Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Ważne wątki

UTURBIENIE Outback H6 3.6

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 10 sty 2017, o 19:03

da się to zrobić "tanio" - tylko trzeba wiele rzeczy zrobić samemu... albo zlecić np wykonanie kolektora wydechowego wg projektu, można też pociągnąć zasilanie turbo z podstawki pod filtrem oleju(trochę uturbionych aut tak jeździ i żyją) i wspawać spływ w miskę, jak się dużo nie dmuchnie to otwierać silnika nie trzeba... dużo można przyciąć kosztów, trzeba tylko trochę pomyśleć - no i mieć wiedzę jakąś w tym temacie, bo bez tego jedyne co można zrobić to przynieść walizkę pieniędzy do tunera i powiedzieć "rób XXX KM".
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
siewcu
5 gwiazdek
 
Skąd: Wroclaw
  

Post 10 sty 2017, o 19:21

siewcu napisał(a):no i mieć wiedzę jakąś w tym temacie

Dlatego nie ma co wątku zamykać, może się rozwinie dalej, może komuś posłuży ;-)
pegi
6 gwiazdek
 
Auto: 3H4+2H6:)
  

Post 10 sty 2017, o 19:43

też jestem tego zdania ;)

a brnąc dalej w temat... myślę, że sporym uproszczeniem byłoby zastosowanie jednej z dwóch opcji:
-cooler z sti - choć to tylko do delikatnego dmuchania, bo niestety ale ma problemy z powietrzem - ale wymaga to też przerobienia maski,
-wodny cooler.
wodny ma tę przewagę, że nie wymaga ciągnięcia kilometrów orurowania - za to trzeba znaleźć miejsce na jeszcze jedną chłodnicę wody. co ciekawe, u znajomego w celice z motorem z st205 był taki fabryczny wodny ic - a za chłodnicę robiła chłodnica wody z seicento. po dwóch kółkach u nas na torze, czyli jakieś 1,5-2 km ogniem, można było spokojnie otworzyć wymiennik woda-powietrze i włożyć tam palec - woda była chłodna. oczywiście co innego, jeśli takie rozwiązanie było seryjnie w danym aucie, a co innego przy dokładaniu tego - ale jest to też skuteczne rozwiązanie, praktykowane zresztą w mocny projektach typu v8 big block biturbo w usa, gdzie moce przekraczają 1000 KM...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
siewcu
5 gwiazdek
 
Skąd: Wroclaw
  

Post 10 sty 2017, o 20:02

ok piszta sobie - ale skoro jestem miedzy fachowcami od H6 3.6 mam pytanie : w wersji na Europę mamy pokrętło "I" ,"s" i "s#" - w celu ustawienia krzywej momentu auta a w wersji USA tego nie ma - moje pytanie : co oni im ustawili ? średnią ? maxa - s# ? czy "s" ?
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 10 sty 2017, o 21:00

to raczej nie tak działa ;)
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
siewcu
5 gwiazdek
 
Skąd: Wroclaw
  

Post 10 sty 2017, o 21:02

lmilczarek, to raczej czułość elektronicznej przepustnicy. A ustawili z "S"
So What!
Rada forum
 
Auto: H6
Skąd: Kraków
  

Post 10 sty 2017, o 21:41

ale się czepiacie, oczywiście że pokrętełko steruje czymś tam przy gaźniku ;) a w efekcie krzywa momentu zmienia przebieg a o toto w rezultacie chodzi.
no to amerykanie nie mogą przyspieszać tak fajnie jak w europie i poszli na to ? dziwne ?
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 10 sty 2017, o 22:23

przy gaźniku? o boże...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
siewcu
5 gwiazdek
 
Skąd: Wroclaw
  

Post 10 sty 2017, o 22:35

;))) tak mi się napisało ja jestem z epoki Rometa i FSO 125 ;) tam były gaźniki i motor się zalewał i inne cuda zapewne japończykom nie znane.
wprowadźmy troche fanu do tej dyskusji ;)
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Post 10 sty 2017, o 23:13

lmilczarek, miałem dżapańskie auto z dwoma gaźnikami. Potrafiłem je zalać :razz:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 10 sty 2017, o 23:21

siewcu napisał(a):też jestem tego zdania ;)

a brnąc dalej w temat... myślę, że sporym uproszczeniem byłoby zastosowanie jednej z dwóch opcji:
-cooler z sti - choć to tylko do delikatnego dmuchania, bo niestety ale ma problemy z powietrzem - ale wymaga to też przerobienia maski,
-wodny cooler.
wodny ma tę przewagę, że nie wymaga ciągnięcia kilometrów orurowania - za to trzeba znaleźć miejsce na jeszcze jedną chłodnicę wody. co ciekawe, u znajomego w celice z motorem z st205 był taki fabryczny wodny ic - a za chłodnicę robiła chłodnica wody z seicento. po dwóch kółkach u nas na torze, czyli jakieś 1,5-2 km ogniem, można było spokojnie otworzyć wymiennik woda-powietrze i włożyć tam palec - woda była chłodna. oczywiście co innego, jeśli takie rozwiązanie było seryjnie w danym aucie, a co innego przy dokładaniu tego - ale jest to też skuteczne rozwiązanie, praktykowane zresztą w mocny projektach typu v8 big block biturbo w usa, gdzie moce przekraczają 1000 KM...

Nie ma sensu kombinować, w OBK czy Legacy jest tyle miejsca że można wpakować olbrzymi fimc, orurowanie 60mm też jest którędy pociągnąć bez większych problemów. Na dolocie do kompresora zrobiliśmy 76mm i też się mieści. Natomiast z miejscem na tmic w H6 będzie spory problem, bo przepustnica siedzi bardzo głęboko i wlot ma masce na tmic musiałby być praktycznie pod samą szybą.
skwaro
4 gwiazdki
 
Auto: Forester (prawie) St/b + 2.5XT
  

Post 11 sty 2017, o 03:33

lmilczarek napisał(a):w wersji na Europę mamy pokrętło "I" ,"s" i "s#" - w celu ustawienia krzywej momentu auta a w wersji USA tego nie ma - moje pytanie : co oni im ustawili ? średnią ? maxa - s# ? czy "s" ?

w STI "s" i "s#" działa tylko na "czułość" pedału gazu. S 1:1, S# przy bodaj 53% wciśnięcia masz 100% otwarcia. "I" (w STI) obcina doładowanie do 0.8bar, ale to może być dlatego, że nigdy nie masz gazu "w podłodze" bo na 100% wciśnięcia, otwiera max np. 80%

Masz pewno odpowiednik S, czyli tak jak ludzkość przez ostatnie 200.000 lat operowała przepustnicą. Po prostu musisz mocniej cisnąć niż ktoś kto ma pokrętło ;-)
A poza tym przepraszam. Nie wiem czy mogę z racji pełnionej funkcji.
Alan, Alan, Alan!
Administrator
 
Auto: WiśniaNieWiśnia
  

Post 13 sty 2017, o 19:22

no to gorzej mają - nie dieslowo, osobiscie lubię tak jak dieslu np. 450Nm przy 1700 obr. lekko gaz i prostuje plecy.
lmilczarek
0 gwiazdek
 
Auto: xt
  

Poprzednia strona

Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości