Szara maź na korku od zbiornika płynu chłodniczego od turbo
: 26 lut 2017, o 23:40
Cześć,
pacjent to Impreza GT rok 1998 175kkm przebiegu, kompletna seria.
Na korku metalowego zbiorniczka od płynu chłodzącego jest szara gęsta maź, która wygląda wygląda tak:
włąścicielka auta (auto w rodzinie od 2003 roku) nie wie niestety kiedy ta maź się pojawiła. Auto przeszło remont generalny w 04.2015r (UPG były z ASO Subaru).
Na korkach oleju, na bagnecie, oraz na korku płynu chłodzącego (tego przy reflektorze) nie widać śladu tej mazi.
Auto normalnie jeździ, nie grzeje się ani nie dymi.
Maź jest na korku zbiorniczka płynu chłodzącego, do którego wraca płyn chłodzący z turbiny (zbiorniczek znajduje się przy puszcze filtra powietrza).
1. Czy to świadczy o uszkodzeniu UPG, bloku, lub pęknięciu głowicy?
2. Skoro maź jest tylko na tym jednym korku, to czy może to świadczyć tylko o puszczającym olej turbo (ma w sumie prawo, bo przebieg spory, ale auto nie dymi).
3. Właścicielka przyznała, że kiedyś najprawdopodobniej zmieszała różne płyny chłodnicze, ale było to ponad rok temu. Do tej pory normalnie samochód jeździł. Czy maź może być tego skutkiem?
4. Czy skoro maź jest bardzo gęsta i nie jest to maź koloru kawy/budyniu, to może to świadczyć o tym, że pochodzi jeszcze sprzed remontu?
pacjent to Impreza GT rok 1998 175kkm przebiegu, kompletna seria.
Na korku metalowego zbiorniczka od płynu chłodzącego jest szara gęsta maź, która wygląda wygląda tak:
włąścicielka auta (auto w rodzinie od 2003 roku) nie wie niestety kiedy ta maź się pojawiła. Auto przeszło remont generalny w 04.2015r (UPG były z ASO Subaru).
Na korkach oleju, na bagnecie, oraz na korku płynu chłodzącego (tego przy reflektorze) nie widać śladu tej mazi.
Auto normalnie jeździ, nie grzeje się ani nie dymi.
Maź jest na korku zbiorniczka płynu chłodzącego, do którego wraca płyn chłodzący z turbiny (zbiorniczek znajduje się przy puszcze filtra powietrza).
1. Czy to świadczy o uszkodzeniu UPG, bloku, lub pęknięciu głowicy?
2. Skoro maź jest tylko na tym jednym korku, to czy może to świadczyć tylko o puszczającym olej turbo (ma w sumie prawo, bo przebieg spory, ale auto nie dymi).
3. Właścicielka przyznała, że kiedyś najprawdopodobniej zmieszała różne płyny chłodnicze, ale było to ponad rok temu. Do tej pory normalnie samochód jeździł. Czy maź może być tego skutkiem?
4. Czy skoro maź jest bardzo gęsta i nie jest to maź koloru kawy/budyniu, to może to świadczyć o tym, że pochodzi jeszcze sprzed remontu?