Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Ważne wątki

UTURBIENIE Outback H6 3.6

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 8 sty 2017, o 21:41

Jak ktoś chce w hondzie mieć jak pisałem 100% więcej mocy-mowimy o silniku d16 który ma w seri 125 bodajże to 10 tys wystarczy.do hondy kupisz prawie wsztstko po śmiesznych pieniądzach.. Co prawda chińskie ale kupi. Kolektor pod turbo zeliwniak chyba400 zł...Oczywiście nie będzie to jakiś mega wypasiony setup. Ale żeby przekroczyć 300koni, na dobrych gratach i żeby było to naprawdę bezawaryjne to niestety zabraknie 20k.

Paweł, wtryski jeśli są top feed to siemens deka630 kosztuje coś poniżej 250zł. Jeśli side to fakt cena x2 a patrzę teraz i okazuje się że są sidefeed.. Mój błąd

Skwaro masz jakieś zdjęcie z komory?
wałek
0 gwiazdek
 
  

Post 8 sty 2017, o 21:57

Honda bez VTECa to nie Honda ;-) A o chińszczyźnie też pisałem :)

Fotka jedna na szybko:
Załączniki
_DSC0080.jpg
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 8 sty 2017, o 22:06

Przecierz d16 to vtec ;)
Fajnie ze seryjny sterownik ogarnia, masz jakiś wykres?
wałek
0 gwiazdek
 
  

Post 8 sty 2017, o 22:25

wałek napisał(a):Przecierz d16 to vtec ;)
Fajnie ze seryjny sterownik ogarnia, masz jakiś wykres?

Myślałem o d15 :) Zresztą mnie te maleństwa z Civica mnie bawią, częściej grzebiemy przy serii H, K czy F, szczególnie F20C/F22C, czasem jakieś B się trafi :) Wykresu nie było kiedy zrobić ale przepływka była zmaksowana, zrobiliśmy większą średnicę rury pod nią i przeskalowaliśmy, co daje grubo ponad 300KM :)
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 8 sty 2017, o 22:36

wałek napisał(a):Paweł, wtryski jeśli są top feed to siemens deka630 kosztuje coś poniżej 250zł. Jeśli side to fakt cena x2 a patrzę teraz i okazuje się że są sidefeed.. Mój błąd

Nie w tym rzecz, że błąd, ale koszta jeszcze wyższe niż podałeś ;-)
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 8 sty 2017, o 22:40

pegi napisał(a):
wałek napisał(a):Paweł, wtryski jeśli są top feed to siemens deka630 kosztuje coś poniżej 250zł. Jeśli side to fakt cena x2 a patrzę teraz i okazuje się że są sidefeed.. Mój błąd

Nie w tym rzecz, że błąd, ale koszta jeszcze wyższe niż podałeś ;-)

My wsadziliśmy z STI, tanie i sprawdzone, do tego pompa Deatschwerks i wystarczy. Do H6 nie trzeba aż tak bardzo wydajnych wtrysków jak w H4 bo moc się na więcej cylindrów rozkłada :) No ale u Ciebie to chyba side feed idą?
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 8 sty 2017, o 22:45

skwaro napisał(a):My wsadziliśmy z STI

Ale side czy top?

skwaro napisał(a):No ale u Ciebie to chyba side feed idą?

Tak, u mnie są side. Też nie pamiętam już dokładnie (dawno to było, muszę odkopać), coś koło 700. No i bolało :roll: Ale planuję, że Wałek mi zrobi z tego naprawdę gruuuubo powyżej 300 ;-)
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 8 sty 2017, o 22:56

U nas top feed, sporo tańsze i łatwiej kupić coś.
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 9 sty 2017, o 00:11

ja bym się zastanawiał osobiście czy nawet 20 tysięcy wystarczy na zrobienie tego po bożemu... choć Andy Forrest zbudował najmocniejsze ćwiartkowe subaru właśnie z h6, finalnie wyszło chyba ponad 1200 KM i niby gdzieś w Polsce to auto wylądowało. a robiąc listę części tak na spokojnie:
-kolektory wydechowe(albo kolektor)
-turbo
-dolot do turbo
-ic z orurowaniem
-wtryski
-pompa paliwa
-sprzęgło
-komp + strojenie(chyba że seryjnego da się wystroić, ale z tego co wiem to nie)
-ebc
-komplet zegarów(minimum egt + boost + temperatura oleju, warto by było też afr dorzucić)
-przydałby się jakiś sensowny zewnętrzny czujnik stuku(chyba że ecu monitoruje stuki i ma jakieś korekcje)
-większa chłodnica wody
-chłodnica oleju
-przeróbka bloku, żeby zrobić spływ oleju z turbo i zasilanie turbo
-przeróbka układu chłodzenia, żeby dorobić chłodzenie turbo wodą
i na pewno o czymś zapomniałem... można oczywiście wszystko zrobić tanio, np kupić jakieś używane turbo za 1000 zł, w stanie niewiadomym, a można kupić nowego garretta za 4500 zł - albo iść jeszcze dalej i wziąć coś z wyższej półki, np precision. ale wtedy raczej wchodzi w grę kucie silnika, a jak się podliczy koszty to kolejna dycha idzie lekką ręką, jak nie 15... dużo można zaoszczędzić rzeźbiąc samemu, jak ma się możliwości, żeby np zrobić kolektor wydechowy, dolot i powiesić ic to sporo kasy odpada(dobry kolektor dużo kosztuje, wydech też), to samo z ogarnięciem montażu zegarów, ebc czy ecu, albo z układem paliwowym... ale trzeba mieć warunki i sprzęt. ogólnie rzecz biorąc - jak ma to być auto do jazdy codziennej, nie można oszczędzać na niczym - to się mści. i to w najmniej oczekiwanych sytuacjach...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
siewcu
5 gwiazdek
 
Skąd: Wroclaw
  

Post 9 sty 2017, o 08:41

No i z grubsza to samo u mnie jest zrobione. Plus kucizna, panewki itd. Wał został OEM. Intryguje mnie kwestia smarowania. W USA dość powszechnie w większych mocach H6 robią suche miski (zalecają od ca 600 KM). W H6 3.3 jest pompa 12 mm, na której wzorowano się później, tworząc alternatywę dla seryjnej STI. Czytam i wciąż nie wiem, czy to wystarczy (a dmuchnąć chciałbym pewnie ok. 1 bara, na jakieś 450 KM i używać wyłącznie na ostro), czy coś trzeba będzie myśleć o poprawieniu smarowania.
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 9 sty 2017, o 08:51

kiedyś już wklejałem Tribecę z H6 tak zmodzoną


Link: https://www.youtube.com/watch?v=jUW8mvKqpUI
Kiedy wszystko idzie bardzo dobrze, włóż sobie kamień do buta, żeby coś ciebie wytrącało z poczucia komfortu
busik
6 gwiazdek
 
Auto: TriBeca powered by Jako i Japońska 6tka powered by NuLa
Skąd: SM
  

Post 9 sty 2017, o 10:21

Siewcu, do ecu z h6 EcuTek robi soft pod turbo, a korekcję stuku masz nawet w seryjnym ecu. Turbo jest dużo bardziej skomplikowane niż Rotrex, w naszym przypadku odpadła kwestia kolektorów, chłodzenia i smarowania turbo, seryjne chłodzenie silnika spokojnie daje radę bo pod maską nie ma grzejącego wszystko turbo i kolektora, Rotrex ma własne chłodzenie i temp. jego oleju to okolice 80 stopni. Dlatego odpada sporo problemów z tym związanych. Dodatkowo z rzeczy o których zapomniałeś jeszcze trzeba dopisać mapsensor bo seria wystarczy do 0,3bar, no i większa rura do przepływki bo ona też szybko przestaje wystarczać. Reszta z grubsza się zgadza.

Busik, ta Tribeca ma Raptora, on jest na mechanicznej przekładni i trochę mniej wydajny niż Rotrex :) W Australii to pakują na masę do H6 :)
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 9 sty 2017, o 22:18

pegi napisał(a):No i z grubsza to samo u mnie jest zrobione. Plus kucizna, panewki itd. Wał został OEM. Intryguje mnie kwestia smarowania. W USA dość powszechnie w większych mocach H6 robią suche miski (zalecają od ca 600 KM). W H6 3.3 jest pompa 12 mm, na której wzorowano się później, tworząc alternatywę dla seryjnej STI. Czytam i wciąż nie wiem, czy to wystarczy (a dmuchnąć chciałbym pewnie ok. 1 bara, na jakieś 450 KM i używać wyłącznie na ostro), czy coś trzeba będzie myśleć o poprawieniu smarowania.

sucha miska to bardzo skomplikowany temat... i nie wiem gdzie jest sens wiązania konieczności suchej miski z mocą, jeśli chodzi o same przeciążenia i uciekanie oleju spod smoka to strasznie dużo robią przegrody w misce, i samo jej powiększenie - w drifcie często takie patenty się stosuje i działa wszystko bez suchej miski...

skwaro napisał(a):Siewcu, do ecu z h6 EcuTek robi soft pod turbo, a korekcję stuku masz nawet w seryjnym ecu. Turbo jest dużo bardziej skomplikowane niż Rotrex, w naszym przypadku odpadła kwestia kolektorów, chłodzenia i smarowania turbo, seryjne chłodzenie silnika spokojnie daje radę bo pod maską nie ma grzejącego wszystko turbo i kolektora, Rotrex ma własne chłodzenie i temp. jego oleju to okolice 80 stopni. Dlatego odpada sporo problemów z tym związanych. Dodatkowo z rzeczy o których zapomniałeś jeszcze trzeba dopisać mapsensor bo seria wystarczy do 0,3bar, no i większa rura do przepływki bo ona też szybko przestaje wystarczać. Reszta z grubsza się zgadza.

Busik, ta Tribeca ma Raptora, on jest na mechanicznej przekładni i trochę mniej wydajny niż Rotrex :) W Australii to pakują na masę do H6 :)

kompresor to zupełnie co innego niż turbo ;) co do softa - tak jak pisałem, nie wiem co i jak, a korekcja stuku to wiem, że jest - pytanie tylko jak skuteczna przy turbo. o mapsensorze faktycznie zapomniałem, ale rura od przepływki zawarta była w dolocie, bo trzeba przecież zrobić też do turbo dolot ;) choć to niekoniecznie dobry pomysł, bo lepiej działają auta wystrojone na SD... no i ecutek to też niekoniecznie dobre rozwiązanie, między innymi dlatego, że u nas tylko jedna osoba to ogarnia - i jeśli wyjdzie jakaś poprawka to jazda przez pół kraju może być lekko problematyczna.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
siewcu
5 gwiazdek
 
Skąd: Wroclaw
  

Post 9 sty 2017, o 22:25

siewcu napisał(a):nie wiem gdzie jest sens wiązania konieczności suchej miski z mocą, jeśli chodzi o same przeciążenia i uciekanie oleju spod smoka to strasznie dużo robią przegrody w misce, i samo jej powiększenie - w drifcie często takie patenty się stosuje i działa wszystko bez suchej miski...

Dlaczego tak polecają tam, gdzie czytałem, że polecają, to dokładnie nie wiem. Nie jestem aż takim specem, a raczej w ogóle nie jestem specem ani mechanikiem, ale tłumaczą to koniecznością zapewnienia większego ciśnienia oleju. Wiem, że mają gotowe setupy do EG33, które wychodzą +- 15.000 pln.
Dlaczego ja o tym myślę? Tak, głównie ze względu na przeciążenia. Póki co miskę będę miał customową. "Przegrody" też w niej będą. Ale nie wiem czy to wystarczy, dlatego pytam :razz: A i tak, jeśli już, to wolałbym wydać 15 tys. na suchą miskę, niż jeszcze więcej na budowę nowego silnika ... ;-)
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 9 sty 2017, o 22:54

tylko się jeszcze zastanów, czy ktoś Ci tę suchą miskę poskłada tak, żeby niespodzianki niemiłej nie było ;) wiesz, generalnie dużo załatwia monitorowanie temperatury i ciśnienia oleju - i dobrze mieć zegar, który ma też warning na niskie ciśnienie. znam tylko jeden, rwd power multidisplay - fajna sprawa i ma niesamowite ebc z trybem uczenia się, który faktycznie działa :) i nawet na kiepskim solenoidzie idzie ogarnąć stabilne doładowanie.

a tak swoją drogą - co Ty w tym silniku narzeźbiłeś poza kutymi tłokami, że wyjdzie to więcej niż 15k?
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
siewcu
5 gwiazdek
 
Skąd: Wroclaw
  

Post 9 sty 2017, o 22:59

Ciśnienie oleju i temperatura na pewno będą monitorowane ;-)
A silnik dostał całościową obróbkę bloku, głowic, wszystkie nowe uszczelnienia i uszczelki, kute tłoki, kute korby, obróbka wału, panewki ... Gdyby siadł i trzeba było kupić i robić, na pewno w 15 by się nie zamknął.
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 9 sty 2017, o 23:27

a, to fakt. nie da rady za tyle zrobić ;) sucha miska oznacza w teorii brak problemów ze smarowaniem, tylko czy ktoś Ci to zrobi tak, żeby było w 200% pewne...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
siewcu
5 gwiazdek
 
Skąd: Wroclaw
  

Post 9 sty 2017, o 23:30

Póki co nie mam tych 15 na suchą miskę, bo jeszcze xxx pln trzeba w pilniejsze sprawy w aucie włożyć ;-) No i jeśli by nie trzeba było, nie wydawałbym i nie robił. Ale jak by trzeba, to trzeba.
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 9 sty 2017, o 23:34

Napewno dobry czujnik ciśnienia oleju, w dobrym miejscu zainstalowany, dobrze skonfigurowane zabezpieczenie opierające się na danych z tego czujnika będzie bezpieczniejsze niz zegar, na którego i tak nie będzie miał czasu patrzeć..a jak zauwazy to może być za późno.. a zresztą u Pawła będzie display to będzie możlwiość wyboru.

kwestia olejowa to fakt sprawa do przemyślenia.. :)

kompresory wspomniane wcześniej mają elektro sprzęgło ? jakiś zawór bypass ?
wałek
0 gwiazdek
 
  

Post 10 sty 2017, o 07:04

wałek napisał(a):dobrze skonfigurowane zabezpieczenie opierające się na danych z tego czujnika będzie bezpieczniejsze niz zegar

Co to będzie co robiło?

wałek napisał(a):zegar, na którego i tak nie będzie miał czasu patrzeć

Prędkościomierz też do wywalenia ;-)
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 10 sty 2017, o 08:29

Czytam i jak widzę te cyferki to mi się odechciało...
A taki chytry plan miałem... :whistle:
szamot
5 gwiazdek
 
Auto: Czarne
Skąd: Tbg
  

Post 10 sty 2017, o 11:46

wałek napisał(a):Napewno dobry czujnik ciśnienia oleju, w dobrym miejscu zainstalowany, dobrze skonfigurowane zabezpieczenie opierające się na danych z tego czujnika będzie bezpieczniejsze niz zegar, na którego i tak nie będzie miał czasu patrzeć..a jak zauwazy to może być za późno.. a zresztą u Pawła będzie display to będzie możlwiość wyboru.

kwestia olejowa to fakt sprawa do przemyślenia.. :)

kompresory wspomniane wcześniej mają elektro sprzęgło ? jakiś zawór bypass ?

Rotrex nie ma elektrosprzęgła, to nie Eaton. Bypassa też nie, do upuszczania powietrza zakładasz standardowy BOV/DV.
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 10 sty 2017, o 12:15

to co robi z powietrzem przy hamowaniu obrotami ? cały czas upuszcza ?
wałek
0 gwiazdek
 
  

Post 10 sty 2017, o 12:45

wałek napisał(a):to co robi z powietrzem przy hamowaniu obrotami ? cały czas upuszcza ?

Tak. Dlatego sprężyna BOVa musi być bardziej miękka niż przy turbo. Ale większość sensownych producentów BOVów ma takie w ofercie.
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 10 sty 2017, o 18:44

Panowie zamykam temat - to jest operacja nie dla śmiertelników, tylko profesjonalistów co kasę maja do podpalania fajki i jeszcze maja kupę wolnego czasu.
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości