Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Ważne wątki

Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 10 kwi 2009, o 15:30

Chodzi o wyjaśnienie jaka jest moc maksymalna i przy jakich obrotach. Z góry dziękuję. Pzdr. xD http://zapodaj.net/images/90206846.bmp
Moonek
 
  

Post 10 kwi 2009, o 16:12

Ale o co chodzi? Na wykresie jest napisane: 236 KM przy 5592 obrotów.
jarmaj
6 gwiazdek
 
Auto: Łopel Turrrbo i 6-cylindrowy bokser, ale nie japoński ;-)
Skąd: Gliwice
  

Post 10 kwi 2009, o 17:03

Najwyższa kreska pnie się aż do ponad 260 koni. Dlaczego więc moc wynosi 236?
Moonek
 
  

Post 10 kwi 2009, o 17:40

Moonek, bo to nie o kunie chodzi tylko o niutonomomenty.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 10 kwi 2009, o 17:43

Chloru napisał(a):Moonek, bo to nie o kunie chodzi tylko o niutonomomenty.


Dodajmy jeszcze dla rozjasnienia - ze wykresy pokazuja wartosci na kolach - jak popatrzyc na nie, wszystko sie bedzie zgadzalo.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
5 gwiazdek
 
Skąd: Dublin
  

Post 10 kwi 2009, o 17:48

AMI, a tutaj sie akurat z Tobą nie zgodzę. Wyraźnie napisane, że podany wykres dotyczy wału korbowego, dodatkowo przy podawaniu momentu na kołach należałoby podać przy jakim przełożeniu.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 10 kwi 2009, o 18:20

Chloru napisał(a):AMI, a tutaj sie akurat z Tobą nie zgodzę. Wyraźnie napisane, że podany wykres dotyczy wału korbowego, dodatkowo przy podawaniu momentu na kołach należałoby podać przy jakim przełożeniu.



Coz za francja-elegancja, zwlaszcza jak na Chlora ;)
Ja nie widze, zeby bylo napisane, ze wykresy dotycza walu korbowego - widze natomiast, ze jest podana
moc na nim (zielone napisy) - ale ponizej masz, jak na moj gust, podane wartosci na kolach i moim skromnym zdaniem to one sa na wykresach.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
5 gwiazdek
 
Skąd: Dublin
  

Post 10 kwi 2009, o 18:28

Widzę, że ten wykres to ciężka sprawa, jednak wykres niebieski dolny wskazuje chyba moment obrotowy (komputer jest od Forestera 2,0 T, silnik od WRX '05) dla komputera przed przeróbkami i zmianami technicznymi. Możliwe jest też że dwa dolne wykresy wskazują moc dla kół, jednak nie jestem niczego pewien i dlatego umieściłem tu ten temat...
Moonek
 
  

Post 10 kwi 2009, o 18:49

AMI, jak na moj gust to masz 4 kreski na wykresie. Moment przed strojeniem i po oraz tak samo moc.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 10 kwi 2009, o 18:52

Chloru napisał(a):AMI, jak na moj gust to masz 4 kreski na wykresie. Moment przed strojeniem i po oraz tak samo moc.


Wszystko sie zgadza - wykresy mocy i momentu na kolach przed modyfikacjami i po modyfikacjach.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
5 gwiazdek
 
Skąd: Dublin
  

Post 10 kwi 2009, o 18:56

AMI, jeżeli już to na kole zamachowym. Widać pobyt na zmywaku oduczył Cię czytania ze zrozumieniem :-p :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
6 gwiazdek
 
Auto: XU10J4RS
Skąd: DC
  

Post 10 kwi 2009, o 18:58

Na kole zamachowym jak na moj gust wartosci powinny byc troche wieksze niz na wykresach?
Wykresy z tego co widze na obrazku nie pokazuja w zaden sposob wartosci podanych zielonym drukiem dla kola zamachowego.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
5 gwiazdek
 
Skąd: Dublin
  

Post 10 kwi 2009, o 19:01

Zreszta i tak potem wpadnie Azrael i nas "rozsadzi" :)

EDIT: a w ogole to jesli to sa - jak mniemam - wartosci z DeltaDash, to one zdaje sie i tak sa jakos tam estymowane z osiagow samochodu?
Ale tu trzebaby speca od Ecuteka zapytac.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
5 gwiazdek
 
Skąd: Dublin
  

Post 10 kwi 2009, o 19:09

Czyli wychodzi na to, że mamy dwa wykresy 1. przed modyfikacją 2. po modyfikacji. Na pierwszym wykresie kreska niebieska opisuje wartość momentu obrotowego a czerwona nad niebieskim opisuje moc przed modyfikacją - 197KM. Drugi wykres (wyższy) to niebieska kreska moment obr. po modyfikacji i czerwona po modyfikacji (MOC) czyli wychodzi, że się zgadza moje przewidziane 265KM. Jakieś uwagi? ps. dla mnie zagadką jest wartość niutonometrów... i te dane podświetlone na zielono. pzdr.
Moonek
 
  

Post 10 kwi 2009, o 19:15

Moonek napisał(a):Czyli wychodzi na to, że mamy dwa wykresy 1. przed modyfikacją 2. po modyfikacji. Na pierwszym wykresie kreska niebieska opisuje wartość momentu obrotowego a czerwona nad niebieskim opisuje moc przed modyfikacją - 197KM. Drugi wykres (wyższy) to niebieska kreska moment obr. po modyfikacji i czerwona po modyfikacji (MOC) czyli wychodzi, że się zgadza moje przewidziane 265KM. Jakieś uwagi? ps. dla mnie zagadką jest wartość niutonometrów... i te dane podświetlone na zielono. pzdr.


Zle interpretujesz.
Gorne dwa wykresy to moment obrotowy - ciemnoczerwony po modyfikacji, ciemnoniebieski przed modyfikacja.
Dolne dwa to moc - jasnoczerwony po modyfikacji, jasnoniebieski przed modyfikacja.

Nie ma zadnych przewidzianych 265KM.

Nawiasem mowiac jakie modyfikacje byly poczynione w samochodzie?
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
5 gwiazdek
 
Skąd: Dublin
  

Post 10 kwi 2009, o 19:36

Silnik Impreza WRX MY05, układ wydechowy przepustowy z pozostawioną seryjną końcówką, pompa paliwowa, zmieniane oprogramowanie maptek/ecutek... + turbina z forestera 2,5 T ps. komputer jest od forestera a silnik od wrxa może dlatego te różnice... help
Moonek
 
  

Post 10 kwi 2009, o 19:45

Ale jakie roznice i po co help?

Masz napisane wszystko - 236PS i 328Nm na kole zamachowym wg. "wyceny"
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
5 gwiazdek
 
Skąd: Dublin
  

Post 10 kwi 2009, o 19:57

Co oznacza każdy wykres? I jeżeli według ciebie dwa dolne wykresy to moc to czemu tam jest 197 a moc po modyfikacji na kole zamachowym jest 236???
Moonek
 
  

Post 10 kwi 2009, o 20:01

No przeciez napisalem Ci juz co oznacza kazdy wykres - przynajmiej moim zdaniem, bo niektorzy sie nie zgadzaja :)
A ta roznica, o ktorej piszesz to roznica miedzy moca na kolach a moca na kole zamachowym (przynajmiej przyblizona)
Zawsze sa jakies straty na ukladzie przeniesienia napedu.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
5 gwiazdek
 
Skąd: Dublin
  

Post 10 kwi 2009, o 20:23

Czy nie jest tak, że pierwsze dwa wykresy są przed modyfikacją a następne są po modyfikacji?
Moonek
 
  

Post 10 kwi 2009, o 20:32

Moc na silniku = na kole zamachowym.

Najczęściej stosowana wartość w rozmowach o osiągach, pewnie dla tego została dopisana, żeby był punkt odniesienia.

Wykres pokazuje moc i moment obrotowy na kołach, przed i po modyfikacji.
kontakt tel 0692 325 541
jako
2 gwiazdki
 
Skąd: wawa
  

Post 10 kwi 2009, o 20:40

Który wykres przedstawia moc a który moment obrotowy, które linie określają silnik przed modyfikacją a, które po modyfikacji?
Moonek
 
  

Post 10 kwi 2009, o 20:41

Moonek - miales juz kilka razy napisane...

Ale sprobujmy raz jeszcze - tak jak Jako napisal tez...


Gorne dwa wykresy to moment obrotowy - ciemnoczerwony po modyfikacji, ciemnoniebieski przed modyfikacja.
Dolne dwa to moc - jasnoczerwony po modyfikacji, jasnoniebieski przed modyfikacja.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
5 gwiazdek
 
Skąd: Dublin
  

Post 10 kwi 2009, o 21:05

Dobrze, jeżeli dwa górne wykresy to moment to czemu dane podświetlone na zielono nie pokrywają się z wykresem?
Moonek
 
  

Post 10 kwi 2009, o 21:11

Ja sie poddaje :)

Chlopie - przeczytaj raz jeszcze co masz napisane - jak Ci to nie rozjasni, to i tak ani te wykresy ani te cyferki na nic Ci sie nie przydadza...
Juz lepiej wsiadz do samochodu i po prostu jezdz nim :) Bez urazy.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
5 gwiazdek
 
Skąd: Dublin
  

Następna strona

Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości