Niekoniecznie. Zdarza sie tez czasami takie coś na nowej oponie. Czasami wystarczy przemontowanie opon na felgach.komin pisze:zimówki na szrot
Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
-
loniusz83
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Subaru Forester III
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Właśnie miałem się pytać co z zimówkami. Czy jest dla nich jeszcze jakaś szansa. Bieżnika mają po 8,2mm więc wielka szkoda by była tym bardziej że kosztowały sporo (goodyer ultragrip performance gen1). Ściągnąć, obrócić na feldze i wyważyć od nowa? Koszt niewielki a może pomoże
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
możę pomóc, chociaż szkoda że nie ustaliłeś która jest winna, odpowiednio przekąłdajac koła da sie to zrobic ;)
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
a nie przekładałeś?? przecie to najtańsza i najszybsza metoda na sprawdzenie
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Z wydruku geometrii widać wyraźnie, że Twoja Legacy ma znaczną różnicę w kątach pochylenia kół przednich. Mieści się ona co prawda w tolerancji
zadanej przez konstruktora pojazdu , ale w efekcie powoduje jednakże ściąganie pojazdu , co również będzie skutkować nierównomiernym zużyciem opon.
Poza tym warsztat , który nieudolnie próbował regulować geometrię w Twojej Subarynie zapomniał o jednej podstawowej zasadzie diagnostyki samochodowej.
W pojeździe , który ma fabryczną możliwość regulacji obydwu osi sprawdza się zawsze i w razie konieczności reguluje geometrię obydwu osi tj. kompletnego
pojazdu jako ustroju przestrzennego. Regulacja samego przodu , jak to zrobiono za pierwszym podejściem wskazuje na dyletanctwo i głupotę mechanika
któremu brak podstawowej wiedzy , tym bardziej , że już na pierwszym diagramie było widać wyraźnie , że tył jest totalnie " rozjechany ".
Trzeciego wydruku , o którym wspominałeś niestety nie wkleiłeś , ale już z drugiego widać , że co prawda z grubsza zbieżność przodu i tyłu została ogarnięta,
ale przód , jak już wspomniałem na początku jest po spotkaniu zapewne z krawężnikiem . Jest możliwość ustawienia tego na tzw. " igłę " pod warunkiem wymiany
górnej śruby mocującej kolumnę MC Phersona do zwrotnicy piasty koła na śrubę specjalną to umożliwiającą np. Whiteline'a , które można zamówić w 4 Turbo.
Jest to rozwiązanie sprawdzone i rozwiązujące problem . Identycznie w przypadku , gdyby koła tylne miały nieprawidłowe pochylenie to Whiteline oferuje
zamienne tuleje regulacyjne do górnego krótkiego wahacza o działaniu mimośrodowym. Nie jest to tanie rozwiązanie ale bardzo skuteczne i trwałe. Sprawdziłem
osobiście w moim OBK. Jarmaj wspominał o szepniu zwanym Czesio Duda z Katowic. Pan Czesio Duda owszem , kiedyś był bardzo dobry dopóki sam osobiście pracował
w warsztacie i regulował geometrię własnymi rękami. Niestey od kiedy Pan Czesio zajął się realizacją pasji poza zawodowych ( wędkarstwo i nurkowanie ) ,
i zatrudnił przygodnych mechaników to warsztat nie ma już tego poziomu technicznego co dawniej. Ja osobiście jeśli muszę zdiagnozować geometrię zawieszenia kół
i ją fachowo uregulować korzystam od kilku lat z usług ATS Szczypka w Mikołowie na ul. Strzechy , który robi to fachowo pod okiem właściciela Pana Edwarda Szczypki , który ma kilkudziesięcioletnie doświadczenie w fachu mechaniki samochodowej , posiada pożądny stabilny najazd i dobre na bieżąco serwisowane i kalibrowane urządzenie diagnostyczne,nie wspominając o fachowych mechanikach. Co również istotne w sytuacji kiedy niezbędna będzie ingerencja w pojazd i wymiana zużytego lub uszkodzonego elementu to jest to robione od razu na miejscu na warsztacie i nie trzeba jeździć i szukać dopiero mechanika , który ogarnia Subaru , choć pod względem geometrii zawieszenia jest to bez znaczenia. Koszt regulacji geometrii zawieszenia jeśli śruby się normalnie odkręcą i nie trzeba z nimi walczyć przez długi czas , to o ile mnie pamięć nie myli wynosi 100,- zł za kompletny pojazd.
Jednakże tak samo ważne jest prawidłowe serwisowanie kół , oprócz zwykłego wyważenia , które wbrew pozorom wielu warsztatom sprawia problemy, to dobrze jest w przypadkach wątpliwych , kiedy geometria jest ustawiona prawidłowo , zewnetrzny wyglad opony prawidłowy , a auto w dalszym ciagu nie zachowuje prawidłowego toru jazdy
bądź koła drgają pomimo prawidłowego ich dynamicznego wyważenia ,dobrze jest pojechać do dobrego warsztatu wulkanizatorskiego wyposażonego w maszynę Hunter GSP 9700 ( lub wyższą ) , która umożliwia przeprowadzenie testu drogowego i korekcję ustawienia opony względem felgi tak , aby zminimalizować momenty siły trzeciego rzędu wywołujące nieporządany efekt sciągania pojazdu. Fachowe wyważenie na takiej maszynie z testem drogowym pokazuje na wydruku , które koło nalezy na którą oś i strone pojazdu założyć aby efekt ściagania pojazdu był minimalny. Tyle tylko , że koszt takiej usługi jest dość znaczny i przykladowo w PHU Harp w Krakowie , który ma dwie takie maszyny wynosi to przy alu felgach i kołach 17 " ok. 120,- zł/kpl.
https://www.4turbo.pl/whiteline-camber- ... 6584,15563
http://www.wimad.com.pl/b002-podkladki_ ... kcyjne.php
http://www.ats-szczypka.pl/
zadanej przez konstruktora pojazdu , ale w efekcie powoduje jednakże ściąganie pojazdu , co również będzie skutkować nierównomiernym zużyciem opon.
Poza tym warsztat , który nieudolnie próbował regulować geometrię w Twojej Subarynie zapomniał o jednej podstawowej zasadzie diagnostyki samochodowej.
W pojeździe , który ma fabryczną możliwość regulacji obydwu osi sprawdza się zawsze i w razie konieczności reguluje geometrię obydwu osi tj. kompletnego
pojazdu jako ustroju przestrzennego. Regulacja samego przodu , jak to zrobiono za pierwszym podejściem wskazuje na dyletanctwo i głupotę mechanika
któremu brak podstawowej wiedzy , tym bardziej , że już na pierwszym diagramie było widać wyraźnie , że tył jest totalnie " rozjechany ".
Trzeciego wydruku , o którym wspominałeś niestety nie wkleiłeś , ale już z drugiego widać , że co prawda z grubsza zbieżność przodu i tyłu została ogarnięta,
ale przód , jak już wspomniałem na początku jest po spotkaniu zapewne z krawężnikiem . Jest możliwość ustawienia tego na tzw. " igłę " pod warunkiem wymiany
górnej śruby mocującej kolumnę MC Phersona do zwrotnicy piasty koła na śrubę specjalną to umożliwiającą np. Whiteline'a , które można zamówić w 4 Turbo.
Jest to rozwiązanie sprawdzone i rozwiązujące problem . Identycznie w przypadku , gdyby koła tylne miały nieprawidłowe pochylenie to Whiteline oferuje
zamienne tuleje regulacyjne do górnego krótkiego wahacza o działaniu mimośrodowym. Nie jest to tanie rozwiązanie ale bardzo skuteczne i trwałe. Sprawdziłem
osobiście w moim OBK. Jarmaj wspominał o szepniu zwanym Czesio Duda z Katowic. Pan Czesio Duda owszem , kiedyś był bardzo dobry dopóki sam osobiście pracował
w warsztacie i regulował geometrię własnymi rękami. Niestey od kiedy Pan Czesio zajął się realizacją pasji poza zawodowych ( wędkarstwo i nurkowanie ) ,
i zatrudnił przygodnych mechaników to warsztat nie ma już tego poziomu technicznego co dawniej. Ja osobiście jeśli muszę zdiagnozować geometrię zawieszenia kół
i ją fachowo uregulować korzystam od kilku lat z usług ATS Szczypka w Mikołowie na ul. Strzechy , który robi to fachowo pod okiem właściciela Pana Edwarda Szczypki , który ma kilkudziesięcioletnie doświadczenie w fachu mechaniki samochodowej , posiada pożądny stabilny najazd i dobre na bieżąco serwisowane i kalibrowane urządzenie diagnostyczne,nie wspominając o fachowych mechanikach. Co również istotne w sytuacji kiedy niezbędna będzie ingerencja w pojazd i wymiana zużytego lub uszkodzonego elementu to jest to robione od razu na miejscu na warsztacie i nie trzeba jeździć i szukać dopiero mechanika , który ogarnia Subaru , choć pod względem geometrii zawieszenia jest to bez znaczenia. Koszt regulacji geometrii zawieszenia jeśli śruby się normalnie odkręcą i nie trzeba z nimi walczyć przez długi czas , to o ile mnie pamięć nie myli wynosi 100,- zł za kompletny pojazd.
Jednakże tak samo ważne jest prawidłowe serwisowanie kół , oprócz zwykłego wyważenia , które wbrew pozorom wielu warsztatom sprawia problemy, to dobrze jest w przypadkach wątpliwych , kiedy geometria jest ustawiona prawidłowo , zewnetrzny wyglad opony prawidłowy , a auto w dalszym ciagu nie zachowuje prawidłowego toru jazdy
bądź koła drgają pomimo prawidłowego ich dynamicznego wyważenia ,dobrze jest pojechać do dobrego warsztatu wulkanizatorskiego wyposażonego w maszynę Hunter GSP 9700 ( lub wyższą ) , która umożliwia przeprowadzenie testu drogowego i korekcję ustawienia opony względem felgi tak , aby zminimalizować momenty siły trzeciego rzędu wywołujące nieporządany efekt sciągania pojazdu. Fachowe wyważenie na takiej maszynie z testem drogowym pokazuje na wydruku , które koło nalezy na którą oś i strone pojazdu założyć aby efekt ściagania pojazdu był minimalny. Tyle tylko , że koszt takiej usługi jest dość znaczny i przykladowo w PHU Harp w Krakowie , który ma dwie takie maszyny wynosi to przy alu felgach i kołach 17 " ok. 120,- zł/kpl.
https://www.4turbo.pl/whiteline-camber- ... 6584,15563
http://www.wimad.com.pl/b002-podkladki_ ... kcyjne.php
http://www.ats-szczypka.pl/
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Ciężko znaleźć kogoś, kto by się znał na geometrii, więc ludzie muszą pytać na forach... Wkurza mnie to, że de facto trzeba się znać na wszystkim i że w warsztacie przed pomiarem geometrii nawet nie sprawdzą ciśnienia w oponach, więc trzeba samemu o tym pamiętać. Już nie mówiąc o tym, że żeby pomiar był wiarygodny, musi być stanowisko wypoziomowane, maszyny skalibrowane, a tego to ja nawet nie sprawdzę... głowice pomiarowe dobrze założone...
Btw w Warszawie była Auto-Geometria Schubert, gdzie podobno zajebiście robili, ale jak dzwoniłam swego czasu to powiedzieli, że zakończyli działalność. No i trzeba jeździć po patałachach...
Btw w Warszawie była Auto-Geometria Schubert, gdzie podobno zajebiście robili, ale jak dzwoniłam swego czasu to powiedzieli, że zakończyli działalność. No i trzeba jeździć po patałachach...
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Jak nie chcesz z geometrią po patałachach to zapraszam do siebie - cisnienie nawet sprawdzamy i kompensujemy bicie felgotome pisze:Ciężko znaleźć kogoś, kto by się znał na geometrii, więc ludzie muszą pytać na forach... Wkurza mnie to, że de facto trzeba się znać na wszystkim i że w warsztacie przed pomiarem geometrii nawet nie sprawdzą ciśnienia w oponach, więc trzeba samemu o tym pamiętać. Już nie mówiąc o tym, że żeby pomiar był wiarygodny, musi być stanowisko wypoziomowane, maszyny skalibrowane, a tego to ja nawet nie sprawdzę... głowice pomiarowe dobrze założone...
Btw w Warszawie była Auto-Geometria Schubert, gdzie podobno zajebiście robili, ale jak dzwoniłam swego czasu to powiedzieli, że zakończyli działalność. No i trzeba jeździć po patałachach...
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
otome pisze:Ciężko znaleźć kogoś, kto by się znał na geometrii, więc ludzie muszą pytać na forach... Wkurza mnie to, że de facto trzeba się znać na wszystkim i że w warsztacie przed pomiarem geometrii nawet nie sprawdzą ciśnienia w oponach, więc trzeba samemu o tym pamiętać. Już nie mówiąc o tym, że żeby pomiar był wiarygodny, musi być stanowisko wypoziomowane, maszyny skalibrowane, a tego to ja nawet nie sprawdzę... głowice pomiarowe dobrze założone...
Btw w Warszawie była Auto-Geometria Schubert, gdzie podobno zajebiście robili, ale jak dzwoniłam swego czasu to powiedzieli, że zakończyli działalność. No i trzeba jeździć po patałachach...
W Warszawie masz Pana Sylwka w Dobrucki Serwis na Prymasa, lepszego speca w Wawie nie znajdziesz.
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Dzięki za namiary panowie, na pewno będę mieć na uwadze, tylko Ty lukass jeszcze mi powiedz gdzie Cię zastanę. ;)
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
https://warsztatblizne.pl/otome pisze:Dzięki za namiary panowie, na pewno będę mieć na uwadze, tylko Ty lukass jeszcze mi powiedz gdzie Cię zastanę. ;)
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Fajna strona i fejsbuk też. Jak zakupię oponki to może wpadnę do was. A klucz dynamometryczny macie? Bo jak byłam na wymianie opon i geometrii w jednym miejscu nawet niedaleko was i wyciągnęłam takowy z bagażnika, to wszyscy pracownicy warsztatu się zlecieli, żeby popatrzeć co to jest.
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
No pewnie, jak zaczęli mi dokręcać koła ręcznie "na strzyknięcie łokcia".
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
otome, chłopie, ochłoń.
Ile płacisz u siebie za przełożenie 4 opon? Tak z czystej ciekawości pytam.
Ile płacisz u siebie za przełożenie 4 opon? Tak z czystej ciekawości pytam.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Tak - trzymamy w sejfie żeby nam żaden klient go do bagażnika nie schowałotome pisze: A klucz dynamometryczny macie?
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
FUX, to jest ona. Wiem, że już wzrok nie ten i cycki Ci rosną. Zapisz się na jakąś terapię hormonalną
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
No i wydało się, skąd mam tyle narzędzi...lukass pisze:Tak - trzymamy w sejfie żeby nam żaden klient go do bagażnika nie schowałotome pisze: A klucz dynamometryczny macie?
"U siebie"? Nie wiem co to znaczy. W warsztatach i wulkanizacjach jestem gościem, rzadkim. Do tamtych pojechałam, bo się reklamowali, że specjalizują się w geometrii, a po przyjechaniu okazało się, że nawet sprzętu do tego nie mieli.FUX pisze:otome, chłopie, ochłoń.
Ile płacisz u siebie za przełożenie 4 opon? Tak z czystej ciekawości pytam.
Ale z tym ochłonięciem to wcale nie jest zły pomysł, pójdę się przejechać Ciapatą.
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Witam,
podepnę się pod temat bo mam podobny problem tylko przeciwnie, a mianowicie po wymianie opon (wraz z felgami) z zimowych na letnie ściąga mi ale w lewą stronę. Przy jeździe na nierównej drodze (drgania) kierownica sama skręca delikatnie w lewo.
Pytanie moje jak przerzucić koła? Zamienić prawą stronę z lewą czy zrobić tak jak to było pokazane we wcześniejszych postach?
Chciałbym zacząć od wyeliminowania wady opon zanim zacznę dalej szukać.
Dodam jeszcze że ostatnio pojawił się luz na przekładni kierowniczej ( co zostało potwierdzone na badaniach technicznych) czy to może mieć wpływ na ściąganie w którąś stronę?
podepnę się pod temat bo mam podobny problem tylko przeciwnie, a mianowicie po wymianie opon (wraz z felgami) z zimowych na letnie ściąga mi ale w lewą stronę. Przy jeździe na nierównej drodze (drgania) kierownica sama skręca delikatnie w lewo.
Pytanie moje jak przerzucić koła? Zamienić prawą stronę z lewą czy zrobić tak jak to było pokazane we wcześniejszych postach?
Chciałbym zacząć od wyeliminowania wady opon zanim zacznę dalej szukać.
Dodam jeszcze że ostatnio pojawił się luz na przekładni kierowniczej ( co zostało potwierdzone na badaniach technicznych) czy to może mieć wpływ na ściąganie w którąś stronę?
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Ja bym zamienił tył z przodem na początek, albo od razu pojechał na wyważenie. Prawdopodobne że przy okazji zmiany odpadły odważniki? W tym przypadku i tak będziesz musiał ponownie wyważać więc po co się męczyć samemu?
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Jak nie są kierunkowe to zamień prawą stronę z lewą, jak to wina opon to powinno zacząć ściągać w drugą stronę
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
tomek12wyważenie zazwyczaj powyżej 100-120 jeśli ściąga to powietrze bym sprawdził, czesto jest tak że w zeszłym sezonie wszystko było idealnie a teraz ściąga, bije- bez wizyty w warsztacie się raczej nie obejdzie, ale w takim co wiedzią co robić.
Ps. klucz dynamometryczny to nie majątek czy kosmiczna technologia na wulkanizacji to podstawa, inną sprawą jest to że trzeba mieć tabelkę z momentami do poszczególnych pojazdów i umieć tego zaawansowanego technicznie urządzenia używać
lukass, mój klucz leży cały dzień na widoku od kilku lat i jakoś go nie kradną - inną sprawą są nasadki z King-Tona one potrafią zniknąć
Ps. klucz dynamometryczny to nie majątek czy kosmiczna technologia na wulkanizacji to podstawa, inną sprawą jest to że trzeba mieć tabelkę z momentami do poszczególnych pojazdów i umieć tego zaawansowanego technicznie urządzenia używać
lukass, mój klucz leży cały dzień na widoku od kilku lat i jakoś go nie kradną - inną sprawą są nasadki z King-Tona one potrafią zniknąć
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2017, o 22:19 przez komin, łącznie zmieniany 1 raz.
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Nie bardzo widzę związek między ściąganiem a dokręcaniem.komin pisze: Ps. klucz dynamometryczny to nie majątek czy kosmiczna technologia na wulkanizacji to podstawa, inną sprawą jest to że trzeba mieć tabelkę z momentami do poszczególnych pojazdów i umieć tego zaawansowanego technicznie urządzenia używać
Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.
Jak koło się odkręci i spadnie to samochód raczej prosto jechał nie będzie taki żartFUX pisze:Nie bardzo widzę związek między ściąganiem a dokręcaniem.komin pisze: Ps. klucz dynamometryczny to nie majątek czy kosmiczna technologia na wulkanizacji to podstawa, inną sprawą jest to że trzeba mieć tabelkę z momentami do poszczególnych pojazdów i umieć tego zaawansowanego technicznie urządzenia używać
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269