z info jakie uzyskałem z kluczykgarage.pl da się to zrobić na gotowo w budżecie do !! 10 kzł -- ale oni subaru nie robią, turbią jak widzę lexy i hondy.
ktoś się skusił na taki zabieg ? coś złyszał złego ? pozytywnego ? ponoć daje to do +60% mocy.
tak pomyślałem lekkie turbo i LPG i ma się wszystko i kopyto z dołu i małe spalanie.
optymalizacja pracy H6 - 3.6 w maptek-u : dolot/wydech/katy/przeprogramowanie na Pb98 to może być w maxie + 30Nm/KM dostępne wcale nie z dołu a kosztuje gdzieś około 5000 brutto (nie dają dokładnej ceny), więc chyba lepiej by było dać małą turbinkę - małe doładowanie + stały wymuszony obieg oleju do turbiny pompką pracujacą do 2min po zgaszeniu motoru co by turbinka pojeżdziła ze 300-400 kkm i jest wszystko.
Mam uturbione H6, więc w zapewnienia zrobienia tego za 10.000 pln nie uwierzę. Chyba, że ktoś nie rusza silnika i po prostu dokłada turbo z osprzętem. Ale wtedy z kolei nie uwierzę, że jest to zrobione dobrze.
Do turbo przede wszystkim trzeba silnik odprężyć, a to się wiąże co najmniej z wymianą UPG (ja akurat odprężałem na tłokach), co już robi niemały koszt. Do tego zakup turbo i jeśli kupisz nowe, to już mamy 10.000 Ale nawet jeśli używka, to trzeba do tego masę osprzętu, IC i tym podobne, a na końcu dobrze byłoby jeszcze to wszystko wystroić. Więc tak na szybko, to żeby to zrobić oszczędnie, to budżet 2x większy będzie potrzebny. Żeby z kolei zrobić porządnie, to dołożyłbym do tego wymianę tłoków, korb (wału pewnie nie ma szans), co znowu kwotę ciągnie w górę o kolejne grube tysiące pln.
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 12:18
autor: lmilczarek
ok ---- usiadłem na ziemi.
wiesz 10 kpln powiedział fachowiec od turbienia --- robi tego sporo więc pomyślałem sobie czemu miał by mnie kłamac.
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 12:29
autor: Konto usunięte
No ale popatrz co za fachowiec. Powiedział Ci 10, ale powiedział też, że on tego nie zrobi, bo robi hondy To powinno już wystarczyć co do rzetelności jego wyceny odnośnie Subaru
Wiem, że są "fachowcy", co tak robią silniki. Znam nawet jedno H6 tak zrobione, co w gietku po KJS-ach jeździ. Ale jego właściciel zrobił to z pełną premedytacją i kolejny silnik już czeka u niego na półce.
A jak już siedzisz, to napiszę, że do tego, co już wymieniłem, to żeby było naprawdę porządnie, trzeba pomyśleć jeszcze o wtryskach, cewkach, wydechu, mocniejszym chłodzeniu, nowym kompie, ... ... ...
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 12:52
autor: lmilczarek
wiesz uwierzyłem i nie uwierzyłem, przyjałem to jako ciekawą informację, zdecydowałem to skonfrontować na obu forach subaru i juz wiem co nieco ---- odzew jest.
wiesz oni hondy i lexy robia i widac to po zakladce "nasze projekty" - ile im ludzie za to płaca nie wiem.ale pewnie by takiego lexusa is 200 lub 300 uturbić tez trzeba trochę hajsu wpakować. analogia w silnikach wolnossących wszak istnieje.
moim skrzywieniem jest to że lubię grzebać przy motorach ale z drugiej strony chce auto komfortowe bezawaryjne a nie z kpl. części na półce do wymiany i lawetą z werbkowic do warszawy.
z jakiś wzgledów subaru nie turbi motorów w outbacku a w forku tylko 2.0L XT.levorg tez tylko 1.6 nie ma takiej ekspansji turbo jak np. audi.
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 13:31
autor: Konto usunięte
Nie znam się na Hondach ani Lexach, może tam części są tańsze, a może silniki mocniejsze i znoszą dłużej małe doładowanie bez odprężania.
W Subaraku tak łatwo nie ma. I co gorsza, jak się wysypie H6, to i z częściami na półce ciężko raczej.
Dlatego gdyby to było takie łatwe i tanie, to H6 turbo pewnie sporo by jeździło. A nie jeździ
cos jak arma tez na koncu swiata - ciekawe czy sprzedali cos w polsce, jakies 3 lata temu gadalem z arma w innym temacie no to wtedy oni 2 kity do polski sprzedali do lexa i lex w poznaniu to zakladal i te osoby jezdzily w/g szefa tamtego serwisu -- gwarancji na motor jednak nie dostali.(że sie nie rozleci)
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 14:04
autor: Konto usunięte
Leon,na jedno wychodzi. Ja juz kompresor miałem. Sprzedałem i kupiłem turbo ;)
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 14:08
autor: leon
Konto usunięte pisze:
Sprzedałem i kupiłem turbo ;)
Bo Ty kardkorjesteś. Może do dziadkowozu by starczyło ?
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 14:10
autor: leon
lmilczarek pisze:
gwarancji na motor jednak nie dostali.
na turbo też nie będzie,
się ma, się gra
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 17:34
autor: skwaro
Da się ogarnąć H6 na kompresorze Rotrexa, tylko nie w tej cenie, jeździ naprawdę fajnie. Tylko H6 ma bardzo słabe półki tłoków i żeby to pojeździło trochę trzeba zainwestować w tłoki Supertecha. Korby wytrzymują sporo więc nie ma sensu zmieniać. Piszę z doświadczenia :)
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 17:36
autor: Konto usunięte
Skwaro, co to za doświadczenie? Podziel się
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 17:41
autor: skwaro
No zbudowaliśmy takie auto, tylko na bazie 3.0 nie 3.6 :)
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 17:56
autor: Konto usunięte
A coś więcej? Dołożyliście kompresor i już? Czy tłoki wymienialiście na te, o których pisałeś? To są zwykłe, czy coś odprężają?
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 18:36
autor: piotruś
Konto usunięte pisze:A coś więcej? Dołożyliście kompresor i już? Czy tłoki wymienialiście na te, o których pisałeś? To są zwykłe, czy coś odprężają?
One, pewnie też są zwykle, tylko odległość od sworznia do denka tłoka jest mniejsza i dzięki temu w GMP tłok jest dalej od głowicy, dzięki czemu zmniejsza się stopień sprężania [WINKING FACE]
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 18:40
autor: skwaro
W pierwszej wersji dołożyliśmy kompresor, doładowanie 0.6bar w peaku, półki nie dały rady mimo bardzo bezpiecznej mapy. Teraz robimy na tłokach Supertecha, one są w jednej wersji, odprężają do 8.5:1.
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 19:10
autor: Konto usunięte
piotruś pisze:
Konto usunięte pisze:A coś więcej? Dołożyliście kompresor i już? Czy tłoki wymienialiście na te, o których pisałeś? To są zwykłe, czy coś odprężają?
One, pewnie też są zwykle, tylko odległość od sworznia do denka tłoka jest mniejsza i dzięki temu w GMP tłok jest dalej od głowicy, dzięki czemu zmniejsza się stopień sprężania [WINKING FACE]
Czyli niezwykłe zwykłe
skwaro pisze:W pierwszej wersji dołożyliśmy kompresor, doładowanie 0.6bar w peaku, półki nie dały rady mimo bardzo bezpiecznej mapy. Teraz robimy na tłokach Supertecha, one są w jednej wersji, odprężają do 8.5:1.
No to ja mam takie same, tylko CP.
A smarowanie zostawiacie seryjne, czy coś kombinujecie?
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 20:51
autor: skwaro
Smarowanie seria, wyrobi bo tam się nic nie zmienia w układzie. Rotrex ma swój oddzielny układ olejowy z zewnętrzną chłodnicą. A które dokładnie CP wstawiłeś i na jakim pasowaniu?
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 21:13
autor: Konto usunięte
Ja mam H6 SVX-owe, 3.3. CP musiałem zamawiać, bo na półce do tego nie mają. Pierwszy nadwymiar, choć jak się okazało, niepotrzebnie. I pod te tłoki Krasnobrodzka robiła szlif cylindrów. Ile dokładnie? Nie wiem ... Miało być "luźno"
Kiedyś już wklejałem filmik (wiem, dawno ... ), teraz silnik już jest przerzucony do innej budy, która powoli się kończy robić.
Wracając do kosztów uturbienia - honde można uturbic w miarę tanio, tzn do 10000zł spokojnie uturbimy 1.6 i otrzymamy jakieś w miarę bezpieczne 100%więcej mocy.
W przypadku innego auta gdzie m.in robi się już problem z elektronika to koszty większe. Jakbym miał wykonać turbienie i nie wstydzić się tego później to nie wiem czy wystarczyłoby 20tys ( turbo 5k, wtryski 1,5k standalone +strojenie 4,5k, kolekotr wydechowy, dp, orurowanie, ic, wydech - około 6k,) do tego odprężenie,sprzęgło, itp. Ceny są oczywiście przybliżone. Oczywiście można zrobić taniej,i napewno ktoś się znajdzie kto zrobi taniej.
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 21:18
autor: skwaro
Aha, ok. Pod 3.0 są gotowe tłoki Supertecha, nie trzeba kombinować.
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 22:02
autor: Konto usunięte
O, heloł Jacku
wałek pisze:
wtryski 1,5k
Sześć policzyłeś?
skwaro pisze:
Pod 3.0 są gotowe tłoki Supertecha, nie trzeba kombinować
A coś więcej oprócz tłoków wymienialiście? Wtryski, chłodzenie, kompa?
Re: UTURBIENIE Outback H6 3.6
: 8 sty 2017, o 22:19
autor: skwaro
Pompa paliwa, wtryski, map sensor i trochę innych drobiazgów :) ECU nie trzeba przy Rotrexie zmieniać bo stroisz jak tak samo jak N/A, nie musisz sterować wastegate bo go nie ma :)
Co do cen to za 10k w Hondzie też można pomarzyć jak chce się zrobić dobrze, chyba że na seryjnym silniku, chińskim turbo i osprzęcie ze złomu. Koszty nowych części do turbo są podobne. Robimy obie marki u nas i wiem co mówię. Np. Rotrex w Hondzie Prelude wyszedł kosztowo praktycznie tyle samo co w OBK.