Forum Subaru

Przejdź do zawartości

UTURBIENIE Outback H6 3.6

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 8 sty 2017, o 10:30

Witam,

z info jakie uzyskałem z kluczykgarage.pl da się to zrobić na gotowo w budżecie do !! 10 kzł -- ale oni subaru nie robią, turbią jak widzę lexy i hondy.
ktoś się skusił na taki zabieg ? coś złyszał złego ? pozytywnego ? ponoć daje to do +60% mocy.

tak pomyślałem lekkie turbo i LPG i ma się wszystko i kopyto z dołu i małe spalanie.

optymalizacja pracy H6 - 3.6 w maptek-u : dolot/wydech/katy/przeprogramowanie na Pb98 to może być w maxie + 30Nm/KM dostępne wcale nie z dołu a kosztuje gdzieś około 5000 brutto (nie dają dokładnej ceny), więc chyba lepiej by było dać małą turbinkę - małe doładowanie + stały wymuszony obieg oleju do turbiny pompką pracujacą do 2min po zgaszeniu motoru co by turbinka pojeżdziła ze 300-400 kkm i jest wszystko.

ps.podobno oni to dobrze robią : https://www.facebook.com/jnspw
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 8 sty 2017, o 12:07

Mam uturbione H6, więc w zapewnienia zrobienia tego za 10.000 pln nie uwierzę. Chyba, że ktoś nie rusza silnika i po prostu dokłada turbo z osprzętem. Ale wtedy z kolei nie uwierzę, że jest to zrobione dobrze.
Do turbo przede wszystkim trzeba silnik odprężyć, a to się wiąże co najmniej z wymianą UPG (ja akurat odprężałem na tłokach), co już robi niemały koszt. Do tego zakup turbo i jeśli kupisz nowe, to już mamy 10.000 ;-) Ale nawet jeśli używka, to trzeba do tego masę osprzętu, IC i tym podobne, a na końcu dobrze byłoby jeszcze to wszystko wystroić. Więc tak na szybko, to żeby to zrobić oszczędnie, to budżet 2x większy będzie potrzebny. Żeby z kolei zrobić porządnie, to dołożyłbym do tego wymianę tłoków, korb (wału pewnie nie ma szans), co znowu kwotę ciągnie w górę o kolejne grube tysiące pln.
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 8 sty 2017, o 12:18

ok ---- usiadłem na ziemi. :o

wiesz 10 kpln powiedział fachowiec od turbienia --- robi tego sporo więc pomyślałem sobie czemu miał by mnie kłamac.
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 8 sty 2017, o 12:29

No ale popatrz co za fachowiec. Powiedział Ci 10, ale powiedział też, że on tego nie zrobi, bo robi hondy ;-) To powinno już wystarczyć co do rzetelności jego wyceny odnośnie Subaru ;-)
Wiem, że są "fachowcy", co tak robią silniki. Znam nawet jedno H6 tak zrobione, co w gietku po KJS-ach jeździ. Ale jego właściciel zrobił to z pełną premedytacją i kolejny silnik już czeka u niego na półce.
A jak już siedzisz, to napiszę, że do tego, co już wymieniłem, to żeby było naprawdę porządnie, trzeba pomyśleć jeszcze o wtryskach, cewkach, wydechu, mocniejszym chłodzeniu, nowym kompie, ... ... ...
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 8 sty 2017, o 12:52

wiesz uwierzyłem i nie uwierzyłem, przyjałem to jako ciekawą informację, zdecydowałem to skonfrontować na obu forach subaru i juz wiem co nieco ---- odzew jest.

wiesz oni hondy i lexy robia i widac to po zakladce "nasze projekty" - ile im ludzie za to płaca nie wiem.ale pewnie by takiego lexusa is 200 lub 300 uturbić tez trzeba trochę hajsu wpakować. analogia w silnikach wolnossących wszak istnieje.

moim skrzywieniem jest to że lubię grzebać przy motorach ale z drugiej strony chce auto komfortowe bezawaryjne a nie z kpl. części na półce do wymiany i lawetą z werbkowic do warszawy.

z jakiś wzgledów subaru nie turbi motorów w outbacku a w forku tylko 2.0L XT.levorg tez tylko 1.6 nie ma takiej ekspansji turbo jak np. audi.
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 8 sty 2017, o 13:31

Nie znam się na Hondach ani Lexach, może tam części są tańsze, a może silniki mocniejsze i znoszą dłużej małe doładowanie bez odprężania.
W Subaraku tak łatwo nie ma. I co gorsza, jak się wysypie H6, to i z częściami na półce ciężko raczej.
Dlatego gdyby to było takie łatwe i tanie, to H6 turbo pewnie sporo by jeździło. A nie jeździ ;-)
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 8 sty 2017, o 13:34

amen - zamykam temat.
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 8 sty 2017, o 13:42

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html
leon
6 gwiazdek
 
Auto: Kąąbi 3 + Cąąbi X
  

Post 8 sty 2017, o 14:03

cos jak arma tez na koncu swiata - ciekawe czy sprzedali cos w polsce, jakies 3 lata temu gadalem z arma w innym temacie no to wtedy oni 2 kity do polski sprzedali do lexa i lex w poznaniu to zakladal i te osoby jezdzily w/g szefa tamtego serwisu -- gwarancji na motor jednak nie dostali.(że sie nie rozleci)
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 8 sty 2017, o 14:04

Leon,na jedno wychodzi. Ja juz kompresor miałem. Sprzedałem i kupiłem turbo ;)
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 8 sty 2017, o 14:08

pegi napisał(a):Sprzedałem i kupiłem turbo ;)


Bo Ty kardkorjesteś. :giggle: Może do dziadkowozu by starczyło ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html
leon
6 gwiazdek
 
Auto: Kąąbi 3 + Cąąbi X
  

Post 8 sty 2017, o 14:10

lmilczarek napisał(a):gwarancji na motor jednak nie dostali.


na turbo też nie będzie,

się ma, się gra ;-)
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html
leon
6 gwiazdek
 
Auto: Kąąbi 3 + Cąąbi X
  

Post 8 sty 2017, o 17:34

Da się ogarnąć H6 na kompresorze Rotrexa, tylko nie w tej cenie, jeździ naprawdę fajnie. Tylko H6 ma bardzo słabe półki tłoków i żeby to pojeździło trochę trzeba zainwestować w tłoki Supertecha. Korby wytrzymują sporo więc nie ma sensu zmieniać. Piszę z doświadczenia :)
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 8 sty 2017, o 17:36

Skwaro, co to za doświadczenie? Podziel się ;-)
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 8 sty 2017, o 17:41

No zbudowaliśmy takie auto, tylko na bazie 3.0 nie 3.6 :)
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 8 sty 2017, o 17:56

A coś więcej? Dołożyliście kompresor i już? Czy tłoki wymienialiście na te, o których pisałeś? To są zwykłe, czy coś odprężają?
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 8 sty 2017, o 18:36

pegi napisał(a):A coś więcej? Dołożyliście kompresor i już? Czy tłoki wymienialiście na te, o których pisałeś? To są zwykłe, czy coś odprężają?

One, pewnie też są zwykle, tylko odległość od sworznia do denka tłoka jest mniejsza i dzięki temu w GMP tłok jest dalej od głowicy, dzięki czemu zmniejsza się stopień sprężania [WINKING FACE]
piotruś
4 gwiazdki
 
Auto: Forester 2,5XT
Skąd: wielkopolska
  

Post 8 sty 2017, o 18:40

W pierwszej wersji dołożyliśmy kompresor, doładowanie 0.6bar w peaku, półki nie dały rady mimo bardzo bezpiecznej mapy. Teraz robimy na tłokach Supertecha, one są w jednej wersji, odprężają do 8.5:1.
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 8 sty 2017, o 19:10

piotruś napisał(a):
pegi napisał(a):A coś więcej? Dołożyliście kompresor i już? Czy tłoki wymienialiście na te, o których pisałeś? To są zwykłe, czy coś odprężają?

One, pewnie też są zwykle, tylko odległość od sworznia do denka tłoka jest mniejsza i dzięki temu w GMP tłok jest dalej od głowicy, dzięki czemu zmniejsza się stopień sprężania [WINKING FACE]

Czyli niezwykłe zwykłe ;-)

skwaro napisał(a):W pierwszej wersji dołożyliśmy kompresor, doładowanie 0.6bar w peaku, półki nie dały rady mimo bardzo bezpiecznej mapy. Teraz robimy na tłokach Supertecha, one są w jednej wersji, odprężają do 8.5:1.

No to ja mam takie same, tylko CP.
A smarowanie zostawiacie seryjne, czy coś kombinujecie?
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 8 sty 2017, o 20:51

Smarowanie seria, wyrobi bo tam się nic nie zmienia w układzie. Rotrex ma swój oddzielny układ olejowy z zewnętrzną chłodnicą. A które dokładnie CP wstawiłeś i na jakim pasowaniu?
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 8 sty 2017, o 21:13

Ja mam H6 SVX-owe, 3.3. CP musiałem zamawiać, bo na półce do tego nie mają. Pierwszy nadwymiar, choć jak się okazało, niepotrzebnie. I pod te tłoki Krasnobrodzka robiła szlif cylindrów. Ile dokładnie? Nie wiem ... Miało być "luźno" :razz:
Kiedyś już wklejałem filmik (wiem, dawno ... ;-) ), teraz silnik już jest przerzucony do innej budy, która powoli się kończy robić.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=ER5gzK_BuMI
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 8 sty 2017, o 21:17

Wracając do kosztów uturbienia - honde można uturbic w miarę tanio, tzn do 10000zł spokojnie uturbimy 1.6 i otrzymamy jakieś w miarę bezpieczne 100%więcej mocy.
W przypadku innego auta gdzie m.in robi się już problem z elektronika to koszty większe. Jakbym miał wykonać turbienie i nie wstydzić się tego później to nie wiem czy wystarczyłoby 20tys ( turbo 5k, wtryski 1,5k standalone +strojenie 4,5k, kolekotr wydechowy, dp, orurowanie, ic, wydech - około 6k,) do tego odprężenie,sprzęgło, itp. Ceny są oczywiście przybliżone. Oczywiście można zrobić taniej,i napewno ktoś się znajdzie kto zrobi taniej.
wałek
0 gwiazdek
 
  

Post 8 sty 2017, o 21:18

Aha, ok. Pod 3.0 są gotowe tłoki Supertecha, nie trzeba kombinować.
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 8 sty 2017, o 22:02

O, heloł Jacku ;-)

wałek napisał(a):wtryski 1,5k

Sześć policzyłeś? ;-)

skwaro napisał(a):Pod 3.0 są gotowe tłoki Supertecha, nie trzeba kombinować

A coś więcej oprócz tłoków wymienialiście? Wtryski, chłodzenie, kompa?
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 8 sty 2017, o 22:19

Pompa paliwa, wtryski, map sensor i trochę innych drobiazgów :) ECU nie trzeba przy Rotrexie zmieniać bo stroisz jak tak samo jak N/A, nie musisz sterować wastegate bo go nie ma :)

Co do cen to za 10k w Hondzie też można pomarzyć jak chce się zrobić dobrze, chyba że na seryjnym silniku, chińskim turbo i osprzęcie ze złomu. Koszty nowych części do turbo są podobne. Robimy obie marki u nas i wiem co mówię. Np. Rotrex w Hondzie Prelude wyszedł kosztowo praktycznie tyle samo co w OBK.
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Następna strona

Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Yahoo [Bot] i 7 gości