mam zielonego pojęcia jak ona wygląda... Zgodzili się oddać pieniądze, pod warunkiem, że przywiozę inną, a obecną zatrzymają. Czy mógłby ktoś doradzić, czym różnią się te 2 pompy?

http://allegro.pl/subaru-impreza-2-0-gd ... 94825.html

http://allegro.pl/subaru-impreza-ii-2-0 ... 38306.html

Niby wszystko to samo, a wizualnie się trochę jakby różnią ;-(

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 9 sty 2017, o 18:45
autor: fabziq
Ryzyk fizyk, kupiłem :lol:

Skorzystałem z tej strony:

http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... /oil_pump/

Na tej podstawie stwierdziłem, że różnica jest między n/a, a turbo my01-my02.. A od my03- wszystko jest tak samo i w n/a i w turbo...
Postawiłem na sztukę z wolnnossaka blob my04, oby siadła :-)

http://allegro.pl/subaru-impreza-2-0-gd ... 94825.html

Samochód mam podstawić w następny poniedziałek, jak tylko będzie gotowe dam znać co i jak. Dzięki jeszcze raz za pomocne rady :thumb:

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 13 sty 2017, o 22:06
autor: fabziq
Pompa wreszcie przyszła, w poniedziałek jadę montować... Oby pasowała... i była sprawna, jak to sprzedający się zarzekał :lol:

Obrazek

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 6 mar 2017, o 13:11
autor: fudżisubo;)
Pompa wymieniona na używkę zalana nowym płynem jest cisza :thumb: Bergen starą spróbuję zregenerować twoim sposobem przy pomocy filmiku twojego autorstwa. Będzie to jej reaktywacja :giggle:

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 6 mar 2017, o 17:12
autor: SAAB2.3AERO
dajcie link do filmiku

Re: Pompa to, czy maglownica?

: 7 mar 2017, o 19:37
autor: SAAB2.3AERO
są gdzieś dostępne zestawy uszczelnień i ewentualnie łożysk do tych pomp?