Strona 1 z 3

Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 25 lut 2017, o 11:43
autor: loniusz83
Witam. Niedawno zaczęło mi ściągać auto na prawo, nie za mocne ale jest to odczuwalne i muszę się pilnować. Na pierwszej wizycie ustawiono zbieżność z przodu i nic się nie zmieniło, z tyłu trzeba było wymienić śruby i tuleje by można było to ruszyć i ustawić, zrobiono to na drugiej wizycie po zamówieniu odpowiednich części. Niestety nic to nie pomogło. Nie znam się na tym kompletnie. Widzę jedynie że kąt pochylenia kół przednich się różni, czy to może być powód ściągania. Proszę o analizę wydruków i sugestie. Ciśnienie w kołach sprawdzone

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 25 lut 2017, o 12:20
autor: FUX
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest nieprawidłowy.
Drugi wydruk.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 1 mar 2017, o 20:39
autor: lukass
Skąd jesteś? Bo po wydrukach to wygląda na to ze ustawiający to tak nie do końca ma pojęcie co konkretne rzeczy powodują i trochę innaczej nalezałoby to wyregulować. A po drugie ściaganie pewnie ma inną przyczynę ;-)

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 2 mar 2017, o 11:20
autor: loniusz83
Jestem z Dąbrowy Górniczej. Dzisiaj wieczorem postaram się wrzucić wyniki po trzeciej regulacji na której byłem bo trochę kierownicę źle ustawili, poprawili też kąt pochylenia prawego koła, kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy też wyglądają dużo lepiej. Niestety nic to nie pomogło :wall: . Ciśnienie sprawdzone, wysokość bieżnika na lewej i prawej stronie równa po wewnętrznej i zewnętrznej części bieżnika, sprawdziłem też czy hamulce nie trzymają, to też nie to, koła można spokojnie obracać.
Jeśli macie specjalistów godnych polecenia od geometrii w mojej nie koniecznie najbliższej okolicy to proszę o namiary.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 2 mar 2017, o 12:06
autor: FUX
Przełóż koła na krzyz.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 2 mar 2017, o 13:45
autor: Konto usunięte
Po tej samej stronie sie zamienia.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 2 mar 2017, o 13:52
autor: paku
Przyczyny ściągania mogą być trzy, a może i cztery:

1.Geometria zawieszenia (jako takiego, zarówno przód jak i tył !!! ).
2.Opory toczenia
3.Geometria budy - czyli dzwon.

No i mało prawdopodobne - wspomaganie czyli maglownica nie chce stać w zerze.

A nie robiłeś jakiś sztuczek z wysokością auta ??

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 2 mar 2017, o 14:15
autor: stach22
Tez tak miałem w legacy. Nauczyłem się z tym żyć. Być może taka uroda SAWD :p

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 2 mar 2017, o 14:24
autor: loniusz83
Opony mam kierunkowe wiec nie mogę przełożyć po przekątnej. Tylko z przodu na tył, z tyłu na przòd ale to dopiero spróbuję w weekend. A może juz letnie na alusach założę. Dzwona nie było mam auto od półtora roku i sciągać zaczęło jakieś 3 tygodnie temu. Opony na szczęście wyglądają ok tzn nie są wyząbkowane. Jak można sprawdzić maglownicę? Wysokość bez zmian.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 2 mar 2017, o 14:32
autor: lukass
loniusz83 pisze: kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy też wyglądają dużo lepiej.
Jeżeli ten parametr się zmienia u ciebie - to coś jest nie tak z ocsobą robiącą pomiar - bo ten element jest raczej nieregulowany w Forku.
A co do ściagania - przełóz na próbę koła przod tył - obie strony jednocześnie i sie przejedź.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 2 mar 2017, o 14:37
autor: paku
Z maglownicą chodzi to żeby drążki "wystawały" równo co powinno gwarantować że jadąc na wprost maglownica jest w położeniu "środkowym". Czasami w rozpaczy gość od geometrii pójdzie w lewo lub w prawo i jeden drążek jest ewidentnie dłuższy do drugiego. Na maszynie bez jazdy pokazuje mu się dobrze a na drodze jest awaria. Ale to przypadek skrajny.
Sprawdź jaka jest regulacja tyłu ...

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 2 mar 2017, o 18:06
autor: FUX
Konto usunięte pisze:Po tej samej stronie sie zamienia.
Są szkoły falenicka i otwocka oraz taka, ze sie nie zmienia.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 2 mar 2017, o 18:15
autor: paku
Obrazek

Ja mam w zastosowaniu szkołę losową:)

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 2 mar 2017, o 18:32
autor: Alan, Alan, Alan!
Mi kiedyś sciągały opony.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 3 mar 2017, o 08:36
autor: loniusz83
Witam. Dodaję trzeci raport z pomiaru. Dzisiaj ściągnę koła z przodu i zmierzę po ile są powysuwane drążki. Może przy okazji zmienię już na alumy, pogoda sprzyja. Gdyby to były opony to było by fajnie. Z tyłu geometria też była robiona, śruby trzeba było ciąć bo były zapieczone w tulejach. Trochę drogo to wyszło (śruby 35zł szt, podkładka 10 zł szt, nakrętka 25 zł szt :o , tuleje 32 zł szt oczywiście oryginały.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 3 mar 2017, o 12:51
autor: loniusz83
Dzisiaj założyłem alusy, zobaczę czy to coś zmieni (jadę do Krakowa więc sprawdzę).
Co do końcówek drążków to z prawej jest wykręcona na 19 mm gwintu a z lewej na 14 mm gwintu. Nie wiem czy to dużo czy mało.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 3 mar 2017, o 13:34
autor: lukass
Zmień warsztat/maszynę do pomiaru.
Za każdym razem wychodzą inne wyniki i to kątów których sie nie reguluje w Twoim aucie.
Poza tym na tym ostatnim - tyłu nikt nie ruszal, a mozna by go poprawić. No i jeżeli wyniki pomiaru pochylenia przód sa prwidłowe to bedzie ściagać w lewo o ile w ogóle. 2 pomiar był w ogłe zje...y - tam sa bzdury na wydruku

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 3 mar 2017, o 14:24
autor: loniusz83
To czekam na propozycje gdzie w mojej okolicy jest ktoś kto ogarnie geometrię w subaru.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 3 mar 2017, o 16:18
autor: FUX
Pierwsza lepsza stacja diagnostyczna, której się chce.
U mnie poprawili ASO, które nie wiedziało jak, że pełny zbiornik, etc.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 3 mar 2017, o 16:26
autor: jarmaj
loniusz83 pisze:To czekam na propozycje gdzie w mojej okolicy jest ktoś kto ogarnie geometrię w subaru.
http://geometria-podwozi.ns48.pl/index. ... =frontpage

Nie ma nic lepszego na Śląsku. Wożą tam auta budowane do wyczynowego sportu, Ferrarki (tak, tak, serio, sam byłem tego świadkiem) i Prosiaki - można ich czasem ładną kolekcję na podjeździe pooglądać ;-)
Robią auta do wyczynu no i oczywiście głownie cywile. A warsztat wygląda jakby czas stanął w latach '80. :-d

Tylko nie pomyl warsztatów. Tam są dwa. Oba na nazwisko Duda. Patrząc od ulicy chodzi o ten po lewej - ten podlinkowany. O tym drugim spuśćmy zasłonę milczenia. :giggle:

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 3 mar 2017, o 16:31
autor: FUX
Obrazek :giggle:

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 3 mar 2017, o 22:35
autor: komin
często przekładanie kół z lewej na prawą daje rozwiązanie, mimo iż masz opony kierunkowe przełożył bym tak koła- oczywiście tylko do testu i podjedź do innego warsztatu, zdarza się czasem że osoba obsługująca urządzenie ma "zaćmienie" i nie widzi problemu :-)
"jeżeli czegoś nie da się zrobić potrzebny jest ktoś, kto o tym nie wie – przyjdzie i to zrobi"

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 5 mar 2017, o 11:02
autor: loniusz83
Po przekładce na letnie opony na alumach przestało ściągać :-) Duża poprawa odczuwalna na dłuższych trasach. Może Forester nie jedzie prościutko przez 1 km jak moja stara a4 ale równie dobrze jak nówka Yaris którą ma żona.

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 5 mar 2017, o 12:49
autor: FUX
:thumb:

Re: Ściąga na prawo. Analiza wydruków z geometrii.

: 6 mar 2017, o 23:19
autor: komin
zimówki na szrot :whistle: